Srp 26

Kašpaři z O2 mi zvýšili tarif o 400% aniž by mi o tom dali vědět

26.08.2014 v kategorii Zajímavosti. / Zobrazeno 8 430x / 42 komentářů

Docela jsem čuměl, když mi přišla jakási upomínka od O2 za nezaplacenou fakturu. Vůbec jsem netušil co to je za částku a za co to je. Mám několik různých tarifů na internet. Na tablet, na mobil, ADSL a také flešku k noťasu.

Abych se dozvěděl co ta upomínka znamená a za co vlastně je, zavolal jsem na O2. Dozvěděl jsem se, že chyba je na jejich straně. Že mě jen přesunuli do nějaké jejich interní databáze a při té příležitosti jim to hodilo u mobilního internetu pryč slevu, kterou tam mám nastavenou.

Platit prý nic nemám a zavolá mi za pár dní někdo, kdo to se mnou pořeší. A tak se také stalo. Paní z O2 volala. A jako první říkala, že mi volá s omluvou.

Její „omluva“ však zněla. „Změnili jsme tarify. Dali jsme vám o tom vědět na faktuře.“

No pěkný. Místo 150 korun za  internetové připojení prostřednictvím flešky u noťasu, které téměř nepoužívám mi to změnili na 749 korun.

Tedy zvýšení o 400%! A oni mi o tom dali vědět na faktuře. Faktury prý „čte každý“.

Já teda ne. Proč taky. Mám nastavenou platbu inkasem. Mám nastavený nějaký tarif, peníze na účtu jsou, povolení k inkasu funguje a oni si prostě každý měsíc strhnou peníze. Nemám nejmenší důvod zabývat se čtením nějakých poznámek na fakturách.

No a to co říkala ta první paní z O2 pochopitelně taky neplatí. Jasně že to zaplatit musím. Jen mě odbyla protože se chtěla vyhnout velmi nepříjemnému hovoru se mnou když by mi sdělila, že musím zaplatit o 400% víc než za kolik jsem si to objednal.

Tento nepříjemný hovor si vyžrala až ta druhá operátorka, která mi to říci už musela. Ikdyž jí to bylo asi dost jedno. A hlavně pořád dokola opakovala „Já vás chápu, ale nic s tím nemůžu dělat. Já jsem jen zaměstnanec“.

No alespoň že zaměstnanci O2 chápou, že jejich zaměstnavatelé jsou naprostý zmrdi.

No to je fuk. Všiml jsem si toho za dva měsíce. Takže jsem přišel o cca 12 stovek. To není žádná tragédie. A protože mám všechny smlouvy u O2 na dobu neurčitou, tak všechno ruším a domluvil jsem si podmínky u jiného operátora, že místo cca 1500 stovek které jsem byl zvyklý platit u O2, budu platit jinde měsíčně o pětikilo méně za stejné či lepší služby .

Všechno zlý je tedy pro něco dobrý. Ročně ušetřím asi 6 tisíc a kašpaři zvyšující tarify o 400% přijdou kvůli rychle vydělaným dvanácti stovkám o zákazníka, který u nich ročně utrácel k dvaceti tisícům a který neměl nikdy ani jediný den prodlení s platbou a dokud vše špalalo, tak nikdy neotravoval na zákaznické lince a nekoukal na to, že mu někde nabídnou internet o stovku levnější.

Budu rád, když tento článek pošlete dál, aby se lidé dočetli, jací zmrdi u O2 jsou.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 25% (slevový kód: WWW25)

Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Pobočky O2 Najděte si nejbližší pobočku O2 ve vašem okolí.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


42 komentářů / Kašpaři z O2 mi zvýšili tarif o 400% aniž by mi o tom dali vědět

  1.  Jakub Hodnocení škol dne 26.08.2014 v 10.31 hod.

    Jo přesně to se stalo mamce před 2 měsíci, zrušili jí tarif, kde měla volné smsky, protože nevolá a dali jí automaticky jiný – podle O2 výhodnější s volnými minutami. Taky si toho všimla až když platila 4x víc…..

