Zář 16
Test: Zkouším systém na nákup článků na Placla.cz
Od té doby, co koupily systém na zprostředkování prodeje článků Placla.cz noví majitelé tak se zdá, že se to docela rozjelo a vypadá to, že dobrým směrem. Tak trochu jsem to očekával, protože jak Michala Kubíčka, tak Vaška Bartoše znám a vím, co umějí.
No a dostal jsem příležitost tento systém otestovat. Dostal jsem na zkoušku kredit ve výši 3000 korun a pustil jsem se do testování. V tomto prvním díle napíšu, jaké to je kupovat tam články. V dalším pak jaké to mělo výsledky. Na to je ale ještě brzy.
A ač mě Vašek prosil abych napsal nezaujatý článek, bude to trochu vypadat jako PR. Moc negativ jsem totiž nenašel.
Nejdřív ale napíšu, co jsem za ty tři tisíce chtěl získat. U mě šlo o získání více zmínek o mém novém webu a také o získání zpětných odkazů. A tomu jsem také přizpůsobil poptávku. Někdy příště vyzkouším i VIP poptávky, které sice vyjdou dráž, ale mají kromě SEO efektu i velmi zajímavé výsledky, co se počtu přivedených návštěvníků týká. (dál píšu, že i ty článečky pro SEO mají velmi dobré výsledky co do návštěvnosti, tak čtěte dál )
Jak jsem pochopil, taková průměrná rozumná cena za článek určený k získání kvalitních zpětných odkazů se pohybuje někde kolem třech stovek a tuto cenu jsem také nabídl.
Nabídek přišla celá řada. A kdybych měl vyšší rozpočet, přišlo by jich více. A mezi nabídkami bylo i dost kvalitních webů. Čekal jsem spíš nával takových těch PR sračkoidních webíků o ničem, ale byl jsem mile překvapený. Nic takového se nestalo.
Bylo i pár nabídek na weby úplně mimo téma a kvalita těch webů nebyla nikterak závratná, ale bylo jich minimum. Vybrat si pár kvalitních nebyl problém. Ty nekvalitní jsem odmítl a u pár z nich klikl i na jejich blokování, aby mi od nich nabídky už nechodili nikdy.
Strávil jsem nad tím pár minut, což je super. Poptávat články každý zvlášť a ztrácet čas komunikací s autory je opruz. Tohle u Placly odpadá.
K té rychlosti zmíním jen pár časů. Poptávku jsem zadal někdy kolem 10 hod.dopoledne. Nabídek bylo dost už ve tři odpoledne téhož dne.
Odmítl jsem 5 nabídek. Sedm nabídek jsem přijal. Mou poptávku odmítlo rovných 100 blogů. Je tedy vidět, že to tam docela žije.
A těch sedm článků které jsem si objednal bylo napsaných během necelých čtyř dní. V průměru to trvalo cca 2 dny na jeden článek.
A opět jednoduchý jako facka. Přijde mail o tom že čeká nějaký článek na schválení. Lognete se, zkontrolujete článek a kliknete na „proplatit“ či můžete k článku napsat poznámku, pokud se vám něco nelíbí.
Šestkrát jsem odklikl „schválit a proplatit“. Jen jednou byl malinko problém s článkem a tak jsem napsal poznámku, autor článek mírně poupravil a já jej schválil potom.
Vše je jednoduchý, rychlý a plní to účel, který to plnit má. Takže skoro závěrem: kdo potřebuje získat rychle a téměř bez práce články s odkazy na váš web, Placlu doporučuju jako skvělý nástroj, který vám především ušetří obrovskou spoustu času.
Mnozí namítnou, že články ze kterých nepřicházejí lidé jsou k ničemu. Tak pro ně mám odpověď, že za těch cca 2800 kč mi z těch článků přišlo na web za těch prvních pár dní bezmála 200 lidí.
Je jasné že v brzké době zapadnou ty články do útrob těch webů a ta návštěvnost už nebude bůh ví jaká, ale z dlouhodobého hlediska si myslím, že se to vyplatí i jako kvalitní zdroj dobře cílených návštěvníků.
I kdyby každý z těch článků našly na long-tailové výrazy tři lidi za týden a přišli díky nim ke mě, je to přes 1000 lidí za rok, což po přepočítání dělá necelé tři kačky za perfektně cíleného návštěvníka (a i dvojnásobná cena by za lidi příchozí na tématické long-tailové výrazy byla super, protože u nich bývá konverze opravdu vysoká)
No a jedna výtka na závěr a možná rada pro ty, kdo se rozhodnou placlu vyzkoušet: Po kliknutí na schválení nabídky vám vyskočí malé okénko s výběrem ANO/NE.
Vypadá úplně jako by se vás to ptalo „opravdu to chcete?“ – klikal jsem na ANO jako divej. A ejhle. Ono se to ptá na něco jinýho. Na víceslužby k danému článku a vy odsouhlasujete např. to, zda chcete, aby autor článek nalinkoval na FB, twitteru, dal k němu fotogalerii či něco podobného. A vždy pochopitelně za příplatek.
Tahle jediná funkce mi připadá docela otravná a udělal bych tam alespoň možnost tyhle dotazy ve vyskakovacím okénku vypnout.
Ale to je jen malá vada na kráse. Když už vím na co se mě to ptá, klikám na NE a hotovo.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Zámková dlažba Výroba a prodej kvalitní zámkové dlažby.
Inzerujte na Placle! Pomůžeme s vytvořením účinné kampaně dle vašich požadavků.
Psaní článků Napíšeme vám články, které osloví vaše zákazníky.
