Lis 5

O2 se opět ukázali jako banda diletantů

05.11.2015 v kategorii Zajímavosti. / Zobrazeno 5 648x / 26 komentářů

Tohle už mi hlava opravdu nebere. Je to něco málo přes rok co jsem psal článek o tom, jak mi kašpaři z O2 zvýšili tarif na mobilní internet o 400% aniž by mi o tom dali vědět. A můžete hádat jednou, co se stalo dnes.

Přesně stejný scénář jako loni. Všímám si upomínky na nezaplacených 507 korun. „Do hajzlu, nic takového od nich objednaného nemám. Co to je zase za chujovinu,“ říkám si.

A ejhle, vidím tel. číslo na mobilní internet, za který platím normálně 170 Kč. Strhávají si to inkasem, tak je možný, že něco dlužím. Peníze na účtu jsou. Inkaso je povolený na 200 kaček, tak kde je sakra problém?

Jo aha. Oni chtějí místo 170 korun více než pětikilo. Tak to pak chápu, že si to nestrhli. Proč ale ta částka? Zdražení o 200% aniž by mi o tom dali vědět? To snad ne. To se stalo loni a nikdo přeci nemůže být takový idiot, aby to udělal znova.

Jenže jak se ukázalo, i takoví idioti jsou. A v budově O2 mají asi hnízdo.

Není se tedy čemu divit, že jejich obhajoba zní: Měl jste to napsané na faktuře, že vám končí sleva. Stále dokola jako kolovrátek.

Takže ještě jednou: Platím inkasem kvůli tomu, abych nemusel řešit faktury. Nečtu je. Co mi na nich oznamujete proto nevím. A vy prostě nemůžete neprojevení nesouhlasu brát jako projevení souhlasu. Tečka.

Loni se mi za tohle pochybení omlouvali jak slovy, tak činy. Nejenže jsem nedoplácel ty jejich jednostranně navýšený faktury, ale v rámci omluvy jsem dostal slevy i na další služby, které od nich mám. Přiznali tak, že to jejich oznamování na fakturách není košér. Mám to pochopitelně černé na bílém.

Tak co letos? Budou ze mě opět dělat debila dál? Začali dobře. O „informaci na faktuře“ už jsem dnes slyšel a četl několikrát a nehodlám to číst a slyšet znova.

Čekat na nějaké řešení ale nehodlám. Proto přecházím k operátorovi, se který mám na rozdíl od O2 dobré zkušenosti a který splňuje vše, co od operátora očekávám.

Co očekávám?
Aby to fungovalo.
Abych platil to, na čem jsme se domluvili. Nic víc, nic méně.
Pokud mi vyprší nějaká akce, chci aby mi to zavolali a nabídli stejnou, nebo lepší cenu.
Pokud mám u nich službu kterou nevyužívám a platím za ni, chci aby mě na to upozornili.

Co nabízím?
Platbu inkasem z účtu, kde jsou peníze.
Budu dlouhodobým zákazníkem a pokud splní operátor to, co očekává, budu i naprosto bezproblémový zákazník.

A přesně tak to mám už dlouhá léta u T-Mobile, u kterého mám tuším 4 mobilní tarify na volání a jeden na mobilní internet. Když mi končí akce, operátor mi zavolá. Totéž když má operátor pocit, že platím zbytečně za služby, které nevyužívám nebo využívám málo. Ještě se mi tam za těch X let nestalo, že by mi bez mého vědomí zvedli cenu protože mi vypršela jakási sleva o které jsem netušil, že ji mám.

Z mého pohledu je tohle daleko lepší obchodní politika. Udržet si dlouhodobého bezproblémového zákazníka je podle mě lepší, než se na něm pokusit vydělat jednorázově o pár stovek víc zvýšením ceny aniž by o tom věděl.

Sbohem O2. U jednoho mobilního internetu, u pevného internetu i u pevné linky už běží výpovědní lhůta. Další mobilní internet zruším ihned jak mi skončí závazek. Dělá to více než litr měsíčně. Užijte si těch pár stovek, které vám teď zaplatím navíc za ty dva měsíce.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 25% (slevový kód: WWW25)

Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Volné kanceláře Brno Kancelářské prostory k pronájmu v Brně

levné kabelky z Anglie. Nizká cena, vysoká kvalita.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


26 komentářů / O2 se opět ukázali jako banda diletantů

  1.  SMS web dne 05.11.2015 v 10.56 hod.

    To by mě zajímalo, ke komu přecházíš :D přijde mi, že mezi těmi třemi si nelze moc dobře vybrat.

