Bře 13

Služby copywriterů na Webtrhu jsou drahé a špatné. Hledejte jinde

13.03.2012 v kategorii SEO, Úvahy, Výdělek. / Zobrazeno 12 714x / 52 komentářů

Nejen copywriting, tedy psaní článků, ale i mnoho dalších služeb nabízených na webtrhu, je předražených a špatných. Článek se bude týkat také různých plničů obsahových webů či e-shopů a tomu podobných služeb. Webtrh a jiná podnikatelsky zaměřená fóra jsou pro hledání takovýchto pracovníků opravdu velmi špatným místem.

Vysvětlím to jednoduše právě na pisálcích. Co takový pisálek na webtrhu nabízí? Psaní všeho druhu na jakákoli témata. A proč to nabízí? Protože na tom chce pochopitelně vydělat. O nic jiného mu nejde. (nemám jim to za zlé – je to pochopitelné)

Copywriteři nabízející své služby na webtrhu se dají rozdělit na profíky a amatéry, kteří sem tam něco napíší, aby měli na své drobné výdaje.

Nejprve napíšu, co je špatné na těch amatérech. Co je na nich dobré je cena, za kterou jsou ochotní dělat. Ta je často až směšně nízká. Špatné stránky ale převažují. V první řadě je to kvalita práce. Články napsané takovýmito pisálky dosahují opravu nevalné úrovně.  Nedají se číst a často jsou tématicky a věcně úplně mimo.

Druhou špatnou stránkou těchto levných pisálků je jejich nespolehlivost. Naslibují vám hory s horákama a skutek utek. Po pár vydělaných korunách se odmlčí, protože v danou chvíli jim nic nechybí. S výmluvami o nemoci a technických problémech se vám ozvou zase až tehdy, kdy jim dojdou peníze a potřebují další finanční injekci.

Levné pisálky z Webtrhu fakt nebrat. Je to ztráta času a tedy i peněz.

Nebrat ale ani drahé kvalitní pisálky odtamtud. Dostanete sice „kvalitu“ a nejspíš i spolehlivost, ale cena je někde jinde. Navíc ani drahý pisálek vám nezaručí kvalitu, kterou potřebujete. Za peníze, které mu dáte napíše věcně správný článek, protože si nastuduje podklady a koukne se, jak na dané téma píší jiní, ale to není to, co opravdu potřebujete.

A kde tedy hledat pisálky a jiné podobné profese, aby byl výsledek kvalitní a cenově adekvátní?

Začnu trochu ze široka. Když jsme začínali s provozováním LeagueSpy, říkal jsem kolegovi, že je naprosto nemožné sehnat desítky spolehlivých a levných lidí na editování jednotlivých ligových soutěží. Vycházel jsem ze zkušeností, které mám právě s lidmi z webtrhu. Kolega, nezkažený webtrhem, mě ale ubezpečoval, že to problém nebude.

A ejhle, problém to opravdu není. Zaměstnáváme momentálně cca desítku skutečně spolehlivých lidí pracujících za velmi slušné peníze. (pochopitelně ani jeden z webtrhu)

Spíš než příklad ze zahraničí, uvedu ale jiný a to opět z oblasti copywritingu.

Překvapuje mě, kolik se na Webtrhu i jinde objevuje poptávek například po psaní článků na magazíny pro ženy. Opravdu si myslíte, že Webth je to pravé místo, kde najdete dobré autory pro ženský magazín?

Kdo vám tam službu nabídne?

Levní pisálkové, kteří články chápou jen jako krmivo pro roboty a navíc jako vrchol SEO psaní vnímají opakování „důležitých“ frází.

Nebo drazí pisálkové, kteří si dají práci s článkem a napíší ho „dobře“. Ovšem za úplně jiné peníze.

Tu první kategorii netřeba více rozebírat. Proč jsem dal ale slovo „dobře“ u druhých zmiňovaných do uvozovek? Myslíte si, že profesionální pisálek se zájmem v počítačových hrách či ekonomice dokáže napsat článek pro ženy opravdu dobře? Věcně zcela určitě ano. Ale je věcná správnost všechno? On ví, co ženy na mateřské opravdu zajímá, jaké mají problémy, co chtějí kupovat a čeho není dost? Co je drahé a co naopak levné? Co dělají, když jejich mimina spí….. On ví, jakým způsobem se vyjadřují a jak spolu komunikují? Ví jaká slova používají v diskusi mezi sebou? Jasně že neví. Ani nemůže vědět.

Proč tedy poptávku po psaní o miminech nezadáte přímo na nějaké fórum určené pro maminy s miminy? Podobných fór je spousta a jsem si jistý, že by byly vděčné.

Stejně tak majitelé e-shopů. Proč neuděláte na svém shopu sekci „práce“ a nenabídnete přivýdělek maminám přímo tam?

Co tím získáte? Velmi kvalitní, spolehlivou a levnou pracovní sílu.

Co se e-shopu týká, mohlo by to být zajímavější ještě o to, že byste mohli místo peněz vyplácet přímo poukazy na nákup ve vašem shopu. Mamina na mateřské by byla vděčná za takovou příležitost.

A co tím získáte hlavně? Opravdu zajímavé články. Taková mamina na mateřské vám sice nebude garantovat „správné rozložení klíčových slov“ ani jiné podobné SEO hovadiny, ale protože není zkažená SEO šamanstvím, bude psát tak, jak uzná za vhodné. Tedy tak, jak si sama povídá s ostatními. Jí napsané články tak budou naprosto přirozené. Taková mamina ví, co hledá ve vyhledávači a co hledají i její kamarádky z facebooku či jiných fór.

Opravdu správná klíčová slova a fráze bude používat v článcích sice nevědomky, ale přesto naprosto dokonale. Lepší SEO si nemůžete přát.

Na svůj článek bude navíc hrdá a postne ho na facebook a virální reklama zacílená přímo na vaši cílovou skupinu je na světě. Udělá tohle sebelepší copywriter z webtrhu?

Takže – pokud chcete skutečnou kvalitu v podobě přirozených, perfektně cílených a levných článků, nehledejte na webtrhu ale tam, kde se nacházejí ti, které chcete oslovit.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Přivádíme zákazníky Zviditelněte na internetu své podnikání!

