Zář 5

Zkouším vyléčit bannerovou slepotu u návštěvníků TipFóra

05.09.2011 v kategorii Reklama, Výdělek. / Zobrazeno 7 074x / 16 komentářů

Hodně mě baví experimentovat s různými druhy inzerce a především s umístěním jednotlivých reklamních boxů na stránkách. Důležité je, aby reklama byla dobře vidět, zaujala návštěvníky webu a také to, aby je až přespříliš neotravovala. V tomto ohledu je nutné najít jakýsi kompromis ke spokojenosti všem. Jak návštěvníků, tak mé a v neposlední řadě i inzerentovi.

Dnes jsem se rozhodl k jednomu takovému experimentu na TipFóru. Pročetl jsem si spoustu článků o umístění reklamy a něco málo o tom už vím i z vlastní zkušenosti a vím tedy, že umístění inzertního sdělení do pravého sloupce je prakticky k ničemu. Přesto jsem zde reklamu snad nějak ze zvyku měl.

Dnes jsem ale sáhl k radikálnímu kroku. Reklamní sloupec jsem posunul na místo, které je podle průzkumů tím pravým místem, kam reklamu umístit. Tedy místem, kam spočine návštěvníkovo oko nejčastěji. (tedy pochopitelně po samotném obsahu stránky, který ho zajímá nejvíce.

Podívejte se nejprve na tento obrázek, který jsem převzal z velmi pěkného článku na symbio.cz věnovanému právě bannerové slepotě.

Výstupem z eyetrackingu je tzv. heatmap – čím teplejší barva, tím častěji a déle se na dané místo návštěvníci dívají.

A přesně toho jsem se držel a reklamní panel vložil pěkně mezi menu vlevo a samotný obsah stránky.

Abych mohl účinnost reklamy pěkně měřit, sáhl jsem tentokrát po textové inzerci od skliku. Na pár místech na TipFóru jsem už sklik kdysi měl, ale CPM (cena za 1000 zobrazení) se pohybovala okolo dvou korun, tak jsem raději od této formy inzerce upustil. Nutno ale podotknout, že byla fakt blbě umístěná.

Teď jsem zvědavý, o kolik účinnější bude tato v podstatě stejná forma reklamy, jen jinde umístěná. Výsledky mého experimentu pochopitelně zveřejním, hned jak budou alespoň trochu průkazné.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


16 komentářů / Zkouším vyléčit bannerovou slepotu u návštěvníků TipFóra

  1.  LukasP Online podnikání dne 05.09.2011 v 12.13 hod.

    Myslím si, že reklama je umístěná dobře, ale ta relevantnost je úplně mimo. Z 10ti inzerátů ani 1x něco se sázkami, pouze 2x něco se sportovní tématikou (poháry + spoluhraci.cz) jinak reklamy typu nehtová kosmetika asi opravdu na fóru o sázení nezaujmou. Vím, že za relevantnost nemůžeš, ale může ti to zkreslit konečné statistiky.

    Já teď zkouším CTR reklamy mezi nadpisem článku a obsahem a reklamou přímo v textu. Výsledky přinesu taky na svém blogu, zatím to vychází lépe pro reklamu mezi nadpisem a obsahem.

  2.  petr rss4.biz dne 05.09.2011 v 12.27 hod.

    No pěkné, znázorněné, vědecky podložené…kdy uděláš díl o linkbuildingu k MFA :-)))))Na ten čekám teď nejvíce….

  3.  Martin Pánek wubio.cz dne 05.09.2011 v 13.26 hod.

    Kdysi jsem měl blog pro BFU, který alespoň něco vydělával, ale na wubio.cz, kde chodí spíše technicky zaměření lidé na reklamy nikdo nekliká, tak jsem je dal pryč. Zajímalo by mě jestli se vyplatí mít reklamu na tomto bogu, ikdyž je fakt, že je umístěna tak, že návštěvníka neruší.

  4.  Petr Jeník dne 05.09.2011 v 14.30 hod.

    LukasP: ta relevantnost se srovná během pár dní – už to mám vyzkoušené – bývají tam hodně pěkné sázkařské reklamy

    petr: nějak nestíhám – minulý týden byl hodně hektický a víkend bylo krásně, tak jsem raději místo psaní článků o barvách na vlasy stavěl dělal střechu na pergolu 😀

    Marin Pánek: dělá mi to tu kolem 1€ za den – není to žádný šlágr, ale lepší než drátem do oka.

  5.  frances Affilblog.cz dne 05.09.2011 v 17.51 hod.

    Na takovem foru ti prece musi neuveritelne dobre konvertovat gamble affily na ruzne tipsporty pripadne rulety a hazard ne? Nema smysl tam placat PPC a jeste navic sklik, ktery ma v tomto segmentu katastrofalni relevantnost. Nemyslis?