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Proč raději nenapíšeš o něčem jiném?
200 lidí ze sedmi článků… Nebylo by k tomu více info? Třeba obor nebo i adresy webů? V drtivé většině jsem se k tomu průměru 30 návštěv ani zdaleka nedostal (většinou kolem 2-5 lidí a to ještě byl jeden autor článku). A to v poslední době beru články za vyšší ceny a s udávanou návštěvností nad deset tisíc.
Tu návštěvnost udělali hlavně dva weby. Ostatní byly jak ty píšeš na minimu. Konkrétní weby psát nebudu. A důvod k tomu mám jasný a stejný jako mají provozovatelé placly k tomu, aby nezveřejňovali weby zapojené do systému. Spousta lidí by je pak obcházela a objedávali si články přímo od autorů. A mě připadá jako slušnost to respektovat, protože oni dělají něco užitečnýho a já nejsem z těch, který by jim za jejich práci nedopřál provizy, kterou si myslím zaslouží.
Tu udávanou návštěvnost webů není většinou možné brát tak, že tam chodí lidi na homepage a čtou si naposledy přidané články.
Tu návštěvnost mají z vyhledávačů na long-tailové výrazy na starší články, což je jak jsem psal, z dlouhodobého hlediska velmi zajímavé.
Asi máš podstatně nižší nároky na kvalitu zdrojového média u svých projektů, než já mám u svých klientů.
Placlu testuju poslední kvartál na několika klientech a moje závěry jsou nahrubo tyto:
– jen asi 25% webů co se ozve je vůbec vzdáleně tematicky relevantních
– s cenou pod 1000/kus se jejich počet snižuje na pár jednotek kusů
– kvalita výstupů, které sesmolí, je absolutně hrůzostrašná a to i tehdy když na obecné téma sestavíš zadávací elaborát
– převážná většina webů v systému má odkazový profil postavený na výměnných systémem, SEO webících, katalozích .. zkrátka jsou z podstaty věci na hliněných nohou
Co je ale nejhorší je to, že drtivou většinu těch „lepších“ webů mám samozřejmě dávno obsaženou ve svém mapování. Ergo jsou to weby, na které se lze snadno dostat a napřímo s nimi dohodnout lepší podmínky.
Ať nežeru, pár zajímavých tipů jsem tam našel, asi 3 průměrnější weby.
Zaujímavý popis z pohľadu inzerenta, ja to poznám len ako blogger. Sám mám niekoľko agentúr aj jednotlivcov, pre ktorých píšem na priame zadania, ale systém Placla má svoje výhody, pravda, ak jeho vlastnosti vyhovujú aj inzerentom aj bloggerom. Nikdy nebude len jeden spôsob práce vhodný pre všetkých. Najmä nerád vypisujem dvadsaťeurové faktúry 😀
Lukáš Pítra: z tvého příspěvku úplně srší ta osobní antipatie kterou vůči majitelům placly máš
Ta poznámka „moji klienti očekávají….“ je pak další nešikovnou ukázkou budování osobního brandu.
To jen pro upřesnění pro čtenáře, že to co Lukáš Pítra píše není ani zdaleka objektivní pohled na tuto službu.
Mimochodem myslím že nebudeš mít radost až mi s tebou dojde trpělivost. Dělej si co chceš, buduj si osobní brand jak chceš, ale ještě pár takových poznámek o tom že „tví klienti jsou náročnější…“ ve kterých se mě budeš snažit takhle hloupě zesměšnit, tak ti předvedu jak se dělá SEO ty experte a rozhodně nebudeš š’tastný z toho, co se objeví po napsání tvého jména na prvních místech v na Seznamu i Google.
Muhehe, tady se nejsk priostruje Delat seo na neci jmeno imho neni moc velkej problem, to umi kazdy maly dite. Poku se ale dela seo na konkurencnejsi slova jako pujcky, parfemy a podobe. Je opravdu kvalita vetsiny webu v Placle nedostatecna, nebo spis musite pocitat s rozpoctem treba 10 kkc na jeden web na startovni linkbuilding. V Placle jsem za posledi pulrok utratil tak 40 tis. takze vim o cem mluvim. Je to snadna a rychla cesta k odkazum, ale vzhledem k jejich kvalite docela draha. A kolik si vlastbe berou provozovatele? 10% na obou stranach? Ti neni malo a asi hlavne proto hldedam radsi jiny cesty jak sehnat odkazy. Radsu dam 400 kc primo blogerovi nez to hnat pres placlu, kde se 20% ztrati po ceste. Ale co, kazdej chce videlavat a usetrit zaroven a je kagdyhi vec jsk to udela…
Kdo dělá SEO pro hodně konkurenční odvětví, tak naopak placlu uvítá, protože mu to ušetří obrovskou spoustu času a tím i peněz a to i přesto, že zaplatí o kousek vyšší částku.
Vždyť je to jednoduchý jako facka. Když budu chtít sehnat blogera který mi napíše článek a dám mu 200 Kč za článek a budu si s ním muset kvůli tomu vyměnit 3 maily, tak mě to bude stát půl hodiny času. A pak placení faktury a další administrativa s tím.
To raději dám 300 na placlu, protože mě to vyjde ve finále levněji.
Co se SEO na něčí jméno týká: nedělal bych ho. Ono se mi tu na blogu dělá samo Stačí ho napsat do titulku a dát do tagu a jak článek, tak výpis článků dle tagu se velmi brzy usadí na předních příčkách vyhledávání.
Rád předvedu pokud si bude Pítra honit triko na úkor někoho jinýho stylem jaký předvedl teď.