Copywriting - rýchlo, kvalitne a profesionálne

Web copywriting Už nemusíte přemýšlet, jak získat z webu více zákazníků.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


52 komentářů / Služby copywriterů na Webtrhu jsou drahé a špatné. Hledejte jinde

  1.  Mikey web dne 13.03.2012 v 12.34 hod.

    Bohužel velká část „copywriterů“ články recykluje, zadáš jim téma a oni si najdou pár podobných článků a vytvoří z nich nový. Nevytvoří tak novou hodnotu pro čtenáře a to vnímám jako jeden z největších problémů. Jen málo z nich si dokáže dát data dohromady, někam zavolat a zeptat se…

    Na druhou stranu představa, že budu na každý článek (téma) hledat nového člověka, vysvětlovat mu co po něm chci atd., je podle mě nereálná. Budou se vyskytovat podobné problémy – nedodání včas, nepoužitelný obsah…

    Kdyby to četl schopný copywriter, který netrpí podobnými neduhy, budu rád, když se ozve na michal.vavra(zavináč)zubo.cz :)

  2.  TomT Info pro ženy dne 13.03.2012 v 13.05 hod.

    Tohle jsem nedávno řešil. A vyřešil jsem to po svém. Do psaní článků (většinou zaměřené na ženské) jsem „obsadil“ moji maminu :). Je učitelka ČJ a ví jak psát, co dodržovat aby článek byl čitelný…atd. A když o nějakém tématu moc neví, tak si to pěkně nastuduje. Zatím žádný klient, pro kterého článek byl si nestěžoval. Jen doufám, že jí to vydrží :). Ale nějaké odměny za psaní má slíbené, tak motivaci snad i má.

    Jinak Petře dobrý článek. 😉

  3.  TomT dne 13.03.2012 v 13.08 hod.

    Jinak tohle je teda ten slibovaný článek co má „zažehnout“ pořádný flame? :)

    A ještě trošku offtopic. Jak jsi dopadl u té přestupkové komise?

  4.  Petr Jeník dne 13.03.2012 v 13.58 hod.

    Mikey: Jsem si jistý, že se takto dají sehnat lidi i na dlouhodobou spolupráci.

    TomT: Jo – čekal jsem, že se ozvou v komentech ukřivdění copywriteři. Uvidíme, co přijde 😀

    U komise dobrý 😀 – celkem sranda. Uvidíme jaké bude rozhodnutí. To bude až příští týden. Určitě dám vědět.

  5.  Vojta web dne 13.03.2012 v 14.13 hod.

    Hezký článek :-)

  6.  honza pochlubte se! dne 13.03.2012 v 14.35 hod.

    Mikey – Napsat něco objevného a originálního třeba o levných pneumatikách chce opravdu hodně fantazie 😉 Takový text, aby byl kvalitní a originální opravdu potřebuje kvalitního textaře. V úzkých segmentech, kde je velká konkurence a tedy i obrovské množství webů je velmi těžké přijít s něčím originálním. Tady není pro amatéry místo a pro kvalitní text je potřeba dobře zaplatit.

  7.  Mikey web dne 13.03.2012 v 15.09 hod.

    honza: To slyším často, že je potřeba za kvalitní text dobře zaplatit. Kolik to je a co za to dostanu?

    Chápu, že o pneumatikách se asi nic převratného nestane. Ale spíš jsem myslel takovou tu povrchnost s kterou k tomu často přistupují.

  8.  Ondrej Martinek dne 13.03.2012 v 17.21 hod.

    Jsem copywriter, ale na wt uz dva roky neshanim zakazky – je tam silena situace. Mam moznost se ale divat na celou vec s pisalkami a redaktory i z druhe strany – mam par magazinu a cas od casu pro ne shanim nove redaktory – na wt jsem je nekolikrat poptaval, ale bud se mi ozvali tvurci „vsehochuti“ nebo naprosto nerelevantni redaktori. Kdyz uz jsme se dohodli na spolupraci, tak texty za mnoho nestaly a drive nebo pozdeji redaktori prestali komunikovat. Redaktory ted shanim pres uzce konkretizovana fora ci internetove spolky a kvalita je mnohem vyssi, nez od pisalku na wt, kteri sice zadane tema nastuduji, ale jak k nemu nemaji vlastni nazor, ci zkusenost, tak vyslednemu textu chybi „ksicht a duse“.

  9.  Petr Jeník dne 13.03.2012 v 17.53 hod.

    Jak jsem si přečetl první dvě slova „jsem copywriter…“ tak jsem čekal nějakou negativní reakci na článek, ale zase nic 😀
    Vlastně jen jinými slovy říkáš totéž, co já. Nevím, zda z toho mám být smutnej, že se nemůžu pohádat, nebo zda mám mít radost z toho, že jsem zase jednou napsal pravdivé info.

  10.  Aleš Chromec Magazín Luxusně dne 13.03.2012 v 18.19 hod.

    Jako copywriter se musím ohradit, i když je pravdou, že nenabízím své služby na webtrhu, začínal jsme zde a hned u první firmy, která mně najala, jsem vydržel přes rok a přes tu firmu jsem se pak dostal dál. Zatím jsem neměl reklamaci. Takže občas se najdou kvalitní redaktoři, ovšem jen občas a spíše náhodou ..

  11.  Richard Dobiáš Dobrý copywriter dne 13.03.2012 v 19.40 hod.

    Základní problém bývá obvykle v rozdílném chápání pojmu „copywriting“ a „copywriter“. Copywriting není jen psaní článků (případně PR článků) a na webtrhu bych se dlouho rozmýšlel, jestli některé „pisálky“ nazvat copywritery. Textaře, případně obecně tvůrce obsahu, bych vybíral podle účelu, formy, důležitosti, cílových skupin a cíle obsahu.

    Co se týče psaní pro různé cílové skupiny, proto je součástí práce copywritera důkladná rešerše, stanovení cílových skupin, vytvoření persony atd. atd. Nicméně často se může stát, že copywriterka-žena skutečně může vytvořit lepší reklamní sdělení určené ženám, než by to v daném případě dokázal copywriter-muž. Proto je dobré některé projekty konzultovat s kolegy/kolegyněmi, nebo s nimi rovnou na obsahu spolupracovat.

    Výstupy maminek mohou být kvalitními podklady pro textaře, který je využije v rámci rešerše. Nebo může textům dodat jen korekturu, opravit chyby, texty zwebovatět, případně dodat komerční sdělení atd. Nicméně neupravené články, fotky nebo videa od maminek by mohly být součástí promyšlené kampaně nebo celkového PR. Určitě se s tím dá pracovat a máte pravdu, že zainteresovaný člověk dokáže o svém koníčku/povolání/čemkoli napsat přínosný obsah, který se bude šířit, vzbudí další komunikaci a bude dělat dobré PR skoro zdarma.

    Jen prosím nedávejte rovnítko mezi pojem copywriting a „psaní článků“, děkuji :-).

  12.  Petr Jeník dne 14.03.2012 v 6.43 hod.

    Rovnítko mezi copywritingem a psaním článků dávají právě sami copywriteři.

