Zář 4

Penalizace webu za prodej odkazů pod články? Blbost!

04.09.2012 v kategorii SEO, Úvahy. / Zobrazeno 8 793x / 36 komentářů

Od doby, co jsem začal prodávat inzerci pod články, se pod každým článkem na toto téma a to nejen u mě na blogu, ale i všude jinde, kde se o tomto způsobu monetizace blogů píše, objevují komentáře, že tím jak bloger, tak inzerent riskují případnou penalizaci ze strany vyhledávačů. A já říkám, že je to prostě pitomost.

A proč si to myslím? Je to vcelku jednoduché. Na svém blogu nechávám u komentářů možnost vkládat odkazy a to narozdíl od jiných blogů vč. anchor textu. Tedy klíčových slov souvisejících s odkazem.

Tuto možnost jsem dal proto, že spousta lidí bez této možnosti se podepisuje nesmyslně jako „půjčky bez rizika“ či jiné pitomosti, jen proto, aby na jejich web vedl odkaz z toho správného slovního spojení a pak člověk neví, s kým diskutuje.

Tato možnost je tu už velmi dlouhou dobu. Pod každým článkem se tak objevují desítky odkazů. A pro vyhledávače jsou to naprosto stejné odkazy jako ty, které si lidé koupí. Rozdíl v nich není naprosto žádný.

Podle logiky těch, kteří tvrdí, že prodejem odkazů pod články riskuji penalizaci od Google, by měl být můj blog už dávno penalizovaný.

A ejhle? Není tomu tak.

Můj blog nejenže není penalizovaný, ale vyhledávače ho mají rádi. A to tak že hodně.

Nebo si myslíte, že přes 4000 lidí přivedených na můj blog z výsledků vyhledávání za posledních 30 dní je známkou penalizace?

Penalizace webu se prostě bát nemusíte. Rozhodně ne proto, že na něm budete prodávat podčlánkovou inzerci. To je prostě pitomost.

K penalizaci pochopitelně může dojít, pokud váš web bude fungovat POUZE jako linkfarma. Ale to u blogu nehrozí.

Vaše články lidé čtou, sdílí je na FB, twitteru, G+, dávají jim bodíky, lajkují je…., odkazují na ně odjinud…. prostě je jasně vidět, že obsah blogu je psaný pro lidi. A to je faktor, který mnohonásobně převyšuje tu jedinou negativní věc, kterou je prodej pár inzerátů.

Takže pokud opravdu píšete pro lidi a prodej odkazů je jen takovým malým bonusem, fakt se nemáte čeho bát.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


36 komentářů / Penalizace webu za prodej odkazů pod články? Blbost!

  1.  Turek Běžecké batohy dne 04.09.2012 v 11.07 hod.

    Já myslím že většina lidí penalizací nemyslí Petře, že by byl penalizován tvůj blog, jako spíš že bude penalizován odkaz z blogu. (nebude mu přiřazena žádná váha)

  2.  Radek akce na Prajzské dne 04.09.2012 v 11.12 hod.

    Běžecké batohy: to je hloupost, váha tam je. Ostatně moje weby, které jsem zde v diskuzích (díky Petře) publikoval, se postupně návštěvností dostávají nahoru a to jsou nové projekty, u kterých je vidět nárůst v desítkách procent.

  3.  Petr Jeník dne 04.09.2012 v 11.15 hod.

    Turek:
    1 – myslí to tak, protože to tak píší
    2 – váhu ten odkaz má, i kdyby ji neměl pro vyhledávače – má váhu těch X set lidí – potenciálních zákazníků, kteří na něj kliknou – tohle totiž není primárně odkaz, ale především to slouží jako běžná textová inzerce.
    3 – osobně si myslím, že má váhu i pro vyhledávače – jak moc velkou, to těžko říct. Rozhodně ne ale nulovou a už vůbec ne negativní.

  4.  lucas03 lucas03 dne 04.09.2012 v 11.29 hod.

    Chcel som doplnit, ze rozdiel tam je, kedze komentare su default nofollow, ale ty ich mas vsetky follow.
    A ludia sa skor boja, kedze boli penalizovany pri pouzivani systemov ako bol backlinks.com a mlink, lenze tie mali extra kod, ktorym sa dalo zistit, ze predavali odkazy. To tu mozne nie je.