Jsi vypatlane hovado co nicemu nerozumi a netusi ktera bije. Doufej, ze to jednou pochopis.
Dřív jsi psal líp, teď jsi zapšklý neurotický dědek, co přehnaně reaguje, a já ti to musím už říct.
Mě by zajímalo, zda provozovatelé Placla zaregistrovali úbytek inzerentů po změnách na seznamu? Myslím těch, který články využívali zejména pro SEO. Sám jsem chtěl využít nabízené promo akce, ale vlastně díky nefunkčnosti jakéhokoliv linkbuildingu na seznam jsem od toho ustoupil.
Mých webů se tedy to co píšeš netýká. Seznam dál baští linkbuilding moc pěkně
A totéž platí o google.
Ona celá ta histerie je vyvolaná podle mě uměle různými novodobými SEO šamany, kteří vykládáním jak je to celé složité jen zvyšují cenu svých služeb a pak stejně dělají to, co dělali předtím.
A chčije a chčije …
Systém Placla sice nevyužívám, ale mohu potvrdit, že Seznam linkbulding baští celkem spolehlivě a naopak já změnu vítám.
Tak PlaCla je ukázkou toho, co dokáží autoritativní PBNka. Tedy když si tam umíš dobře vybrat. A v současnosti jsou autoritativní PBN druhou nejsilnější cestou linkbuildingu. Alespoň co ukazují výsledky (z podsvětí SEO). Myslím že se k nim přidáš se svým reportem :). Google reaguje na tuto formu linkbuildingu dost rychle. Nevím na co si cílil, ale pokud to byly české keywordy tak 1 – 3 místo v Google. Jestli brand tak 2 – 4 za 3 týdny
Tenhleten blog se mi vůbec nelíbí.
Na Placlu jsem se chystal, ale zatím jsem se nějakého pozitivního hodnocení nedočetl, tudíž snad ani nezkusím. Faktem je, že hledám kvalitu a nerad bych se dohadoval s dalším webtržníkem o tom, že prostě článek, ve kterém je x gramatických chyb prostě nemohu přijmout a zaplatit = dostat jako bonus negativní hodnocení na mě 😀
Dušane, alespoň jednu připomínku zašlou inzerenti k 36 procentům dodaných článků a většinou je weby obratem vyřídí. Jedná se o drobnosti. Pokud byste byl s článkem nespokojen a drobná připomínka by to nevyřešila, stačí nahlásit článek arbitrovi. Podpora PlaCly spor rozhodne. Za dva měsíce to udělal jediný inzerent a ten se stejně nakonec s webem domluvil. Bez milosti jsme totiž vyházely takové výtečníky, kteří odváděli nekvalitní práci, inzerenty šidili nebo dodávali články plné pravopisných chyb či nerespektovali zadání.
Mimochodem tímhle článkem se Petrovi mimoděk podařilo předvést, že svými znalostmi předčí všechny SEO mágy, kteří se snaží psát o PlaCle tak, aby se jejich články umístily co nejvýše na klíčové slovo placla. Stačí ho zadat do Googlu.
Dostal 3000 KČ zdarma, snad nebude nadávat. Chlapci, mnozí z vás by si měli brát příklad, takto se píší PR články. Mohlo to být objektivnější. Klasický příklad, jak jednoduše zajistit rozruch kolem Placly. Můj názor je takový, že drtivá většina Place webů je nepoužitelná. Odkazy z nich mají minimální váhu a o konverzích se nedá ani mluvit (VIP články jsem nezkoušel), zbytek kolem toho je jen rozruch, který dělají majitelé. Ale marketing jim jde ..
Po přečtení prvního odstavce mi bylo všechno jasné.
Petře, ty amatérské rádoby SEO mágy neposlouchej, Placla funguje velmi dobře, efekt na vyhledávače má stále velký. Hlavní důvod proč je okolo toho takový rozruch je závist novým majitelům.
Nevím, mám trochu jiné zkušenosti s tím se ale počítá:
– některé weby to zkouší a dávají na Placla vyšší ceny, než mají v nabídce na stránkách – Zkontrolujte si to!
– spousta webů se přihlásí netématických a/nebo opravdu strašných
Sakum-prdum vyberu vždycky z té záplavy cca 4-5 článků na relevantní weby z cca 60. Většinou jde o lepší průměr a aspoň trochu se starají. Cena je kolem 450 Kč.
Musím ale napsat, že jednou jsem narazil na tzv. Jednorožce = the best of, který mi doteď přináší klienty a plní cíle…
K té vyšší ceně: já osobně to kontrolovat nebudu. Placlu využívám právě proto, abych nemusel řešit každý článek na každém blogu zvlášť. Ta vyšší cena zapříčiněná provizí pro provozovatele Placly je pro mě přijatelná vzhledem k času, který bych strávil právě tím přímým oslovováním blogerů.
K těm netámatickým webům: jedním kliknutím je odmítnete. Popř. stejným jedním kliknutím je odmítnete nastálo. Nevidím v tom problém.
Možná bych PlaClu přirovnal k autobazaru.
1. Pokud autobazar bude nabízet pouze auta, která se po týdnu rozsypou, tak se to rychle roznese, a takový autobazar zkrachuje
Pokud by tedy PlaCla neplnila očekávání inzerentů, těžko by na trhu vydržela tak dlouho, a těžko by se k ní inzerenti stále znova a znova vraceli.
2. Výběr správného blogera, který splní moje očekávání bych zase přirovnal k výběru auta v autobazaru. Pokud tam přijdu bez znalosti věci, nevím, podle čeho si vybrat, tak se můžu nechat nachytat a koupím šunt. Pokud ale výběr provádí někdo, kdo tomu rozumí, tak riziko, že se spálí, je minimální.
