Čer 18
Druhá fáze „infobyznysu“. Banda neumětelů shání free řešení
A je to tady. Nastalo období, kdy absolventi různých infosraček začínají zjišťovat, že online byznys není takový, jaký jim představovali na jejich školeních, seminářích, webinářích a bůh ví, jak to kyberšmejdi nazývali. Brzy také zjistí, že vlastně uměj úplný kulový. A především že bez znalostí, bez peněz a bez práce to prostě nerozjedou.
Jeden příklad za všechny je dotaz, který jsem pochytil na FB v jedné „podnikatelské“ skupině:
„Nevíte prosím o nějakém šikovném programu na vytvoření landing page? Hlavne aby byl jednoduchý.“
Takže si tenhle dotaz rozebereme:
„…hlavně aby to bylo jednoduchý….“ = umí hovno.
„…program na landing page….“ = umí hovno a myslí si, že něco umí. Resp. že ví co je Landing page.
Neví. To jen na nějakém „kurzu“ pochytil pojem Landing page a má pocit, že stránce, na které je formulář na vložení mailu se tak říká.
Předpokládám, že lidi kteří čtou můj blog, tak vědí co Landing page je, ale pro jistotu:
Je to stránka webu, jejíž účel je co největší možná konverze. A je jedno jaké konverze. U někoho je to vložení mailu, u někoho vyplnění dotazníku, u někoho registrace, u někoho nákup zboží či služeb. (jestli jste o Landing page někdy někdo psal, pošlete mi odkaz – já ho sem hodím ať to nemusím vysvětlovat podrobně)
Je tedy jasné, že nemůže a ani neexistuje žádný univerzální program na vytvoření „landing page“.
A tomu podobných dotazů jsem už zaznamenal mezi absolventy různých sračkoimpérií více. A proč? Protože se naučili hovno a navíc zjistili, že zaplacením kurzu placení ani zdaleka nekončí. Aby mohli začít své „vědomosti“ uplatňovat, musejí k tomu mít nástroje a za ty zaplatit.
Jenže to jsou snílci, kteří všechny svoje prachy vyhodili za ten kurz a teď hledají free řešení. Jenže ani netuší co hledají.
A já se tím vším okolo toho bavím.
Bavím se tím jak nalétli. Jak zaplatili za něco, co jim je k ničemu a ještě to vychvalují aby nebyli za blbečky. Jenže jsou. A to mě fakt baví
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenik
Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Volná pracovní místa Práce Brno | Praha | Ostrava | Olomouc | Břeclav | Hodonín | ČR
Zasedací místnosti Pronájem zasedacích a školicích prostor od Regus
DEGU - Vinárna Brno Nová vinárna a vinotéka v centru Brna. Prodej moravských vín.
Podnikejte seriózně. Milión za pár měsíců není nereálný.
Pro životopis. Nevěřte blbostem a vytvořte si raději životopis.
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
A co mu odpověděli?
No pochopitelně se všichni domnívají, že langing page je stránka na vkládání mailů
A u těch lepších si posteskli „ale je to placené“ 😀
Jak jsem Ti už psal do diskuse, cílová stránka může sloužit také ke sběru e-mailových adres. Cílová stránka může dělat prakticky cokoliv, co si tvůrce umane. Jestliže v tom automaticky vidíš info podnikání, je asi něco špatně.
Ale o tom se nikdo s tebou nepře. Dokonce to píšu i v článku, že Landing page může sloužit i k vložení mailu.
Problém je, že tihle borci si myslí, že Landing page JE stránka na sběr mailů. Nikoli že MŮŽE BÝT.
A to právě proto, že nic jiného než „infopodnikání“ neznají.
Nechtěj abych si o tobě začal myslet, že jsi natvrdlej. (což si po tvých odpovědích po pravdě trochu začínat myslím)
„Problém je, že tihle borci si myslí, že Landing page JE stránka na sběr mailů. Nikoli že MŮŽE BÝT.“ > Nevím. Ze zmíněné diskuse jsem nepochopil, že si to někdo myslí. Bral jsem to tak, že radíme na dotaz, co může použít za nástroj. Diskusi bohužel smazal, takže už nevím přesně průběh dalších komentářů.
Ne že bych nesouhlasil z většinou řečeného, ale pravdou je, že takový tool zdarma existuje a je dobrej (resp. pro konkrétní účel a to rychlou prezentaci nebo testování startupu/myšlenky/startující firmy) – LaunchRock (http://launchrock.co/)
Tedy, z toho že se blbě ptají a moc toho neví ještě nevyplývá, že na to neexistuje free řešení (asi) s nějakým business modelem.
Vidíš Pavle, a přesně o tomhle v článku píšu.
O tom, že jsou lidi zblblí „infopodnikateli“ a za landing page považují tohle.
