Srp 11

Geniální plán: Web, kde se o obsah budou starat sami uživatelé

11.08.2011 v kategorii Tvorba webů, Úvahy. / Zobrazeno 6 973x / 17 komentářů

Inzertní weby, diskusní fóra, aukční portály, obchodní platformy a mnohé další druhy internetových stránek, kde se o obsah webů starají sami uživatelé. Zdá se, že to je geniální plán. Vytvořím takové stránky a už s nimi nebudu mít dál žádnou práci.

Úplně nejlepší pak je, přimět lidi, aby mi za možnost vkládání obsahu na můj web ještě zaplatili. To už budu opravdu za vodou a je to běžné téměř všude. Na mnoha inzertních serverech musejí inzerenti platit za to, že tam mohou své inzeráty dát a přesto jich tam je obrovská spousta.

Stejně tak aukční portály. Prodejci mi budou platit poplatky za vystavení aukce, za uzavření obchodu a ještě třeba přímo provizi z prodeje. A protože nejsem hamoun, udělám ty poplatky poloviční, než má aukro a prodejci se jen pohrnou.

Tak a konec pohádky

 

Jestlipak víte, co to znamená pojem Bod zlomu? Nebudu příliš teoretizovat a vysvětlím to na konkrétních příkladech:

 

Diskusní fórum:

Proč by měl člověk přispívat na web, když jeho příspěvky nebude nikdo číst? A proč by tam měli chodit čtenáři, kdy tam není co číst?

Inzertní weby, bazary či aukční portály:

Proč by měl inzerent dávat inzerát na web, kam nechodí žádní lidé nakupovat? A proč by tam měli kupci chodit, když tam nejsou žádné inzeráty?

Obchodní platformy:

Proč by firmy měly zadávat nabídku, když na web nechodí nikdo, kdo má o nabízenou službu či produkt zájem? A proč tam měly něco poptávat, když tam nikdo nic nenabízí?

 

Zpět tedy k Bodu zlomu. To je okamžik, kdy web uspokojí obě strany. Čtenáře/Přispěvatele, Kupce/Prodejce…..

Do doby, než Bodu zlomu váš web dosáhne, budete se setkávat neustále s dotazy, které jsem vypsal výše. Lépe řečeno, tyto otázky si budou klást ti, které oslovíte, aby váš web využili. Vás se třeba jen zeptají „a kolik tam chodí lidí?“ a vám nezbude nic jiného, než jim říci „zatím žádní, protože tam nejsou žádné nabídky“ a hádejte co bude dál? Budou sdílet vaše nadšení? Dají tam svou nabídku jen proto, že tam možná někdy přijdou nějací lidé?

Internet je plný komunitních a obchodních webů, které nedosáhly Bodu zlomu. Je za nimi spousta hodin práce i investovaných peněz. Vypadají dobře, mají promyšlený systém….. JENŽE, chybí jim to podstatné. Uživatelé, kteří na weby nepřijdou, pokud nemáte předem dobře promyšlené, jak je „přinutit“ aby web využívali i přesto, že jim to z počátku nepřinese žádný užitek.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


17 komentářů / Geniální plán: Web, kde se o obsah budou starat sami uživatelé

  1.  Pavel dne 11.08.2011 v 9.51 hod.

    i za bodem zlomu je tolik práce jako před bodem tj. ukočírovat uživatele, aby nezlobili. Stačí jeden z tisíce a pár hodin práce je na obzoru.

  2.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 9.57 hod.

    To mi povídej 😀
    Na TipFóru to zažívám na konci každého měsíce, kdy propuknou hádky mezi aktivními přispěvovali, kteří soutěží v počtu nasbíraných hvězdiček, které na konci měsíce proměním ve finanční odměny. Dohaduje se jich vždy tak 5 a dokáží tím otrávit tisíce jiných. Někdy je to na mrtvici. A ti, kterým nevyjdu vstříc, ze mě udělají despotu a diktátora, protože oni mají pravdu a já neumím pravdu snést.

  3.  Vembl web dne 11.08.2011 v 11.55 hod.

    Jednou z kategorií webů, kde obsah přidávají sami uživatelé jsou i weby s pr články. Jejich popularita je velká, ale existuje jen málo z nich, které si na svůj provoz vydělají. Nikdo na ně totiž nechodí, a tak nemají ani žádné rozumné příjmy kromě prodeje odkazů. Vydělávání na internetu je prostě práce jako každá jiná a čím více tomu člověk dá, tím lepších výsledků dosáhne. Prostě koláče bez práce mají jenom děti zbohatlíků nebo králů. Ti ostatní musí makat.

  4.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 12.23 hod.

    Weby s PR články jsou něco jiného. V článku jsem psal o webech, kde se jedna skupina lidí střetává s jinou.
    PR weby jsou něco jiného. Tam se střetává člověk s robotem. Člověk tam vloží článek a robot z něj vyhodnotí odkazy, kvůli nímž tam lidi své články dávají.

  5.  Kvasnička Jan dne 11.08.2011 v 12.32 hod.

    Za jak dlouho myslíte, že bude PesFórum na bodu zlomu?

  6.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 12.39 hod.