A nemůžu si při čtení některých příspěvků pomoct, ale asi bych se svojí neschopností si správně vybrat, „nechlubil“ takhle veřejně:D
Pavle, jen bych doplnil, že poslední půl rok se na PlaCle snažíme na základě zpětné vazby eliminovat weby, které inzerenti odmítají. Už jsme vyházeli kolem 150 webů. Nevsázíme na kvantitu, ale kvalitu. Dále pročítáme články a když někdo plodil slátaniny, rychle jsme se s ním rozloučili. Jestli se vyskytne další výtečník, jsem ochoten okamžitě takový prohřešek řešit, inzerentovi peníze za článek okamžitě vrátit a web v PlaCle vypnout. K tomu je důležitá neustálá zpětná vazba od inzerentů přímo v PlaCle. Přesně jste vystihl, že právě plnění očekávání inzerentů může jedině zaručit to, že naším prostřednictvím nakoupí články opakovaně. Inzerenti kladou na naši práci stále vyšší nároky a je v našem zájmu jim dodávat články co nejvyšší kvality.
Oproti autobazaru je výhoda, že na jedno fáro máme zpětnou vazbu od mnoha řidičů. Navíc se na PlaCle dají pořídit i nablýskané káry v podobě titulních stránek renomovaných českých médií. Jenže ceny jsou takové, že se střídmější varianta vyplatí mnohonásobně více.
Celá ta šaškárna kolem levného copywritingu je podvod. Napsat kvalitní článek za 300 Kč je stejný nesmysl, jako krompáčem a lopatou vykopat 50m výkop za stejnou cenu. Možná najdeš zoufalce, který bude za 5 Kč na hodinu shánět podklady k článku, přemýšlet nad filozofií sdělení, nad cílovým segmentem, jeho jazykem, zvyky, mentalitou, nad originální formou sdělení a tak podobně, ale s kvalitou a poctivostí to nemá nic společného. Prostě založit svůj byznys na zoufalcích, pro které jsou 3 stovky takové peníze, že tomu obětují 2 dny práce je hnus!!! Takoví zoufalci ovšem nemají základní předpoklady (znalosti, zkušenosti) aby svou práci odvedli dobře. Kdyby tyto vlastnosti měli, prodávali by svou práci o řád dráž.
Voxi, měsíčně vyplatíme webům čtvrt milionu. Obávám se, že jediné, co je tu zoufalé, je tvůj výkřik do prázdna. Běžně si u nás provozovatelé webů vydělají 10 tis. měsíčně a více. Nejpilnější má v současnosti 30 tis. měsíčně už čtyři měsíce po sobě a předtím byl rok na 25 tis. V některých krajích je zázrak dostat 80 Kč za hodinu. Nevím, proč by bylo nereálné, za necelé čtyři hodinky čisté práce napsat kvalitní článek a ještě se udržet na solidní hodinovce.
„za necelé čtyři hodinky čisté práce napsat kvalitní článek“ :o)) A teď tu o červené karkulce! Takže trocha matematiky: Aby si vydělal 30K, při jeníkovské ceně 300Kč/ks to je 100 článků za 22 pracovních dní, tj. 4,5 článků denně. Takže nějak nám to nesedí. Buď bude makat 18 hodin denně vč. sobot a nedělí a sypat jednu literární perlu za druhou nebo chcípne hlady! Bezva byznys!
Tak to má ten článek rychleji…
Přímo na Placla.cz je napsáno: „Průměrná rychlost dodání článku je nyní 1 den 21 hodin“, takže ne 4 hodiny za kvalitní článek, ale téměř 2 dny, a to za 300 Kč? Nějak té vaší Placla-matematice nerozumím.
Václave, klobouk dolů! Toho génia se držte jak klíště! :o) Být Babišem, tak vyházím celou redakci iDnesu a zaměstnám toho Vašeho, co dokáže napsat několik kvalitních článků denně za hubičku :o))
Chci reagovat na 26 post od Václava.
Podle čeho určujete kvalitu blogu? Podle ranků?
Ptám se proto, protože asi cca. před třemi měsíci jsem regnul blog mé přítelkyně na placla. Říkal jsem si, že by si mohla sem tam vydělat nějakou tu kačku. Asi po měsíci ten blog zmizel. Když sem se ptal, proč tomu tak je, tak jste mě odpověděl, že má nulový GPR a vaši klienti nemají zájem o web, který má nulový rank (SR má 3). A tímto skončilo. Při tom v pravidelch máte, že blog MŮŽE mít nějaký nulový rank.
Teď trošku o tom nekvalitním blogu.
Za poslední 3 měsíce napsala přítelkyně 41 článků. Na blogu to žije, lidi komentují, návštěvnost roste. Na FB má něco kolem 1800 fans. Dokonce jí chodí i zpětná vazba. Jak od čtenářek, které si na základě jejich článků zakoupily nějaké produkty, tak i od firem, které jí ty produkty dávají. S několika už navázala dokonce dlouhodobou spolupráci a zasílají jí novinky.
Tohle aspoň teda v mích očích je kvalitní blog. Neříkám, že je to nějak mega super, ale určitě vystupuje z té šedi jiných „blogů“.
Podle mě, vy na placle určujete kvalitu podle toho, kolik vám ten blog co je v systému vydělá. Pokud tam bude nějaký nic moc blog, ale bude psát články, tak je to kvalitní blog. Ale pokud tam bude blog, po kterém je minimální poptávka (což asi přítelkyň blog je, protože za ten měsíc tam nebylo skoro nic, co by se na její blog hodilo), tak dostane kick, protože z toho nic nemáte.