Ano – je to landing page. O tom se nikdo nepře.
ALE
Pokud se někdo zeptá na Landing Page a myslí tohle a dostává i odpovědi s odkazy na tohle, tak je to prostě špatně a je zcela evidentní, že jak tazatel, tak odpovídající jsou úplně mimo a nemají ani páru o online byznysu.
Je to stejné jako by někdo řekl „U moře tam co jsme byly loni bylo fakt pěkně“ a ostatní by reagovali aniž by tušili kde u moře byl slovy „Jo jo. V Chorvatsku je krásně“, jakoby nikde jinde moře než v Chorvatsku nebylo.
Radim Hasalík: a jaký že se to dá použít nástroj na vytvoření Landing Page?
(a jestli teď i po tom co jsem napsal odkážeš na stránku s nástrojem na sběr mailů, tak jsi fakt vítěz soutěže o největšího zabedněnce)
Odkázal jsem na http://unbounce.com a levnější http://landerapp.com/ . Oba nástroje jsem zkoušel a není to nástroj na sběr emailů.
Tvoje články jsou parádní, ale nejvíc se vždy pobavím u komentářů. 😀
To je totiž princip celého info podnikátní ve stylu „milionové impérium“ ono to totiž opravdu vydělává spousty peněz. Jenže ani náhodou to nejsou ti nadšení infopodnikatelé, ale provozovatelé FAPI, Smartmailingu apod. Mimochodem třeba takové FAPI je cenově nastavené tak, že s jakýmkoliv zvyšováním prodeje se zvyšuje i cena za služby, takže chudák „infopodnikatel“ je pořád na podobné nuzné suché kůrce, ale majitel FAPI si mne ruce. Smartmailing jsem nezkoumal, ale tipuju že o moc jiné to nebude, vzhledem k tomu jak ho všude protalčují a o mailchimpu, který je do určitého objemu zdarma se nikde nezmiňují.
Duben: tohle je celkem normální a D. Kirš je to učí (propagovat vlastní produkty, tj. prodat členům kurzu další věci). Bohužel záměrně lidi tlačí do vlastních (nebo koupených) produktů typu „MIOWeb“ a často to prezentuje jako jedinou správnou variantu. Takový postup má do nezávislého specialisty daleko. Nicméně někteří účastníci jeho kurzů to prostě takto potřebují naservírovat, protože nechtějí hledat / zkoušet / přemýšlet. Potřebují jasný recept, jasné řešení.
Radim Hasalík: No alespoň že jsi odkázal na tohle. Ostatní tam odkazovali WP plugin na sběr mailů a to mě totálně dostalo.
Martin: Díky
Standa Duben: Tak tak. Celé „infopodnikání“ ala MI nebylo o ničem jiném než z lidí dostat prachy za ten „kurz“ a následně jim prodat služby. Jo a pochopitelně i Smartemailing funguje tak, že čím víc máš mailů, tím více platíš.
A co se tvého „infoproduktu“ (vím že není tvůj, ale jen pomáháš s jeho realizací a propagací) – u tebe to je něco jiného. Rozdíl mezi tebou a těmi exoty v řadách absolventů MI je totiž naprosto zásadní a to v tom, že ty máš dostatek znalostí a praxe, abys to mohl dělat. Oni mají jen ten kurz, na kterém se nenaučili nic kromě toho, že to jde a že musejí platit ještě za tohle a tamto.
Ty do toho nejdeš s tím, že z toho budou miliony bez práce a navíc bez toho, aniž bys musel něco umět.
Odpovídá tomu i cena té knihy, která je reálná. (nicméně chválit to nebudu a ani propagovat – to prostě nemůžu a jistě to chápeš )
No však jsem se nechal k tomuhle způsobu propagace přemluvit jen proto, že tím můžeme dát krásný příklad všem, jak se mají infoprodukty opravdu dělat a ne to jak se dělají po česku. On už ten základní předpoklad, že jsme nejdřív měli knihu a pak až řešili formu prodeje, místo abysme jen vzali model „budou z nás milionáři“ a pak se snažili vymyslet nějakou kravinu co lidem prodat. A hlavně troufám si říct, že skutečná informační hodnota té naší knihy je o tolik řádů vzdálená těm „IM infoproduktům“ jako je jízda na oslu a mezikontinentální letecká doprava.
A ano, chápu že to nemůžeš chválit a propagovat, ale jsem rád že alespoň nejsem pod zdrcující kritikou 😉
Pěknej článek. Nedávno jsem si o tom napsal taky jeden, jako vzkaz těm, co by do info-podnikání chtěli jít.
