Lis 30
Časopis 067 – nenechte se zmást
Časopis 067, kterého je teď plný twitter i FB zdi především online byznysmenů utržil podle dostupných informací za první den prodeje moc pěkných 75 tisíc. Úctyhodné číslo. Ovšem je za ním třeba vidět i řadu negativ. Nikoli však pro autory toho projektu, ale pro případné napodobitele, kteří by se takto snad chtěli živit.
Co je 067.cz netřeba rozebírat. Podívejte se sami.
No a teď překvapení – ač titulek a úvod vypadá trochu jako bulvár (pochopitelně zcela náhodou ), není tomu tak. Ani omylem nechci psát negativně o autorech tohoto projektu.
Jen se zamýšlím nad dvěma věcmi. Cenou a délkou předplatného a tím, zda se někdo pokusí něco podobného udělat s vidinou zisku.
Cena a délka předplatného, tedy 900 Kč na rok bez možnosti zvolit si jiné časové období, je podle mě velká chyba. Resp. byla by to chyba, kdyby na tom chtěli autoři skutečně vydělávat.
Ten boom který časopis zaznamenal první den se totiž už nezopakuje. A byl to opravdu boom. Skvěle zmáknutý marketing a především virální šíření bylo dokonalé. Výsledkem je, že v určité skupině lidí – online byznysmanů a ajťáků je prakticky nemyslitelné, aby si předplatné neobjednali.
A kdo předplatné „musí“ mít, už ho má. A na rok. Nyní už budou přibývat noví předplatitelé jen velmi pozvolna. Těch 75 tisíc se velmi brzy rozplyne jak pára nad hrncem a následujících 12 měsíců budou autoři časopisu 067 psát prakticky zadarmo. A psát budou muset. Zavázali se k tomu tím, že si za to nechali zaplatit.
Jim to pochopitelně nevadí. Nepředpokládám, že to dělají kvůli zisku. Jsou to kapacity ve svých oborech a těch pár desítek tisíc je pro ně myslím spíše takové symbolické kapesné které se před vánoci docela hodí.
Tohle vlastně nepíšu pro ně. Píšu to pro ostatní, kteří by snad uvažovali že to zkusí zkopírovat za účelem a především s vidinou velkých peněz.
Pokud chcete na prodeji obsahu vydělávat, tak ze zkušenosti můžu říci, že rok je opravdu dlouhé období. Hooooodně dlouhé období na předplatné. A roční cena 900 Kč je spíše symbolická.
Autoři časopisu 067 by psali i zdarma, což ostatně dělali do teď. Proto nemají nejmenší problém v tom pokračovat. Kdo by to chtěl ale dělat jen kvůli penězům, tak při této strategii by velmi splakal nad výdělkem.
Je to úplně stejné, jako kdyby vám teď někdo dal řekněme čtvrt milionu s tím, že následujících 12 měsíců budete muset pracovat zdarma, resp. jen za nějaké kapesné pár tisíc měsíčně.
Ty prachy roztočíte za dva měsíce a dalších 10 měsíců vám zbydou jen oči pro pláč.
Jen pro jistotu ještě jednou opakuju. Toto není varování pro autory časopisu 067 a už vůbec se je nesnažím hanit nebo poučovat. Oni vědí co dělají a dělají to skvěle. A opravdu si nemyslím že to dělají kvůli penězům utrženým přímo z prodeje předplatného. Je to otázka osobní prestiže a budování osobního brandu a tedy i jejich ceny. Skvěle vymyšlené. Tleskám načasování i zpracování.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Půjčky před výplatou Půjčte si až 3000 Kč při první půjčce zdarma.
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
A teď se přiznejte – kdo z vás viděl titulek a pomyslel si, že jsem se už asi definitivně zbláznil?
Popravdě jsem chtěl zjistit o co v novém časopise jde. Hotl týdenní izolace v zahraničí.
Taky jsem na tím takto přemýšlel. Předpokládám, že tam budou muset nasadit reklamu, aby se to nějak uživilo, i když nyní píší „Zatím jsme se rozhodli pro redakční politiku bez inzerce, naším zdrojem příjmů je prodej předplatného.“
Ono to podle mě nemá být primárně výdělečné. Ani pro tvůrce, ani pro nové autory. Přispívat do toho bude prestižní záležitostí a noví autoři budou žebrat, aby tam mohli něco napsat.
Pokud by se ale přecijen rozhodli na tom skutečně vydělat, tak cesta ročního předplatného za devět stovek je opravdu špatná.
Reklama by ale byla opravdu zajímavá a velmi žádaná i přesto, že by byla velmi drahá.