Ještě na závěr dodám. Proti vašemu biz. modelu nemám vůbec nic. Je vaše věc, jaké blogy tam budete mít. Jen mě to nedalo a musel sem reagovat na to „Nevsázíme na kvantitu, ale kvalitu“. Myslím, že by bylo dobré, kdybyste na placla více specifikovaly co je ta kvalita pro vás.
A teď se přidají provozovatelé těch 150 webů, které jsme od května vypnuli…
Ahoj, koukni na můj blog. 😀
Nechci se zastávat Václava, ale Voxi, když neporozumíš větě: Průměrná rychlost dodání článku je nyní 2 dny 5 hodin, tak bys raději neměl vyvozovat žádné závěry, jsi potom za hlupáka.
Pokud ti někdo zavolá na telefon, ale ty hovor zmeškáš a odpovíš až za 3 hodiny, tak to snad znamená, že jsi s ním telefonoval 3 hodiny? Už je to jasné?
Já mám zkušenosti s PlaCla z obou stran, rozhodně je to pokrok oproti předchozímu majiteli. V pozici inzerenta mi vadí netématické nabídky, v pozici blogera snižování ceny. Ať nastavím cenu jakkoliv, vždy mi ji inzerent sníží.
Jako bloger akceptuji nižší cenu než kdybych se domlouval napřímo právě proto, že neřeším jednotlivé faktury, mám peníze jisté atd.
Teď mě zajímá už jediné, jak to dělá ten nejpilnější uživatel.
cau, se jenom chci pochlubit
Já jsem měl s Placlou zkušenost jen za původních majitelů, kdy výsledek nákupu nestál za nic. Ale zvažuju, že to teď zase někdy zkusím. Přece jen do toho Vašek s Michalem poslední půl rok pěkně šlapou a ještě ty akce každou chvíli na dobíjení kreditu. Tak snad alespoň pár použitelných článků vodících přímé návštěvníky taky získám.
Celkem zajímavý článek, ale těším se, až bude prezentovaná nějaká reálná ukázka výsledků, jelikož takto je to celkem nic moc říkající PR pro Placla a nic víc.
200 lidí ze 7 článků je vcelku slušný výkon. Jsem zvědavý, jaký to u tebe bude mít efekt na pozice v SERPu.
Taky přidám svojí zkušenost s Placlou – za firmu jsme tam utratili něco kolem 6-7 tisíc v době, kdy byla ještě nejnižší cena za článek 220 Kč a než si Placla zvýšila provizi na neúnosných 30 %. A musím říct, že to tedy byla zoufalost maximální, drtivá většina blogů jsou tam absolutní shitky vytvořené jen za účelem publikování PR článků. Reálné návštěvníky mít ani nemůžou. Co hůř, i když jsem požadoval pro napsání článku znalost tématu (foto), zhruba polovina napsaných článků byly jen nesmysly plné gramatických chyb. Stylistika žádná. Snaha řešit to přes abitráže sice přinesla nějaký výsledek (ač jsem s tím měl spoustu práce), ale když jsem třeba žádal opravu alespoň nejhorších hrubek, byl jsem administrátory okřikován, že nejsme na hodině pravopisu. Asi tím chtěli říct, že mám být rád, že mi za mých 220 Kč takové „úžasné“ blogy něco zveřejní. Tato „akce“ se samozřejmě nikdy nezaplatila, protože aby se nám to vrátilo, muselo by to prodat zboží alespoň za 100 000 Kč. Ve skutečnosti z článků nepadl nákup ani jeden (což asi není žádné překvapení). Poté ještě Placla zvedla minimální částku za článek na 280 Kč, což je opravdu výsměch inzerentům, takže tímto jsme se „skvělým“ systémem Placla skončili. Opravdu bych se divil, kdyby měl někdo jiný výrazně odlišnou zkušenost.
Petře, třetina z webů, na kterých jste články od února do začátku května objednal, neprošla květnovou čistkou kvality po té, co jsme soustředili dostatečně širokou zpětnou vazbu od inzerentů (tisíce reakcí) – důvody odmítnutí nabídek a hodnocení článků. Vyházeli jsme 150 webů.
30% provize je fakt dost odrazující..
„taková průměrná rozumná cena za článek určený k získání kvalitních zpětných odkazů se pohybuje někde kolem třech stovek“ = s prominutím, takhle to napsat je nesmysl :), 300 kč za článek to je cena jako vytržená z nabídek na Webtrhu. Za článek se skutečně kvalitními tematickými zpětnými odkazy zcela běžně platím 1500 – 3000 kč jednorázově, v případě že jde o TOP web ještě mnohem více. Samozřejmě nenakupuji na webtrhu ani na placle – nic proti těmhle platformám, třeba je jednou taky vyzkouším
Jak vypadají „kvalitní tematické zpětné odkazy“?
PaK37, dnes běžně na PlaCle prodáváme i články v cenových hladinách 1500 Kč, 2000 Kč, 3000 Kč, 4000 Kč, 5000 Kč nebo 7 000 Kč a 12 000 Kč. Takových článků jsme dosud prodali celkově za 335 971 Kč.
