Zář 18

Milionové imperium: Naučí Kirš své ovečky také ojebávat daně?

18.09.2012 v kategorii Zajímavosti. / Zobrazeno 7 940x / 35 komentářů

Zajímavý příspěvek se dnes objevil v komentáři pod článkem Milionové impérium: Kirš své ovečky už dokonale zblbnul. Pěkně ve stylu Amway. Pisatel v něm píše, že byl nemile překvapený tím, že na faktuře za předchozí Kiršův seminář o spamování se neobjevilo DPH. A i u jeho aktuálního kurzu se jeho účastníci možnosti odečíst si DPH nedočkají. Jak je to možné, když se mistr Kirš chlubí milionovými zisky?

U předchozích kurzů těžko říct. Kirš na stránkách e-mail akademy jaksi opomněl uvést provozovatele a bůh ví, jaká společnost ty kurzy pořádala aby se povinnosti odvádět DPH vyhnul. Vzledem k tomu, že společnost provozující smart emailing plátcem DPH je, bylo to nejspíš už tehdy stejné, jako je to teď v případě Milionového impéria.

Pro provozování tohoto mozků vymývačského paskvilu totiž Kirš založil společnost úplně novou. A plátcem DPH tedy být nemusí.

Jestlipak tyto praktiky své ovečky Kirš také naučí? V úvodních videích jsem upoutávku na kurz o ojebávání daní nikde neviděl.

V souvislosti s tímto by mě ale opravdu velmi zajímalo, zda se jeho prvního kurzu náhodou neúčastnil i nějaký podnikající cizinec. A teď se omlouvám Slovákům, že je také v tomto ohledu považuji za cizince.

Protože pokud by se náhodou spamovacího kurzu emailacademy účastnil i nějaký ten podnikající Slovák, stala by se firma provozující tento kurz plátcem DPH okamžikem přijetí platby od onoho Slováka.

A totéž pochopitelně platí o Milionovém impériu.

Dále by mě velmi zajímalo, která z Kiršových firem platila a stále platí za kampaň pro Milionové imperium vedenou na Google Adwords.

I v tomto případě totiž platí, že byť jen jediná koruna utracená za služby poskytnuté firmou v jiném členském státě znamená povinnost registrovat se k DPH.

Nebo i tohle Kirš nějak ojebal a kampaně platí prostřednictvím nějaké jiné firmy, která plátcem je? Ovšem to tak trochu zavání v lepším případě krácením daní a v horším dokonce možná i podvůdkem.

Pokud si totiž některá z Kiršových firem dává do nákladů výdaje spojené s kampaní pro Milionové imperium, jen těžko to považovat za náklady vynaložené na dosažení a udržení příjmů, protože z toho ta daná společnost žádné příjmy mít nebude. Ty příjmy totiž bude mít úplně jiná společnost.

Zajímavé že? Tak co účastníci Email Academy či Milionového Impéria? Naučil vás Kirš i tohle? Nebo ještě lépe: Není mezi vámi náhodou i nějaký Slovák, jehož platba za kurz by Kiršovo společnosti poslala do registru plátců DPH?

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Resistance is futile Můj druhý telefon je taky android.

Hypoteční kalkulačka Lepší počítat dnes, než později, že jste se přepočítali.

Rezervační systém a tvorba online formulářů v jednom. Vyzkoušejte zdarma.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


35 komentářů / Milionové imperium: Naučí Kirš své ovečky také ojebávat daně?

  1.  David Lörincz blog David Lörincz dne 18.09.2012 v 8.21 hod.

    Slováků tam bude určitě hodně. Je rozdíl mezi tím být chytrý a být vychytralý. Dočkáme se reakce Davida Kirše ? Nebo snad přistoupí k dnešnímu trendu vyhrožování právníkami, pokud článek Petr nestáhne. Stejně jako např. společnost Sabanero mi: http://blog.davidlorincz.cz/2012/09/12/sabanero-teraz-uz-viem/

  2.  Inwebstor dne 18.09.2012 v 8.35 hod.

    Tato firma je na jeho webu uvedena jako provozovatel Miliónového impéria – registrována k dani 3.9.2012:

    http://adisreg.mfcr.cz/cgi-bin/adis/idph/int_dp_prij.cgi?id=1&pocet=1&fu=&OK=+Search+&ZPRAC=RDPHI1&dic=29364825

  3.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 8.44 hod.

