Říj 31

Propagovaný příspěvek na FB – levnější než bannery, PPC a vše další

31.10.2012 v kategorii Reklama. / Zobrazeno 14 111x / 31 komentářů

Spousta majitelů facebook stránek kňourá, že Facebook si nechá platit za to, co dřív bylo samozřejmostí. Tedy že jste vložili na svou FB stránku nějaký post a ten se pak ukázal prostě všem, kdo předtím stránku lajknuli.

Teď je to tak, že takto přirozeně se to ukáže jen určité části fanoušků stránky. A ta část je velká podle toho, co je to za stránku. Aktivní stránka, kde je hodně příspěvků a především na ni lidé rádi chodí, lajkují, sdílejí, komentují atd. tak takovou stránku Facebooku upřednostňuje a její příspěvky ukazuje více lidem.

Toto mohu porovnat u dvou stránek. Mám jednu fake stránku s cca 70 tisíci lidmi. Když tam něco postnu, tak se skoro nic neděje. Pár lajků, pár komentářů a prostě nic. Když kouknu na číslo, kolik lidí příspěvek vidělo, tak se ani nedivím. Je to sotva 5% z celkového počtu fanoušků.

Zbytku lidí prostě příspěvek Facebook neukázal.

No a pak mám také stránku, na které jsou lidé aktivní jako blázen. Prakticky vše, co se tam dá, tak lidi lajkují, sdílí, komentují…. a to se Facebooku líbí. Je tam něco přes 2000 fanoušků a cokoli co tam dám, tak to FB ukáže více než třem čtvrtinám z nich.

Když k tomu pak přičtu virál, tak se náš příspěvek vždy ukáže více lidem, než kolik máme fanoušků.

No a pak je tu to tlačítko Propagovat, o kterém je tento článek. Díky propagaci si můžete být jistí, že váš příspěvek uvidí nejen všichni vaši fanoušci, ale i jejich přátelé.

Facebook vám předem odhadne, kolik lidí váš příspěvek za jakou cenu uvidí.

Moje zkušenost je taková, že je to vždy prakticky stejné, ať si zaplatíte stovku, dvě nebo tři. Takže prostě platím stovku jednu.

No a moje druhá zkušenost je, že ty odhady Facebooku pěkně kecaj. A to tak že v můj prospěch.

Podívejte se na screen z výsledků jedné propagace za 98,- Kč:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A to mi prosím Facebook tvrdil, že za 99,- Kč uvidí příspěvek cca 3 – 5 tisíc lidí :)

No a koukněte na další čísla a uvidíte, že titulek článku je pravdivý.

Na kolik vás vyjde jeden fanoušek v případě PPC na Facebooku? Na tři koruny?

Díky tomuto jedinému propagovanému příspěvku naši stránku lajklo 53 lidí.

Už jen toto číslo je tedy pro nás velmi zajímavé, protože jeden nový fanoušek nás vyšel na necelé dvě kačky.

No ostatní jsou takový bonusy navíc.

145 lidí příchozích na stránku díky tomuto propagovanému příspěvku zde kliklo na nějaký odkaz. No a protože všechny odkazy z této FB stránky vedou na náš web, tak to znamená, že za 98,- Kč máme 53 nových fans + 145 návštěv na webu.

No a ani to není všechno. Protože v tomto případě jsem propagoval obrázek, dal jsem si pochopitelně záležet, aby byl řádně obrandovaný. Tedy aby ho hodně viditelně zdobilo naše logo. Dalším bonusem je tedy pro nás šíření povědomí o značce a to mezi 10 tisíci přesně cílenými lidmi.

No a aby toho nebylo málo, ti lidé komentovali, lajkovali, sdíleli…. a díky tomu naše FB stránka získává dobré jméno u FB a bude tak zobrazovat naše posty ochotněji lidem i zdarma.

No a protože nejsem úplná lama, v popisu sdíleného a propagovaného obrázku byl pochopitelně i přímí odkaz na náš web, což má za důsledek, že tento odkaz se objevil na 10 tisících FB zdech, což je velmi chutné krmivo pro roboty vyhledávačů.

Za 99,- Kč je to prostě paráda a vůbec se na FB nezlobím, že to co dřív bylo zadarmo, je nyní za tento drobný poplateček.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Revoluční příjem Nemáte co ztratit, můžete jen získat.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


31 komentářů / Propagovaný příspěvek na FB – levnější než bannery, PPC a vše další

  1.  Fruiko SerialZone.cz dne 31.10.2012 v 16.35 hod.

    „…že tento odkaz se objevil na 10 tisících FB zdech, což je velmi chutné krmivo pro roboty vyhledávačů.“

    Myslím, že vyhledavače se nedostanou na feed uživatelů, kde se zobrazil příspěvek, ale jen na jejich zeď a tam jsou jen jejich příspěvky.

