Zář 25
Když je reklama užitečná i pro uživatele, je to fakt radost
Už jsem psal mnohokrát o tom, že není reklama jako reklama. Že vtíravá reklama nemá ani zdaleka takový účinek, jako reklama, která pěkně zapadne do obsahu stránek. No a dnes napíšu ještě o tom, jak účinná je reklama, která nejenže parádně zapadá do stránek, ale navíc jako reklama vůbec nevypadá a ještě k tomu je užitečná pro uživatele a návštěvníky stránek.
Není vůbec jednoduché něco takového vymyslet a zpracovat. Ale když se to podaří, je to pak radost. A to tak že pro všechny zúčastněné. Pro mě jako provozovatele webu, pro inzerenta i pro uživatele.
A teď o čem že to vlastně mluvím? Konkrétně se můžete podívat na TipFórum do nové sekce Nejsázenější.
A zde vidíte fotbalové a tenisové zápasy, na které se aktuálně nejvíce sází u sázkové kanceláře Fortuna, přičemž tento seznam je automaticky aktualizovaný pomocí XML feedu každou půlhodinku.
A uživatelé vidí pochopitelně i kurzy jednotlivých sázkových příležitostí a vyznačený mají ten, který ostatní sázkaři nejraději sází.
A aby toho nebylo málo, z jednotlivých tipů vedou odkazy přímo na danou sázkovou příležitost u Fortuny, kde uživatelé mohou vidět kurzy i na další příležitosti k danému zápasu.
A co na to uživatelé TipFóra? Líbí se jim to.
A co na to inzerent? Líbí se mu to.
A co na to já? Líbí se mi to, protože se to líbí inzerentovi.
A proč se to inzerentovi i mě líbí? Protože se to líbí uživatelům a klikají na to.
Kromě zmiňované nové sekce Nejsázenější tipy, jsem výpis těchto tipů umístil i k jednotlivým tématům ve fóru a to tak, že u témat fotbalových se zobrazují fotbalové tipy a u témat tenisových tipy tenisové. Totéž pak chystám i pro hokej a další sporty.
A tady dvě čísla, která hovoří vlastně za vše:
Míra prokliku bannerů: 0,4%
Míra prokliku nejsázenějších tipů přesahuje 5% – tedy více než 10x tolik.
Spousta lidí namítne, že v jiných oborech se to dělat takto nedá. Ale dá. Jen se stačí trochu zamyslet.
Co třeba XML výstup ceníku? Akčních nabídek? Slev apod.?
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenik
Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Renovace VAN Bez bourání. Kvalitní akrylátová vložka.
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Skvělé. Opravdu to nebude sranda na toto přijít. Já něco podobného zkoušel s ověřováním a nabízením volných domén, kde byl affil na Wedos. Byl to trochu podobný princip, ale nepovedlo se mi to zpracovat tak dobře. Ono není těžké přijít na to, co vytvořit, ale vytvořit to, co lidé budou opravdu potřebovat. Třeba ty moje domény nepotřebovali…
Osobne moc na reklamy neklikam. Ale tohle mi prijde vazne super a sam jako uzivatel bych mel z takoveho feedu radost:))) Drive se mi stavalo, ze me zaujalo neco podobneho od bwinu. Na nekterych serverech jsem potkaval reklamu stylem, ze byl vypis nejzhavejsich sazkovych udalosti s patricnym kurzem. Na to jsem sem tam klikl. Ale tohle je skutecne domysleny do posledniho detailu.
Mně se velice špatně čte na tom polotmavém podkladu, to má nějaký smysl, že je podklad tak tmavý? Pamatuji si, že existoval nástroj, který uměl porovnat dvě barvy z hlediska čitelnosti podklad a písmo), zkoušel jste to?
Jirka a Petr: Díky
Petr Novák: Rád bych pár změn udělal, ale kdybych cokoli změnil, tak by mě uživatelé ukamenovali Síla zvyku je opravdu silná. Na nečitelnost si ale zatím nikdo nestěžoval.
Možná má Petr pravdu, kdyby se to pozadí zesvětlilo jen málo, tak by s tím problém určitě nikdo neměl a číst by se to dalo určitě líp.
zaujímavý nápad, mohlo by sa také niečo rozšíriť aj do ostatných oblastí predaja a inzercie
Tak taky jsem si při čtení dnešního postu říkal, že trochu zvětšení kontrastu by neškodilo – každý týden ho zvětši o 5% a nikdo si nic nevšimne 😀
A k tématu: je to určitě pěkný nápad, jen nevím jestli se právným partnerem! na Tip Fóru bych spíš čekal i dobrý „Tip“ na sázkovku. Kurz Fortuny na sobotní Arsenal vs Chelsea je 2,2-3,3-2,83 a např. u Pinnacle je kurz 2,15-3,51-3,7. Marže Fortuny vs Pinnacle je 11% vs 2%! A dalších 10 sázkovek se vejde do 5%!!! Tu marži mnoho sázkařů podceňuje ale u Pinnacle (nedělám jim reklamu! jen je to první sázkavka na kterou jsem narazil) by jim stačilo být o 10% méně úspěšní aby vydělali stejné prachy!
To Petr Jeník: Uživatelé vás ukamenují vždy :-). Zásadní pravidlo pro chování uživatelů je: jakákoliv změna je k horšímu.
Příklad z praxe. Předělávali jsme jeden web do nového systému výpisů. Uživatelé strašně prskali, že je to nepraktické a že se jim v tom špatně orientuje. Po zhruba roce jsme na tom webu dělali větší úpravy a tak jsme se rozhodli navrátit k původnímu systému výpisu. Ano, samozřejmě, remcali zase, proč to měníme, že teď je to nepřehledné apod. Takže si nevyberete.
vím, že to zní jako barbarství, ale v některých případech na uživatele kašlete a rozhodněte se to udělat tak, jak to vy sám považujete za nejlepší. 10 uživatelů = 10 různých názorů
Ad offtopic čitelnost webu: Pro firefox existuje JS tlačítko Readability. Mžikem nastaví bílé pozadí, černé písmo, které ještě zvětší.
Ad užitečná reklama: U toho XML, a vlastně to pak ani není reklama.. Jen odkazy s affilate linkem, které jsou pěkně k tématu.
Pod pojmem reklama si představím něco jiného. (jen slovíčkaření)
Mimochodem, nevíte, kde najít nástroj na zjišťování kontrastu dvou barev? Mám pocit, že byl dílem nějakého webdesignéra.
Fortuna má nějaké novej affiliate koukám. Nebo už to má dlouho?
4Petr Novák:
1. Contrast Analyser: http://www.paciellogroup.com/resources/contrast-analyser.html
2. Check My Colours: http://www.checkmycolours.com/
Takto by asi reklama měla vypadat. Bohužel je to pracnější a musíte se nad tím zamyslet, což je nad možnostmi spousty lidí v reklamě se pohybujících.
4Petr Novák: zkus i tohle:
http://sovavsiti.cz/kontrast/
@Michal Černocký: Affiliate program Fortuny běží již přibližně půl roku. Více detailů najdete na stránce.
Pepo díky, to je ono,ten jsem myslel, od Prokopa
Fortuna – nejhorší sázková kancelář široko daleko.
.
dobré nápad
znáte i jiný affil na českou sázkovku než je Fortuna? díky