  2.  Marek Karnevalové kostýmy dne 26.08.2014 v 10.42 hod.

    A jaktože první faktura na vyšší částku prošla inkasem a druhá už ne? Každopádně ještě dobře pro tebe, že si to nezjistil až třeba po roce..Osobně mám taky O2, bohužel pod smlouvou ještě 8 měsíců a ikdyž platíme celkem dost měsíčně za všechny služby, pokaždé, když je něco potřeba, mám z nich pocit, že je otravuju, že sem si vůbec dovolil něco chtít…

  3.  Honza dne 26.08.2014 v 10.43 hod.

    Petře se divim že tě podobný věci dokážou přimět k napsání článku :D

    kup si na aukru sim o2 předplacenou na 3 měsíce a tejden za nějakejch 230k a seš vysmátej…nakonci jí zahodíš a vložíš novou…

  4.  Karel proteiny dne 26.08.2014 v 11.00 hod.

    Od O2 jsem naštěstí utekl již před pár lety, jelikož jejich služby (hlavně kvalita) stály za nic a navíc jsou drahý. Já se ještě docela divím, že u nich někdo stále je.

  5.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 11.03 hod.

    Marek: inkasem neprošla ani jedna z těch faktur. Mám u tohoto paušálu nastavený inkasní limit na 500 Kč. Všiml jsem si toho až když přišla upomínka protože si to nemohli strhnout. Zaplať pánbůh. Jinak bych si toho fakt nevšiml třeba i několik let. Vůbec takovéhle věci neřeším.

  6.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 26.08.2014 v 11.31 hod.

    Dobrý den,

    jednalo-li se o jednostrannou změnu podmínek z naší strany, pak byste měl mít tuto informaci na vyúčtování za služby a to minimálně měsíc před provedením změny. V tomto případě je také do změny možné odstoupit od smlouvy bez sankce a výpovědní lhůty. V případě, že jste oznámení o změně na faktuře neměl, jedná se o chybu, nikoli úmysl Vám navyšovat vyúčtování

    Rádi provedenou změnu zkontrolujeme, pokud nás kontaktujete na http://www.o2guru.cz/guru. Bude-li pochybení na naší straně, pak záležitost předáme na specialisty z oddělení reklamací a stížností. Ti Vás poté budou kontaktovat s vyjádřením.

    S přáním hezkého dne

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  7.  David pergoly dne 26.08.2014 v 11.41 hod.

    Pro Jardu z Guru: Celkem trapný pokus o obhájení se. 99,9% lidí na vyúčtování zajímá jen ta část, kde je uvedena konečná suma, co platí (pokud to nemají inkasem, pak to nečtou vůbec) a ty většinou reklamní žvásty nečte nikdo, proto se nelze divit tomu, že nějaké změny si mnoho lidí nevšimne (pro všechny společnosti je to akorát samozřejmě plus, jelikož bohužel „legálně“ tímto způsobem oškubou mnoho lidí).

  8.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 26.08.2014 v 11.56 hod.

    Zdravím Davide,

    provádíme-li změny, pak se snažíme také se zákazníkem spojit nejprve telefonicky, abychom vybrali co nejvhodnější alternativu. Netvrdím, že se to vždy podaří, ale snažíme se předcházet „šoku“ z vyúčtování :-)

    S přáním hezkého dne

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  9.  Michal web dne 26.08.2014 v 12.06 hod.

    O2 se zvenčí tváří jako továrna na čokoládu. Ale uvnitř se soukolí snaží vyždímat ze zákazníků co to jde do poslední kapky. Někdo se ždímat nechá, někdo ne.

    A když se člověk laskavě dovolá na jejich linku a prokliká k operátorovi, tak mu je to stejně prd platný. Operátor jede podle šablony a neuhne z ní ani o píď. Vyjde to stejně, jako byste mluvili s automatem, jen hlas je víc autentičtější. Ano, dokud nemáte problém a nestěžujete si nebo se chcete na něčem domluvit, na takové věci nepřijdete.