    Ve svém povídání popisujete přesně to, o čem jsem psal a co je špatné. Abyste napsal kvalitní článek pro cílovou skupinu, kterou sám nejste, musíte se radit s ostatními či „kopírovat“ jejich myšlenky z jejich článků a studovat je.

    Proč bych vám měl platit za to, že budete cosi studovat a konzultovat? Proč si nenajmout rovnou toho, od koho vy se chcete nejprve učit?

    Jsem si jistý, že byste napsal kvalitní článek, ale za úplně jiné peníze než ta mamina, kterou bych našel na fóru „maminasmiminem.cz“ ? Váš článek by navíc postrádal autenticitu a něco osobního, což je daleko lepší než mít článek vyumělkovaný a „zwebovatěný“.

  13.  Tomáš Slevové portály dne 14.03.2012 v 10.28 hod.

    Vcelku máte pravdu, ale ukázka s mamkou na mateřské je takový učebnicový případ. Typické matky dětí jsou nezaměstnané, na plný ani částečný úvazek nemají čas a dojíždět do práce nemohou. Proto je pro ně naprosto ideální napsat pár článků za týden z pohodlí domova. Navíc i v tomhle sektoru musíte vybírat člověka, který je schopen napsat kloudnou větu, což není každý kdo přispívá do nějakého fóra.

    Daleko horší situace bude sehnat takové lidi například v sektoru bankovnictví nebo IT. Protože tam většina lidí má práce dost a tak se nepotřebuje zabývat psaním článků. A pokud má nějaký IT odborník zájem po večerech ještě psát „levné“ články, tak asi není takovým IT odborníkem.

    Když se Vám někdo takový podaří sehnat, tak je to určitě lepší varianta, také příliš nefandím „obecným“ copywriterům, kteří napíšou jeden článek o dětské hračce a druhý o „vytuněném“ autě:) V některých sektorech se ovšem ti vaši lidé budou hůře shánět, takže bude potřeba více času (=více peněz) a nebo jít s cenou nahoru (=více peněz).

  14.  Richard Dobiáš Dobrý copywriter dne 15.03.2012 v 22.34 hod.

    Petr Jeník: Příliš tuto problematiku zobecňujete, s tím bych byl opatrný. Záleží na důležitosti obsahu. Pokud to mají být nějaké články do poradny nebo na blog, ať si je píšou maminky, horolezci, sportovci apod., nemám s tím problém a podporuji to – nicméně základní korektura se často hodí. Nebo je dobré dát těmto autorům základní školení psaní pro web (přeci jen odstavec o 20 řádcích se louská špatně). Někdo umí rozumně psát od přírody a někdo píše strašné bludy, které se nedají dočíst. Už jsem i potkal klienta, který sám od sebe dokázal napsat super text svého reklamního letáku, aniž by znal pojem copywriting.

    >> Proč bych vám měl platit za to, že budete cosi studovat a konzultovat? Proč si nenajmout rovnou toho, od koho vy se chcete nejprve učit?

    Pokud bych došel k závěru, že se Vám vyplatí nechat texty napsat nějakou maminkou, pak bych samozřejmě zakázku vůbec nepřijal a naopak doporučil nejeefektivnější řešení. Spíše bych pak třeba konzultoval výsledek, jestli obsah splní obchodní cíl nebo co by tam bylo dobré přepracovat. Autentičinost a „duši“ dokáže obsahu schopný copywriter dodat, o to se nebojte.

    A mimochodem, radit se s ostatními, kopírovat myšlenky z jejich článků, studovat je – to bych rozhodně takhle nenazval. Většina podkladů se řeší s klientem, který zná své produkty i svou cílovou skupinu. Nějaký článek od maminky, milovníka focení, chovatele rybiček atd. může být také dobrým podkladem. Ale opakuji, že jde o to, jestli potřebujete nějaký článek a s jakým cílem (kvůli SEO, landing page, zvýšení trafficu, budování značky, …), nebo reklamní obsah, který má „tah na branku“.

    >> Rovnítko mezi copywritingem a psaním článků dávají právě sami copywriteři.

    Ale to nejsou copywriteři, takže to je odvážné tvrzení :-). Právě to poslední dobou hodně kazí jméno opravdovému copywritingu. Škoda.

  15.  NeRo Coypwriter dne 16.03.2012 v 0.37 hod.

    Richard Dobiáš má naprostou pravdu.

    Jen dodám něco ze svého: Zapomíná se na především na smysl copywritingu. To, že si někdo na WT dá inzerci a nabízí své služby copywritera, neznamená, že je to copywriter. Nele srovnávat texty, které na WT již sami zadavatelé z 99 procent chtějí jen pro naplnění obsahu s klíčovými slovy, se skutečným copywritingem.

    Jednoduše dám příklad: Budete chtít v reálném světě prodávat nějaký výrobek. Koho si najmete? Někoho, kdo bude vylepovat po městě plné náruče nekvalitně psaných letáků tak, aby si jich všimlo co nejvíce lidí (a samozřemě okamžitě na plakáty díky jejich nesmyslnému obsahu zapomnělo) a nebo si seženete obchoďáka profíka, který má prodej v malíku a z 10 návštěv prodá třeba 4 kusy vašeho výrobku?

    Přemýšlejte… Copywriter je obchoďák, který pro vás prodává vaše zboží, službu, vaši firmu. Nikoli obsahotvůrce bez významu se smyslem zacílit a prodat. To je dosud velký nešvar současnosti. Bohužel, již mnoho „copywriterů“ pošpinilo, snad i trochu zneuctilo, hlavně však totálně převrátilo smysl copywritingu a člověk zvenčí, problematiky neznalý, pak stěží bude chápat rozdíl mezi „copywriterem“ a COPYWRITEREM.

    Váš článek pane Jeníku tomu moc nepřidá. I když uznávám, svůj účel pro Vás jistě splnil :) Jen pozor na zavádějící nadpis článku, zobecňování, resp. házení do jednoho pytle. Jsem copywriter a kdybych nabízel špatné služby, jistě bych neměl řadu spokojených a dlouhodobě se mnou spolupracujících klientů. Několik jsem jich získal i na WT, např. 2 klienty, s nimiž spolupracuji 2. a 3. rokem. A nemají pocit, že bych jim neuměl vydělat peníze. Tuším, že by si toho za 3 roky všimli 😀

  16.  Martin Čulák Napíšu to! dne 16.03.2012 v 1.06 hod.

    Jsem copywriter… (a je to tady, flame :D) a určitě s některými body nesouhlasím.

