Říj 16
Proč tu přibylo to velký škaredý tlačítko? Protože prostě funguje
Všímavější čtenáři mého blogu zaznamenali, že pod každým článkem se nově zobrazuje velké tlačítko „Klikni zde a sdílej tento článek na Facebooku“. A proč jsem ho sem dal? Protože prostě funguje. Lajkovací button nemá ani zdaleka takové výsledky, jako toto.
Ono je sice hezké, že lidé klikají na „to se mi líbí“, ale to pro vás prakticky nic neznamená. Ukáže se to sice na jejich zdi, ale jejich přátelé to ve svém profilu neuvidí. Vidí jen to, co ostatní sdílí.
A lidi prostě potřebují tak nějak rozumně nakopnout k tomu sdílení. Spousta běžných uživatelů internetu ani netuší, že existuje nějaká URL, že se dá zkopírovat a vložit na FB. Oni prostě jen klikají. A klikají tam, kam jim řeknete aby klikali.
A tohle šílený tlačítko je přesně to, co chtějí. A především to chceme my, tedy aby to chtěli oni
A fakt to funguje. Sledujte tento graf z toplistu:
Je to jedna z mých relativně nových stránek. Velká spousta návštěvníků pochází právě z facebooku a sledujte ten nárůst.
Ten datum 8.10. ukazuje den, kdy jsem na ten web vložil úplně stejné tlačítko, jako vidíte pod tímto článkem.
A fakt je to tím tlačítkem. Vidím to úplně přesně v GA i v Toplistu. Tím tlačítkem lidi sdílí úplně novou podstránku daného webu, která předtím vůbec neexistovala. A ta návštěvnost navíc je právě na tuto novou podstránku.
Dobrý ne?
Za týden téměř trojnásobná návštěvnost a to skutečně POUZE díky tomu sdílecímu tlačítku. Žádnou jinou kampaň jsem nevedl.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikPokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.
Díky za tip, zkusím taky!
Good point … no spam, ale fakt, že dnes sa nastačí spoliehať na pluginy od WP
To chci taky :D…dobrej tip nikdy mě nenapadlo, že to může takhle fungovat.
Díki za tip. Práve som to nahodil na jeden môj blog. Som zvedavý aká bude odozva.
Šílený grafický paskvil. Ale když to funguje …
A nejaky postup pre nas pololamy ako nieco take spravit pre svoj web ?
Ted to bude mit kazdy druhy web:-D
Ne, napad dobry. Jen me neco zajuma, ja si vzdy myslel, ze vzhled tlacitka je nak facebookem predepsany, ono to tak neni?
To Petr Jirásek: Jenže tohle tlačítko je vloženo přes iframe…
V iframe je to jen proto, že WP je úplně pitomej systém, kde nejde do šablony dávat javascriptový funkce a tak jsem to udělal do toho rámu, přičemž odkaz na článek předávám do toho rámu pomocí proměnné v URL a funkce GET. Nic složitýho.
Kamkoli jinam to jde vložit normálně.
Zobraz si HTML kód toho samotného rámu, obšlehni ten kód a máš to.
Říká se tomu „Call to action“. Pokud se nemílím.
Přesně tak se tomu říká
Já takový výrazy ale nepoužívám rád
Prostě dát lidem nástroj k tomu aby mohli udělat to, co chtějí udělat, jen nevědí že to jde udělat, nebo je to zbytečně otravný.
zkouším to vložit na blog, ale nevím co dát za sharer.php?u=
Poradíte?
Luk: url odkazu pro sdílení.
Podobnou teorii už jsem někde slyšel, že lepší než like je share. Ale zase u jiných tu nefungovalo. Takže to chce vyzkoušet a vyvodit důsledky, jestli se vyplatí to či ono.
Zkusím, čím větší tím lepší, evidentně
@Luk – to by mě právě taky zajímalo co tam dát, aby když to hodím na stránku to sdílelo tu stránku automaticky a abych u každý stránky nemusel za =pevnou url
Pre wordpress existuje plugin Share On Facebook. Stačí aktivovať, v settings nastaviť Icon Only. Potom si stiahnuť nejakú free PSD Facebook Share ikonku, prispôsobiť vo photoshope a uploadnuť. Plugin obsahuje len jeden PHP subor, ktorý otvoríte v nejakom textovom editore a zmenite cestu k originál Facebook ikonke na cestu k Vašej ikonke.
radši bych nějaké vlastní řešení, než plugin, protože si ten share button potřebuju dát jinak, než ho nacpe plugin., takže stále řeším, co dát za =, aby tam byla vždy aktuální adresa. Díky za rady
Tak toto urcite vyskusam nahodit na svoj web. Takato v podstate banalita, ale ako pises v clanku tak to skutocne moze fungovat lepsie ako like button.
Díky za tip, vyzkoušíme na našem webu o aromaterapii.
Pre Luk: Skús sa pozrieť na tento link, konkrétne krok č.4 http://goo.gl/F1Dwj , možno to pomôže.
Tak to se povedlo. Dobrý tip. Zapsal jsem si to do TODO listu a někdy v budoucnu vyzkouším. Díky
Pekny tip. Jak to vypada s reklamam pod clankama ? Co tak sepsat naky zaver po delsi dobe ?
Super tip, taktiež to vyskúšam
Nárůst očekávaný, ale velikost mě překvapila. Nemá již někdo data z nasazení na svém webu, o které je ochotný se podělit?
Tak tohle je opravdu dobrý nápad a díky za něj.
Jo wordpress, na něco super, ale na něco je hrozně nepřizpůsobivý. Ale jinak poklona za využití ošklivého tlačítka k přilákání pozornosti návštěvníka.
Já to furt nechápu…to tlačítko ukazuje na domovskou stránku owww …jaký je to přínos????
Dobrá práce
ked to funguje tak nieje čo riešiť, otázkou je či to bude tak perfektne fungovať aj dlhodobo
Dobrý nápad. Samotné tlačítko „Sdílet“ na lidi moc nefunguje. Něco podobného zkusím taky.
Ahoj,
zajímalo by mě, jestli jsi našel techniku, jak měřit úspěšnost tohohle tlačítka?
Lze se dostat například k této statistice:
http://api.facebook.com/restserver.php?method=links.getStats&urls=http://owww.cz/proc-tu-pribylo-to-velky-skaredy-tlacitko-protoze-proste-funguje/
Ale podle mého názoru je to počet liků a sdílení provedených přes to tlačítko, které máš vlevo.
Velké tlačítko skutečně funguje. A kupodivu – čím škaredější, tím efektivnější :-))
http://imageshack.us/photo/my-images/838/jan2m.png/
A když bude ještě škaredější, bude návštěvnost ještě lepší Je to fakt dobrý nápad. A přitom taková blbost