Čer 26
Honba za pozicemi na obecná slova a fráze je zbytečná ztráta času i peněz
Tak po delší pauze jsem se rozhodl napsat jeden možná trochu poučnější článeček. K jeho napsání mě přiměla zoufalost mého známého z toho, že není vidět na Seznamu na dotaz Překlady do angličtiny. Naivně si myslí, že dobré umístění jeho webu na tento obecný dotaz mu vydělá peníze.
Nejprve řeknu, co umí a co dělá. Sám překládá angličtinu a italštinu. Ve svém týmu pak má další překladatele a pokrývá tak šest jazyků. Nejedná se ovšem o bývalé au-pairky, které jazyk tak nějak umějí. Jedná se o akademiky, kteří svou profesi ovládají dokonale.
Specializují se na technické překlady, medicínské překlady, překlady návodů, právní překlady apod. Prostě a jednoduše na to, co běžní překladatelé neumějí.
A jeho web se velmi dobře zobrazuje jak na Seznamu tak na Google právě na long tailové výrazy týkající se těchto složitých a především specializovaných překladů. Zakázek tak má dost.
A přesto je na budku z toho, že se nezobrazuje na slovo „překlady“ a frázi „překlady do angličtiny“.
A já mu říkám, že je to zbytečný. A nejen to. Když se na tyhle slova bude zobrazovat, bude ho to stát zbytečný čas a zbytečné peníze.
A proč? To je jednoduchý.
1 – dostat se nahoru na tato slova je drahé. Musí nakoupit odkazy, musí je udržovat, musí tomu věnovat spoustu času….. prostě jako vždy, když se chcete dostat nahoru na nějaké hodně konkurenční slovo či frázi.
2 – a to je důležitější – nic mu to nepřinese. Jen další ztrátu času. Být nahoře na takovýto dotaz je totiž spíše ke vzteku. Lidé vyhledávající takovéto dotazy je totiž spoustu. A co dělají? Dvaceti překladatelům umístěným na prvních dvou stránkách pošlou poptávku.
A to ještě poptávku takovou, kde abyste zjistili co vlastně chtějí, tak si s nimi musíte vyměnit dalších 5 e-mailů. A hledají pochopitelně toho nejlevnějšího. Takže buď se musíte brutálně podbízet cenou, nebo máte smůlu.
A já říkám – je lepší být vidět na specializované, leč méně vyhledávané fráze jako jsou „soudní překlad technických listů do angličtiny“ nebo „medicínské překlady do italštiny“ než na obecný dotaz „překlady do angličtiny“.
Konverze u specializovaných služeb nalezených na longtailové výrazy je MNOHONÁSOBNĚ vyšší. A lidé vyhledávající takto konkrétní věci za ně platí mnohem ochotněji.
Takže – nehoňte se zbytečně za prvními pozicemi na obecná slova a fráze a nesnažte se dostat lidi jen na homepage, kterou budete mít „optimalizovanou“ na takováto slova.
Mnohem zajímavější a hlavně přínosnější pro vás je udělat si celou řadu podstránek, které budou pojednávat o konkrétních službách.
Investujte raději čas a/nebo peníze do tvorby těchto podstránek. Nemusí být na webu ani moc vidět. Stačí je dát do rozbalovacího menu a navzájem je ještě trochu prolinkovat. Vyhledávače si je najdou a lidi vám na ně přivedou.
No a jedna poznámka na závěr, která se týká použitelnosti či lépe řečeno uživatelské přívětivosti. Když to takto uděláte, tak vám budou lidi chodit na ty podstránky. Nezapomeňte proto, že i na těchto podstránkách musí být jasně vidět buď přímo kontakt na vás, nebo odkaz na stránku, kde ten kontakt je.
Jakmile člověk na vaši stránku přijde a musí kontaktní informace pracně hledat (a tím pracně myslím třeba i pouhých 10 vteřin), tak prostě odchází.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Hry na Android Výběr těch nejlepších her na Android zařízení.
Asemp Internetový marketing v Polsku
Data pro Váš byznys Nestavte byznys na vodě - zeptejte se lidí, co opravdu chtějí!
Placla.cz přirozený tématický linkbuilding
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Dotaz: proč si nemůžu v RSS čtečce přečíst celý článek?
Snad tvé rady veme vážně. Ono každý ví že se nemáme přejídat, že máme sportovat, vzdělávat se a co většia lidí dělá. Zkrátka vidina velké návštěvnosti je stále opakující písnička
ad.1
1. Agregátory by mi „kradly“ celé texty (dělo se to)
2. Kdyby si sem nepřišel, tak bys nemohl komentovat a to by byla přece škoda
3. Nic bych na tobě nevydělal, kdyby si sem nepřišel
pokud je na ten daný jazyk sám, spíš by se mu vyplatilo investovat do přehlednosti webu a jeho obsahu + PPC, kde se dá spouštěním a vypínáním kampaní reagovat na jeho aktuální vytíženost.