  2.  Petr Jeník dne 05.11.2015 v 11.10 hod.

    Smazaný příspěvek – jak jsem psal v článku – pindy od O2 o tom, že jste mi o zdražení dali vědět na faktuře už nehodlám číst.
    Inkaso mám nastavené proto, abych nemusel řešit faktury!
    Hlavně že mě otravují různí makléři s nabídkami dalších vašich služeb, ale aby někdo zvedl telefon a řekl mi, že mi končí akční cena, to vás ani nenapadne. Užijte se těch pár stovek a jděte do prdele.

  3.  Jerry dne 05.11.2015 v 11.27 hod.

    Já už těm operátorům nerozumím. Na jednu stranu normálním lidem účtujou napáleny tarify. Na stranu druhou máme ve firmě 12 čísel s různými tarify, z toho na 3 jsou neomezený volání+data a v součtu za to všechno platíme 2,600,- Kč. A to ještě z toho nabíhají body za uhrazené faktury. Takže co jsem koukal, už je tam dotace ve výši 22.000,- na nákup nových telefonů. A pak když chceš dát simku dítěti, tak se člověk nestačí divit, jak je to všechno drahý.

  4.  Duben Online hry zdarma dne 05.11.2015 v 12.16 hod.

    Já mám od Vodafone domluvený speciální tarif a sice mi nikdo nedá vědět, ale když jsem se po necelých 2 letech, kdy jsem měl tu smlouvu, kouknul do Vodafone samoobsluhy, mohl jsem smlouvu opět prodloužit na další 2 roky za stejnou cenu, aniž bych se musel handrkovat s operátorem, tvářit se že odcházím, smlouvat jinde. Jen kliknuto u všech čísel, kterých se to týká a spokojenost. Mají samozřejmě taky své mouchy, ale když vidím jak to chodí jinde tak mají těch much asi nejméně.

  5.  Roman Servis kol Praha dne 05.11.2015 v 12.18 hod.

    Ono je to ale u všech stejný. Asi si moc nepomůžeš nebo si pomůžeš, ale tak na 2 roky, víc ani ťuk.

  6.  kypo dne 05.11.2015 v 12.59 hod.

    Ja som mal so slovenskym O2 inu skusenost.
    Mal som od nich SIM, kde som mal iba ten najnizsi datovy pausal, nic viac. Pretoze SIMka bola vlozena v GPS trackeru v aute. Hned ako som si kartu bral som ich poziadal o zrusenie datoveho roamingu. Tracker odosiela kazdu minutu na web svoje suradnice, nic viac nerobi a nepotrebujem auto sledovat v zahranici, pretoze datovy roaming nehodlam platit, musel by som prenastavovat tracker na ine intervaly atd, takze proste roaming nechcem. Tak mi ho deaktivovali. POuzival som to cca rok a pol, vsetko OK. Potom som isiel na dovolenku do zahranicia a asi po 6 dnoch dovolenky ma vecer na hotelu len tak napadlo, ze pozrem na web kde sa stratil signal od auta. Na moje prekvapenie vidim auto online parkovat pred hotelom. Takze som volal na O2 ze co to ma znamenat, jakto ze mi funguje datovy roaming. Odpoved ma pobavila: pred pol rokom mi svojvolne zmenili datovy program na vyhodnejsi, kde som mal za tie iste peniaze vacsi datovy limit, ktory samozrejme nepotrebujem. A pri zmene programu sa udajne vzdy automaticky aktivuje aj roaming. Bingo O2. Samozrejme to chceli zaplatit, tak sme si chvilu dopisovali. Nakoniec zistili ze odo mna nic navyse neuvidia, roaming mi zasa deaktivovali a velmi neochotne sa naoko ospravedlnili. Samozrejme som kartu po tomto zazitku zrusil.

  7.  honza dne 05.11.2015 v 14.16 hod.

    To jsi psal už před rokem, že odcházíš k T-M a dost razantně a ono nic. Takže se můžeme se těšit za rok na další díl Idioti z O2? ;)

  8.  Petr Jeník dne 05.11.2015 v 14.29 hod.

    Ne ne. Jak jsem psal, loni se to nakonec vyřešilo k mé spokojenosti. Jaksi jsem ovšem tehdy nepočítal s tím, že mi tam nastavují nějakou časově omezenou slevu a že mi opět nedají vědět, že ta sleva skončí. Teď už jsem opravdu dal výpověď ze smlouvy. Ikdyž vše může být stále jinak.
    Scénář je totiž úplně stejný jako loni. Nejde to, nejde to, nic pro vás nemůžeme udělat, máte číst faktury, máte číst faktury, napište si co chcete, je to vaše právo……. pořád dokola chujoviny od nekompetentních poskoků.
    Článek jsem napsal a světe div se, supervizor který to se mnou řešil loni, se ozval a zítra se na to podívá. Tak uvidíme, co vymyslí :)

  9.  honza dne 05.11.2015 v 14.49 hod.

