Říj 21
První dojmy po „obrovském zdražení“ našich služeb
Jsou to čtyři dny, co jsme do ostrého provozu pustili nový systém placení sázkařského servisu LeagueSpy, se kterým přišlo i opravdu výrazné zdražení. A tím výrazné nemám na mysli 50 nebo 100 procent. Ale rovnou 1000%.
A proč se k tomu vracím, když jsem o tom psal před pár dny? Protože jsem se tak nějak vrátil do té nejvíce vzrušující fáze online byznysu. Do fáze, která by se dala srovnat s tím, když jsem před X lety začínal a podobně jako většina začínajících online byznysmenů refreshoval neustále Toplist, zda se náhodou někdo nepodíval na moje stránky, či každých deset minut kontroloval Adsense účet, zda mi tam náhodou nepřibyl nějaký ten centík. Jsem prostě plný dojmů z něčeho nového.
Ono to zdražení je ale vlastně tak nějak relativní. Když se na něj koukneme z jiné stránky, je cena stejná jako byla.
Jen v rychlosti tedy přiblížím: Nyní už se neplatí paušálně 20€ na měsíc, ale zákazník si předplatí kredit a teprve ten pak utrácí za předplatné jednotlivých lig, přičemž každá liga má svou cenu.
V létě, kdy běžely pouze 4 ligy, nám uživatelé platili stejných 20€ za měsíc jako nyní, kdy jich běží 42. A platili normálně a nevadilo jim to. Tedy více než polovině z našich zákazníků. Jedna liga je tak vyšla na 5€, což je průměrná cena jedné ligy i nyní.
Ovšem teď jich máme 42 a kdo je chce všechny, musí sáhnout do peněženky o moc hlouběji a nezaplatí tak 20, ale přes 200€ na měsíc.
Odtud tedy to zdražení a vysvětlení toho pojmu „relativní“. Pro někoho to zdražení je, pro někoho je to normální.
No a teď k těm prvním dojmům, které vám snad trochu přiblíží, na co se máte připravit, až se jednou rozhodnete také zdražit.
1 – Lidé nadávají. A to tak že hodně. A nejvíc nadávají ti, kdo platili nejméně. A nadávají fakt hodně nahlas a hodně sprostě.
2 – Nenadávají jen na cenu, ale protože jsou naštvaní, tak služba, kterou si předtím vychvalovali, tak teď ji haní. A opět hodně.
Přirovnat by se to dalo k tomu, že bageta za 30 Kč někomu hrozně chutná. A úplně z úplně té samé bagety, ovšem zdražené na desetinásobek, se tomu samému člověku dělá úplně na blití a má velkou touhu o tom říci ostatním.
No a toť vše z těch negativních poznatků.
3 – Méně plateb – To by se dalo také označit za negativní dojem, protože člověk byl zvyklý, že mu mobil hvízdnul X krát denně a informoval ho o příchozí platbě a teď hvízdá méně častěji. Další bod ale říká, že to vlastně negativní není.
4 – Vyšší platby – No a to je jasné. Pokud něco stojí 7€ na týden, budou prostě platit těch sedm. Ovšem teď by si za tyhle peníze pořídili velký kulový a tak prostě platí víc. A to tak že několikanásobně.
5 – Vyšší tržby – Už po prvních čtyřech dnech můžu říci, že tržby se zvedli a to i přesto, že plateb chodí méně. No a to je pro nás jednou z nejdůležitějších věcí.
6 – Perfektní přehled o tom, co lide chtějí: Zatímco předtím jsme jen tušili, teď už víme přesně, co lidé chtějí. A musím se přiznat, že naše tušení nebylo správné. Mylně jsme se domnívali, že tím největším lákadlem našeho servisu jsou pralesní fotbalové ligy, o nichž je velmi těžké sehnat informace jinde. Opak je pravdou. Lidé utrácí nejvíce kreditů za ligy, o nichž se dá najít info celkem snadno i jinde. Tedy ligy jako je anglická Premier League, německá Bundesliga, španělská Primeira Division, italská Seria A apod.
7 – S předchozím bodem souvisí to, že víme, co má nejvyšší cenu a tudíž do budoucna můžeme hýbat s cenami předplatného a to jak nahoru, tak dolů.
