Srp 7
Už to chápu. Kdo nabízí „lepší SEO“ není arogantní. Je to jen popleta
Začínám pomalu přicházet na jádro sporů, které vznikají mezi zastánci „pokročilého SEO“ a „specialisty“ či „experty“, jak ti samozvaní lepší SEO mágové rádi ironicky nazývají ty, kteří nejsou jako oni. Jádrem sporů není to, že je někdo horší a někdo lepší. Jde pouze o nepochopení pojmů ze strany těch „lepších“.
Všichni už jste někdy vyplňovali nějaký ten IQ test či psychotest a narazili na otázku: Jablko se má k Ovoci stejně jako Kedlubna se má k….. a na výběr máte „zelenina, květák, okurka…“. Správná odpověď je pochopitelně Zelenina.
Představte si pak, že místo Kedlubny by bylo SEO a otázka by tedy byla:
Jablko se má k Ovoci stejně jako SEO se má k ……. a jednou z možností by byl i Marketing.
Co tím chci říci? Že SEO, tedy optimalizace webu pro vyhledávače, je součástí Marketingu.
A přesně to je jádrem sporu. Zastánci „lepšího SEO“ nabízejí ve skutečnosti marketingové služby a nikoli jen jejich součást nazývanou SEO. Nabízejí nákup textové inzerce a hojně čtených PR článků. Nabízejí dlouhodobé budování značky a vytváření komunit….
Stačí se podívat na tento článek, z něhož cituji pasáž:
Podle mě je cílem dnešního přístupu k SEO spíše dělat takové věci, aby i když jednoho dne vyhledávače přestanou fungovat, váš web nezemřel – shánět odkazy hodnotné i po stránce návštěvnosti, budovat komunitu a věrnost uživatelů, stavět značku. Zkrátka vytvářet dlouhodobou hodnotu.
A přesně o tom to je. Toto není definice SEO, ale definice MARKETINGU.
Povyšovat se nad jiné tím, že budete říkat, že marketing je lepší než SEO je stejné jako říkat, že ovoce je lepší než hruška a cítit se pak jako lepší zelinář, než ten odvedle.
Kdo toto tvrdí, není lepší, ale je to popleta, který si plete pojmy a protože to má v hlavě opravdu popletené, myslí si dokonce, že je lepší. Není lepší – je to popleta.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikPokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.
marketing je obsahlejsi a tudiz i „lepsi“. Neco jako porovnavat mobily s operatory
jinak posledni dobou kvalita clanku hodne klesa… bida
Co se kvality článku týká, sám to nedokážu posoudit. mám pocit, že píšu pořád stejně blbě. Zkusím se nad tím zamyslet.
Oba známe svoje názory, takze se vyhnu hodnoceni clanku jako takeho. Mam jen jednu jedinou pripominku (ostatne, to se tyka, vsech takovych to clanku). A tou je, ze v tvem podani je cele SEO registrace do katalogu a free PR webu. Nejsi pochopitelne sam, tohle rika spousta lidi na WT (u nichz je jeste navic pruser, ze nabizi SEO „profesionalne“), ale vysledek teto dezinformacni kampane ma za nasledek, ze na forum Bohemiasofu, prichazi lidi a rikaji:“mam novy eshop, registroval jsem ho do katalogu a PR webu a jsem na 88 miste! Jak je to možné? Cetl jsem na WT, ze toto funguje!!“
Jako paradox jim pak tito SEO profesionalove (casto s tebou stoji na stejne strane barikady) reknou, ze to funguje, ale ne na systemech eshop-rychle.cz, protoze tam je to SEO spatne poreseno.
Takze by bylo fer rict „ANO PR CLANKY FUNGUJI, ALE POUZE U MENE KONKURENCNICH OBORU (ODVETVI) PR CLANKY VAM NEPRINESOU REALNEHO ZAKAZNIKA, ALE ZA SOUCASNEHO STAVU JE PRAVDEPODOBNE, ZE VAM DOCASNE POMOHOU K LEPSIM POZICIM V SERPU. DOCASNE PROTO, ZE KAZDOU HODINOU SE MUZE STAT, ZE VYHLEDAVACE TYTO ODKAZY ZACNOU IGNOROVAT. PR CLANKY JSOU VHODNE, POKUD POTREBUJETE S MALYM ROZPOCTEM ZISKAT ZPETNE ODKAZY. FREE PR CLANKY JSOU VHODNE K NASTARTOVANI MALYCH MFA WEBU, MINISITES A DALSICH STEJNE KONCIPOVANYCH WEBU. TENTO ZPUSOB PROPAGACE NENI VHODNY PRO PROPAGACI ESHOPU, KDE JE ABSOLUTNE NEUCINNY.
Myslis, ze se shodneme na takoveto definici? Asi ne, vid? 😀
Neshodneme se už na první větě.