Nemám zkušenost s Placlou, ale jak vidím její snahu se prezentovat na poměrně bezvýznamném blogu, asi to taková trefa do černého nebude. Nicméně těším se na autorovi statistiky, snad vnesou trochu světla do toho co placla skutečně je, tedy zda se vyplatí zakoupit něco na placle nebo to raději narvat do ppcéček a maximálního vylazení prodejní stránky. Konec konců, proč majitelé služby neukáží nějaké vlastní statistiky (ale nejlépe od třetí strany – Analytics) a nevytřou všem nedůvěřivcům zrak? Ano, osobně nevěřím ničemu, co nezměřím. Ale ocením, pokud ten kdo prodává, přinese průkazná fakta. Za kolik placla dokáže prodat svůj produkt mě opravdu nezajímá, mě zajímá, co mi to přinese tedy jakou návštěvnost a jaké kvality? Těším se na čísla a je mi jedno od koho 😉
Víte ona přímá návštěvnost v mém případě nehraje takovou roli. Mě jde spíše o dlouhodobý efekt v podobně vlivu odkazů z článků na pozice podporovaného webu ve výsledcích vyhledávání.
Je to cca týden co jsem placlu využil a výsledky už nějaké jsou.
Na velmi konkurenční frázi se jedna konkrétní podstránka podporovaného webu posunula díky těm sedmi článkům zatím z 36. na 18. pozici ve vyhledávačích na Google a u Seznamu, kde to vždy trvá poněkud déle, tu stránku Seznam zařadil (byla to nová stránka) na 39. pozici a já budu čekat, kde se to ustálí.
Teprve po pár týdnech budu moci vyvozovat konkrétnější závěry a budu moci dát report i o počtu návštěvníků, kteří mi z vyhledávačů na danou frázi (a spoustu dalších příbuzných) začalo na web chodit.
Tenhleten blog se mi vůbec nelíbí.
Zajímavý článek a zajímavá služba.
Taky Placlu po čase testuji. Bartoš tvrdí, že se zlepšili. Vyzkouším a uvidím
Objednal som si články za cca 100€. A objednal som si odtial články len preto lebo som tam mal kredit a už sa mi nechcelo riešiť aby mi poslal peniaze spať. Weby ktoré moju ponuku prijali že zverejnia článok na svojom webe boli všetko všeobecne weby a návštevnosť za tých 100€ bola dokopy tak 50.
Souhlasim s tim, ze levny copywriting je saskarna a do jsite miry i podvod. Nicmene dal uz se trochu shazujes, kdyz pises treba „být Babišem, tak vyházím celou redakci iDnesu a zaměstnám toho Vašeho, co dokáže napsat několik kvalitních článků denně za hubičku“ – neb clanky prece pisou blogeri, nikoliv nekdo z Placly.
Osobne se vsak nedivim lidem, kteri s Placla udelali spise negativni zkusenost, nebot kvalitu tech clanku si zive dokazu predstavit. Vtipne ovsem je, kdyz si tu inzerent stezuje, ze se navysila minimalni cena za clanek. Pokud chcete kvalitu, tak musite byt pripraveni za ni zaplatit. A proto pokud toto navyseni ceny pujde ruku v ruce s navysenim kvality, tak mate byt radi a ne si stezovat.
Dale – to, ze Placla setri cas, je podle me relativni. Rekl bych, ze to plati jen pokud neni zapotrebi nic moc resit pres arbitraze, protoze to co tu popisuje Petr Aaron mi jako moc velka casova uspora neprijde. Myslim, ze v konecnem dusledku muzete dohadovanim se o kvalitu clanku ztratit vic casu, nez kdybyste si sami nasli kvalitniho blogera a domluvili se s nim primo.
Najděte ho… Opět vám ušetříme čas. Protože všechny, kteří neumí psát, jsem z PlaCly postupně vyházel. A udělal jsem si samozřejmě několik nepřátel.
Já v poslední době slýchávám na placlu řadu negativ. A že je pan Bartoš arogantní blb a myslí si, že když vlastní placlu, tak je vládce světa, bylo těch reakcí nespočet.
Článek jsem ani nečetl, ale je mi jasné, že se autor mýlí.
Ano, převzal jsem toto žezlo od Martina Jersáka, který si po letech mohl vydechnout. I proto se Michal Kubíček uživatelské podpoře na PlaCle vyhýbá jako čert kříži. Ale nebojte, už jsem s Vladimírem dojednal, ať tu Ukrajinu nechá na pokoji a Barack mi slíbil, že Sýrii konečně trochu srovná.
Tak je vidět, že informace na pana Bartoše nelhaly. Michal Kubíček se uživatelské podpoře vyhýbá jako čert kříži, pan Bartoš maže podle něj nevyhovující weby blogerů jako na běžícím páse a pokud to takto půjde dál, do dvou let je Placla opět k prodeji na webtrhu, neboť bude koryto prázdné a 30% provize nebude z čeho brát.
Do vedení PlaCla nevidím, zatím jsem tuto službu nevyužil a jsem rád za tento článek, který mi pomohl nahlédnout, jak tento systém funguje, pravděpodobně otestuju sám.
Proč Placla nevyužíívá svých silných webů ke své vastní propagaci, málo peněz je zaplatit i bez přirážky? -> http://www.majesticseo.com/reports/site-explorer/top-backlinks?folder=&q=placla.cz&oq=placla.cz&IndexDataSource=F. Takhle, aby člověk raději publikoval na webtrhu a možná to bude i někdo číst ;), ten marketingový bulvár. To je vážně tak těžké pro průměrného člověka projet na své téma pár prvních blogů ve vyhledávačích na prvních stranách a následně je oslovit? Mám to za 1 až 3 hodinky i se zběžnou koontrolou obsahu a vypracovaným seznamem kandidátů, pak jim už přes hromadný email zaslat pouze poptávku po jejich službách, to snad ani není spam. Lidi spolu málo mluví a myslí si, že zprostředkovatel za ně vyřeší problémy. Dobrý možná ano, ale jak vidím reakce ze strany pana Bartoše, tak má problém držet se základního pravidla pro diskuse, být vždy vstřícný a nanejvýše neutrální. Narážku na Rusko už jsem nepochopil vůbec…, pokud to má být vzor pro chování majitelů Placly, tak se nedivím, že je tam kde je. To Rusko má ale alespoň zdroje, které využívá k vydírání, jen aby se nepřepočítalo… Co má Placla?