    Spíš jsem čekal nějakou narážku ve stylu „řekl ten, komu se nepodařil rozjet Werb ani LinkTrh“ ale tohle je taky dobrý 😀
    (mimochodem oba projekty byly z mého pohledu úspěšné, protože se mi je k bodu zlomu dostat podařilo a především jsem na nich vydělal celkem slušné peníze – bohužel jsou oba tyto projekty už zpátky daleko před zlomem bodu a celkem mě to mrzí, ale bohužel jsem na práci na nich už neměl čas)

    Co se PesFóra týká, nevím. Nejsem jasnovidec. Ikdyž už teď tam chodí pár lidí a spontánně přispívá a vyhledávače mají toto fórum také rádi. Tedy hlavně Google, který tam přes longtail výrazy posílá desítky lidí denně.

    Těžko říct, zda se to zlomí či nikoli. Doufám že jo, ale pokud ne, nic se neděje. Určitě se v takovém případě najde někdo, kdo by v započaté práci rád pokračoval a fórum rozjede k obrazu svému. Našlápnuto má myslím dobře.

  7.  Pavel dne 11.08.2011 v 13.43 hod.

    zapomněli jste na jeden typ, který je opravdu víceméně bezproblémový – blogy. Komu se to povedlo nastartovat před lety, tak je celkem v pohodě. Autoři se starají sami a nemají důvod si to ničit. Těch pár sporů ohledně práv na obrázky popř texty je maličkost :) Ale teď už to pomalu ztrácí smysl.

    PS: proč se zadává mail, když komentáře nechodí na mail ani není vidět?

  8.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 14.42 hod.

    Co ztrácí smysl? Blogovat?
    Nemyslím si. Když máš co psát a baví tě to, čtenáři si tě najdou. Třeba právě tento blog. Píšu ho něco málo přes měsíc a chodí sem už pravidelně kolem 600 lidí.
    Ten e-mail zruším – to je fakt, že je to blbost – díky

  9.  Pavel dne 11.08.2011 v 15.15 hod.

    ne blogovat, ale vytvářet aplikaci resp. systém, aby u tebe blogeři psali a měl si tam svoji reklamu 😉 to splňuje nároky popsané v článku

  10.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 15.23 hod.

    Jo tak to jo – i s tím mám své zkušenosti a jednou jsem v tomto ohledu už také neuspěl takže opravdu vím, o čem mluvím.
    Viz blogovací systém pro sázkaře http://www.tipuje.cz – to je moje dílko, ale prostě se to nerozjelo.

  11.  Pavel dne 11.08.2011 v 15.46 hod.

    také jsem to zkusil a docela jsem uspěl pokud se počítá cca 6tis blogů z nichž je podstatná část stále aktivních :) Ale dělat to teď, od začátku, už by byl nesmysl, ta doba je pryč.

  12.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 15.51 hod.

    No 6tis aktivních blogů je myslím docela úspěch 😀
    Já chtěl zkusit něco tématického. Obecný blogovací systém už je asi opravdu pase. Jak jsem zjistil, je to problém i přesto, že mám solidní možnost propagace mezi sázkaři a k bodu zlomu se mi nepodařilo ani přiblížit. Za pokus to ale stálo a rozhodně toho pokusu nelituju.

  13.  Vembl web dne 11.08.2011 v 16.33 hod.

    Podle mě blogy s kvalitním obsahem mají v Čechách stále šanci uspět. Ale chce to monetizovat jinak než přes Adsense. Tam totiž výdělky nepokryjí náklady na čas strávený psaním článků, apod. Něco jiného je to v angličtině nebo ruštině. Kdo dokáže těmito jazyky vládnout tak má velkou konkurenční výhodu a pokud navíc píše dobře a chytře dá se na tom vydělat.

    V zásadě je ale potřeba se vždycky na začátku rozhodnout co chci dělat – buď mít jeden nebo dva velké projekty a těm se věnovat a snažit se na nich vydělat peníze nebo dělat menší věci, někam to posunout, a pak to prodat nebo to nějak chytře monetizovat. V Čechách je internetové podnikání hodně o tom „ohýbání se pro každou tisícikorunu“ zatímco v třeba srovnatelný blog o internetovém marketingu v angličtině dokáže vydělat 50 tisíc měsíčně. U nás zatím nejsou dostupné všechny formy monetizace, což je docela škoda, ale zase jsou zde jiné věci, které v zahraničí chybí.

  14.  Lydie Gigerichová web dne 11.08.2011 v 16.57 hod.

    Petře, kdy očekáváš bod zlomu owww a zpoplatníš vkládání komentářů?

  15.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 17.04 hod.

    To je dobry napad :)

  16.  Jarek web dne 13.08.2011 v 16.21 hod.

    Je to tak, bohužel (či možná bohudík? ;-)) je mnoho zajímavých projektů, které se nedočkají většího rozšíření, nebo dokonce ani realizace, protože nejsou peníze (čas) na to, dostat je k bodu zlomu :-(.

    I vážný projekt (tedy nikoliv MFA), návštěvností směle konkurující internetovým projektům kamenných vydavatelství, může uhynout jen na nezájmu mediálních agentur, nakupujících reklamní prostor pro velke hráče na trhu.

  17.  MaK. kopík MaK. dne 06.03.2012 v 20.11 hod.

    Pěkný článek, Petře. Díky za něj. A gratuluju těm, kteří bod zlomu překonali!

    MaK. :-)



Štítky: , , ,