Takhle jsem to vysvětloval i kamarádovi včera. A dnes k tomu článek od tebe. Náhoda
Za sebe musím říci, že právě ty nejvíce obecný KW jako ´´kravaty´´ pro můj eshop s kravatami nebo pánské košile jsou nejvíce zisková slova. Nelze univerzálně říci, že obecná KW jsou k ničemu. Má praxe eshopáře jasně ukazuje že nejsou. (a nejsem sám)
obené KW konverze
kravaty – 2,1 %
svatební kravaty – 10% ( kurnik to čumím- na tom zaparacuji)
naopak longtaily jsou o ničem, nejenže tvoří % naprosto mizivou návštěvnost ale taky konverze nestojí za řeč – je to totiž zbůsobeno sortimentem – když hledám bílou kravatu mám představu jak má vypadat – a pokud na shopu není jdu pryč – to taky říká % míru opuštění webu – kravaty 18% – ale longtaily i 40-50%
takže já jsem přesvědčem o tom že pokud prodávám obecné věci ako košile, mikny, kavaty, z jiného soudku třeba nářadí, pánské boty atd… jsou tyhle obecná slova naprsoto klíčová pro eshop.
Pak je to příklad z článku, kde platí ono Petrovo psané…. takže žádné paušálizování.
Složitější je, když se podniká v oboru, kde long tail moc není – třeba copywriting a některé druhy elektrospotřebičů (bude jich víc, ale s tím už nemám přímé zkušenosti). Pokud nejsou obecný výrazy hyperkonkurenční, tak bych je nezatracoval (jak ostatně píše dk). Ale v 90 % bude platit přesně to, co se říká – jsou drahý a neefektivní.
Nám například fráze „překlady do angličtiny“ a „překlady angličtiny“ přinášejí hodně zákazníků – konverze někde okolo 15%. Je fakt, že se zaměřuju primárně na PPC a nervu prachy do odkazů, abych se zobrazoval na prvních místech, ale i tak jsem v Google na 7 místě a fakt bez nákupu odkazů…
tak mne sa oplatilo vypracovat sa na obecne fraze na prve miesta – prinasaju navstevnost a konvertuju, ale ja zase nemam problem s tym, ze by som nezvladal viac predajov
v některých segmentech mají obecné slova největší míru konverze, je třeba to brát jako realitu
Pěkně sepsáno, ale dělal jsem na jednom webu (bežné překlady, žádná specializace) a ty obecnější fráze, připadne obecná fráze + město přinášely celkem dobré konverze. Je ale fakt, že tehdy ještě asi nebyla takova konkurence na tyhle KW
Chamon: možná bych doporučil http://blog.komart.cz/pozice-google/ – já vás vidím v půlce třetí strany, například.
Podle mě se to nedá paušalizovat a v některých oborech to zrovna neplatí. Přesně to zjistíme jen tak, že budeme měřit to, jak dobré jsou konverze z trafficu z longtailu vs konverze u trafficu ze silného klíčového slova.
Martin Kolčaba: Vím, jak funguje vyhledávání Google Koukal jsem na to v anonymním okně a před chvílí jsem požádal pár známých přes ICQ aby se podívali, všichni viděli sedmou pozici (jeden dokonce šestou). Ale sorry, je to na výraz „překlady angličtiny“ a na překlady z (do) angličtiny je to někde přes 20 pozici, což už mě vůbec nezajímá a popravdě to ani řešit nechci, jak jsem psal, primárně řeším PPC. Co se týče návštěvnosti z vyhledávačů – když sleduju data z Analytics, tak se občas divím, na které výrazy z organického vyhledávání k nám lidi chodí. Nicméně to nic nemění na tom, že z PPC na spojení „překlady z (do) angličtiny“ máme výborné konverze, když vezmu fakt, že je to v podstatě obecný výraz. Jenže na druhou stranu, když lidi mají text, který chtějí přeložit z nebo do cizího jazyka, tak co budou hledat?
Ono také soutěžit o obecná slova může přijít pekelně draho a menší dodavatel čehokoliv rozhodně nemá rozpočet jako nadnárodní skupiny jenž se nemusí bát pustit nějakou tu korunu navíc…
offtopic: článek mi připadá jako test, kde a za jak dlouho se začne na překlady objevovat Tak jsem zvědav
Není to test – kdyby byl, tak bych ta slova dal do titulku článku nebo alespoň do tagů. Pak si myslím, že by to byl celkem fofr. Ale zkoušet to nebudu
K té RSS čtečce: Tvůj web jsem z RSS vyřadil, protože si RSS čtu nejvíc na telefonu a nebaví mě tam otvírat weby. Často mám na telefonu pomalejší internet a u webu nemůžu mít svůj font písma atd. Takže si čtu článek zde jen občas, když náhodou zrovna vidím reklamu na něj na Fcb, mám čas a titulek zaujme. Všimni si webů v zahraničí, všechny mají v RSS celé články, protože nechtějí ztratit čtenáře.