    1) Copywriter není člověk zavřený někde v kleci. Žije ve společnosti dalších lidí a jelikož copywriter je většinou osoba kreativní, určitě kolem sebe má velkou skupinu různých lidí, s nimiž může o různých tématech diskutovat. Věřte, že když si budete chtít s kýmkoliv popovídat o jeho starostech, rád se svěří :))

    Já se třeba přesně na tohle snažím myslet a dokonce svému oboru tak trochu přizpůsobuju svůj okruh známých. Člověk se samozřejmě nemůže trefit vždycky, ale kdybyste mi napsal třeba ohledně vašeho projektu, zajdu si pokecat za kamarádem ze střední, který jede v sázení, sportu a gamblingu a věřte, že na výsledném textu pak nepoznáte, že to nepsal on :). Teda – poznáte, bude se to líp číst. On totiž sice ví každý hokejový i tenisový výsledek a naprogramuje vám iPhone aplikaci, píše ovšem jako mimino.

    Já si při tom navíc budu moct skočit na pivo :)

    2) U těch náhodných autorů posbíraných v oboru nemáte žádné jistoty. Práce pro vás pro ně nebude primární starostí a když se vám na to budou chtít vyfláknout, prostě to udělají. Znám z praxe, mám za sebou pár vyloženě komunitních projektů, kde se tohle „psaní z lidu“ dělalo často. Ze začátku OK, ale pak se to rozpadlo.

    3) Skutečný copywriter je i dobrý markeťák. Celý marketing je o porozumění cílovým skupinám a kdyby byl marketing nefunkční blbost, asi by se třeba nevyučoval na univerzitách a nevydělával miliardy. Autory se znalostí oboru a nulovou zkušeností s psaním tedy ano, ale když už, tak k tomu i copywritera/editora, který dá těm výsledným textům šmrnc a smysl (což vás moc stát nebude – pro jednu firmu tohle dělám, každý týden to jsou cca 2 blogposty a měsíčně jim fakturuju něco málo přes tisícovku. Přidejte další tři Palacké pro jednoho nebo dva autory a máte kvalitní odborný blog :) ).

  17.  Martin Čulák Napíšu to! dne 16.03.2012 v 1.19 hod.

    Nicméně, Petře, bez urážky: když teď koukám na LeagueSpy, vám jde asi hlavně o tu cenu a zbytek vás moc nezajímá :)

    Napsat si do webu „Your application write to : experts@leaguespy.com“ a už v popisu stránky zobrazovaném v Googlu mít gramatickou chybu, to nemá s kvalitním textem nic společného. Český popisek služby navíc složitá hrůza.

  18.  Petr Jeník dne 16.03.2012 v 7.18 hod.

    Jééé – tak se to přecijen povedlo. Flame je tu a dokonce s poučováním. Mám z vás radost chlapci. Jen tak dál. Ještě nějaká další potrefená husa se ozve? Mimochodem ani jeden z vás mě nepřesvědčil, protože je to jen opakování toho, co já jsem popsal jednou větou a co je špatně. Vaše komentáře se navíc vůbec nedají číst. Měl jsem co dělat, abych je dočetl do konce, protože je to fakt nuda. Máte se ještě hodně co učit.
    Na druhou stranu, chápu vás. Je to vaše práce a potřebujete lidi přesvědčit o tom, že vás potřebují.

  19.  Martin Čulák Napíšu to! dne 16.03.2012 v 13.28 hod.

    Flame skončí jen co začal :))

    Pokud neberete protiargumenty, jsem ja ve dvaceti s rokem zivnostniceni za sebou dal, nez vy a to mne tesi.

    S pozdravem…

    :)

  20.  Petr Jeník dne 16.03.2012 v 13.58 hod.

    Argument nepadl žádný. Jak jsem psal, pouze si rozvedl to, co já napsal ve dvou větách a co je špatně.
    Jsem si jistý, že jsi opravdu dál. O tom není pochyb. Já jen dělal 2 roky fulltime novinařinu a živnost provozuji od doby, kdy ti bylo 9 let. To mi ovšem nedává právo myslet si, že něco umím.
    Je jasné, že máš pravdu a já se od tebe mám hodně co učit. Díky, že jsi mě zavedl do reality. Tvé příspěvky si ještě jednou důkladně pročtu a pokud v nich najdu nějaký argument, vezmu si ho k srdci a své podnikání od základu přehodnotím. Ještě jednou díky

  21.  Richard Dobiáš Dobrý copywriter dne 19.03.2012 v 12.08 hod.

    @Petr Jeník:
    Konkrétní argument čeho? Že je nesmysl zadávat psaní článků rádoby „copywriterům“ na webtrhu, na tom se myslím shodneme. A že některý obsah nemusí psát jen copywriteři, na tom myslím také. Osobně jsem se jen snažil téma upřesnit a rozvést.

    Mně třeba zase chybí konkrétní a věrohodný argument toho rovnítka mezi copywritingem a psaním článků :-). Ostatně definic copywritingu se dá najít dost třeba na wikipedii.

    Osobně články na zakázku nepíšu vůbec, takže Vás nechci o čemkoli přesvědčovat nebo Vám něco vyvracet (a na webtrhu se nevyskytuji vůbec).

    Když přemýšlím o tom využití maminek, můžeme to téma trochu rozvést? Jaký článek byste takové mamince zadal?

    – Tiskovou zprávu velkoobchodu s dětským zbožím asi ne.

    – PR článek zveřejněný na navštěvovaném portále (cena 15.000,-) také těžko.

    – Článek na e-shop typu průvodce nákupem – Jak vybrat správný kočárek – nevím, jestli má taková maminka přehled a dokázala by správného průvodce sestavit nebo sepsat.

    – Článek na blog e-shopu „Jak a kdy správně kojit – potřebujete odsávačku?“ – to možná ano, ale u takového článku by možná čtenářky postrádaly prvek odbornosti, tj. aby se informace opíraly o názory odborníků. Svůj laický pohled si řeknou s kamarádkami. Ale je pravda, že na diskusích a poradnách o tom budou také horlivě psát a sdělovat si své dojmy a zkušenosti.

    – Příspěvky a články do poradny na různá běžná témata – tady by to zapojení maminek bylo asi vhodné. Ostatně e-shop bude třeba zaměstnávat v marketingovém oddělení několik žen, které už mají děti, takže ty může zapojit do vytváření obsahu, diskusí, poradny, příspěvků na sociálních sítích atd.

    Myslel jste Váš článek nějak takto? Tj. že vytváření každého webového obsahu není vždy copywriting a když už je zapotřetí copywriter, je třeba hledat jinde než na webtrhu? Díky.