Cílovka je hodně zajímavá a především by to byla ukázka prestiže značky, což ukazuje i značka HP poskládaná na ZDI. Nepředpláceli tolik předplatného kvůli tomu že to budou číst, ale aby tam byly pěkně vidět. O ten obsah jim fakt nejde.
Abych řekl pravdu, o tom „časopise“ čtu prvně tady u tebe, nikde jsem si reklamy nevšiml. Přečetl jsem si ty 3 články co jsou dostupné a myslel jsem, že tam jsou hlavně proto, aby mě nalákali ke koupi předplatného. No nějak se nepovedlo, články sice zajímavé, obsáhlé, ale na zpoplatnění tedy rozhodně ne. Nevím co je, (bude) za obsah v rámci předplatného, ale znám několik webů poskytující zajímavější obsah bez předplatného. Seznam předplatitelů jen podtrhuje tvou vizi o reklamně viz HP. Ne že bych takovým projektům nefandil, ale tohle se tedy moc nepovedlo.
Taky vůbec nechápu, co na tom kdo vidí… Co je na tom proboha tak elitního, že o tom každý mluví? Není to elitní jen proto, protože se o tom tak žvaní? Něco z praxe: minule jsem byl v jedné „vyhlášené“ restauraci a byl to ten nejhorší zážitek, že už to asi nic nepřekoná – číšník, kuchař, přístup – vše úplně špatně… (Ale reklamu jako jediné si asi uměli zajistit perfektně.)
Kdyby to nebylo výdělečné tak to někdo nedělá…
Zbytečně dlouhý text o tom, jak si autor myslí, že 067.cz nebude vydělávat a že jej píší kapacity spolu s ujištěním, že si jich váží a uznává je a že takto se vydělávat nedá. Na to stačily 2 odstavce a nebylo třeba tolikého zacyklení
S podstatou souhlasím.
ehm: Mám stejnou zkušenost ani ne týden starou vyhlášená restaurace v našem městě, nikdy jsem tam nebyl a teď jsem si tam s rodinou zašel plný očekávání… Pikantní křidýlka nebyly vůbec pikantní, rozpadaly se v ruce a chuťově taky žádná výhra, hranolky chuťově jako bych si kupovaný udělal já sám v troubě. K tomu jsem po odchodu z restaurace smrděl jako z žádné jiné… Alespoň obsluha za něco stála. A lidi tu furt dokola melou o tom jak je restaurace úžasná. Časopis jde ale kolem mě, do tohoto článku jsem o něm nevěděl, ani po článku mě nezaujal, jen jsem se chtěl pochlubit s čerstvým gastronomickým zážitkem 😀
Přirovnání s restaurací sedí. Mám stejné zkušenosti :))
Mně to teda moc neokouzlilo. Lepší si předplatit Forbes podle mě a pokud je ten českej málo, tak k tomu ten americkej
Po přečtení titulku jsem si říkal, co tu bude o časopise psáno… Nakonec z toho je pěknej článek, ovšem těžko říct, komu je určen. Přece jen v ČR moc lidí, kteří mají autoritu není a kdyby se nějaký noname pokusil o podobný počit kvůli výdělku, tak neutrží téměř nic.
Já jsem asi jediná, kdo to ještě neviděl…
O tom slyším prvně, nikde jsem neviděl reklamu, ani PR článek, který by zmínil o „časopise“ 067. Raději si předplatím First Class, který má větší přínos
Já teda nevím, ale mně to tak hrozný nepřijde. Vzhledem k tomu, že za rok vydají 3*26 článků, tak mají téměř tisícovku za jeden článek. Navíc číslo předplatitelů se určitě ještě o něco zvýší, takže v důsledku sice třeba nebudou tolik v plusu (minus náklady, atp.), ale určitě na tom neprodělají. Sice to není takový terno, ale prodělečný mi to nepřijde.
No do minusu to nepujde, na druhou stranu se uvidi ya rok, kolik lidi bude pokracovat v predplatnem.
Časopis pro horních cca 10% již existuje a jmenuje se „Vesmír“.
O časopise jsem doteď vůbec neslyšel, ale vypadá celkem zajímavě, možná si ho časem předplatím.
Akademie rétoriky 3.0 aneb zřejmě nějaký milenec Jitky Sedláčkové, když to přišlo od ní 😀 komunikacikuspechu.cz Plážožrouti se opět snaží vydělat na chleba ubohým způsobem…
Časopis neznám a ani jsem o něm do této chvíle neslyšel. Jisté je to, že ho nebudu kupovat, jelikož si nemyslím, že by měl obsahovat nějaké extra informace.