Srp 9
Výsledky hledání jsou špatné. Raději si zaplaťte sklik, radí Seznam
Právě dnes na blogu seznamáckého skliku vyšel článek o tom, že je vhodné cílit svou inzerci na skliku i přímo na název své značky a s ním spojené fráze.
Kdybych já používal inzerci na skliku pro podporu TipFóra, bylo by podle tohoto článku vhodné, abych zvolil kromě slov „sázení“ „tipy na sázení“ „fotbal“ „hokej“ také klíčové slovo TipFórum a to i přesto, že se můj web na toto slovo zobrazuje na prvním místě výsledků vyhledávání.
V článku jsou použité argumenty, které myslím nejsou úplně od věci. Jen jeden bod mě opravdu zaráží.
2) Máte pod kontrolou reklamní sdělení i cílovou stránku
V přirozených výsledcích vyhledávání jste závislí na tom, kterou stránku z vašeho webu vyhledávač vyhodnotí jako nejrelevantnější k vašemu dotazu a kterou část textu z této stránky zobrazí.
V Skliku si na všechna slova můžete zvolit tu nejvhodnější cílovou stránku sami – např. příslušnou kategorii ve vašem e-shopu, příp. stránku s aktuální výprodejovou akcí na část vašich produktů. V případě takové probíhající akce pak oceníte, že ji můžete okamžitě komunikovat i v inzerátu. Navíc máte možnost testovat několik variant inzerátů a vyhodnocovat je jak z pohledu míry prokliku tak z pohledu konverzního poměru.
Já tento bod chápu tak, že vývojáři Seznamu přiznávají, že výsledky jejich vyhledávače jsou nerelevantní k dotazům lidí a je tedy lepší, aby si webmasteři zaplatili inzerci u skliku.
Co bude dál? Budeme muset uplácet Seznamáky aby naše weby do výsledků vyhledávání vůbec zařadili?
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenik
Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Hokej.guru zpravodajství, statistiky, předpovědi zápasů, ...
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
To víš, musíš jim přispět na vývoj lepšího vyhledavače
Vyhledávač funguje z ekonomického pohledu asi správně. Algoritmus není tak špatný, aby ho lidi přestali používat a šli ke googlu, ale není ani tak dobrý aby obchodníci nemohli zkoušet podobné triky.
Podobné je to na podzim kdy Seznam pravidelně dělá upgrade algoritmu, což znamená že se neindexuje od konce září do půlky listopadu nic nového (pokaždé prý pro přetíženost indexačního serveru) a tak se nově vzniklé eshopy musí prosazovat placenou reklamou. Jak končí před vánocemi boom prodeje, tak „najednou“ indexační robot seznamu začne pracovat a nové stránky za ty 3 měsíce jsou v indexu do během týdne. Opakuje se to kažý rok a náhoda to nebude … koncekonců jako prodejní model pro Seznam to je jistě prima.
A tu sa nam k slovu dostava p. Hejl a jeho novy hledač
Škoda jen, že ten bude umět hledat jen na lednice.org ..
Niekto musí zasponzorovať vývoj seznam bota :).
Inak ako dopadol Hejl? Naposledy čo som videl jeho web som myslel, že sú stále deväťdesiate roky 😀