  22.  Petr Jeník dne 19.03.2012 v 14.21 hod.

    Je jasné, že né na všechno se ona v příkladu zmíněná mamina hodí.
    Práce copywritera a především těch, kteří své služby nabízejí na Webtrhu a jiných podobných fórech, však z 90% (spíš ještě více) odpovídá přesně tomu, co ona mamina bez problémů zvládne mnohem lépe a laciněji.
    To je vidět i na tamních poptávkách. Nikdo tam nepoptává články psané na portály s návštěvností 15 tisíc lidí, nikdo tam nepoptává psaní tiskových zpráv ani nic z toho, co popisujete.
    Poptávají se tam opravdu z více než 90% pouze články do magazínů, blogů a na mikrostránky.

    Takže jo – je špatné tam poptávat služby copywriterů. Dostanete horší výsledek za větší peníze.

  23.  Knop dne 19.03.2012 v 19.48 hod.

    Já spíš myslím, že PR článek není literární dílo. Nejlepší recenzi na knihu vždy napíše sám autor. Ale PR článek je reklama, primárně určená pro roboty. Stejně bych mohl napsat,že bannery jsou bezobsažné. A opravdu jsou. nepamatuji,kdy jsem naposledy na nějaký kliknul. Takže jsou nekvalitní a mají se zrušit?Myslím, že rozdíl mezi odborným a propagačním článkem, je v tom, co autor se snaží dát dohromady. Každý cílí jinam. Proč tedy na autosalonech předvádějí auta modelky (které nevědí co je rozdělovač)a nikoliv konstruktéři?

  24.  NeRo dne 19.03.2012 v 20.10 hod.

    Protože konstruktéři nemaj tak hezký kozy? 😀

  25.  Knop dne 19.03.2012 v 20.31 hod.

    Protože modelky lépe vysvětlí rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem?

  26.  kenthanio dne 20.03.2012 v 17.43 hod.

    Copywriter prodává textem. K čemu je prodavač, který nic neví o prodávaném zboží? A k čemu je naprostý odborník, který naopak vůbec neumí prodávat?

    Potřebujete napsat informační článek o některém tématu? Pak nepotřebujete copywritera, stačí Vám obyčejný redaktor / odborník se znalostmi daného oboru.

    Máte firemní stránky a potřebujete vytvořit poutavé texty? Pak využijte služby copywritera. Jestliže se jedná o složitější produkt / službu a neorientuje se v tom sám (ani s Vaší pomocí), hodí se i pomoc nějakého odborníka. Dobrý copywriter si ho sežene sám.

    Nazývejte věci pravými jmény.

  27.  Michal Krčmář Copywriting dne 31.03.2012 v 17.07 hod.

    „To je vidět i na tamních poptávkách. Nikdo tam nepoptává články psané na portály s návštěvností 15 tisíc lidí, nikdo tam nepoptává psaní tiskových zpráv ani nic z toho, co popisujete.“

    To je důvod, proč většina z nás hledá zakázky jinde – pokud zrovna nemá, do čeho píchnout. To ale neznamená, že když to tak funguje na Webtrhu, tak všude jinde to je stejné. Tak jako ty hledáš maminky na Webtrhu, které ti to napíší za hubičku, tak mnozí z nás hledají spíše firmy, které si našeho času váží a mají peníze.

    „Já jen dělal 2 roky fulltime novinařinu a živnost provozuji od doby, kdy ti bylo 9 let.“ Já klasického novináře nedělal pro žádnou firmu. Přesto si vydělám mnohem více než klasický novinář. Kdo z nás je lepší copywriter / úspěšnější obchodník? Kdo z nás je lepší?

    Ono hlavně pořád nechápeš asi tu základní věc – že copywriting není jenom o psaní textů. Když píšu text pro web, tak bych měl mít řekněme hlubší znalosti internetových médií. Když dělám text pro newsletter, měl bych vědět, jak takový newsletter má vypadat. Text pro leták – musím si nastudovat výhody a vymyslet také další nové argumenty, měl bych ho dodat v termínu a ještě vysvětlit grafikovi, jak by mohla vypadat grafika, co by tam mohlo být za motivy, totéž u wireframu – co tam má být, co je na wireframu blbě z faktického hlediska (protože to vím já, když o tom píšu, grafik to vědět nemusí). Už vidím, jak tohle dělá mamča na mateřeské. Ty bereš copywriting stále jako psaní textů pro internetové portály, které provozují malí soukromníci. Ale od markeťáka, kterým by copywriter měl být, se toho čeká trochu víc. Proto nelze říct, že 2 roky novinařiny tě naučili vše. Je to jiný svět. Tak to pochop, už je konec 😀

  28.  Petr Jeník dne 31.03.2012 v 17.41 hod.

    Teda ty si se rozpovídal 😀
    A opět vedle jak ta jedle.
    Článek reaguje na poptávky na Webtrhu a jiných podobných fórech, kde lidi z 90% poptávají služby copywriterů pro plnění webů. O žádných letácích, newslaterech a jiných věcech nepadla v článku ani zmínka.
    A ty, stejně jako ostatní ukřivdění copywriteři okamžitě prskáš, že to co umíš ty, ta mamina neumí. To po ní ale nikdo nechce. Tyhle služby na Webtrhu nikdo nepoptává.
    Říkám, že pokud potřebuješ psát články pro maminy na blog určený pro maminy, najmi si maminu mimo webtrh a nechtěj služby od zbytečně drahých copywriterů, kteří to navíc udělají nejen dráž, ale i hůř.

    Mimochodem jednou z důležitých vlastností dobrého copywritera je i umět číst. To ti evidentně dělá problémy, protože v článku čteš něco, co tam vůbec není.

    Nebo vysvětlení číslo 2 – článek jsi vůbec nečetl. Přečetl sis titulek a reagoval jen na něj a pochopitelně sis nezapomněl sem vložit odkaz.

  29.  Michal Krčmář Copywriter dne 31.03.2012 v 17.51 hod.

    Ty zákazníkovi musíš obstarat kompletní servis. Dost klientů vyžaduje osobní konzultace, schůzky a poradenství. Protože nemohou vědět o všem úplně všechno :-)

    Já mám klientovi pomoci sladit jeho myšlenku do textu, napsat mu rozložení textů a vysvětlit mu, jaký text bude na daném místě a proč. Proč si to myslím, že to tak bude dobře. Jak má reagovat na dotazy ohledně jeho služeb. Nebo rovnou spravuji celý jeho profil na Facebooku, tvořím jeho blog, postupem času získávám v daném oboru specializaci. To, co o jeho produktech nebo oboru vím, kolikrát neví ani on sám. Jsem schopen mu říct, které informace na jeho webu chybí nebo jsou špatně srozumitelné. Když chce minisite, řeknu mu, na jaké téma by mohla být a co by tam mohlo být za aplikaci a jak by měla fungovat. Já se to někde musel naučit, stálo mě to mnoho hodin přijít na to, které postupy zabírají. Umím narozdíl od něj vymyslet konkrétní řešení. Rozjet na nové doméně web s 30tis UIP za měsíc. Mám kontakty na grafiky, kodéry nebo programátory apod. A když tohle narozdíl od klienta umím nebo znám, tak proč bych si za to měl brát 60,- Kč? Je to mé know how, které mu ušetří spoustu času. A za které mě klient platí. A já jej nechci prodávat levně. Nehledě na to, že klient si nemusí jako v případě maminy hledat za mě pokaždé náhradu – ví, na koho se má příště obrátit.