Možná si před koupí MI měli koupit ještě nějaký kurz na to jak používat google……
Těch softů a programů je mnohem víc, jenom jsou někdy trochu dražší, než si tito lidi umí představit:) To už je opravdu jednodušší si tam dát wordpress..jenom to by s ním museli trochu umět:)
Nelíbí se mi to kolik toho je, ale bohužel vidina rychlého výdělku je moc lákavá.
Na druhou stranu se zase musím zastat smartemailingu, není to zase tak blbý nástroj (ikdyž je okopírovaný) a hlavně je v češtině, což je pro spoustu lidí ještě top. (abyste nebrblali, že se ho zastávám, tak používám i mailchimp i silverpop, takže srovnání mám). Když vememe db do 2tisích a pár e-mailech ročně, tak je jasné, že vemeš mailchimp, ale když už ty db máš větší, tak je to na zváženou. Mailchimp už pak nevychází tak levně:)
Tak jsem koukal, že Landing Page ještě nemám na Seopedii. Takže jsem přijal tvou výzvu a heslo doplnil http://seopedia.cz/wiki/Landing_page
Já osobně se divím, že ještě nikdo nezačal s vytvořením nějakých milionových pluginu pro WordPress, pak milionových šablon, milionové SEO optimalizaci, milionových reklamních kampaní atd.
Zatím se jen prodávají milionové e-mailové databáze.
Drago: tvoje definice není myslím úplně přesná. Více se mi líbí tohle: http://www.adaptic.cz/znalosti/slovnicek/landing-page/
Hrozně důležitý je tam ten pojem Konverze.
K tvému udivení: divíš se špatně. Oni s tím začali. Ty pluginy existují, i šablony, nástroje na kampaně. Jenže jsou placené a prodávají je svým absolventům ti kyberšmejdi.
Ok. Mě se tam to heslo konverze popravdě moc dávat nechtělo. Radši jsem to rozepsal.
Co se týká těch milionových věcí, tak mě to udivuje. Někdo zaplatí celkem slušné peníze za kurz „podnikání“, ale nepochopí, že bez investování podnikat nejde.
Nejsmutnější na tom je, že existuje dost lidí (znám dva výtečníky), co tomu úplně propadli, myslí si, jak je to super a nestydí se to dál šířit i ve vlastní rodině, jen aby něco vydělali.
Jo, články jsou u tebe dobrý. A když je dočtu, otevřu lahváč a pustím se do komentářů. Občas při tom klikám na weby diskutérů. Takže landing pageí je taky skoro každá stránka s komentářema na tomhle blogu….. Sakra, ten Kozel mi sednul.
Petr Jeník, drago: Na Adapticu to mají dobře zpracované, ale pro definici „landing page“ je stěžejní příchod zákazníka.
V čeština by to šlo přeložit jako „Vstupní stránka“ (na adaptic to překládají jako „Cílová stránka“) – tedy stránka, kam posíláme lidi ze SEO, PPC, mailingu a dalších marketingových kanálů…
Ta konverze je tam samozřejmě také důležitá, ale vnímám to až jako sekundární význam. Tak nějak to vyplývá z podstaty věci, proč přivádět lidi někam, kde nekonvertují…
A tyto stránky je třeba mít vyladěné po všech stránkách (UX, CTA, psychologie, důvěryhodnost) a na to jsou právě nástroje/programy, jak uvádí Radim.
presne. v poslednej dobe je pseudo internetových podnikatelov vela jak hub po daždi
Ono se to dalo tak trochu očekávat. Každý, kdo něco umí, tak se tím živí. Většina infopodnikatelů si vybrala téma, o kterém toho moc neví ale myslí si, že je dobré. Natočili pár videí a jediným cílem jsou u těchto online seminářů prodeje. Avšak informační hodnota těchto videí je téměř nulová.
Často se setkávám s klienty, kteří si zaplatili tyhle Kiršoviny a pak byli překvapeni že nejsou schopni převést jeho teorii do praxe a nejsou schopni dát dokupy ani kousek kloudného textu natož video, nebo landing page. Docela jsem byl překvapeny kolik jeho klientu tvoří řemeslníci a podobní podnikatelé pro které info marketing nemá takový smysl.
Už sa u mna zastavil asi 3ti klient ktorý absolvoval Kiršov kurz. A všetko boli živnostníci vo veku cca 50 rokov. Neskutočné ako vedel poblazniť takýchto racionálne premýšlajucich ludi.
Landing page parádní supr dupr se v obrovském výběru dá koupit již hotová za 30 babek
K tomu pořádný text na míru 500 kč
se stylizování a nahrání na server třeba 1000.-
sakumprdum 2000.
Otázka je co s ní Kiršovy kavky budou dělat.
Anton Novák/
50nici jsou ze skupiny zoufalců Kiršova TOP cílovka, zarážející, ale je čím dál tím víc náctiletých se takové sračky zajímají také.