Led 24
Odstartuje Dragův „nepovedený“ test éru tématických agregátorů článků?
Zajímavý článek se dnes objevil na stránkách 404m.com. Ivan Sárközi alias Drago v něm popisuje svůj test, kdy vytvořil automatický agregátor anglicky psaných článků a sledoval, kdy si jej kvůli duplicitě všimne Google Panda a jeho web bude penalizovat.
A protože se žádná penalizace ani po půlroce nekonala, test označil na neúspěšný.
Z tohoto pohledu je to neúspěch. Nepovedlo se mu přilákat Pandu. Na druhou stranu ale i negativní výsledek se v tomto ohledu dá nazvat úspěchem. Vyvrátil celkem přesvědčivě hysterii, která tu v souvislosti s Google ZOO panuje. To já považuji za úspěch.
A co bylo důsledkem toho, že se mu test „nepovedl“? Místo vytoužené penalizace má teď relativně úspěšný web
Jak jinak než úspěchem nazvat web, který má měsíční návštěvnost kolem 1800 lidí, přičemž značná část z nich chodí z vyhledávačů, lidé na něj sami ochotně odkazují a především – je to automat, který nevyžaduje téměř žádnou práci.
Vyvstává tedy otázka, co si čtenáři tohoto článku od Draga odnesou. Zda budou více vnímat ten „neúspěšný“ test, nebo úspěch toho webu.
Osobně si myslím, že Drago tímto článkem nastartoval éru tématických agregátorů anglicky psaných článků.
Co si o tom myslíte vy?
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikPokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.
V článku je ale neuveden jeden důležitý fakt a to stáří domény, její ranky a backlinky ještě před spuštěním projektu.
Drago to v článku uvádí.
Sehnat starší doménu s nějakým tím rankem není takový problém.
Zajímavé. To jen potvrzuje jedno věčné téma – RSS. Dobrý důvod tvrdit, že dávat do RSS celý článek je pořádná pitomost…
Ano – než by Čech cokoli vymyslel, raději to okopíruje. Čest výjimkám…
…Drago tímto článkem nastartoval éru tématických agregátorů anglicky psaných článků…
Tyhle agregátory už v zahraničí mají svůj vrchol dávno za sebou, měli to tam mnohem vychytanější a Google před zvířátky jim to všechno v pohodě indexoval…
No tak takové autoblogy mám dva…více jak rok…návštěvnost klidně i 300 lidí denně…přečtené stránky 500…ale nejde to monetizovat, takže to mám na nic
Adsense by neměl být problém ne?
Jenže na takovém agregátoru moc lidí na tu reklamu nekliká…
A seznam pomalu přestává agregátory indexovat, takže tohle v dnešní době asi opravdu není cesta k úspěchu
Na agregátoru klikají na reklamu lidi úplně stejně jako na jakémkoli jiném webu.
A pokud jsi četl Dragův článek o kterém píšu, tak se jedná a o agregátor anglických článků a většinu návštěvnosti tvoří lidé z Google. Nevím, proč do toho tedy taháš Seznam.
Hlavně to nechápej tak, že bych tu agregátory obhajoval.
Jen mě překvapil výsledek toho testu, který Drago udělal a vyvodil jsem z toho důsledek, že se toho spousta lidí chytne a pokusí se to napodobit ovšem už ne s ambicemi testovat, ale vydělat pár centíků z PPC.
Dost pochybuju o kvalite takvych agragatoru, sleduju sve profesne pribuzne fraze a napr. anglicky clanky o „folding bikes“ jsou z 95ti procent spam bez pridane hodnoty. Agregator bez administrace bude o nicem.
V RSS ctecce mi strasi feed o Klecanech odkud jsem, myslenka integrovat clanky o Klecanech na jedno misto ma drobnou chybu, za lonsky rok v ni byly asi dva clanky a 60 reportu o mistnim fotbalu respektive oznameni s kym a kde hraji klecansti zaci a asi 150 inzeratu nekoho z klecan – typicky prodam favorit pekny tuningovy k videni v klecanech
Udělal jsem jeden tematicky agregátor z cca 15 blogů na velmi staré doméně, ale návštěvnost je opravdu minimální (4 za posledních 30dnů). Možná v anglickém prostředí má longtail větší váhu.
Při čtení článků mě napadlo, kolik lidí asi začně tvořit stejným způsobem weby, které pak bude používat k publikování placených článků…
Takže po slevových servrech tu budou mraky agregatorů a pak také agregatorů agregatorů… kdo pak bude produkovat kvalitní obsah?
Už keď som zbadal nadpis článku som sa začal smiať pretože dnes po prečítani daného článku som začal rozmýšlať nad takými webmi Petr odhalil si ma ako jednu z kopírovacích ovečiek 😀
Draguv test je sice zajímavý, co se týče agregátorů rozhodně není nový. Léta chodím nakupovat různé weby na Flippu a po affilech na Amazon jsou agregátory druhou nejčastější položkou na prodej. Jelikož jsem jich též x měl mohu sem napsat i své zkušenosti.