    No v tom případě je zajímavý příspěvek v tom komentáři, že se účastník milionového impéria nedočká faktury s rozepsaným DPH. Kdopak to asi fakturuje?

  4.  Inwebstor dne 18.09.2012 v 8.59 hod.

    Možná byla faktura vystavena před 3.9.
    To by vysvětlovalo, proč je bez DPH.

    Každopádně zákazníkovi-plátci JE JEDNO, jestli dostane fakturu na 10000 Kč od neplátce nebo na 10000+2000 Kč od plátce.

    Rozdíl je pouze pro zákazníka-neplátce (ve druhém případě ho to stojí víc)

  5.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 9.01 hod.

    No – už to asi chápu :)
    Registrace k DPH k 3.9.
    A ten paskvil prodával od poloviny srpna.

    Opravdu moc by mě zajímalo, zda dne 16.8., kdy se chlubil tržbou ve výši 3,4 mega, byl mezi platícími účastníky i nějaký Slovák, jehož platby by z té společnosti udělala plátce DPH už v ten den a nikoli až o dva týdny později, kdy se k DPH skutečně registroval.

  6.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 9.06 hod.

    „Každopádně zákazníkovi-plátci JE JEDNO“
    1 – Slovákovi to jedno není – to DPH musí odvést on principem charge reverse
    2 – Předpokládám, že většina lidí účastnících se toho kurzu nejsou podnikatelé, ale moulové, kteří chtějí za nic vydělat milion. Podnikatelé vědí, že takhle to nefunguje.
    3 – Kdo je zákazníkem a zda jim je to jedno nebo ne, je před zákonem irelevantní. Pokud někdo plátcem má být a není, je to porušení zákona.

    Zda skutečně porušuje zákon nebo ne, těžko říct. Mám pocit, že se mu to nějak nejspíš podařilo ojebat. A o tomhle je ten článek. O tom, jak křišťálově čistý Kirš ojebává daně.

  7.  Inwebstor dne 18.09.2012 v 9.09 hod.

    Vidím dvě možnosti:
    1/ Platí si daňového poradce a má to pořešené tak, aby to bylo legální
    2/ Daně neřeší a doufá, že se mu na to nepřijde
    :-)

    Třeba překladatelské agentury vám běžně dají vybrat, jestli chcete fakturu s nebo bez. Faktury „s“ dělá hlavní firma, faktury „bez“ pak spřízněný živnostník.

    (nevím, jestli je to dle zákona ok, na to nejsem dost erudovaný, ale praktika je to natolik rozšířená, že je to pravděpodobné)

  8.  Inwebstor dne 18.09.2012 v 9.18 hod.

    ad 1 – Slovákovi to jedno není
    Je mu to jedno. DPH sice odvede on, ale fakturu z Česka dostane BEZ DPH.
    Zjednodušeně: Čech zaplatí Kiršovi 10000+2000 Kč.
    Slovák zaplatí Kiršovi 10000 a zbylé 2 zaplatí slovenskému FÚ

    ad 2 – S moulama souhlasím :-)

    ad 3 – ta část komu je to jedno a komu ne byla reakcí na větu z článku: „možnosti odečíst si DPH nedočkají.“

    Rozdíl mezi daňovým plánováním a daňovým únikem je právě v oné zákonnosti. Google taky solidně „ojebává“ daně – ale v souladu se zákonem. Pak je samozřejmě spousta těch, co to ojebávají zcela v rozporu se zákonem a jen doufají, že se jim na to nepřijde :-)

  9.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 9.19 hod.

    Všechny podobné finty jsou na hranici a většinou až za hranicí legálnosti.
    Podobné čachry neslouží totiž ničemu jinému, než ke krácení daní. Kdyby to tak nebylo, nevytvářel by pro každý svůj byznys novou firmu ale jel by pěkně pořád na tu samou. Pro to totiž neexistuje žádný jiný důvod.

    Každopádně bude zajímavé sledovat reakci samotného guru Kirše.
    Pokud si je natolik jistý v kramflecích a nic ojebávat nechce a nechtěl, jistě přijde buď vyhrožování, nebo přímo žaloba za tento můj článek.
    Mě kdyby někdo takto veřejně nařknul a nebyla to ani z části pravda a já se tedy nemusel obávat prošetření, tak bych se bránil.