Kradení článků nevadí. Pokud pinguješ Google při napsání článku, tak ví že ty jsi tvůrce a ostatní kopírujou. Samozřejmě, my máme Seznam, ale tvoji čtenáři používají Google 😉
A vždycky na to doplatí klient, který si objednal tyto SEO mágy 😀 Jen tak dál Petře!
S tímto článkem souhlasím tak ze 40% (a to mám podstránek celkem dost). Jinak nechceš poslat nějaké podklady pro další článek o lidech s restartovaným mozkem?
OT: A málem bych zapomněl, zde je malá ukázka, cituji: „Dámy a pánové, jste KRÁLOVNOU a KRÁLEM svého života, boj skončil, není třeba již nikomu nic dokazovat. Chopte se vlády nad svými programy, nadechněte se a vykročme. Naše cesta začíná, vítejte a užívejte si procesu.“
OT: Dostal jsem do úplné euforie a vzpomněl jsem si na tvé video, kde několikrát zaznělo „Milujem ťa“, tak tu hodím ještě jak vypadal 15. den tréninku Jiřího Sekta – přesně podle očekávání 😀
DEN 15 – MÁM SE RÁD
Mám se rád! (pozn. výjimečně není titulek „Nádherný den všem KRÁLOVNÁM a KRÁLŮM“)
a je to venku přátelé… Největší láska Vašeho života jste vy sami.
Milovat sám sebe je klíčem ke schopnosti milovat ostatní.
Věnujte pozornost sami sobě a zamilujte se opět do sebe!
Krásné a zamilované dny,
Jiří
[následuje 10 minutové restartovací video]
Po přečtení můžeš smazat 😀
Kofot: pošli mi ty kecy z neurorestartu do mailu (najdeš ho v zápatí stránky). Budu ti vděčnej.
Co se článku týká, tak jsem ho asi pojal dost obecně, ačkoli jsem psal o dost konkrétním případu. Nelze ten můj výklad brát jako návod na všechno. Ostatně to v našem oboru nelze nikdy.
No já bych ty long taily nezatracoval. Ale přitom se dá v článku namastit i pár obecných kw. Takže se jde jistotu, bu%d se chytí lt, nebo se pomůže ve vyhledávači posunout i na obecné kw (ale chce to systematičnost a vytrvalost).
Heh, ten restartovaci proces, sraz, seanci a dalsi shromazdeni lidi, co budou stastni po precteni ebooku bych chtel taky videt live 😀
PJ: Měl bys to tam už mít 😀
[25] Asi nějak takhle: http://uloz.to/live/xWsSsqG/amway-strasna-sekta-flv a pokud nám PJ nenatočí varovný dokument, tak to bude vypadat později nějak takhle: http://www.youtube.com/watch?v=_o6nq-_Y7aY … jen tam budou ukazovat CDčka a říkat: Tyhle rezonanční nahrávky stály 15 tisíc, semináře 10 tisíc a jak se do toho vloží i Tvůrce Osudu Činka, budou prodávat taktéž Psychowalkmany za 30 tisíc Kč, které jsou schopny vyvolávat „Restartem mozku“ duševní poruchy!
Výborný článek, Petře 😉 hlavně bez Kirše… už mi začal lézt na nervy
vlasy mi stoja dupkom ked vidim, ako google zvysuje ceny za klik podla neho frekventovanych slovicok…
Ono to myslím nejde takto paušalizovat. Long taily jsou samozřejmě výborné, budou více konvertovat, ale je náročnější mít vůbec na ně fantazii a udělat pro ně ty podstránky. A může platit, že např. 500 long tailů udělá ten samý traffic jako jedno obecné slovo (samozřejmě nelze paušalizovat). Obecná slova jsou fajn, když se povedou, konvertují také nezanedbatelně, jen je to někdy šílený boj být někdy výš ve vyhledávání na ně. Prostě mix bude to nejlepší – každý úhel pohledu má to své.
Díky za inspiraci, kam můj překladatelský web směřovat dál… Určitě se začnu věnovat specializaci, ze které mám nejvíce klientů a vytvořím nové stránky, které se jim věnují.
Dobrý článek. Byl jsem na školení Marka Prokopa a hovořil v podobném duchu.
Ale taky musím souhlasit s některými diskutujícími, že ten longtail má v některých oborech jen minimální provoz.
No a ja som robil optimalizaciu pre „Preklady košice“, no a chlapik si kupil 3izbovy byt, opravil chalupu a kazdy rok 2 krat dovolenka. Vela zavisi aj od pristupu ku klientele, google je len harvest potencionalnych klientov.