    Já se prostě hate komentáři neubránil, článek byla jasná přihrávka a navíc jsem si už dlouho nepoplakal :) . S O2 mám jen a pouze negativní zkušenosti a je jich několik. Nejen osobní, ale také od rodinných členů a dalších kamarádů.

    S touto společností už naštěstí nemám několik let nic společného. Ale negativní postoj k nim pravidelně udržují příběhy, které si přečtu nebo se ke mne dostanou. S ženou jsme spokojení u virtuálů.

  10.  Mates Plavky dne 26.08.2014 v 12.16 hod.

    JJ taky podobná negativní zkušenost. Jen já měl bohužel limit inkasa nastaven násobně výš průměrná měsíční útrata, takže mi to trvalo cca 3 měsíce, než jsem to zjistil.

    A slova operátorky: ve smlouvě, kterou jste podepsal jste souhlasil s tím, že si vyhrazujeme právo měnit podmínky za pochodu a zároveň s vaší povinností tyto změny sledovat;-)

  11.  Rostino O2 zloději dne 26.08.2014 v 12.37 hod.

    Mně (respektive přítelkyni) dluží O2 vcelku dost peněz. Tvrdili ji že zrušili jeden tarif a měla platit jen ten novej.

    Takže tu starou simku zahodila, dle rady na pobočce. No ale pak zjistila po pul roce že platí i ten starý tarif.

    Řešil jsem to s nimi, ale oni morální hledisko neznají, vědí, že na papíře neukončila smlouvu (Ač na pobočce pracovnice tvrdila, že už se o nic nemusí starat, že to staré je zrušené at simku klidne vyhodí)

    Řešil jsem to zde: http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/2505/neopravnene-nauctovany-tarif-chyba-pracovnice

    Nikdo už mi neodepsal docela dlouhou dobu. Potvrdili mojí pravdu, jen je to nezajímá.

  12.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 13.09 hod.

    Jarda O2 guru: Kdybyste si alespoň přečetl článek než na něj budete reagovat, nebyl byste za vola.
    V článku píšu celkem jasně, že na faktuře ta informace byla (nejspíš), jenže většina lidí faktury nečte.
    A že se snažíte lidi kontaktovat telefonicky? Proč mě ne? Jsem na kontaktním telefonu nonstop. Kdy jste mi volali vy lháři?

  13.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 26.08.2014 v 13.23 hod.

    Článek jsme pročítali. Netvrdím přeci, že k pokusu o telefonický kontakt došlo konkrétně u Vás. Uváděl jsem informace, jak v případě změn podmínek postupujeme.

    Proto bychom velice rádi prověřili situaci konkrétně na Vašem čísle a budeme rádi, pokud nám jej zašlete. Prosím, najděte si chviličku a pošlete nám číslo přes odkaz http://www.o2guru.cz/guru.

    S přáním hezkého dne

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  14.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 13.28 hod.

    Píšete totéž co já v článku. Tedy že informace byla na faktuře. No a? Koho to zajímá? Nikdo poznámky na fakturách nečte.
    Najít si na mě kontakt není tak těžký.
    Zvedněte tel. a zavolejte, omluvte se, pošlete mi opravené faktury kde budou částky za které jsem si vaše služby objednal a navrhněte způsob jakým mi nahradíte čas, který jsem vám musel věnovat. Jiné řešení není. Vaše formuláře mě naprosto nezajímají.

  15.  Michal Drzost dne 26.08.2014 v 13.31 hod.

    Dobrý den,

    normálně bych jim čas, který strávíte vyřizováním jejich chyby naúčtoval. Oni by se měli snažit, né vy. A čekat na nějaké vyjádření? Snad na možnou kompenzaci, ne?

    Hnus.

  16.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 26.08.2014 v 13.47 hod.

    Snažíme se Vám pomoci, bohužel bez jednoznačné identifikace, která probíhá minimálně na základě využívaného čísla, to nebude možné. Zašlete nám jej prosím prostřednictvím odkazu. Pokud si číslo, na kterém máte mobilní internet, nepamatujete, postačí rodné číslo, či IČ, na které je služba psána. Zabere to pouze pár vteřin. Děkuji za pochopení.