  10.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 9.21 hod.

    ad 1 – Slovákovi to jedno fakt není. Aby dostál zákonu, musí podat souhrnné hlášení, ve které uvede VAT ID dodavatele. Ovšem to nemůže udělat, pokud onen dodavatel není plátcem DPH a VAT ID tedy nemá.

  11.  Petr Jirásek blog dne 18.09.2012 v 9.24 hod.

    Pěkný článek. Škoda, že se k tomu Kirš nevyjádří, aby předvedl své rétorické schopnosti:o)

  12.  Inwebstor dne 18.09.2012 v 9.30 hod.

    Samozřejmě se s Vámi nechci přít, ale vždy jsem měl zato, že povinnost podat souhrnné hlášení má poskytovatel služby (nikoli její příjemce)

    Ale možná to Slováci mají jinak.

  13.  Marek rc modely dne 18.09.2012 v 9.35 hod.

    Chápu vztah k panu Kiršovi, na druhou stranu daně dnes ojebává kde-kdo. Nebu je tady někdo kto má zájem platit pandury, letadla casa a podobně? Znám dost firem které kvůli jedné akci založej novou s.r.o…

  14.  dk kravaty dne 18.09.2012 v 9.55 hod.

    Většinou s Petrem souhlasím nyní pár námětů k zamyšlení

    1) Opravdu byste Kirše kritizoval za ojebávaní daní, kdyby nebyl tím kým je? :-)

    2) Každý daně ojebavá, kdo říká že ne dle mě lže ( nemusí to být v megavelkých číslech ale ojebavá, vybavení bytu jako vybavení kanclu atd, snaha snížit hodnotu dovezeného zboží abych nemusel platit DPH ….)

    3) plátce DPH se musím stát pokud příjmu službu ze zahraničí jen pokud je ten druhým plátcem..jinak nemusím (nebo se pletu?

  15.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 10.10 hod.

    Inwebstor: Jo trochu jsem se do toho zamotal s tím souhrnným hlášením. Každopádně platí to, že ten příjemce musí to DPH odvést. V souhrnném hlášení by jej měl uvést právě dodavatel, což je v tomto případě provozovatel Milionového impéria.
    dk:
    ad 1 – ne
    ad 2 – nesouhlasím
    ad 3 – viz Zákon o DPH – § 94, ods. 11 – Ano, opravdu se plátcem DPH stát musí každý, kdo poskytne službu do státu EU. Je to stejné jako u Adsense – celkem srozumitelně je to popsáno třeba tady: http://www.podnikatel.cz/clanky/poskytujete-sluzby-v-eu-stavate-se-platcem-dph/

  16.  weblog20 weblog.9c.cz dne 18.09.2012 v 11.21 hod.

    Nařčení z ojebávání stojí na vodě viz můj článek

    http://weblog.9c.cz/2012/09/podivuhodnosti/petr-jenik-a-ojebavani-dani/

  17.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 11.28 hod.

    Obávám se, že jsi teď se zebe udělal pěknou Dorotu.
    V den, kdy Kirš prodával MI, tak plátcem DPH skutečně nebyl.
    Stal se jím až dva týdny na to. Tedy 3.9. Ovšem hlavní otázka zní: „měl být Kirš plátcem už v době, kdy to prodával?“
    A protože celý tvůj článek je postavený na tomto omylu, kdy si myslíš, že v době prodeje toho kurzu plátcem DPH byl, tak je vlastně celý ten tvůj článek úplný blábol a mám takový trapný pocit, že jsi ho napsal jen proto, abys na svůj blog přilákal lidi.
    Kecy o závisti apod.. si nech také příště od cesty.
    O tom kdo píše o závisti a jiné podobné perly, tak existuje jedno hodně pravdivé moudro „podle sebe soudím tebe“.

  18.  Tomáš web dne 18.09.2012 v 12.23 hod.

    Povinnost stát se plátcem má, když dostane platbu z SK a pak, když překročí obrat. Dle mě nedělal nic nezákoně, protože jestli nepřekročil obrat, tak nemusel být plátce a jelikož to byla nová firma s nulovým obratem, tak proč být plátce, když poskytuješ služby, že? :) Dle mě dostal platbu z SK 3.9. a holt se musel stát plátcem, protože jinak by se jim stal až po překročení obratu za 3 měsíce. Škoda, kdyby tato úprava zákona nebyla a platilo by pravidlo až po překročení obratu, tak byste měli „důkaz“ kolik vydělal nebo nevydělal, takto stále všichni můžou odhadovat a spekulovat:)

  19.  Petr Jeník dne 18.09.2012 v 13.06 hod.

    No – podle mě je to postavené celé tak, aby prostě ojebal daně. Ať je to legální, pololegální nebo nelegální, je to prostě špatně.
    Kor u člověka, který se snaží tvářit seriózně a který se snaží lidi učit podnikat.