    Já se tě teď nesnažím poučovat, ale snažím se ti vysvětlit, jak to vypadá na té druhé straně – protože jsi to asi nikdy neměl možnost poznat. Copywriting nekončí a ani nezačíná u napsání textů.

    PS: Samozřejmě lidem, kteří chtějí jen článek, budou tyto vědomosti k ničemu. Ale většina mých klientů toho chce zkrátka víc. A když toho chtějí víc, tak také víc platí :-)

  30.  Petr Jeník dne 31.03.2012 v 17.58 hod.

    Bože ty jsi fakt asi natvrdlej.
    Jinak si to neumím vysvětlit.
    Proč mi vysvětluješ pořád dokola co je prací copywritera místo abys reagoval na to, co píšu v článku 😀

    Říkám – nenajímejte si copywritery na práci, kterou pro vás lépe udělá nějaká mamina lépe a laciněji.

    Neříkám – najímejte si maminu na psaní odborných textů….

    Už to chápeš? Nebo jsi fakt úplně natvrdlej?

  31.  Michal Krčmář Copywriting dne 31.03.2012 v 18.00 hod.

    Já také nereaguji na článek, ale na tvůj koment – myslím, že sis toho, jako pan dokonalý, všimnul:-) Jestli ti tam ten link tak vadí, tak ho smaž – mimochodem – v tomto komentu je jeden také 😀

  32.  Petr Jeník dne 31.03.2012 v 18.11 hod.

    Už mám jasno
    Vážně jsi natvrdlej
    V komentáři nepíšu nic jiného než to, co jsem psal v článku.
    Odkazy mi nevadí. Kdyby mi vadily, nedával bych tu možnost je sem vkládat. Ovšem při tvém (ne)chápání souvislostí je mi jasné, že tohle taky nechápeš.

    Ale zkusím to ještě jednou a polopatě:
    Pokud lidi chtějí psát články pro maminy na blog určený pro maminy, je nesmysl najímat si drahé copywritery.

    Už? Je to dost srozumitelný? Chápeš to? Nebo mi budeš opět vysvětlovat, že na odborný text se mamina nehodí?

  33.  Michal Krčmář Copywriting dne 31.03.2012 v 18.21 hod.

    Já zase reaguji pouze na tvůj komentář, co je na tom k nepochopení?

    Asi nechápu, proč tvou poznámku:“pochopitelně sis nezapomněl sem vložit odkaz.“

    Když ti odkazy nevadí… Omlouvám se, že se budu muset odmlčet, ale budu muset jít zase pracovat. Přece jenom mě na rozdíl od jiných živí něco jiného, než je vykecávání v diskuzích. Ale rád jsem si pokecal – pokud se tomu tak dá říkat 😀

  34.  Petr Jeník dne 31.03.2012 v 18.25 hod.

    No vzhledem k tomu, že si se chytil naprosté zbytečnosti jakou je moje poznámka k vložení odkazu, je zřejmé, že k tématu už nemáš co říci, resp. asi jsi opravdu pochopil, že jsi od samého začátku psal mimo téma.
    Jsem rád, že to takhle dopadlo a že jsem jednoho copywritera naučil, že má nejprve pořádně číst to, nač reaguje.

  35.  Pastizzi dne 11.04.2012 v 23.32 hod.

    Dva roky novinařiny a mít v článku takových překlepů a chyb v čárkách? Pisálci jsou evidentně všude, ne pouze na webtrhu :)

  36.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 5.03 hod.

    Pastizzi:
    1 – Tohle je blog a né noviny nebo dokonce články psané pro někoho za honorář
    2 – Mám pravidlo, že články po sobě nečtu, protože pak mám stejně jako každý tendenci je měnit a tím by ztrácely na autenticitě
    3 – Vadí ti to? Nečti to

  37.  Pastizzi dne 12.04.2012 v 9.59 hod.

    Nechceš, aby Tvůj blog četli i Tví kritici? Zahesluj si ho :)

    Říkáš, že máme zadat články o miminech maminkám – souhlas. Stejně tak psát o copywriterech a kvalitě jejich práce by měl ten, kdo psát umí. A věř mi, článek napsaný člověkem, který tam (a do komentářů taky) naseká tolik chyb v čárkách (ok, překlepy beru), působí dost směšně.

  38.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 14.33 hod.

    Ty jsi někde četl, že nechci aby mí kritici mé články četli?
    Abys mohl dobře psát, musíš umět nejdřív dobře číst. A to ti evidentně dělá problémy, když vidíš něco, co nikde napsané není. Jediné co jsem napsal je to, že pokud se ti mé články nelíbí, tak je prostě nečti. Já ti to opravdu nezakazuju. To je na tobě. Jestli ti tolik ty chybějící čárky vadí, tak tě to opravdu nikdo nenutí číst.
    Každopádně jsem rád, že si se zařadil mezi mé kritiky. Jak napsal Karel Čapek:

    „Kritizovat – to je usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to dovedl.“

  39.  Anonymní dne 12.04.2012 v 16.29 hod.

    Achjo, myslela jsem si, že jsi tenhle článek napsal, protože chceš vidět reakce lidí a případně rozvinout nějakou zajímavou diskuzi.

    Já Ti tam napsala svůj argument – že s Tebou souhlasím, že články o miminech mají psát maminky, stejně jako články o copywriterech lidi, co umí psát.

    Tys mi na to akorát odpověděl citací, kterou, vytrženou z kontextu, nemohu považovat za validní argument – v případě citací, citátů, pořekadel atp. si totiž vždycky můžeš vybrat to, co se Ti hodí – viz „Mluviti stříbro, mlčeti zlato“ a k tomu opak „Líná huba, holé neštěstí“.

    Škoda, třeba se Ti to příště povede líp. Hodně štěstí!

  40.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 16.43 hod.