    S přáním hezkého dne

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  17.  Lukáš dne 26.08.2014 v 13.58 hod.

    Jarda Guru: Zkuste místo komentářů použít Google, není to zase tak těžké ;) .

    http://lmgtfy.com/?q=petr+jen%C3%ADk+owww+firmy.cz

  18.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 13.58 hod.

    Čas není problém. Mám ho spoustu. Jen prostě nemám chuť řešit to na zákaznické lince. To už jsem zkoušel a nikam to nevedlo. Řada je na vás.
    Telefonní číslo mobilního internetu skutečně neznám a jak jste správně pochopil, faktury nečtu a ani je už nemám, protože je vyhazuju a to číslo tedy ani už nenajdu. Možná bych i našel, ale fakt se mi nechce.
    Navíc najít si mé rodné číslo není myslím až takový problém a zvládne to během pár desítek vteřin i průměrně internetově zdatný guru. Stejně jako kontaktní telefon na mě. (nápověda: 10 čísel v DIČ za CZ je rodné číslo)

  19.  Václav Bartoš dne 26.08.2014 v 14.13 hod.

    Já měl číslo na Petra za 10 vteřin: http://www.firmy.cz/detail/673882-petr-jenik-ceska-lipa.html

    Petře, dej vědět, jak rychle to zvládne takový průměrný O2 Guru. Jaroslave, fandím Vám.

  20.  Adjustmentbureau Kašpar dne 26.08.2014 v 14.19 hod.

    Petr Jeník je v RZP 15x a u živnostníků, kteří nejsou nebo nebyli plátci DPH afaik DIČ zjistit z webu/registrů nejde. Takže skvělá póza, ale poměrně hloupá.

  21.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 14.30 hod.

    Najít moje DIČ mi zabralo asi 20 vteřin. Tak schválně:
    Najít že jsem z České Lípy není takový problém že?
    To už ukázali kluci o komentář výš.
    A schválně co se ukáže na Seznamu, když napíšete „Petr Jeník Česká Lípa DIČ“?
    To DIČ vč. celé mojí adresy je vidět dokonce ve výsledcích vyhledávání na druhém místě aniž byste museli kliknout na web.

  22.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 26.08.2014 v 14.34 hod.

    Děkuji, že jste nám dál možnost změnu v účtování služby prověřit. Identifikační údaj většinou nedohledáváme na webu, neboť nalezený identifikační údaj nemusí být správný. Lepším řešením je, když nám zákazník identifikační údaj uvede. Dalším důvodem je ochrana těchto identifikačních údajů. Příště prosím uveďte identifikační údaj rovnou a lépe i přes formulář, abychom mohli uspíšit kontrolu a řešení. Děkuji.

    Kontrolou předchozích faktur jsem zjistil, že nebyly dodrženy veškeré postupy, které při změně podmínek tarifu provádíme. Proto jsem potíž předal specialistům z oddělení reklamací a stížností s navrhovaným řešením. Ti Vás s vyřešením reklamace budou kontaktovat nejpozději do 30 dní, zpravidla tomu však bývá mnohem dříve (zrovna jsem obdržel zprávu, že budete specialisty kontaktován během zítřejšího dne).

    S největší pravděpodobností jde tedy o chybu systému a proto jste nebyl ani telefonicky kontaktován před změnou podmínek.

    Za způsobené nepříjemnosti se velice omlouvám.

    Přeji hezký zbytek dne

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  23.  Petr Jeník dne 26.08.2014 v 14.40 hod.

    Totéž mi říkala i ta první paní :)

  24.  Zdeněk Skins dne 26.08.2014 v 15.30 hod.

    Chyba v systému :-) . Kolik takových systémových chyb se denně stane, lidi to stojí peníze a nikoho to netankuje!

  25.  HC Zrcadlo.blogspot.com dne 26.08.2014 v 15.44 hod.

    Je naprosto jedno, kdo 02 (bývalý Telecom) vlastní a který se píše rok. Chovají se pořád stejně – jako hovada.