8 – Bonusové kredity utrácejí za to, co by si normálně nekoupily – Abych motivoval lidi k větším jednorázovým nákupům kreditů, udělal jsem systém bonusů. Při jednorázovém nákupu více nž 50 kreditů (50€) dostávají navíc zdarma 25% kreditů. Při nákupu více než 100 kreditů pak dostanou navíc rovnou polovinu. I díky tomu se průměrná výše platby výrazně zvedla, ale co je na tom zajímavější je fakt, že i přesto, že dostanou kreditů víc, utratí je stejně rychle, jako by je nedostali. Vysledoval jsem totiž, že ti co mají bonusové kredity, tak si nekupují jen ty TOP ligy, ale předplatí si i ligy, které tak atraktivní nejsou.
V tomto případě bych to porovnal například k rozdávání bonusových kreditů na Webtrhu. I já když jsem jako jeden z prvních (dokonce první platící zákazník Webtrhu – mám fakturu s pořadovým číslem jedna ) dostal bonus, tak jsem si předplácel i žluté podbarvení, které si za své peníze nepřiplácím, protože v porovnání s cenou té služby to je myslím drahé.
9 – Lidé neutrácí všechny kredity najednou – a to je pro nás super zpráva, protože pokud má nějaký kredit stále na účtu, je stále naším zákazníkem. Kdyby kredit vyčerpal hned celý, je docela možné, že za týden už si další kredit nekoupí. Zkušenost z minula nám říká, že k okamžitému prodloužení předplatného se rozhodl jen cca každý druhý. Teď to ale bude jiné.
Zákazníkům bude předplatné končit tak nějak postupně. Nejprve ta liga, kterou si zaplatili jako první, pak další… no a nějaké ligy stále uvidí. Ale budou chtít vidět i ty, které jim už skončili. Dřív to bylo tak, že najednou neviděli nic a na web tedy přestali chodit. Teď ne. Teď na web budou chodit kvůli tomu, co jim ještě neskončilo. A budou chtít vidět i to, co už nevidí. A tak si koupí další kredit. Možná se pletu, ale když se vžiju do situace zákazníka, já bych to tak dělal.
Tak to jsou mé první dojmy a poznatky. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál. Až budu mít k analyzování více dat, tak se o další poznatky opět podělím.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Půjčky provident Až 50 tisíc bez ručitele!
Prague tourism information about prices, public transport, cultural events
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Pěkné shrnutí. Jsem hodně zvědavý na shrnutí po měsíci od „obrovského zdražení“ a jak se to celkově projeví na systému: počet aktivních zákazníků (účtů), nejsledovanější ligy atd. atd.
super report, byl jsem zvedavej jakej to bude mit efekt a vysledky. kazda zmena podminek je vzdy velke riziko, vim o cem mluvim
Hele ty Superomalovánko: proč myslíš, že jsem tu udělal možnost vkládat si k odkazu anchor texty ? 😀
Protože nerad diskutuju se „spodním prádlem“ nebo „půjčkama ihned na ruku“ 😀
A kdyz si dlougo zadny kredit nekoupi, tak poslat mailem akci 50% kreditu navic a to ho „donuti“ koupit dalsi kredit.
Neco jak to dela Wedos. „Vyhral jste slevu x% na novy hosting.“
I to je pravda – přimět bývalého zákazníka k dalšímu nákupu je mnohem jednodušší a levnější, než získat nového zákazníka.
A nejaký pekný výber nadávok by nebol ? 😀
No lidi si postezujou a stejne si to i cast tech nastvanych koupi:o))) Jsem zvedavej, jak se to zdrzaeni projevi na cislech dlouhodobeji.
Určite to nebolo ľahké rozhodovanie, ale z dlhodobého hľadiska podľa mňa určite správne. Predpokladám, že po určitom čase a odznení počiatočného šoku, si službu zaplatia aj mnohí tí, ktorí odišli.
Razantní zvýšení ceny bez negativního vlivu na oblast tržeb funguje v oblastech, kde se dá vytvořit závislost -např. cigarety, alkohol i sázky.