    To vypadá dobře, takže za rok znovu :)

  10.  Kamil vtipná trička s potiskem dne 05.11.2015 v 16.00 hod.

    Myslím, že je to u všech operátorů u nás podobný.. :)

  11.  Radim Kupóny na slevy do eshopů dne 05.11.2015 v 16.25 hod.

    Pro někoho je zase naopak špatně situace, kdy se sleva prodlužuje automaticky, viz UPC. Takže i u T-Mobile to budeš mít podobné a někde narazíš.

  12.  Miroslav Peru dne 05.11.2015 v 16.46 hod.

    Takéto správanie je všade rovnaké, neexistuje dokonalý operátor.

  13.  Hobbysta Krásné bydlení dne 05.11.2015 v 20.02 hod.

    Kdysi jsem měl na starosti asi 30 SIMek pro firmu v ČR a ze všech operátorů mi nejlépe vyšel T-mobile. Když byl problém, zavolali, když končila sleva/akce, zavolali a domluvili jsme něco nového. Ten přístup byl skvělý, s vyjímkou rozesílání nových mobilů a SIM na různé adresy, vždy to došlo jen na centrálu.

  14.  Michal dne 05.11.2015 v 20.49 hod.

    Prijde mi trapne rikat o nekom, ze je idiot, kdyz ani sam nevim jakou smlouvu jsem uzavrel a citit se strasne rozhorcene, kdyz operator tu smlouvu dodrzuje.

  15.  Romča Krátké vtipy dne 05.11.2015 v 22.32 hod.

    Já mam super zkušenosti s T-mobilem, jejich zákaznický servis šlape na jedničku. A shodou okolností jsem odešel právě od O2. :D

  16.  Alex Motýli na zeď dne 05.11.2015 v 23.02 hod.

    Mám špatné zkušenosti s O2, přešel jsem k T-M, poté problémy s T-M, tak jsem si vyzkoušel Vod. Signál nic moc, spíše nic, než moc. Náhlá ztráta signálu atd. Opět návrat k T-M, při konci 2 leté smlouvy, arogantní telefon s pracovnicí call centra, která mi oznámila, že to znovu natahuje na 2 roky, že nikam nemusím chodit, byl jsem zrovna nasranej, měl jsem nepříjemnou debatu s řemeslníky na zahradě. Ten arogantní vysmívačnej tón jsem nedal, shodou okolností jsem 3 dny po tomto telefonu dostal nabídku na Vod- onenet s tím, že neomezený tarif + 1,5 GB dat za 270 Kč a tak jsem si řekl, že je jedno, kde jsi a proto je vše jen o ceně a tato mi vyhovuje.

  17.  Pavel dne 06.11.2015 v 9.29 hod.

    A ještě ti na Twitteru nadávají do zmrdů…

    O2 Guru CZ ‏@O2GuruCZ
    @malyzmrd @PetrJenik Inkaso slouží k tomu, aby zákazník nemusel zadávat pravidelné měsíční platby, nicméně nesupluje obsah vyúčtování.

  18.  Petr České adventure hry pro Android dne 06.11.2015 v 14.03 hod.

    Když jsem od O2 odcházel, několikrát volali, mailovali a nakonec udělali celkem dobrou cenovou nabídku. Odepsal jsem, že ji přijímám za podmínky, že to není nijak časově omezené (nebyla tam o tom ani zmínka). Od té chvíle se už neozvali.

  19.  hocikto dne 07.11.2015 v 10.34 hod.

    Podobný prípad zo Slovenska. https://www.youtube.com/watch?v=TtHsmP3sXPs

  20.  Jozef O deťoch dne 08.11.2015 v 1.16 hod.

    „Mi kašpaři z O2 zvýšili tarif na mobilní internet o 400% aniž by mi o tom dali vědět.“

    To je tak, keď niekto nečíta zmluvy a potom je veľmi prekvapený, ak sa ňou druhá strana riadi.