  6.  Petr Jeník dne 05.09.2011 v 17.57 hod.

    Affily tam jsou – v menu „kde sázet“ a také uživatelé při psaní svých tipů a analýz vkládají přímo do textu loga sázkovek a ty jsou uzpůsobené právě jako affil odkazy. Tyhle přirozeně vkládané odkazy mají opravdu velikou konverzi. Klasické bannerové plochy stojí v tomto ohledu za hovno. Nikdo na ně nekliká.
    Sklik má hodně solidní inzeráty na téma sázení a vcelku dobře placené. Jde jen o to umístit je tak, aby byly vidět a to v pravém sidebaru nebyly. Tohle je takový pokus, zda takto umístěná reklama bude mít větší CTR.

  7.  Radek Internetový obchod dne 05.09.2011 v 18.19 hod.

    Pěkně zvolené místo pro reklamu od seznamu. Tím, že je nápis reklamy o něco světlejší žlutou, tučnější a podtržený,tak neustále přetahuje oči z menu na reklamu. Trošku to na mě působí rušivě, ale uvidíš co na to řeknou návštěvníci webu.

  8.  Honza Katalog unikátních PR článků dne 05.09.2011 v 19.01 hod.

    Taky se mi líbí umístnění reklamy a těším se na výsledky experimentu. Každopádně ta heatmap má něco do sebe, zkusím taky trochu poladit. :)

  9.  Doomm Strieborné šperky dne 05.09.2011 v 20.48 hod.

    Využiť heatmap pri umiestňovaní reklamy je veľmi dobrý nápad. Zároveň je pre výšku preklikov dobre čas od času premiestniť bloky s reklamou na stránky, aby v budúcnosti k reklamnej slepote nedochádzalo :-) Chce to však pomerne veľa času a experimetovania…

  10.  Lydie Svatební oznámení dne 07.09.2011 v 1.41 hod.

    Na Skliku je zajímavá větší tématická rozmanitost inzerátů. V AdSense na některá témata v partnerské síti prostě žádné inzeráty nejsou. Takže větší relevantnost AdSense je někdy nahouby.

  11.  Jiří Cerhan dne 07.09.2011 v 13.17 hod.

    Relevantnost už sedí koukám,
    no mě to moc ke klidnutí nežene je to strašně úzké. Na mě osobně funguje horizontální reklama, například jako ted je ta „SOUTĚŽ: Tipujte ovárky“.

    Nejlépe mezi horizontální navigací a obsahem.

    Ano je to tak klikám na reklamy, proč ne ono to goole cílí tak dobře že občas mám problém na to neklikat. (přeháním, ale cílí to opravdu dobře, takže to člověka občas až potěší že našel něco zajímavého)

  12.  Pavel Větrný tunel dne 08.09.2011 v 17.22 hod.

    „Marin Pánek: dělá mi to tu kolem 1€ za den – není to žádný šlágr, ale lepší než drátem do oka.“

    Mohl bys prosím Petře napsat, jaká je tu návštěvnost? 1 EUR na den mi připadá při umístění reklamy tak jak je docela dost, rád bych tedy věděl konverzní poměr.

  13.  Petr Jeník dne 08.09.2011 v 17.26 hod.

    chodí sem teď denně kolem 500 lidí za den

  14.  NETOR NETOR dne 09.09.2011 v 10.35 hod.

    Zdravím, nepřemýšlel jsi o nějakém webu, který by byl cílen na americký trh? Myslím, že dělat v ČR weby s reklamními jednotkami nemá moc smysl, češi na reklamy moc neklikají, v USA je to jinak, lidi jsou víc „ovečky“ :-) Co si o tom myslíš? Podle mně češi mají vůbec jakoukoliv averzi k reklamám, šak kdo z Vás co bydlíte v bytovkách, nemáte u poštovních schránek krabici na letáky???Nebo už jen nápis na vchodových dveřích „žádné reklamy“, nebo „nepřeji si reklamní tisk“??? Podle mně je to skoro ten samý model…

  15.  Fit Kaprařina dne 09.09.2011 v 12.14 hod.

    Podle mě dobrý nápad, ta reklama vlevo vypadá dobře a co tak koukám, tak už jsou inzeráty pěkně přizpůsobené. Díky za inspiraci i pro mé fórum.

    Ještě se mi docela osvědčily AdSense reklamy, které se zobrazují hned za prvním příspěvkem v jednotlivých tématech. Mám tam ten box 728x90px.

  16.  Jarda F. Blábol.cz - subjektivní pohled na internetové dění dne 15.09.2011 v 19.09 hod.

    to Lydie: a to bych chtěl ještě podotknout, že Sklik fakticky nabízí vyšší provizi než Adsense nebo eTarget. Udělali jsme takový malý testík (http://www.blabol.cz/zjistili-jsme-vysi-provize-sklik-partner/) a vypadá to, že Sklik dává provizi 70% (GA 68%, ET 50%).
    bohužel pořád ve většině případů víc vydělává GA



Štítky: , , ,