Led 17
Co je to ten inbound marketing, o kterém mluví Hitler?
I ke mě se dostalo další z řady hitlerovských videí z filmu Pád třetí říše, tentokráte na téma SEO, resp. o tom, že se Hitler právě dozvěděl o tom, že SEO je na hovno. Králem je obsah. A spasit ho může už jen inbound marketing.
Jsem trochu brzda a tenhle pojem mi nějak unikl a tak jsem si to rychle nastudoval, abych jako brzda alespoň nevypadal, když už jí jsem.
Pokud jste video ještě neviděli, tak tady je:
No a ono se ukázalo, že vlastně až tak zabržděnej nejsem. Metodu inbound marketingu používám běžně, jen jsem doteď nevěděl, že se to tak jmenuje
No a co to tedy je? Je to metoda, při které se potenciálního zákazníka snažíte oslovit nikoli běžnou reklamou, ale přímo obsahem a to na místech, kde to tak nějak čeká.
Takový člověk pak sám projeví zájem o daný produkt či službu. Začne se na ni sám informovat a sám ji vyhledá, protože ten obsah který jste mu kdesi v útrobách internetu ukázali, ho zaujal.
No a je pak jasné, že takto příchozí návštěvník se změní v zákazníka mnohem ochotněji, než člověk příchozí z nějakého PPC či banneru.
Příkladem budiž např. post na nějakém diskusním fóru „Nechal jsem si udělat shop a úplně čumim na tu jednoduchou administraci“ – a k tomu připojit obrázek té administrace. Žádné promo – žádný odkaz na poskytovatele.
Může se to zdát jako blbost, ale stačí aby se našel jeden člověk, který projeví zájem ve smyslu „To vypadá slušně – kdo to provozuje?“ – a máte vyhráno. Takový člověk už na vaši stránku jde s tím, že se mu obsah líbí. Chce si o něm zjistit víc a je dost možné, že se z něj stane zákazník.
Nebo třeba odpověď někde na diskusním fóru o mobilech „já to koupil o polovinu levněji“. A někdo se zeptá „a kde?“…..
Prostě zaujmout lidi obsahem dřív, než k vám na web vůbec přijdou.
My tohle děláme běžně.
Na diskusní fóra o sázení dáváme screenshoty z předzápasových previews z LeagueSpy. Je v nich jen takové malé logo. Toho si ale lidi nevšimnou.
Prakticky pokaždé se ale někdo zeptá „a co je to za stránku, odkud je ten screenshot?“
My to tam napíšeme a takto přivedený člověk je pro nás ideálním návštěvníkem.
A když mluvím o „nás“, že to děláme, tak mluvím o jednom z našich editorů, který to tak dělá za nás.
K odkazům pak dává svůj affiliate odkaz a podle toho pak vidíme, že jeho metoda, zvaná moderně inbound marketing, je opravdu skvělá. Konverzi má mnohem větší než jiní affiliate partneři.
A tím mnohem větší myslím mnohonásobně větší.
Takže jo – inbound marketing fakt funguje. Ovšem bez pořádného obsahu to nejde. Musíte mít co nabídnout.
Těžko můžete uplatňovat inbound marketing na propagaci nějaké MFA webíku.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenik
Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Vydáno.cz Představuje se vám internetový magazín
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Hezký den Mr. Jeníku. Já bych to pojmenoval hezky česky: spamování diskuzních fór. Máte problém pojmenovat věci tak jak jsou?
Pokud jde o relevantní příspěvky, o které navíc mají lidi zájem, není to spamování.
Navíc to co jsem uváděl, není ani zdaleka jedinou metodou. Je to pouze jedna z mnoha možností, jak lidem ukázat obsah svého webu mimo svůj web.
I to samotné video je totiž parádní ukázkou inbound marketingu a navíc spojeného s pěkným virálem.
Virál = to video se parádně šíří samo mezi lidmi zajímajícími se i internetový marketing.
Inbound = zmiňují tam tento pojem. A spousta lidí ho nezná, tak hledá a sami o to tedy projevují zájem. A hádej kdo to nabízí? Pochopitelně H1.cz – tedy tvůrci videa.
Za tohle jim musím zatleskat. Sice ne příliš originální, ale z hlediska marketingu velmi povedený kousek.
No, já bych Petra Jeníka doplnil prezentací, která jasně ukazuje které metody je možné používat. http://www.slideshare.net/h1cz/inbound-marketing-v2
A ano není to nic nového, jen to před časem díky Hubspotu dostalo název. Některé firmy to už dělají léta.
Viděl jsem
Hláška na konci mě tam pochopitelně přivedla – prý „najměte na to toho, kdo je na to první na google“ 😀
Šikula
A pro ještě lepší pochopení:
Skvělou ukázkou inbound marketingu je i ta samotné slydeshow, nakteré Pavel Ungr odkázal.
Přestavují tam obsah svojí práce v pěkné prezentaci.
V lidech tím vzbudí zájem o to, co prezentují a oni už si sami pak najdou H1, která tento druh marketingu nabízí.
Takový návštěvník pak přijde na jejich web s jasným cílem. Buď chce od nich inbound marketing realizovat, nebo se to od nich naučit.
A oni mu buď prodají přímo svoje služby, nebo ho pozvou na jimi pořádaný seminář.
Pekne udelane promo od H1.cz, tak se ma budovat zajem o novy buzzword. Od zverejneni te uvadene prezentace jsem docela cekal, jakym zpusobem to budou propagovat a tohle se mi libi.
Pokud chcete vysvetleni pojmu „inbound“ v obraze, tak se staci podivat na tento film http://www.csfd.cz/film/247926-jonesovi/
Perfektní video
H1 super práce.