  21.  Vaclav dne 09.11.2015 v 18.06 hod.

    U T-mobilu jsem byl vice nez 14 let. Smlouva Partner na tri telefony.Coz znamenalo 3 telefony pod jednou smlouvo placenou pausalne. Cirka 600Kc mesicne + volne minuty a SMS a na jeden z tech telefomu asi 500MG internetu na mesic. Pokud jsi presahl platil jsi jen to co jsi provolal a SMSkoval navic. Bylo smesne jak se me T mobil snazil zlomit vice jek 5 let na jiny tarif. Otravovali porad a porad.S tim ze jsem je neustale odmital. Z jednoho prosteho duvodu. Takovy tarif uz dnes nikdo nedostane. Nakonec si nejprve zmenili vseobecne podminky smlouvy aniz bych o tom vedel. A pred dvema mesici mi sdelili ze mi pridelili jiny tarif. V prekladu to znamenalo ze na jeden telefonu zustalo to co bylo drive. A co je vyse napsano. A na ty druhe dva pridelili minimalni tarif 150 Kc mesice. Jenze bez volnych minut a asi s nekolika volnyma SMS. A dali mi navybranou. Bud si to nechat libit a nebo jit. Kurva, rikal jsem si jak je mozne ze si sami svevolne zmeni vseobecne podminky smlouvy a jak je mozne ze si mohou sami svevolne zmenit tarif aniz bych ja o tom vedel a souhlasil s tim. No nehodlal jsem to resit. A po 14 letech jsem jim rekl sbohem a prestoupil prave k O2 . Tak uvidime. Zatim jsem spokojeny. Nic mene cele to s T-mobilem me ujistilo ze dnes oboustrane podepsana smlouva nic neznamena. A ze jeji podminky si operator meni jak se mu zachce. Smesne zakony mame v CR pokud toto umoznuji. Dnes uz jsem nad veci. At je to T-Mobil, O2 nebo nekdo jiny vsude to bude stejne nebo podobne. Podle me jsi si moc nepomohl.

  22.  Jakub trading dne 10.11.2015 v 13.29 hod.

    O2 dělá dost dalších prasáren. Např. když jsem si platil internet v mobilu. Při dobití je vždy nabídka na levnější internet na daný týden. Po aktivaci internetu za poloviční cenu mi přišlo sms oznámení, že standardní internet tarif přejde na tu levnější variantu. Nicméně pak mi naúčtovali tu původní částku a navíc ještě ten tarif se slevou za stejnou službu. Když jsem se jich dotázal, tak mi řekli, že si nejdříve musím ten standard tarif zrušit, přičemž sms mluvila o něčem jiným. Následně jsem ho tedy zrušil a další týden mi zase naúčtovali internet 2x. Po mym dalším dotazu mi oznámili, že jsem to nezrušil v dostatečnym časovym předstihu(rušil jsem to 2 dni předem) No a konečně na třetí pokus si již účtovali vše jen jednou. Přitom logicky mi vůbec neměli účtovat 2x platbu za tu samou službu

  23.  Petr CoolPůjčky dne 11.11.2015 v 10.04 hod.

    S O2 jsem měl obrovské problémy, neustále jsem se s nimi dohadoval ohledně vystavených faktur za služby, které jsem regulérně nevyužíval. Paušál zrušil, přešel na kreditový tarif, kde to mám pod naprostou kontrolou. V ČR chybí pořádný alternativní operátor.

  24.  Martina pojištění domácnosti srovnání dne 15.11.2015 v 16.23 hod.

    Stejně si myslím, že si přechodem ke konkurenci nepomůžeš. Mrkni se teď třeba na Vodafone, co teď vymyslel s těmi datovými balíčky..

  25.  Jakub TvojePrezentace dne 15.11.2015 v 17.07 hod.

    Možná u větších zákazníků se T-mobile stará, ale mně konkrétně se doslova vysmáli, když jsem jsem jim volal v den, kdy začal platit nové podmínky přesně podle oblíbeného oznámení na faktuře. Cituji: To ale není problém naší strany, že si nečtete faktury. Tak jsem si na Tarifomatu domluvil, že za mě zaplatili pokutu a jsem u Vodafonu s garancí nezměnění tarifu po celou jeho dobu trvání. A T-sráč? Hned mě odpojili od internetové administrace a ani se mi neobtěžovali poslat závěrečnou fakturu. 3x jsem je bezvýsledně naháněl po telefonu, pak jsem teda zašel na pobočku, kde mi řekli, že protože už jsem odešel mě nevidí, že musím na jinou. Na jiné pak sdělení, že už jsem to měl dávno zaplatit a že se to stává, že nedorazí, ale když nevysolím 50Kč za platbu na pobočce, tak mám hold smůlu a dostanu pravděpodobně ještě navíc pokutu.

  26.  David web dne 15.11.2015 v 22.33 hod.

    Šulini to jsou, jak od nich odchazíš tak jen hažou klacky pod nohy, doporuceny dopis neprisel, vypovedel jste pozde, vypovedel jste brzy atd. atd. Na infolince absolutni absurdistan to co je jinde samozrejmost je u nich neřešitelný problem. Navíc si za dobu paušalu menili podmínky v náš neprospech, radeji jsem jim 8mesicu platil neoemezeny pausal ktery jsem nevyuzival + 3tisicové čtrtletní pokuty a sel jsem zaroven jinam sice to vzalo snad 15tis. peněz komplet ale už mam od nich navždy klid(snad, u nich opravdu jeden nikdy neví) O2 už nikdy více i kdyby mi dali vše zdarma nešel bych k nim.



Štítky: , , , , , , ,