    Již několik dekád takto generují v prostředí ČR obří zisky, proč by něco měnili?

  26.  Václav Bartoš dne 26.08.2014 v 16.01 hod.

    Tak na webu už fungují vcelku svižně. Teď ještě popohnat ty z toho „reklamačního oddělení“. Ti jsou zašití asi někde hluboko v podzemí, když se k nim jde 15 dní a se zprávou od nich 15 dní zpátky.

    Petře, přál bych Ti ten stoh dobropisů, který Ti pak dorazí. #atzijireklamaceuO2

    Účetní Tě bude milovat.

    A s Jardou dáme řeč, kolik jim taková systémová chyba vynesla už milionů. Zajímavé je, že se nikdy nespletli v můj prospěch. I to je důvod, proč už u O2 nejsem a odvedl jsem celou rodinu. Nebyla to těžká práce, šli sami.

  27.  Martin Nábytek Černý Most dne 26.08.2014 v 16.41 hod.

    Tak já mám podobné zkušenosti ale s Vodafonem. Dnes jsem si šel náhodou měnit tarif a pracovník na pobočce mi oznámil, že již 5 měsíců nemám studentský status a přitom studentem stále jsem. Prý nějaký chyba, takže jsem platit asi o 150 korun měsíčně víc úplně zbytečně.

  28.  LUX LUX dne 26.08.2014 v 16.43 hod.

    Petře, hlavně byste to neměl nechat plavat. Když budete chvíli řvát, tak dostanete kompenzaci. Je to pouze o tom, to vydržet.

  29.  Rostino dne 26.08.2014 v 16.57 hod.

    Můj problém stále nevyřešili, a to mají prý na každé pobočce nahrávání komunikace se zákaznikem.

    Stačilo kdyby si vyjeli ten přítelkyni a vědeli hned, že pracovnice udělala chybu..Ale to oni neudělají, chybu nepřiznají.

    Doufám, že tenhle článek bude na prvních pozících googlu, tak jako je už pokud si dáte vyhledat „o2 tarif“ za poslední měsíc nebo týden (to je na prvním místě) :)

  30.  Pavel Lasák Jak na Excel dne 26.08.2014 v 17.01 hod.

    Super, guru „záměr“ svedl na chybu v systému. Mi nic, mi za nic nemůžeme. Ty další stovky (tisíce) chyb neprověří, protože ostatní zákazníci drží hubu a krok (prostě platí). Holt jim děláš pravdivou referenci. ;)

  31.  Exot flirtuj online dne 26.08.2014 v 17.36 hod.

    Prave preto nedavam vsetko na platbu inkasom, som tak nuteny tie faktury pozerat… Vzdy ked niekomu nieco platim, pozeram za co konkretne. Ze mate vela faktur naraz? Daj to prekontrolovat manzelke, ta to kvalitne vytriedi:)

  32.  Tomáš Právní poradna dne 26.08.2014 v 19.55 hod.

    Ani s novým vlastníkem se O2 bohužel nemění. Před několika dny jsem chtěla známá využít nabídku na levnější mobil s novým číslem u O2 a na jedné pobočce jí řekli, že akce již skončila (což nebyla pravda), aby jí na další pobočce mobil o den později v pohodě prodali.

  33.  Nikoňák Nikon D5100 dne 27.08.2014 v 10.32 hod.

    Kde berú operátori tú drzosť zmeniť tarif svojmu zákazníkovi? Kde berú drzosť dať do zmuvy povinnosť zákazníka kontrolovať si nezmluvné dokumenty a automaticky s nimi súhlasiť? Tak sa potom nemôžu čudovať takejto reklame na webe a odchodu zákazníka ku konkurencii. Trápne keci nejakého guru sú potom už len čerešničkou na torte, ktorou sa firma pred svojimi potenciálnymi zákazníkmi zhovadí sama.