To video je fakt skvělé. Nejlepší, co jsem v tomto parodování viděl. A dokonce i vzbudí zájem o více informací.
H1 super práce, kdybyste nepůsobili v absurdistanu tak na Vas drzitele autorskych prav k tomu filmu podaji zalobu za neopravnene uziti dila a patrilo by vam to.
Nemám rád jakákoliv videa s Hitlerem.
Nevím kdy to začalo, ale tato scéna se stala terčem pro asociace všeho druhu. Povedené 😉
Martin: bylo by zajímavé zjistit první a prapůvodní parodii této scény.
Puvodni parodie tady http://arkadiuszpodlaski.pl/hitler-prawi-o-seo-i-systemach-wymiany-linkow/ nebo cesky http://www.youtube.com/watch?v=xGvrKpOMjmg
Virálu na tuto scénu je už mraky, ale tato patří k těm lepším. Jinak jak řiká Petr, člověk občas něco už dělá aniž by věděl že už to má nějaké pojmenování. Prostě mu to příjde přirozené, ale markétáci potřebuji prodat i normální činnost a tak tomu musí dát nějaký název
Asi jsem jediný, komu se to nelíbí?
Nejste, mě taky ne. Není to původní a nesnáším fašouny, takže se mi to nezdá ani vtipné.
Jestli jsem navíc správně pochopil podstatu inbound podle Petra Jeníka, tak je to sofistikovanější spam.
Mám takový dojem, že parodie byla na plzeňská práva.
Tož o ne. Samotná podstata inbound marketingu se mi líbí. Jen to video ne :-).
Jendo, obávám, že nepochopil. Spam dle definice „Spam is the use of electronic messaging systems to send unsolicited bulk messages, especially advertising, indiscriminately. While the most widely recognized form of spam is e-mail spam, the term is applied to similar abuses in other media.“ to není.
V textu se mluví o postovaní např. administrace nějakého webshopu do diskuzních fór, což je podle mě určitý druh spamu. Nevím, jak by se vám líbilo, kdyby někdo na vašem webu tapetoval screeny diskuzní fórum. Samozřejmě pod cizí identitou, aby to nebylo tak okaté.
Mluví se tam také o tom, že to má být na místech, kde to ten člověk očekává.
Tedy např. když bude někde téma o přehlednosti administrace shopů, když si někdo bude stěžovat na svůj shop…..
V mém případě dáváme screenshoty previews na fóra, kde se právě ten který zápas probírá….
Nikdo tu nemluvil o spamování. To sis to jen hodně špatně vyložil.
Jendo, pokud by to bylo fórum o redakčních systémech a dávalo to smysl, byl bych jen rád. Velkou roli zde hraje relevance, vhodné publikum a přínos pro čtenáře/návštěvníka. 3 pravidla inbound marketingu jsou – být nalezitelný, maximalizace konvertibilnosti čtenáře a analýza a následná optimalizace.
Moc se mi podobná videa nelíbí. Je to zlehčování utrpení těch co to zažili. Ale k obsahu – „inboud marketing“ na fórech je opravdu je sofistikovanější spam. Dřív jsem se třeba na webtrhu díval na diskuze typu – kamarád si nechal udělat nové stránky co by jste mu poradili? Teď už takovou diskuzi rovnou přejdu. Ale je pravda, že pokud je informace přínosná, tak může přinést užitek jak spamerovi, tak čtenáři.
Michal a všichni ostatní, co si myslejí, že inbound markerting je spam:
NENÍ – spam na fóru je to, když tam zveřejňujete něco, co není relevantní k obsahu. Není to nijak užitečné pro čtenáře toho fóra.
Jak psal o dva příspěvky výše Pavel Ungr, při inbound marketingu jde o to, aby se uživatel oslovil tam, kde to čeká. Aby to pro něj bylo užitečné a aby díky takovému oslovení získal o daný produkt zájem a sám si ho vyhledal.
Na rozdíl od spamování se při takovémto marketingu nedávají například zpětné odkazy. O ty totiž v danou chvíli vůbec nejde.
V našem případě to jen těžko může někdo považovat za spam.
Ve fóru, kde se právě rozebírají informace o nadcházejícím zápasu Chelsea vs. Arsenal, tak tam vložíme screenshot s naprosto relevantními informacemi z tohoto zápasu. Od uživatelů za to sklidíme velké díky. Nikde na sebe při tom neodkazujeme, nevychvalujeme naší službu.
To už necháme na těch uživatelích. Oni se sami zeptají, odkud to je, protože se jim to líbí a chtějí mít takových informací více. A my potom jen odpovíme. Popřípadě nás někdo předběhne a odpoví za nás.
To je jeden z nástrojů inbound marketingu. Ta relevantnost ukazovaného obsahu s místem, kde jej ukazujeme, je klíčová a je to to, co odlišuje inbound od spamu.
Dobrá, pokud to bude na forech se stejným zaměřením, přesvědčili jste mě
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5Bhv4RKl1So tohle je jeden z nejlepších co sem videl. Na objasnění: fakulta elektro ma novou, nedostavenou, budovu a vedeni rozhodlo se přestěhovat mezi semestry. Tedy výuka atd hardcore. Vás to asi nepobavi protože se nestehujete nám ale trci ze zdi dráty místo slibovanych zásuvek cat6
To video je hodně povedené. Pro ty, co vědí o co go, je to opravdu zábavná podívaná.
jo, tohle mi lidi dělají na webu denně. Večer se někdo zeptá, kde najde to a to, ráno mu „někdo jiný“ odpoví. Není to přirozené, je to spam.