  20.  Mark Motorové oleje dne 18.09.2012 v 13.35 hod.

    Jsem zvědavý na jeho reakce :-)

  21.  Mirek Medůzárium dne 18.09.2012 v 21.02 hod.

    No já si myslím že především udělal to že si nahrabal dost peněz a určitě mu nečiní problém si najmout dostatečně fundovaného poradce který mu zoptimalizuje daně.

  22.  Martin dne 19.09.2012 v 10.05 hod.

    Já se tedy nechci nikoho zastávat, ale začíná mi připadat, jestli z někoho z Vás nečiší závist. Kirš vydělal peníze, možná někoho „zblbnul“ ale co potom Apple? Myslím si taky, že když leckdo z Vás sáhne do svého účetnictví tak tam také najde ne zcela vše správně a že pro toto máme kontrolní orgány a není třeba, spekulovat nad tím jak co zdanil nebo nezdanil atd.. Věnujte raději aktivitu vlastní produkci, něco vytvořte, nabídněte, vydělejte ale nestarejte se přeci o to kdo výdělek jak zdanil. Pokud Vás to baví, nechte se zaměstnat na finančním úřadě :) . Čest a hodně štěstí všem.

  23.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 10.15 hod.

    Další idiot mluvící o závisti :)
    Sorry, ale pro tohle už nemám jiná slova
    Viz můj nedávný příspěvek tady: http://webtrh.cz/190988-milionove-imperium?p=845865#post845865

  24.  Vojtěch Semecký DPH - uvedení na pravou míru dne 19.09.2012 v 12.54 hod.

    Uvedu na pravou míru několik nepřesností:

    „…stala by se firma… plátcem DPH okamžikem přijetí platby od onoho Slováka.“

    Plátcem DPH se stává poskytnutím služby nikoliv přijetím platby. Třeba v případě Adsense, se také stáváte plátcem DPH už umístěním reklamního kódu na web, a ne až po první výplatě.

    „pokud by se náhodou kurzu účastnil i nějaký ten podnikající Slovák“

    To není přesné. Důležité je místo plnění. A to může být, v tomto případě, jak v ČR, tak na Slovensku. Záleží na dohodě. Pokud spolu obchodují dva zahraniční subjekty, dohodnou se, kde bude místo plnění. Pokud je místo plnění v ČR, je úplně jedno, že službu poskytne slovenskému podnikateli.

  25.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 13.09 hod.

    ad 1 – tam máš pravdu – tady ovšem platí, že datem uskutečnění zdanitelného plnění tedy bude vstup do kurzu. A to může být i dříve než samotná platba. Ale uznávám, že napsat jsem to měl trochu jinak. Např. „stala by se firma… zaregistrování Slováka do kurzu….“
    ad 2 – tam pravdu nemáš – místem plnění v tomto případě místo podnikání příjemce služby.

  26.  Martin dne 19.09.2012 v 13.12 hod.

    No je neskutečný jak dokážete odhadnout člověka přes jeden komentář. Taky píši co si myslím. Můj názor je že závidíte něčí úspěch. Máte podloženo, že to co učí nic nepřinese? Já ne a tak to nesoudím. Navíc neřešíte, že to co učí je blbost(může být), ale to, že podle vás nedaní příjem resp. neodvádí daň z přidané hodnoty. Způsob vašeho vyjadřování je poněkud nemorální.. Vykřikovat kdo všechno je idiot není asi potřeba, ale pokud to jinak neumíte co se dá dělat. Jinak co takhle kritizovat ten Apple? Dost vydělávají, telefon je poměrně podprůměrný a neumí to co jiné telefony za daleko méně peněz (taky jej vlastním). Řešte si koho chcete, upřímně je mi to jedno, ale nevěřím, že sám máte vše v absolutním pořádku.

  27.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 13.24 hod.