  34.  Basti diginomad.cz dne 27.08.2014 v 16.53 hod.

    Bohužel u T-mobile je to podobně. Mám u nich telefon ještě z dob Pegasu, že by nabídli nějaké lepší služby či slevu, to ani ve snu. Zato různé triky jako automaticky prodlužované smlouvy či šachování s tarifama už jsem řešil několikrát. Škoda slov…

  35.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 27.08.2014 v 16.59 hod.

    to: Petr Jeník

    Dobrý den,

    specialisty z reklamačního oddělení jsem byl informován, že reklamace již byla vyřízena. Jednalo se bohužel o chybu na naší straně, kdy došlo ke změně v logice účtování tarifu, aniž bychom dali vědět. Šlo tedy o systémovou potíž bez zavinění lidského faktoru.

    Jsem rád, že se podařilo najít řešení a že jste nás na chybu upozornil. S řešením Vás specialisté kontaktovali telefonicky.

    Věřím, že v budoucnu bude u Vašich služeb vše v pořádku.

    Přeji hezký den

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  36.  Petr Jeník dne 27.08.2014 v 19.34 hod.

    Potvrzuji, že problém je vyřešený k mé spokojenosti.
    Jakmile to budu mít černé na bílém, do článku to dopíšu.
    Jen se bohužel nemohu zbavit pocitu, že kdybych neměl blog a neudělal trochu toho mediálního humbuku, tak bych ostrouhal.
    Ale to je mi docela jedno. Každý svého štěstí strůjce. Já blog mám, dokážu se ozvat a tak se problém vyřešil.

  37.  Michal franc dne 28.08.2014 v 6.47 hod.

    Je vidět, ze rozmaznuti situace na webu O2 vadí. Co ale ostatní klienti, kteří maji stejnou zkušenost? Stalo se mi to s O2 dvakrát, a už před lety se argumentovalo stejně.

    Je nám líto, většinou se snažíme s klientem spojit telefonicky.

    Nevěřím tomu. Pokud se s někým při změně skutečně spojil, ozvete se do komentářů. Vážně me to zajímá. Díky

    Jo a když neprošlo inkaso, pokaždé mi ještě naúčtovali pokutu 180kc.

  38.  Jarda, O2 Guru Dotaz pro Guru dne 28.08.2014 v 7.53 hod.

    Hezký den přeji,

    veškeré dotazy, připomínky, nastavení služeb a reklamace vyúčtování řešíme stejně, ať se nachází kdekoli. Je tedy upřímně jedno, jestli záležitost řešíte zde, nebo přímo u nás. Pokud kontaktujete nás přímo, máte jistotu rychlejší reakce.

    Má-li kdokoli zde podnět k řešení, či pouhý dotaz, neváhejte nás kontaktovat ;-)

    S pozdravem

    Jaroslav Neubauer
    Guru pro Social Media, O2

  39.  Korny Samolepky dětí na auto dne 29.08.2014 v 16.40 hod.

    Zajímavá věc, že každá „chyba v systému“ u jakéhokoliv kolosu jde na vrub zákazníka :) Nicméně by mě zajímalo, jestli jsi dal O2 vědět o tomto článku ty Petře, nebo se zajímají o svou pověst a dohledali jej sami.

  40.  Patrik DecoStamp.cz dne 31.08.2014 v 14.16 hod.

    Obdobnou „zlodějnu“ umí i freelancer.com. Téměř po roce neužívání jejich portálu jsem zjistil, že po propojení paypal účtu s profilem na freelancovi mi po čase aktivovali placený účet a každý měsíc mi strhávali poplatky za nic..

    Nestudoval jsem obchodní podmínky, což může být kámen úrazu, stejně jako u O2, ale myslím, že není v mých silách studovat veškeré obchodní podmínky firem a prodejců. No, snad se na každého vaří voda.. :)

  41.  dk dne 02.09.2014 v 15.49 hod.

    Hele Petře až příjdou s tím že za stáhnutí článku budou nějaké benfity, zkuste vyjednat slevu pro nás čtenáře :)

  42.  Petr Přání a obrázky dne 02.09.2014 v 19.50 hod.

    Ono je to všude stejný, pokud jde o operátory…



Štítky: , , , , , , ,