  5.  Petr Jirásek web dne 04.09.2012 v 12.16 hod.

    Taky si myslim, ze k penalizaci za prodej odkazu pod clanky nedochazi. Paklize se nejedna o nejakou odkazovou farmu, ale je to skutecne relevantni obsah, tak neni dle meho ani duvod. Mimo to, i zpravodajske weby at uz vetsi ci mensi velikosti strkaj tyhle odkazy pod sve clanky.

  6.  pavel minihry dne 04.09.2012 v 12.38 hod.

    Jednotlive male weby s vlastnim prodejem se asi penalyzovat nebudou, kdo by u vyhledavacu mel penize na rucni hodnoceni kazdeho maleho blogu. Nicmene mam vyzkousene,ze jakmile web dam do nejakeho systemu na prodej textove reklamy, dostane minus body. Ovsem to muze byt taky specifikem systemu – odkazy se meni. Tady ale jde o prodej na stalo a to automatem odhali vyhledavac tezko.

  7.  Matej Pilát poznávacie zájazdy dne 04.09.2012 v 12.46 hod.

    tu sa predsa neobchoduje s „linkjuice“ ale s návštevníkmi – a o to google predsa ide, aby sa neobchodovalo s linkjuice, reklama ako taká nikomu nevadí. Takže absolútne nevidím dôvod na penalizáciu

  8.  Martin IT Efektině dne 04.09.2012 v 13.34 hod.

    Já jsem nad tím nedávno zrovna uvažoval, jak to asi dělá Google. Podle mě, když je web aktualizován třeba 1 týdně, přibývají články atd… tak to má Google rád, sám to vidím na svém webu.

    Ale pokuď vznikne web, který má 1.000 stránek za týden, tak je to trošku přinejmenším podezřelé! Google miluje dlouhodobě aktualizované weby, problém je, jak říkám často lidem, že se každý na aktualizaci svého webu po měsíci vykašle!

  9.  Libor Kamerový systém dne 04.09.2012 v 15.11 hod.

    Urcite to nemuze penalizovat, spis prani neprejicich. V problematice penalizovani a i celkove seo je tolik veci, ktere jsou podlozene pouze dohady, ze kazdy ma svuj zaruceny recept.

  10.  Pavel MS Office - ať pracuje za vás dne 04.09.2012 v 15.51 hod.

    Ja myslím, že někteří Ti závadí funkční prodej odkazů. Zatímco a u nich to tak dobře nejde.

  11.  Petr Gruzie dne 04.09.2012 v 16.16 hod.

    Čas ukáže. Podle logiky, která říká, že vyhledavače se snaží mít kvalitní výsledky, by penalizace nastat neměla. Jenže logika neni silná stránka lidí pracujících v tomto oboru. Co si myslet o systemu, ktery penalizuje stranky firmy tak, ze nejsou k nalezeni ani na dotaz ktery obsahuje jen presny nazev firmy?

  12.  Lukáš Uživatelské recenze dne 04.09.2012 v 17.29 hod.

    Dokud se to neujme nejak masove a nevznikne na to system, ktery bude nejak automaticky odhalitelny, tak si toho vyhledavace ani nevsimnou.

  13.  Andrej nanoaditívum do nafty dne 04.09.2012 v 20.16 hod.

    Ad Lukas: to by ma fakt zajimalo jak vyhledavac rozlisi link pod clankem od linku v clanku. Jsem se pobavil :-)

    Libor, Pavel: +1

  14.  TonyK http://www.internetovareklama.cz/ dne 04.09.2012 v 20.28 hod.

    Obdivuji tvoji odvahu, pouzivat takto vysoce kontroverzni retoriku. Jsem bytostne presvedcen, ze tento prispevek neni urcen beznym ctenarum, ale lidem z fulltextu Seznamu a Googlu. V zasade jim natvrdo rikas „zabanujte me ted nebo nikdy“ a jsem skutecne zvedavy, zda se k prodeji odkazu touto formou, vyjadri nektery z insideru.

  15.  365solutions Luxusní kočárky dne 05.09.2012 v 4.42 hod.