Vaclav Rajner: na jakousi obranu Vaclava musim rict, ze zvladat tenhle typ komunikace je docela slozite a proste ne kazdy k tomu ma vlohy. Jakmile zacnete jakkoliv „moderovat“ (to se tyka treba i diskusnich for), tak vam nemala cast uzivatelu okamzite zacne poruznu predhazovat „aroganci moci“. Jina vec je, ze cele rade lidi ta „funkce“ opravdu na mozek vleze, takze dotycni uzivatele vlastne nejsou daleko od pravdy. Ne kazdy clovek muze delat zakaznickou podporu, stejne jako ne kazdy muze moderovat navstevovany chat, diskusni forum apod. Vlastne bych rekl, ze je to neco, co se dost dobre ani neda naucit.
no, ještě bych tuto diskuzi vedl trochu jinak, možná by byla služba kvalitnější, dkyby u ní mohli rpacovat kvalitní copíci za slušnou cenu, dávat někomu 80 Kč za NS a čekat super úžasný text, není asi úplně ono….:-( takže prověřovat weby ano ale i s copíky!!!!!!
Ano, weby prověřujeme na základě dodané práce. To je ten důvod, proč mě tolik provozovatelů webů nenávidí, protože šlapu po kvalitě a když nejsou schopni plnit zvyšující se nároky na kvalitu (nejde o otázku ceny, leckdy jsou nekvalitní články v řádech 500 – 2000Kč), musíme se s nimi rozloučit. Zajímavé je, že cena za článek v tom nehraje roli. Cena nerovná se kvalita. A nakupovat podle nejvyšší ceny se nevyplácí: http://blog.placla.cz/pripadova-studie-zkusenosti-inzerenta-s-placla/
Jelikož se to tu tak rozjelo, tak taky přidám zkušenost. Myslim, že články za 300 Kč co se týče kvality a hodnoty odpovídají ceně. Jen mam problém s nedostatkem blogů. Z nabídek jsem si pro několik webů dokázal vybrat jen max cca 10 – 15 článků a to jsem bral většinu toho co se „dalo“ zkousnout, zbytek byl i přes relativně nízké požadavky nezajímavý. Takže když děláte linkbuilding pro nějaká konkurenčnější témata a máte větší budget, tak narazíte na nedostatek blogů. Zkoušel jsem to řešit i zvednutím ceny, ale za cenu kolem 1000 Kč mi přišlo spousta nabídek, které jsou dostupné i za 300 Kč. Za vyšší cenu jsem si dokázal vybrat třeba jen 0 až 1 blog. Chystám se zkusit nabídnout ještě třeba 2000 Kč, ale bojim se, že to nebude o moc lepší. Asi hlavně proto jsem nevyužil akci 9000 + 2000, protože pro 10 webů, pro který jsem dělal linkbuilding jsem již nakoupil a i když bych chtěl pro tyto weby odkazů více, tak se prostě už nedá vybrat nic rozumnýho – většinu nabídek jsem vyčerpal. Kdyby se v Plácle objevil třeba dvojnásobek blogů s alespoň stávající kvalitou, tak bych jistě dokázal pár desítek tisíc zase utratit. No uvidíme příští rok, třeba se to zlepší.
Raušmen: Co se má zlepšit, když je denně z placly řada webů odstraněna? Pokud máš dneska problém sehnat blogy na inzerci, za rok už na Placlu ani nemusíš chodit. Už nebude z čeho brát, pokud pojede pan Bartoš stávající „mazací trend“. On na to doplatí, jen si toho zatím není vědom. Jak už tu někdo psal, vyhledej si několik tématických webů a oslov je na přímo. Můžeš lépe začít vyjednávat o ceně a navíc ti nebude stržena 30% provize.
Bude pokračování článku? U tebe jsem si vždycky jist, že budeš objektivní.
filipi – naprostý souhlas!!!! taky bych se přidal k diskuzi na copíky, uvědomte si, že většinou jsou placeni dost bídně, někteří majitelé webů prodávají článek za tisíc, ale copk, který většinu práce udělá a na něm záleží, jak kvalitní obsah webu je, dostane za článek třeba i mín než stovku, což asi není zrovna moc fér….
O ničem
je se zase do toho zase zamotáváš s tou návštěvností.. to je tvoje specialita vzpomen co jsi tady nakecal lidem o tom cikánským facebooku nalhal jsi kktiny a ještě ses rozčiloval…:)
Mala ukázka
Článek o keramických kasičkách – 168,-
téma – historie spoření do kasiček, výhody, výchovný příklad a třeba kolik a jak často. Prostě takový rádce spoření do kasiček. Všeobecný článek směřovaný k doporučení nákupu či tipu na naše kasičky. Požaduji foto kasiček v článku.
+ plus v ceně požaduji sdílení na soc. sítích
samozřejmě beru že článek je „navždy“ a že na něj můžu bez starostí odkazovat a zvyšovat mu tím „ranky“.
Odkazy v článku 2 x na náš e-shop a 1 x na naši mikrostránku.