  2.  Petr Jeník dne 31.10.2012 v 16.39 hod.

    Jo – to máš pravdu – to jsem trochu přestřelil – díky za opravu.
    Pro roboty je krmivo to, co lidé sdílejí – v tomto případě onen příspěvek sdílelo 93 lidí – tedy pro mě 93 odkazů ze zdí těch lidí.

  3.  Jirka blog nejen o IT dne 31.10.2012 v 17.12 hod.

    Díky za výborný tip. Právě jsem si pohrával s myšlenkou začít jeden projekt propagovat na fb, ale pořádně mi to nebylo jasné. Za stovku krásná čísla…

  4.  Michal Zamichej.cz dne 31.10.2012 v 17.54 hod.

    Čísla vypadají slibně… o něco lepší než reklama na fb. Díky za tip

  5.  Martina Vánoce dne 31.10.2012 v 19.02 hod.

    Nevíte jak dlouho trvá schválení reklamy? Jsem ji zadala x hodin zpět a pořád nic.

  6.  Petr Jeník dne 31.10.2012 v 19.12 hod.

    Někdy je to za půl hodiny a někdy za 12 hodin :(
    Tohle vychytaný zrovna nemaj

  7.  Radek Naše rodina dne 01.11.2012 v 6.40 hod.

    Díky za info. Přiznám se, že facebook se všemi těmi funkcemi, je pro mě někdy nepřehledný. O tom, že facebook personifikuje stránky jsem neměl ani tušení.

  8.  Kuba dne 01.11.2012 v 9.34 hod.

    Petře stal se někdo příchozí z těch 145 zákazníkem?

  9.  Petr Jeník dne 01.11.2012 v 9.40 hod.

    Progaguji takto stránky, které jsou živé z reklamy – konkrétně adsense. Takže pro nás nehraje roli konverze návštěvník/zákazník.
    Důležité pro nás je to, aby to byly návštěvníci, kteří náš web osloví.
    A to tato reklama splňuje, protože stránky na nichž tuto propagaci používáme, jsou s tím webem spjaté. Fanoušsci na nich nich jsou perfektně relevantní k obsahu našich stránek a především i 99% procent jejich přátel jsou také k obsahu našich stránek relevantní.
    Jedná se o web, který je určen pro jednu velice specifickou a přesto velmi rozšířenou komunitu uživatelů internetu.
    Doufám, že si tedy někdo nemyslí, že propagací nějakého příspěvku bude mít stejné výsledky na nějakých fake stránkách pro děcka, když na nich bude propagovat web s letenkami. To je myslím celkem jasný, že takhle to nefunguje a ani fungovat nemůže.

  10.  Míra dne 01.11.2012 v 11.35 hod.

    Zdravím Petře,
    vím, že jste plátce DPH, ale netušíte jak to je s neplátci?
    Nestanu se za použití promoted příspěvku plátcem, jako je tomu u využívání FB reklamy?

    Nerad bych se stal plátcem DPH kvůli takové kravině.
    Díky za případné info.

  11.  Mark Byty levně dne 01.11.2012 v 11.48 hod.

    Souhlasím, jediné co mi vadí, že se to propaguje jen u lidí, kteří mají danou firemní stránku v „lajku“. Aby se to ukazovalo i jiným, musí se založit klasická FB reklama.

  12.  Petr Jeník dne 01.11.2012 v 12.11 hod.

    Tak to právě není
    Ten propagovaný příspěvek se ukáže i přátelům lidí, co jsou lajklí na té stránce.
    Jinak by jen těžko mohlo být 10 tisíc zobrazení, když na té FB stránce mám jen něco málo přes 2000 fans.

  13.  dkoudela úzké kravaty dne 01.11.2012 v 14.57 hod.

    Míra – využijete službu jako soukromá osoba… hold si to nedáte do nákladů, což je mnohem lepší než se kvůli pár stovkám stát plátcem.

  14.  Libor Kamerové systémy dne 01.11.2012 v 15.11 hod.

    Dobrý tip. Fakt za pár korun solidní výsledek :)

  15.  Kofola dne 01.11.2012 v 15.56 hod.

    Petře, co říkáš na nový info produkt?
    http://skolanavyku.cz/

  16.  Petr Jeník dne 01.11.2012 v 16.49 hod.

    No to je prostě nádhera :)
    Musel jsem to twítnout i hodit na FB, protože tohle je naprostý peklo.
    Jestli z toho Kiršovo „kurzu“ vypadnou takovýhle experti, tak nás pánbůh ochraňuj 😀
    Dementnější projev už snad nemůže ani existovat.
    Fakt nářez 😀

  17.  dkoudela pánské košile dne 01.11.2012 v 17.00 hod.