    Souhlas s Petrem, k žádné penalizaci nedojde. Jinak dodám, že mám spoustu webů, které slouží vyloženě pro publikaci PR článků (takže linkfarmy, chcete-li). A ani jeden z nich nebyl a nebude penalizován. Všechny texty jsou originální a to, že z nich vedou odkazy je prostě přirozené.

  16.  Linki zdenek@linki.cz dne 05.09.2012 v 7.54 hod.

    Vzdyt se to snadno overit, Google se rozhodne sam (duvody si neoverime) nebo jej nekdo upozorni, k cemuz prece dlouho existuje online formular. Spekulace nejsou na miste.

  17.  Lukáš Uživatelské recenze dne 05.09.2012 v 8.24 hod.

    To vypravej tem, kteri uz na to u jinejch systemu dojeli. Vyhledavace uz maj davno za sebou dobu kamennou a automatizovane systemy dokazi hrave objevit, uz jenom diky stale stejne strukture vkladanych reklam a podobnym spolecnym znakum.

  18.  Richi http://www.zavislaci.cz/ dne 05.09.2012 v 13.06 hod.

    No ale není rozdíl povolit odkazy z diskuze a prodávat odkazy? Já bych se bál že to není to samý ale čas ukáže zda tě nějaký vyhledávač bude nebo ne penalizovat.
    P.S. Koukal jsem na staré články a i když chápu že je nepíšeš z důvodu prodeje odkazů ale většina článku je tak negativistických že si neumím představit že si pod nimi koupím odkaz, víc pozitivizmu do psaní! :-)

  19.  Richi dne 05.09.2012 v 13.07 hod.

    … no a ještě jsem blbě vložil i svůj odkaz :-) sorry

  20.  Kapibara dne 05.09.2012 v 17.07 hod.

    TonyK http://www.internetovareklama.cz/ dne 04.09.2012 v 20.28 hod.

    Plaváčku!

  21.  Andrej nanoaditívum do nafty dne 05.09.2012 v 18.08 hod.

    @Lukáš: Kecas. Kdyby to hledali dle stale stejne struktury vypadla by vecsina webu uzivajícich prvky jako je menu, paticka, hlavicka,… – stale stejné opakujíci se prvky. Mimochodem, proc jeste nejsou zabanovane weby jako mesec.cz, podnikatel.cz a mnozstvi dalsich ktere pouzivaji linky primo z textu? To je predse (dle Tvy retoriky) jeste vacsi zverstvo..

  22.  Beowulf http://laznepodebrady.com/ dne 05.09.2012 v 19.26 hod.

    Myslím, že v Čechách vládne dobrá paranoia ohledně odkazů ve článcích. Je zcela normální, že každý článek může obsahovat odkazy. Určitě to nesnižuje jeho kvalitu v očích čtenářů. Kvalitní článek by měl odkazovat čtenaře i na jiné zdroje. A vyhledávače? Kdo ví jak to funguje? Jedině chlapící od googlu. A ty to stejně nikomu nepoví. Tak tu můžeme o penalizaci spekulovat až do rána:-)

  23.  Lukáš dne 05.09.2012 v 19.59 hod.

    @Andrej: A japato, ze Google srazil ranky webum v Directo? To byla nahoda? Google ma dobre zmakly redakcni systemy jako WordPress a podobne. Urcite pro nej nebude problem odkazy poznat. Jde jen o to, jestli mi to bude vadit a jestli to da najevo napriklad srazenim ranku, nebo jen nebude odkazy pocitat.

    A pro tvou informaci, stojim na strane blogeru a to, ze nekdo prodava odkazy z textu mi jako zverstvo neprijde. Nevidim v tom problem, pri cteni mi to nevadi a je to uplne normalni.

    Hadame se tady tedy jen o tom, jestli Google dokaze, nebo nedokaze podobne systemy (ve vetsim mnozstvi) poznat a ja rikam, ze dokaze.

  24.  Creator13 SEO kvalitne dne 05.09.2012 v 20.06 hod.

    Tiez si myslim, ze by penalizacia nemala za nieco podobne hrozit. Na zamyslenie zostava aka je hodnota odkazov, ktore su v diskusii pod clankom a aka je hodnota odkazov hned za clankom. Ludia si to mozu jednoducho otestovat na bezkonkurencnom slovnom spojeni a z toho vyvodit kvalitativnu hodnotu jednotlivych typov odkazov.