Vďaka, že sa nám rakto zdǒveruješ s internými informáciami, je to veľmi zaujímave čítanie
Zajimave cteni, dik za info 😉
s tim toplistem a adsense uctem jsem se uprime zasmal
musi byt radost sledovat, jak si clovek muze dovolit zdrazit o 1000% a krome rustu se nic moc vzhledem k ziskum nedeje..jsem zvedavej jak se bude rust vyvijet dal..
prozradíš také něco ze strategie? Budete rušit nějaké ty „pralesní“ ligy, když se ukázalo, že o ně lidi nemají zájem? nebo obecně: proběhne nějaká optimalizace obsahu na základě toho, že budete vidět, za co lidi chtějí platit? nebo je pro vás důležitější spíše rozšiřovat služby než se soustředit jen na to nejvýnosnější?
Šetřílci jsou nejhorší zákazníci. Prudí ze všech nejvíc a nechtějí platit. Je lepší mít pár zákazníků za hodně než hodně zákazníků za málo.
napísal som pravdu a pánko mi zmazal komentár …
podporuješ závislosť gamblerov tvojou službou a ešte na tom pekne ryžuješ …
sú to chudáci rovnako ako ty …
OK – tohle ti nesmažu.
Jen sdělím důvod, proč jsem to smazal.
Je to úplně mimo téma online byznysu. Dělím se o své zkušenosti, které mohou pomoci ostatním lidem, kteří jakýkoli jiný projekt monetizovaný přímými platbami od uživatelů provozují nebo chtějí začít provozovat.
Tohle není téma o chorobném sázení apod.
Navíc si myslím, že žádnou závislost v nikom nepodporuji. V oblasti sportovního sázení se pohybuji už dlouho. Provozuji i sázkařské diskusní fórum, které navštěvují tisíce lidí.
Převážná většina lidí to má jako zábavu. Hrají za drobné. Občas vyhrají, občas prohrají a i přesto, že většina lidí je dlouhodobě v mínusu, není to žádná katastrofa. Jedná se o mínusy v řádu stovek, max tisíců korun, což jsou úplně stejné peníze, jaké lidé vrážejí do jakýchkoli jiných zálib.
Navíc vím, kdo je většina našich zákazníků. Jsou to velice solventní lidé, kteří si prostě mohou dovolit zaplatit si za ucelenost informací. Jejich čas je drahý a nevyplatí se jim proto hledat informace na různých místech, ale raději zaplatí nám, aby to vše měli pěkně přehledně na jednom místě a navíc v jejich jazyce.
Další skupinu našich zákazníků tvoří novináři, bookmakeři, blogeři apod. Tedy lidé, kteří námi poskytované informace používají dál ke své obživě. Nejsou to žádní chorobní sázkaři.
A ano – vydělávám na tom. Nemám hlad a když si jdou koupit sýr, nekoupím si třicítku eidam.
Máš s tím problém?
Ke komentáři od uživatele „ja“:
Vaše vyjádření naprosto nesedí k typu služby, o které je článek. Možná jde o výkřik bez bližší analýzy, hádám že i bez návštěvy zmiňovaného webu.
Nejsou prodávány zaručené tipy, není slibováno zbohatnutí, neprobíhají výzvy k sázení. Jsou nabízeny informace. Informace, které se platícím zákazníkům hodí. Proto byznys jede.
Jen tak dal, zajimavejsi vyhodnoceni bude za par tydnu.
Zdražení je určitě dobrý nápad, jako všude jinde i tady určitě platí, že ti 20% zákazníků dělá 80% příjmů..a to jsou ti zákazníci, co si i připlatí, takže právě takto je potřeba na ně jít a zvýšit ceny.
S tou teorií o 30 Kč bagetě bych ale nesouhlasil, tady může jít prostě o klasický poměr cena/výkon. Za 30 kč může být ta bageta prostě v pohodě, protože má cenu tak akorát 30 kč. Ale nemůžeš ji chtít prodávat za víc, když prostě tu kvalitu nemá, je jasný, že když ji budeš prodávat za 60 Kč tak si radši zajdu někam na meníčko.
Příměr s bagetou jsi nepochopil.