    To snad ani není možný…… je vidět na koho Kirš cílil no…. dal jsem tomu 3 sekundy a po výbuchu smíchu jsem šel zde psát tento komentář.

  18.  Mark Prague public transport dne 01.11.2012 v 21.18 hod.

    Zajímavé, zkusím nahodit. Je to i docela levné kupodivu.

  19.  Matej K. Tablety a príslušenstvo e-shop dne 02.11.2012 v 0.18 hod.

    Ďakujem za článok, doteraz som neplánoval nejakú propagáciu na FB ale ked vidim, že to nie je vobec take zlozite… a je pravda, že fanúšikovia mi pribúdajú veľmi pomaly. Snáď sa podobný postup oplatí uplatniť aj pri menšom počte fanúšikov… Tých pár eur ma nezabije aj keby to vôbec nevyšlo…

  20.  Ingre čištění peří dne 02.11.2012 v 9.06 hod.

    Počet fanoušků nerovná se počet platících zákazníků ale za stovku… Raději než to zaplatit na daních to dám do reklamy :)

  21.  Olda Mozek tě vidí dne 02.11.2012 v 10.31 hod.

    Pěkný článek. Tip + praktické zkušenosti a konkrétní čísla. Díky

  22.  Michal Domace recepty dne 02.11.2012 v 18.40 hod.

    skusil som na zaklade tvojho clanku tuto reklamu na jeden post a vysledky su viac nez slubne, za 4€ na 4 dni nie je co riesit podla mna, zvysil sa pocet fanusikov a aj zdielanie postu, odporucam kazdemu vyskusat Petrovi velke dakujem :)

  23.  A1 dne 01.12.2012 v 1.03 hod.

    Dobrý večer,

    jaký byste mě doporučil Pane Petr Jeník

    99Kč odhad 5,39tis.-10,01tis.
    990Kč odhad 53,9tis.-100,1tis.

    za 990Kč to uvidí přes 100 000 lidí mám pravdu ?
    typ: zábavná fotka

  24.  Petr Jeník dne 01.12.2012 v 6.42 hod.

    Já jsem zkoušel zatím jen ty 3 nejlevnější nabídky
    A výsledek byl vždy +/- stejný
    Jak jsem psal v článku, reálný počet lidí, kteří to nakonec vidí, je v mém případě několikanásobně větší, než FB původně odhaduje.
    Určitě doporučuju začít od té nižší částky.

  25.  A1 dne 06.12.2012 v 21.50 hod.

    Velmi děkuji pane Petr Jeník
    mám vyhlídnutou teda variantu za 1.960Kč (dosah 200k) na vtipný obrázek :)
    to samé mám na reklamní obrázek 1.960Kč (dosah 200k)
    dosah od 108 000 do 202 000 (takže reklama skončí za 3dny s počtem zhlédnutí 202 000 nebo 108 000 ?)

    mám 2 nevyužité FB kupony,zhruba 1 000Kč lze je na toto použít ? a doplatit přes debetní kartu 960Kč ?

    máte prosím nějaké zkušenosti,budu za ně nesmírně rád a vděčný :)

  26.  ondrej dne 27.12.2012 v 19.56 hod.

    a kde je to tlacitko? ja sm ho nenasiel? chlapi pomozte…

  27.  Petr Páral The Sims 4 dne 09.01.2013 v 13.10 hod.

    Ondrej: Tlačítko je vždy na tvé fb stránce u konkrétního příspěvku vpravo dole.

  28.  Petra dne 23.01.2013 v 10.35 hod.

    Ahoj, můžu poprosit o radu? Dala jsem propagovat příspěvek, zaplatila přes paypal a za pár minut se vše rozjelo. ALE za několik hodin se pod příspěvkem objevila hláška „Propagace pozastavena“.
    Když na to kliknu, tak se mi ukáže hláška: „Podrobnosti této propagace nemůžete zobrazit, protože tuto propagaci nastavil jiný správce vaší stránky“. (Kromě mě tam jiný správce nastaven není.)
    Není možné dát propagaci znovu ani ji zrušit. Navíc ani nemůžu propagovat další příspěvky. Nevíte, co za tím může být a proč to přestalo fungovat? Že by něco s platbou přes paypal?? Díky za pomoc.

  29.  Lucie dne 12.03.2013 v 7.07 hod.

    Zajímavý článek, ale úplně mi zatrnulo v té hrubce v předposledním odstavci. Uf!

  30.  Jan Žáček dne 27.03.2013 v 15.10 hod.

    Nastavoval jste konkrétní cílení u příspěvku? Nejsem si jistý, jak se to u propagace příspěvků dělá, je tam pouze dosah…

  31.  Petr Jeník dne 27.03.2013 v 15.18 hod.

    U příspěvku cílení nastavit nelze. Zobrazí se fanouškům stránky a jejich přátelům.



Štítky: , , ,