    Takže poznámka „Dva roky novinařiny a mít v článku takových překlepů a chyb v čárkách? Pisálci jsou evidentně všude, ne pouze na webtrhu“ je ten argument k článku?

    Nebo toto: „….A věř mi, článek napsaný člověkem, který tam (a do komentářů taky) naseká tolik chyb v čárkách (ok, překlepy beru), působí dost směšně…..“

    To jsou ty argumenty? Nepřipadáš si hloupě?

  41.  Pastizzi dne 12.04.2012 v 16.57 hod.

    Tak ještě jednou (asi máš taky problémy se čtením, nebo co :) –>

    „Říkáš, že máme zadat články o miminech maminkám – souhlas. Stejně tak psát o copywriterech a kvalitě jejich práce by měl ten, kdo psát umí. A věř mi, článek napsaný člověkem, který tam (a do komentářů taky) naseká tolik chyb v čárkách (ok, překlepy beru), působí dost směšně.“

    Můj argument je založen na Tvém vlastním názoru:

    Když chci text o miminech, nejlepší na jeho napsání budou maminky – proč? Protože tomu nejvíce rozumí.

    A Ty jsi napsal kritiku na copywritery na Webtrhu (částečně s tím souhlasím, slovami typu pisálek se to tam jen hemží a nevěští to nic dobrého), nicméně si nemyslím, že zrovna Ty se svými mezerami v gramatice tomu rozumíš tak, jako maminky svým miminám.

    Doufám, že takhle tomu porozumíš.

    Jak jsi sám citoval Čapka – kritizuješ dané copywritery asi z důvodu, že bys to dělal jinak, kdybys to dovedl.

  42.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 17.07 hod.

    Tvůj jediný argument byl souhlas s tím, co jsem napsal.
    A teď se dohadujeme o čem? O tom že neumím psát, protože mi v textu chybí nějaké čárky a mám tam i další gramatické chyby?
    No a? Účelem těchto článků není gramatický správnost. Účelem mých článků je nějaké sdělení.
    Až budu psát nějaký článek, který bude určený pro jiné využití, tak bude gramaticky správně. Tady to ale není třeba. Je mi úplně fuk, jestli tu nějaké čárky chybí.

    A že je pro mě gramaticky nedokonalý text špatná vizitka? Mě to netrápí. Jsem rád, že lidi články čtou, komentujou a často i přebírají jinam. To je pro mě daleko důležitější než gramatika.

    Vlastně jsem docela rád, že tam ty chyby mám. Téměř pod každým článkem se totiž najde nějaký diskutující, který mi to vyčte a já tak alespoň hned poznám, že mu právě došly věcné argumenty k tématu.

    K tvé poslední větě: Nekritizuji je proto, že bych to dělal jinak, kdybych to dovedl, protože to co dělají oni ani umět nechci. Tedy psát o něčem, čemu nerozumím a chtít za to více peněz než ti, co to umějí lépe. Tohle opravdu umět nepotřebuju.

  43.  Pastizzi dne 12.04.2012 v 17.31 hod.

    Jo, můj argument o Tvých chybách by byl neopodstatněný, kdybys psal třeba o tom, že okurky ze supermarketu jsou hnusný. Protože o těch okurkách můžeš vědět stejně jako maminky o miminech i s chybama v gramatice.

    Ty ale píšeš o nekvalitních pisálcích a kritizuješ je, přitom sám o tom asi moc nevíš – nebo jsi snad z oboru? Pokud ano, tak proč ty chyby?

    Už nevím, jak Ti to víc vysvětlit a stále čekám na nějaký pádný argument.

    Ad Čapek – haha, sám jsi to použil a když jsem to použila já proti Tobě, tak už se to moc nehodí, co?

  44.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 17.40 hod.

    Já kritizuju gramatiku nějakých pisálků?
    Kritizuju obsah jejich sdělení a jejich cenu. V tom jsi mi dal(a) za pravdu.
    Až budu kritizovat něčí gramatiku a budu tam mít sám spoustu gramatických chyb, tak mi to klidně omlať o hlavu.
    Takhle ze sebe děláš akorát úplnou Dorotu.

    Z oboru jsem. Podnikám v oblasti internetového marketingu a provozu internetových portálů. Proto o tom také píšu. A co se samotného psaní týká, dva roky jsem dělal fulltime novinařinu jako redaktore regionálního Deníku.

    ad Čapek: ty kritizuješ moje psaní, protože bys to taky chtěla umět. Já kritizuju práci špatných a drahých copywriterů, kterou bych umět nechtěl. Proto ten rozdíl.

    Každopádně se nejspíš neshodneme a točíme se pořád dokola a to nemá nejmenší význam.
    Navíc dohadovat se s anonynem (lépe řečeno s nic neříkající přezdívkou) je celkem zbytečný.
    Máš nějaké reference? Vlastní blog? Nebo něco, kde jsi ochotný(á) ukázat to, co umíš? Nebo opravdu jen kritizuješ a umíš kulový?

  45.  Pastizzi dne 12.04.2012 v 17.48 hod.

    Máš pravdu, tahle diskuze nikam dál nevede a nemá cenu se tu dohadovat.

    Ty kritizuješ kvalitu pisálků a sám máš s kvalitou problémy – nemusíš se upínat pouze na gramatiku.

    V internetu dnes podniká skoro každej, že. Každej je specialista stejně jako všichni na Webtrhu…

    Tou novinařinou se radši nechlub, protože novinář přece nemůže dělat tak často chyby v čárkách (nebo jsi používal pouze věty jednoduché)?

    Naposledy k Čapkovi – kde jsi vzal info o tom, že chci umět to, co Ty? Kritizuju Tvoje psaní, protože v kontextu s obsahem článku vyznívá směšně, a to bych umět nechtěla :)

    Teď mi tu vyčítáš, že jsem sem nedala odkaz na svou referenci a někde výše v diskuzi zase vyčítáš někomu jinému, že si ji tam dal, tak co vlastně chceš?

    Tak jako tak, good luck :)

  46.  Petr Jeník dne 12.04.2012 v 18.06 hod.

    Samozřejmě že ti vyčtu, že nehodláš říci kdo jsi a co děláš a to i přesto, že teď doufáš, že to neudělám, protože jsi předem napsala, abych to udělal.

    Psát totiž hlouposti o někom, psát že něco neumí, a nemít ani odvahu se podepsat nebo dokonce ukázat svoji práci, to je hodně ubohý.

    Škoda – mohl jsem se něco přiučit.

  47.  Pastizzi dne 12.04.2012 v 21.29 hod.

    Kde bereš jistotu, že nějakou svou práci vůbec mám? Mohu být diskutér z úplně jiného oboru, co si všiml, že někdo kritizuje určitou skupinu lidí a přitom má v té věci sám mezery (k tomu nemusím být copywriter, ne).