Jo – poměr cena/výkon se snížil. To je jasný, když se zvedla cena.
Ale oni nenadávají na ten poměr, ale na ten výkon. Bez ohledu na cenu.
Předtím říkali:
„LeagueSpy je skvělá služba“
a teď řílají
„LeagueSpy je k hovnu“
A říkají to titíž lidé o téže službě.
ano to jsem si zažil kdysi i naších služeb. Po zpoplatneni ti sami kteři tvrdili jak naše služby nejsou skvělé najednou otočili. Jde o to si stat za svým, nepodléhat žadne panice. Ono ze začátku třeba lidi ubude ale za měsic dva někdy později se to začne otočet pokud jsou tve služby pro ně duležité nehraje roli zda u tebe plati 300-500mesicne, sami si to uvědomi. Trošku zpoplatněni u nas spíše odrazovalo nové klienty kteri nemeli duveru ale to se da zajisitit napr mesicem zdarma ny vyzkoušenní, nalákani nebo 50% cenou na prvni 1-2mesice. Slevuu za dobiti tam davaš jak jsme se díval což je dobre. U nas to bylo zpoplatneni az po roce a pul provozu, ti do te doby neplatici klienti si ani neuvedomovali ze jsme to rok a pul tahli na sve naklady(servery, reklamy, výroba a upravy stranek, naše prace a čas, dalši vydaje napr po napadnuti atp) a chteli by nejradeji sluzbu napořad navždy zdarma i kdyz sami vydelavali diky nam napr o 20-50tis.mesičně vic, nase služby byly pro ne efektivnejsi oproti konkurenci kt.měla navíc o 400% drazší cenu. Takže napřed remcali, tak 40% odeslo a nechteli platit z toho 35% se následne k nam zase vratilo nasledujici mesic jelikoz si nakonec spocitali 1+1
Službu nabízíš výbornou, to jako první.
Ale jako druhý bych chtěl jen poukázat na pár chyb -> Jobs = Homepage, Affiliate obsahuje v ČJ několik překlepů a v tuto chvíli už je neaktuální, protože stále pojednává o 20 eurovém předplatném.
Možná byste taky mohli popřemýšlet o ceníku rovnou do menu, těžko se k němu člověk doklikává.
Keep the League Spy flag flying high!
Ze zajímavosti jsem klikl na českou registraci a v podmínkách je adresa StatsFromSport.com. Má to tak být?
když zarobíš viac tak to sa určite oplatí zdražiť,
podľa mňa ľudia ktorý to chcú danú službu si ju budu kupovať aj naďalej
„Do fáze, která by se dala srovnat s tím, když jsem před X lety začínal a podobně jako většina začínajících online byznysmenů refreshoval neustále Toplist, zda se náhodou někdo nepodíval na moje stránky, či každých deset minut kontroloval Adsense účet, zda mi tam náhodou nepřibyl nějaký ten centík.“ – Hahahahahaha, mám podezření, že mě sleduješ :)))
Jinak ti držím palce, určitě to byl správný krok!
Určitě souhlasím. Pokud se zdraží, tak ti zákazníci, kteří mají o danou službu zájem si ji koupí
Líbí se mi, že zde mohu sledovat konkrétní web s konkrétními výsledky.
Chce to odvahu takto změnit celou finanční politiku projektu, ale zde se povedlo v to co se doufalo a předpokládám, že i překonalo očekávání. Jsem zvědavý jak se to dále vyvine.
Jen tak dál 😉
Předpokládám, že málokdo užíval služeb nějakých malajských a pralesních lig, i když byly v balíčku. Naopak, pokud bude mít někdo zájem jen o Premier league, Serii A nebo Primera Division, tak věřím, že je větší šance konverze než za cenu komplet jako předtím.
Mně se ta změna celkově líbí. Pro takové menší sázkaře jako já, to vyjde celkově levněji. A jestli říkáš, že to v celkovém měřítku vydělá více, tak je to oboustranná radost..
Zajímavé. Každopádně hodně štěstí v tvé práci na LS. Když si troufneš (troufnete) na takovéto zdražení, tak je vidět, že opravdu víš co děláš, a jakou to má hodnotu