Pro 22
Sociální sítě a spokojení zákazníci. Toť nejlepší reklama a SEO zároveň
Po dnešním článku mě nejspíš nebudou mít rádi ti, kteří mě měli rádi do teď a naopak, v ceně stoupnu u těch, kterým lezu na nervy svými MFA weby, nepřirozeným linkbuildingem a ochcáváním vyhledávačů. Budu totiž psát o své současné práci, která se mým předchozím aktivitám úplně vymyká. Budu psát o LeaguSpy a jeho ne/propagaci.
LeagueSpy je projekt, který souží jako vodítko pro sázkaře. K mnoha zápasům mnohých fotbalových lig zde sázkaři získávají informace potřebné k tomu, aby se mohli rozhodnout na jaký zápas vsadit a také co vsadit.
Tím nejcennějším na LeagueSpy je přehlednost a ucelenost informací v mnoha jazycích. Tedy to, co se nikde jinde nalézt nedá.
Na nějaký velký marketing zatím nebyl vůbec čas. Na nějaký linkbuilding jsme ani nepomysleli. Projekt je v začátcích a staráme se tak především o obsah. Jak se ukázalo, je to správná cesta. Marketing a linkbuilding se dělá tak nějak sám od sebe. Lépe řečeno, dělají ho za nás spokojení zákazníci i uživatelé využívající i free verzi stránek.
Podívejte se třeba tady: http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=69065
Nejen že mě tohle opravdu velmi těší, ale je to i velkým přínosem co se přivádění nových zákazníků týků a ani odkaz z takto tématického a proslulého sázkařského fóra není vůbec k zahození.
Když tak koukám na to, odkud k nám lidé chodí, začínám mít celkem radost z toho, že linkbuilding můžu s klidným svědomím hodit za hlavu.
Dalším skvělým marketingovým nástrojem jsou sociální sítě. Pro nás toto platí především o Twitteru. Jak už mnohokrát někdo napsal, sociální sítě jsou nejen skvělým nástrojem ke komunikaci se zákazníky, ale i co se SEO týká, mají velkou váhu.
Zpět ale od teorie k praxi. Před necelým týdnem jsem založil LeagueSpy twitter účet. V tuto chvíli nás followuje už více než 400 lidí z celého světa a protože někteří velcí hráči bez váhání naše tweety s odkazy na free preview rádi retweetují, toto číslo neskutečným způsobem roste.
My díky tomu získáváme spojení se stovkami potenciálních zákazníků a také velký vliv na roboty vyhledávačů, kteří díky odkazům ze stovek a v brzké době snad i tisíců twitter účtů, naše stránky velmi ochotně indexují.
Takže závěr je takový, že seriózní projekt sloužící lidem vlastně ani žádnou velkou propagaci nepotřebuje. Stačí to tak nějak trochu nakopnout a pak už to jeden samospádem.
Tím ovšem nechci říci, že je něco špatného na tom, co jsem dělal dříve a vlastně i nadále mi ta dřívější práce přináší ovoce. Naopak. Mnohé jsem se tím naučil a jsem za to rád. Zkušenosti nabyté dřívější prací teď úročím a začít na menších projektech s návštěvností v řádu desítek lidí a pár centovými denními výdělky všem vřele doporučuji. Začínat se totiž má od začátku.
A protože tohle je nejspíš můj poslední příspěvek před Vánoci, přeji vám všem krásné a pokud možno nepracovní prožití svátků.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Česká sociální síť patřící jejím uživatelům. Přidejte se k nám.
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
To je samozřejmě pravda, ale je potřeba zaplnit nějakou takovouhle fajnovou díru na trhu. Jak to není takováhle fajnová dirka, lidé těžko začnou takhle raketově odkazovat. Gratuluju ke skvělému nápadu a provedení. Muselo to být spousta práce.
Ať se daří i nadále a snad v novém roce zveřejníš i nějaká zajímavá čísla, jak se projekt chytl, kolik má platících zákazníků apod.
nepozoruji v tom žádný div, když je služba užitečná lidé o ní mluví, jestli v diskuzích a linkují nebo tweetují, je irelevantní. MFA nikdo nepotřebuje, takže tuhle úlohu musíš zaskočit sám.
Jinak přeji úspěch, to je jasný.
Paráda!!! Konečně to někdo řekl na rovinu. Obsah je totiž to jediné co zákazníky skutečně zajímá. Každý kdo použije vyhledávač hledá řešení svého problému a pakliže ho nalezne na Vaších stránkách, jste genius:-)
Vše je o nápadu a realizaci. Dobře vypadající projekt má cestu vždy otevřenou.