  25.  Peter recenzie kníh dne 05.09.2012 v 23.07 hod.

    Penalizovaný môže byť zo dna na den a ani nemusíš vedieť že prečo da google poslal ku dnu. Sa mi to stalo z jedným mojim webom a žiadne „nekale“ praktiky som na tom webe nevykonával.

  26.  Prague To Prague dne 06.09.2012 v 6.02 hod.

    Google to nebude penalizovat.

  27.  Mezi Stříbro stříbrné dne 06.09.2012 v 14.24 hod.

    Google to nebude penalizovat, ale de facto to ignoruje. Tento druh linkování je spíše pro generování nových návštěvníků webu než pro vyhledávače.

  28.  Petr Řecko autem dne 06.09.2012 v 17.01 hod.

    Rozhodně google penalizovat nic nemůže, to by musel penalizovat skoro všechno, stejně tak by někdo mohl záměrně odkazovat aby zabil konkurenci.

  29.  stolda facebook přihlášení dne 06.09.2012 v 19.09 hod.

    Taky si osobně myslím, že to Google nebude penalizovat. Akorád se tu šíří fámy :)

  30.  Fit Budapešť dne 07.09.2012 v 16.52 hod.

    Přesně tak, takhle se akorát šíří fámy. Google nemá důvod v tomto případě penalizovat. Takhle by přece šla naprosto krásně zničit konkurence, stačí se trochu zamyslet.

    A jasně, můžete tu psát něco o black hat seo, ale to je trošku jiná káva než tohle a navíc si myslím, že Google má i na tohle obranu. Uvědomte si, že Google má obrovské množství dat ze všech jeho systému (reklamní systém, Google Analytics, data z Chrome, Youtube a spousta dalších…). Pozice ve vyhledávačích nejsou závislé jenom na počtu odkazů :D. Ale mnohdy se mi líbí ta panika některých lidí :D.

  31.  Marek Opruzil Sportovní, značkové oblečení dne 10.09.2012 v 10.28 hod.

    Naprostý souhlas s článkem. Pokud nejde o linkfarmu jsou nejake penalizace hloupost.

  32.  Honza Půhy.cz - eshop se zajímavou elektronikou dne 13.09.2012 v 8.52 hod.

    Svého času jsem měl špatnou zkušenost s mlink a backlinks – jak už někdo psal výše, tam byl do stránky vložen kód, který šlo jednoduše identifikovat a vyhledávače ho časem samozřejmě identifikovali a penalizovali. Ze začátku to fungovalo dobře, pak už jsem byl rád, že jsem se toho zbavil. Dodnes mi cca 1x za měsíc přijde email z backlinks, že nemám na stránce jejich kód :-)Myslím, že pokud zde budou přibývat zajímavé články takovým tempem jako dosud, tak penalizace nehrozí. Pokud by se poměr článků a odkazů měl obrátit, bylo by to špatně :-)

  33.  Martin Elektrické topení Thermotec dne 13.09.2012 v 13.24 hod.

    Žádná penalizace na tomto typu webu, blogu, nehrozí.

  34.  Tomas Karetní hry dne 14.09.2012 v 15.59 hod.

    Osobně si taky nemyslím že by hrozila nějaká penalizace, ale chělo by to více takovýchto blogů s anchorem a follow :)

  35.  dkoudela kravaty dne 18.09.2012 v 9.51 hod.

    Souhlasím s Petrem Jeníkem, Za googlem stojí desítky chytrých lidí, a pokud si můžeme anchor texty vkládat do komentářů, google jistě nepozná rozdíl mezí těmito odkazy a těmi ´´ sponzorovanými´´ a jistě rozpozná naopak web, jehož existence je jen za účelem prodeje, což se o tomto webu říci nedá asni omylem :)

    Tohle není backlinkgenius :-)

  36.  Martin Kohout IT mag dne 01.10.2012 v 22.10 hod.

    Pokud dáváš víc, než bereš, je to jedině dobře.



Štítky: , , ,