1, Krátkodobě jde skutečně návštěvnost nahoru
2, Jde to sice problematicky monetizovat (uživatelé fakt narozdíl od běžných webů na reklamu na agregátorech neklikaji), ale pár dolarů měsíčně to bez problému vydělá.
3, Po čase přijde jak já to nazývám „plíživý ban“. Prostě návštěvnost začně klesat až na jednotky denně.
4, Není tak až tak nízkonákladová záležitost jak se zdá. Tahání RSS feedu je relativně výkonově náročná záležitost a jakmile máte vícero RSS webu (v jednom to nemá smysl, bez pomocné synergie ostatních ta návštěvnost prostě není) tak těch dotazů je festově a na nějaký základní tarif od wedosu můžete zapomenout.
5. No a nakonec když už chcete dělat RSS agregátory tak je lepší je tvořit na prodej, za hezky udělaný agregátor se dá utržit 50-80 dolarů což je obvykle více než stihne vydělat než dostane „plíživý ban“.
Hlavně tohle neberte jako návod, že to máte dělat.
Je to fakt k ničemu.
Článek je o tom, že mě prostě při čtení toho Dragova článku pobavila myšlenka na to, kolika lidem teď asi tak šrotuje v hlavě, že si udělá X takových tématických agregátorů, hodí na to adsense a bude vydělávat balíky peněz bez práce
Ale hodně přitom dělá asi i doména…já hledal vhodný název tak 14 dní…a pak jsem si konečně vybral. Doména byla poprvé reglá 2001 a jak říkám stovky návštěvníků denně není problém. Pak jsem si regnul po půl roce ještě jednu doménu a specializoval se na úzký obor (doména je poměrně pěkná ale nikdy nebyla reglá)…tam chodí tak 5 lidí denně.
Spíš jsem chtěl zkusit tzv link juice webu se spoustou postů pro prolinkování dalších webů…ale to moc nefunguje, aspoň myslím…
Potvrzujo ze na agregatoru je znatelne mensi proklik nez na content webech. Myslim ze je to zpusobeny tim ze ma trafik hlavne z longtailu kde je vic spamu navic uzivatele ty agregatory poznaj a casto stranku zavrou (mozna zkouset ab testovani na layout/custom sablonu). Hlavne proto je navstevnost 1800/mes k nicemu. Takovy cisla jsem mel pred par lety za den, vydelek v radu desetikorun/den (etarget). Ale seznamu ani googlu se ty weby moc nelibili, po par mesicich s navstevnosti tisice/den sem dostal ban. Parkrat sem to hodil na novou domenu a pak me to prestalo bavit.
Tematickek agregator mozna s volitelnym nastaveni agregovanejch kw nebo lokalit by byl zajimavej a nozna i uzitecnej projekt (takovy „jiny“ google alerts)…
Drago ne, ale tohle téma http://webtrh.cz/208858-doplnujici-informace-prodeji-portalu-mujzpravodaj
To Průša: Já si myslím, že důvod proč se na agregátorech nekliká tolik jako na obsahových webech je ten, že uživatel není tolik nasycen informací kvuli ktéré přišel a pokračuje dále na cílový web. Kdežto u obsahového webu si uživatel přečte článek a teprve potom hledá „na co by ještě kliknul“ a to bude ten důvod.
Jo, stari domeny v tomto pripade hraje roli, taky me to tak pusobilo. Na starsi domene lepsi, na nove o nicem.
tipujem že po prečítaní dragovho článko napadlo asi tak 95 % čitateľov, či si aj oni nevytvoria podobný agregátor, ďalej sa tomu bude venovať tak 50% z ktorých to 40% ľudí čoskoro vzda a po tom ako si prečítajú komentáre pod článkom a aj tento tvoj článok, vytvorí spomínaný agregátor nakonec iba 5 % čitateľov, ktorí neskôr zistia že nezarobia v podstate nič alebo budú mať aspoň na pivo
Budovanie podobných stránok je len stratou času. Pre pár drobných sa to neoplatí.
Mám jeden agregátor zpráv automatizovaný, PR 3, okolo 1k denních návštěv a žádný problém.
Je to pravda, že na stáří domény hodně záleží.
A všichni se tak báli zvířátek… Další pouhý bubák ze strany velkého G.
No jo, ale to že nebyl onen web půl roku penalizován neznamená, že se něco nezmění. Osobně bych do podniků, které nemám plně pod kontrolou (které jsou tak trochu na hraně) asi nešel.
Panda je víc bubák než že ji uvidíme v praxi. Nevim ale, jestli je to dobře či špatně…
Taky mám jeden pár let a vyhledávače s ním problém nemají ale návštěvnost je pár desítek lidí denně takže jej spíš využívám hlavně já sám když si čtu v mobilu zprávy.