Co od článku inzerent očekává? Reálné návštěvníky, kteří se stanou zákazníky (konverze)
Libor: To ti tady má někdo napsat, jo? 😀 Jen ať to nevidí Bartoš. Hned by tě mohl vypnout, že máš nabídku mimo Placla 😀
Řešíte píčoviny.
Ahoj, koukni na můj blog.
Zaujal mě systém Placla, avšak z diskuse nabývám dojmu, že je lepší se poohlédnout jinde. Je mi jasné, že nízká cena a kvalita nejde úplně dohromady, tak bych se chtěl zeptat pana Bartoše na jaké pisatele služba cílí? A byl bych rád, kdyby se tu ozval i někdo s pozitivní zkušeností se systém Placla a rozebral přínosy, které získal, díky.
Můžu napsat vlastní zkušenost. Zabývám se internetovým marketingem 8 let. Před rokem jsem rozjížděl větší projekt v ČR. Investoval jsem asi 2500 Kč. Nechal jsem si napsat články cca okolo 350 kč/1 NS přes Placla. Kvalita odpovídala ceně. Nic extra. Nějaký efekt na stránku ovšem nula. Návštěvnost v řádech několika desítek návštěv – z některých článků 0 návštěv. A to měly být weby navštěvované a téma odpovídalo cílovce. Za sebe můžu hodnotit, že nechat si napsat článek a publikovat někde je asi stejně efektivní jak si zaplatit 3 stovky a nechat si regnout web do 100 katalogů. Tedy vyhozené peníze.
Proti Placle nemám nic, ale když už investovat, tak vůbec neuvažovat o článcích za 160-350 Kč. Ale investovat 2500 Kč a vzít tu nejlepší nabídku. Každopádně já osobně tento typ propagace a „růst webu“ v tomto směru považuji za vyhozené peníze z okna.
A nechat si napsat článek a čekat, že by od tama mohli přijít v průměru 4 návštěvníci za měsíc a za rok je to 50 lidí je tedy pro mě docela nuda. To se raději budu dívat do hvězd a čekat na asteroid, který zničí svět…
Se systémem placla máme zkušenosti jak ze strany partnera/blogera, tak zprostředkovaně přes klienty ze strany inzerenta. Články přes placla s úspěchem využíváme pro kvalitní linkbuilding a SEO, stejně tak naši inzerenti. Je třeba mít strategii a počítat s dlouhodobým efektem.
U levnějších článků je třeba počítat především se sekundárním efektem – tedy posílení pozic ve vyhledávačích na inzerovaná klíčová slova. Záleží samozřejmě na oboru a mnoha dalších faktorech.
Stejně tak jde říct, investoval jsem 10 000 Kč do PPC (špatně nastavené), nepřišla mi ani jedna objednávka a jsou to vyhozené peníze.
Pokud chci návštěvnost (objednávky), do inzerce budu muset investovat více než 200 Kč/článek, zajistit článku další propagaci atd… Toto si bohužel většina inzerentů neuvědomuje.
„U levnějších článků je třeba počítat především se sekundárním efektem – tedy posílení pozic ve vyhledávačích na inzerovaná klíčová slova“ – ja jsem proste stale presvedcen, ze na tohle je naprosto zbytecne pidit se po „PR clancich“. PR clanek ma privadet platici zakazniky, zvysovat povedomi o znacce apod. – proste jeho ucel je jiny a aby ho splnil, zadne odkazy v nem vubec ani byt nemusi.
Vim, ze nekterym lidem pripada, ze na tom zbytecne moc baziruju. Jenze dle me i nektere zdejsi prispevky – treba ted od Petra – dokladaji, ze prave tohle (a nikoliv nejaky takovy sekundarni efekt) zakaznici od tech clanku ocekavaji. A to prave proto, ze tak by to proste byt melo. Pak, kdyz jim prijde na stranku par desitek lidi (ci dokonce nula), tak se pochopitelne citi byt zklamani, protoze si to objednavali za jinym ucelem. Tzn. kdyby chteli primarne posilit pozice ve vyhledavacich, zvoli uplne jinou sluzbu.
Pokud zvolíte pro název články dobrý longtail, tak vám i levnšjší článek bude přivádět návštěvníky. Musíte si ale dát trochu práce se zadáním, článek dále podpořit atd. Těžko ale předpokládat že za cenu 200,- (cena včetně sepsání a inzerce) se z článku stane generátor zakázek. Pokud víte, kde lze takovou inzerci pořídit, rád si ji tam také zaplatím
Jan Potucek: to ale neni jen o Placle, to uz je problem dlouhodobeho podhodnocovani v teto oblasti. Ja osobne PR clanek za tisicovku jen napisu, abych se s nim psal a jeste navic i nekde publikoval za par stovek, to ani omylem. Bohuzel, rada lidi si mysli, ze za tyto castky kvalitu dostanou, nebot na WebTrhu vidi nabidky „copywritingu“ za 100 Kc/NS. A Placla byla od pocatku urcena pro typicke Webtrzniky, az ted tam jsou i nejake zajimavejsi magaziny…
_Nightmare_: Naprostý souhlas!
No, moc moudrý z té diskuse tu nejsem. Tak snad ještě trochu jinak. Pokud jde člověku o čtenáře a případné zákazníky z Česka a Slovenska, má na systémech jako Placla co pohledávat? Má někdo zkušenosti třeba i s jinými obdobnými systémy? Popřípadě s čím máte kladné zkušenosti a máte ověřeno, že to funguje tak, jak jste očekávali? Ať už systém na články nebo cokoli jiného. Opět díky za odpovědi