Led 19
Prodám web nebo reklamu. Kolik dáš? Proboha co to je za hovadinu?
Prodej reklamy i celých webů mě někdy dojímá. Lépe řečeno nákup reklamy a webů. Prodejci netuší, jakou hodnotu jimi prodávaná služba či zboží má. Nebo vědí, že nemá žádnou. Jinak si to neumím vysvětlit.
Do prdele NEVIM. Jako kupující nevím, na kolik si svého webu, reklamní pozice na něm nebo svých služeb ceníš. Čeho tím chceš docílit, když mi napíšeš „Kolik dáš?“. Myslíš že ti napíšu nějaký ranec?
Na to zapomeň. Napíšu ti ať mi řekneš cenu ty jako prodejce, nebo ti napíšu směšně nízkou sumu a jediný následek to bude mít ten, že mi buď řekneš svou cenu, nebo mě někde trapně pomluvíš, že jsem vydřiduch.
Prodejci! Měli byste vědět, za kolik chcete co prodávat. Udělejte si ceníky a hotovo a počítejte i s tím, že mnozí budou o cenu smlouvat. Hlavně ale neříkejte „A kolik dáš?“. Vypadáte pak jak totální jelita a né jako obchodníci.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenik
Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.
Petře já pořád asi nechápu s kým to „obchoduješ“ a na jakém „trhu“ ty se pohybuješ? Kam ty na to chodíš :o)
Na webtrhu velmi běžná praxe a nejen tam.
Teď nakupujeme reklamu hlavně v zahraničí a každý druhý píše „A kolik dáš“.
Proto mě to takhle rozčílilo.
Chtěl bych souhlasit, ale dodnes si pamatuju můj první prodanej zpětný odkaz na zahraniční PR2 stránce. Protože jsem vůbec netušil kolik si mám, za to jedno slovo v textu změněný na link, říct. Tak jsem skákal jako blecha, když mi nabídl 25 babek měsíčně (říct si tolik by mě ani nenapadlo).
Chtěl jsem říct, že když člověk v tom nejede ve velkém a nemá zkušenosti tak může být těžké to správně ohodnotit.
Určite súhlasím s tým, že ak ideš s niečím na trh, mal by si vedieť akú má tvoj produkt hodnotu. Problém je ten, že online produkt nemá často žiadnu reálnu cenu, a preto sú tu podnikavci, ktorí chcú z ničoho vytĺcť aspoň niečo.
Musím souhlasit, viz můj včerejší příspěvek právě na webtrhu. Hledal jsem cenu pro jeden webový projekt, který bych rád koupil, ale bohužel právě prodejce mi nestanovil cenu. Přijde mi blbé mu tu nízkou cenu nabídnout, ale když to nedokáže ocenit, jak to mám udělat?
Kdo chce mít reklamu za málo, tak zase stráví čas dohadováním se nad hovadinama. Takže ve výsledku se to málokdy vyplatí.
Taky se musím přidat a souhlasím. Toto je na webtrhu i dalších podobných fórech běžné, a jako kupujícího už taky hodně vytáčí.
tak někdy to může být i výhoda, ne? Obchodovat s neználkem, který kývne na nabídku, která se Tobě bude zdát ideální a jemu jako sen. Naopak mě baví prodejci, kteří si myslí, že jejich projekt má kdejakou hodnotu a čekají na to, který blbec se chytne Viz. současné nabídky webů nabízející hledání ubytování. Na webtrhu se předhání v přihazování na flippě za pár kaček. Ale nic, taky začínám takže se za žádného odborníka nepovažuji.
Souhlasím s většinou názorů uvedených přede mnou. Prodávající, pokud není spekulant, by měl znát cenu svého projektu. Mě zase například hodně štve, když si zadám poptávku na koupi určitého typu webu a přijde mi velké množství nabídek webů, které mají doménu nulové hodnoty, která existuje 3 měsíce, žádné ranky, na webu několik okopírovaných článků a nabízející si řekne o částku mezi 1000,- – 3000,- Kč.
TO je stejné i opačně. Každou chvíli mi někdo napíše, že by rád koupil můj web či doménu. A nenapíše cenu. Když mu napíšu aby teda řekl kolik za to nabízí tak se pokaždý zaseknou že prý ať to řeknu já.
To ať mi teta někdo vysvětlí proč bych měl někomu anonymnímu z ulice povídat na jakou co má cenu. Buď si je ceny vědom a nabídne mi konrétní částku a nebo ať si jde stoupnout k jiný výloze.
Největší prdel mám z lidí který nakonec donutim říct zakolik by to koupili… to mi kolikrát za velmi slušný web nabízejí to co vydělá za dva týdny. 😉
Jo. Jenže ten člověk netuší, kolik ten web vydělává. Většinou se jedná o nějaký naivky, které mají ušetřený pár tisícovek a prostě se jim tvůj web líbí. Mě se celkem pravidelně (řekl bych ob měsíc) stává, že ode mě někdo chce koupit TipForum.
Mám z toho víceméně legraci, protože to vždy dopadne stejně. Napíšu jim cenu, oni se zeptají proč je tak vysoká a já jim napíšu cifru s měsíčním ziskem. Oni se omluví, napíší že je to nad jejich finanční možnosti a je to.
Když se tady bavíte o prodeji svého projektu a jak vás i mě štve když uživatel nemá jasný pojem o ceně. Co takhle doporučit podle čeho určit cenu? Já myslím, že by se šikla nějaká šikovná kalkulačka, na základě které by šlo určit přibližnou cenu.
Myslím to tak ,že by byly zadány Ranky, návštěvnost, zisk, zaměření… a to by vyhodilo přibližnou cenu. Stejně tak i reklamy na podobném principu. Blbost ?
zakon nabidky a poptavky, nechapu proc te to tak rzčiluje to je uplne normalni. zajdi se podiat na burzu mas tam cenu poptavky a nabidky obe dve strany si musi rict nejakou sumu a udelat kompromi, to k vyjednavani o cene patri, spravne by ti meli rict o 10 pro ent vetsi cenu nez za kterou jsou ochotni to prodat a ty pokud ai dobry obchodnik tak nabidnes zase o 10 procent mensi cenu za kterou jsi ochotny to koupit smlouvani o cene k obchodu patri a ty mi jeniku prijde nekdy jak z marsu