    Proč Tě to vlastně tak zajímá? Protože Ti došly argumenty a chtěl bys zkritizovat mou práci? Bohužel tohle ale není předmětem naší diskuze.

  48.  Petr Jeník dne 13.04.2012 v 6.21 hod.

    Své názory jsem prezentoval v článku. Ty jsi s nimi souhlasila a pak jen kritizovala mou práci z hlediska gramatiky.
    Můj argument je takový, že je mi gramatika úplně ukradená.
    Toť vše. Není třeba dále argumentovat.
    Chci jen vědět, z jaké pozice si dovolíš kritizovat něčí práci. Umíš něco? Děláš něco? Kdo jsi? Nebo jsi jen Dorota, která nic neumí a nic nedělá a pouze diskutuje?

  49.  Nestranný Pozorovatel dne 18.04.2012 v 22.38 hod.

    To Vám, pane novináři, Web Trh nějak ublížil, že si ho berete takto do úst ve svém doporučení? Připadá mi to nevkusné. Uvědomte si, že takovým článkem víceméně toto fórum poškozujete a navíc poškozujete i pověst lidí, kteří tam chodí, bez ohledu na to, o koho se jedná. Web Trh je jen místo, kde se scházejí zájemci o společné téma. Pokud chcete doporučit na cokoli kohokoliv, tak byste měl jako dobrý novinář vědět, že to lze i jinak.

    Tvrdit, že Vás gramatika nezajímá je ještě nevkusnější. Ti „pisálci“ ze zmíněného fóra se o správnou gramatiku alespoň snaží.

    Jinak přímo k myšlence Vašeho článku: Využít koníčkářů a fanoušků může solidním způsobem jen profík. A koneckonců je to snad i normální a nic nového. Koho přesně měl Váš článek oslovit? Jak by to mělo vypadat, kdyby se podle Vašeho doporučení zařídil amatér?

    Také se mi zdá, že si nejste jist, jestli ty zmíněné maminky doporučujete na SEO nebo na co? Prosím Vás, Vy jste někdy fórum maminek četl? Vždyť sami maminky chodí na ta fóra, aby něco zjistily od jiných, protože se svými problémy tápou. Střídají se tam většinou infantilní projevy se zcela zavádějícími postoji a radami, pokud to nekoriguje odborník. (Jsem žena, mohu si to dovolit zhodnotit.)

    A ještě mi vysvětlete, co je špatného na tom, že chce člověk pomocí své práce uživit třeba rodinu, chodí do zaměstnání se záměrem vydělat peníze a za svoje služby si nechá zaplatit?

    Závěrem si do Vás ještě šťouchnu. Celý článek je rozháraný a věcně neustálený. Je dost těžké ho dočíst do konce. Jediné sdělení, které působí souvisle v celé linii, je „nehledejte na webtrhu“. Podle mého názoru novinářská kachna, navíc mírně zmatená. Nebo to má být profi názor? A Vy jste fanoušek čeho, nebo Vám tento článek psal někdo jiný?

    Možná založím blog, kde budu psát o tom, aby lidé nevyhledávali odborné rady v blozích, kde píší novináři, protože tak narazí pouze na novinářskou kachnu.

  50.  Petr Jeník dne 19.04.2012 v 5.22 hod.

    Nestranný pozorovateli! Vaše nestrannost mě opravdu dojímá až k slzám. Vezmu to popořádku:
    1 – Gramatika je mi opravdu ukradená. Věcné sdělení je pro mě mnohem důležitější, přičemž jak už jsem mockrát psal, narážky na gramatiku chápu jen jako přihlouplý útok, který má jediný cíl a to zdiskreditovat článek.
    2 – K článku a k tomu, koho měl oslovit: pochopitelně čtenáře mého blogu. Je to můj názor který jsem veřejně a pod svým jménem zveřejnil. Kdo si z něj co vezme je na něm. Nic víc, nic míň.
    3 – Na tom, že člověk chce něco vydělat není nic špatného. Naopak. Nevím, kde jste přišel (přišla) na to, že snahu o výdělek a uživení rodiny považuji za něco špatného.
    4 – Díky za hodnocení článku. Článek četlo více než 1000 lidí a jak se zdá z reakcí, dočetli jej, stejně jako vy, až do konce. Číst se tedy nejspíš dá. Ale je to váš názor a já nemám nejmenší potřebu vám jej vyvracet. Nelíbí se vám jak píšu? Prostě to nečtěte. Nic jiného vám poradit nemohu.
    5 – Až nějaký blog založíte, dejte mi vědět. Jsem si jistý, že monotématický blog o tom, že lidé nemají číst Jeníkovo články, bude mít velký úspěch.

  51.  Kapibara dne 07.06.2012 v 6.15 hod.

    Ahoj, sem si musím něco napsat
    Zajímavý zážitek, potřeboval jsem rychle napsat 10PR, můj písař byl na dovče tak jsem kouknul na webtrh s tím, že udělám radost některému z dětí a dám mu vydělat. Vybral jsem si z odpovědí dohodl se na akci. Za týden došli PR.

    Neuvěřitelné bláboly, úplně zcestné až jsem musel smát. články místo 1NS poloviční absolutně mimo hru, části zkopírované na tvrdo z odjinud. Když jsem na to upozornil, dorazila mi ihned vzácná odpověď: já to nepsal to psal kámoš já mu du vynadat už jste mi poslal peníze…,odpověděl uživatel webtrhu s poznámkou v profilu mimo jiné… kvalitní texty SEO Copywriter…

    Věc jsem zaplatil články přepsal.

    Svého písaře si musí člověk nalézt bud hotového za více peněz a nebo jak jsem to udělal já vyselektovat z líných uhrovitých lemplů toho pracovitého ponaučit ho a pak se o něj starat finančně.

    Nechci házet všechny pisálky z webtrhu do jednoho pytle navíc ani nemám velký přehled co se tam odehrává, chodím tam, vždy když se chci pobavit nějakým moudrem ze světa SEO optimalizace nebo si přečíst dementní nastrčené PR dotazy.

    PR články z webtrhu jsou dle mě dobré pro aktivní účastníky webtrhu, kteří tam obchodují a byznys jim roste :). Ostatní pravděpodobně hledají jinde
    K

  52.  MaK. dne 08.10.2012 v 8.33 hod.

    Koukám, že je to zde v komentářích stejná žumpa jako na Wt – tedy „argumenty“, protiútoky, pomluvy, urážky, a to z obou stran. Mno, proti gustu…



Štítky: , , , , , , ,