    Ty demente, přečti si, co jsi napsal a trochu se zamysli.
    Nemusím tě nijak odhadovat. Existují naprosto jasná fakta.
    Ty tvrdíš, že Kiršovi něco závidím. (myslíš si to)
    Já ti jasně říkám, že to tak není. (vím to)
    A ty si ještě dovolíš to zopakovat a navíc napsat blábol o tom, že já někoho posuzuji, aniž bych ho znal.
    Ty mě neznáš vůbec. Netušíš, co dělám. Netušíš, co si myslím. A přesto napíšeš tu největší pitomost, jakou můžeš napsat.
    Ty se prostě nemůžeš smířit s tím, že někdo může něco psát prostě jen z přesvědčení? A nemusí to být ze závisti? Pak jsi dost omezenej.

  28.  Martin dne 19.09.2012 v 13.35 hod.

    No znám tě mnohem lépe než si myslíš a opět jsem se nezklamal.
    Piš o čem chceš, záviď komu chceš a chovej se jako dement když se jinak neumíš vyjádřit.
    Taky mám své názory a klidně je napíšu.
    Buď tak hodný, až na tohle budeš reagovat zkus se uklidnit, třikrát nadechnout a pak to napsat jako člověk.
    Jinak o drzosti bych moc po přečtení tvých příspěvků raději nemluvil.

  29.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 13.58 hod.

    Tím že budeš nějakou blbost opakovat stále dokola, tím se z toho pravda nestane.
    Jsi fakt idiot.

  30.  Marek Opruzil značkové oblečení dne 19.09.2012 v 15.50 hod.

    Martin: Nějak nechápu proč tedy na Petrův log chodíte a čtete všechny články, když Vás očividně jako člověk irituje.

    ad Kirš: Věřím, že bude mít vše pořešené v rámci zákona i když s podobnými praktikami nesouhlasím.

  31.  Marek dne 25.09.2012 v 7.46 hod.

    zaujimave, ze riesite a venujete tolko casu zivotu inej osoby, namiesto toho ste mohli zamakat na sebe – hlavne aj autor toho clanku.. cim viac venujete cas okoliu a nepodstatnym veciam, tym menej ho ostava vam..

    druha vec, co vam skutocne dava stat za to, ze mu platite dane? Skor by som riesil ako by mohlo byt platenie dane vacsim prinosom pre obyvatelov danej krajiny, ale to je trosku na dlho…

  32.  Igor dne 25.09.2012 v 21.20 hod.

    Dnes spam v mailu na realitni-makleri.info … Že by jeden z prvních idiotů?

  33.  Radoslav dne 27.09.2012 v 9.13 hod.

    Jak to je s DPH u miliónového impéria?
    Proč jsou první faktury bez DPH je vcelku jasné, firma se stává plátcem DPH buďto dobrovolně, nebo povinně při překročení obratu ve výši 750.000,- Kč u zboží či služeb podléhajícím DPH. (Je paradox, že pokud budete prodávat třeba investiční zlato, které je osvobozeno od DPH můžete mít obrat třeba desítky miliónů, a přesto nejste povinní se přihlásit k placení DPH), tedy pokud David na počátku neměl obrat, mohl vystavovat faktury bez DPH. Samozřejmě to nic nemění na faktu, je-li zde zahrnutý zahraniční obchod, plátcem DPH být musí. A pokud to tak vystavuje faktury bez DPH i po překročení výše uvedené hranice, jedná se o krácení daně.
    Tak to vidím já.

  34.  Martin Kejzlar Práce dne 16.10.2012 v 0.04 hod.

    Teď jsem skouknul to video z realitni-makleri.info a ten borec tam o jedné věci mluví jako o 1% a hned vzápětí jako o 1ks z deseti. Taková matematika se snad učí v páté třídě :-)

  35.  Petr Sixta dne 14.11.2012 v 19.39 hod.

    Chlape, s tím AdWords jsi dost ujel. Přečti si pravidla. http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=cs&answer=2375370#CZ

    Pochybuju, že bys jim byl schopen hacknout adwords účet a dozvědět se, jestli je osobní či obchodní. Osobní = nemáš ekonomické výhody (tax refund). Tak to je.

    Indukcí se pak ptám, jestli v tom nemáš hokej kompletně.
    Řekl bych že jo, že máš mindrák, že to Davidovi šlape.
    Čest soudruhu.