Dalším velkým nepochopením z tvé strany je to, že se mylně domníváš, že z mého pohledu jsou PR články a katalogy JEDINÝM nástrojem pro budování zpětných odkazů. To jsem nikde a nikdy neřekl ani nenapsal. Jsou JEDNÍM Z MNOHA.
To, že neznám nic jiného vytahují vždy jen ti, se kterými se dohaduji a když jim dojdou argumenty napíší blábol „no když si myslíš, že je to nejlepší…..“. Znám i něco jiného, ale když se dohaduji o fungování PR článků ve free PR webech, nebudu přeci obhajovat textový inzerát na idnes.cz.
Co se tvé definice týká, souhlasím s ní jen z části. Opět totiž motáš několik věcí dohromady.
1 – když něco funguje pro malý MFA web, funguje to i pro e-shop (opět netvrdím, že by to mělo být JEDINOU ale pouze JEDNOU z mnoha forem propagace)
2 – proč se zbavovat i možnosti získání zpětných odkazů z free PR webů? Protože jsou i lepší způsoby? Proč nevyužít více možností? To je stejné, jako bys napsal, že je blbost registrovat shop na Heureku, když lepší je Zboží.cz. No jasně že je lepší Zboží, ale proč se proboha kvůli tomu zbavovat možnosti propagovat shop i jinde?
Hm, článek o SEnO, a v tag cloudu napravo
———————-
kde sehnat kokain
kde sehnat marihuanu
kde sehnat pervitin
kde sehnat trávu
———————-
To je součástí Tvého SEO, nebo marketingu?
Na toto téma jsem psal tady: http://owww.cz/slibny-zacatek-drahy-online-poradce-pro-nezkusene-narkomany/
Takže marketingu
Nevím, zda články opravdu čteš 😀
Jak můžeš po přečtení článku napsat SEO NEBO Marketingu – myslel jsem, že po přečtení mého článku je celkem jasné, že SEO je SOUČÁSTÍ marketingu a dávat mezi tyto dva pojmy spojku NEBO či dokonce rovnítko mohou prostě jen popletové.
A ano, toto je SEO a tedy marketing. Díky prolinkování výpisů článků těch feťáckých tagů jsem docílil, že jsou ty výpisy docela vysoko v google a denně mi sem na tyhle výrazy přijde pár lidí a klikne na reklamu, kterou jim dávám pod nos jak na zlatém podnosu. Není jich moc – v průměru tak 5 lidí denně, ale téměř vždy kliknou, takže pár centíků to hodí.
JerryBestie : Mě se teda zdá, že Petr od začátku jasně říká, že PR weby jsou jen jednou z možností, nikoliv SEO jako celek, ale nějak to ignoruješ.
Nechtěl jsem se do toho flamu, u kterého jsem se spíše bavil, zapojovat, ale tvoje „TENTO ZPUSOB PROPAGACE NENI VHODNY PRO PROPAGACI ESHOPU, KDE JE ABSOLUTNE NEUCINNY“ mě donutilo. Tvrdíš, že registrace článků do PR webů je zbytečná a nepřinese zákazníky. To je lež přece. PR články ti sice nepřinesou návštěvníky přímo a přímo traffic, ale přinesou ti návštěvníky díky lepším pozicím ve vyhledávačích. Snad každému je jasné, že jsou lepší PR články na tématických a navštěvovaných webech a né linkfarmách, ale také cena je mnohasetnásobně vyšší.
Vadí mi, že tvrdíš, že PR weby jsou k ničemu. Starám se o marketing jednoho eshopu a na úplném rozjezdu jsem PR weby využil. Náklady byly pár hodin práce a pár stovek. Během prvního měsíce se ta investice vrátila asi 5x násobně v podobně dokončených objednávek. Žádnou jinou propagaci jsme v tu dobu nedělali, lidé přicházeli z vyhledávačů na různé fráze našeho sortimentu a kupovali. Ne ve velkém, to netvrdím, ale PR weby si na sebe během prvního měsíce mnohonásobně vydělaly a proto tvrdím a tvrdit budu, že VYDĚLÁVAJÍ! A vydělávají stále, když se k nim přidá i několik solidních PR článků, není co řešit.
Ze zkusšeností je mi naprosto jasné, že takový postup lze dělat u méně konkurečních frází, ale když to jde, proč to nemám dělat? Webům to zaručeně pomáhá a v SERPu posouvá a pro zajímavost – donedávna nás lépe zobrazoval na klíčové fráze Google a né Seznam. Pokud se totiž dělají PR weby inteligentně a né kompletně duplicitně, ovoce to přinese a to mi nikdo nevyvrátí, protože jsem si to sám ověřil. Mimochodem, v GWT jasně vidím PR články z free webů mezi odkazy, žádná duplicita.
PR weby ani u eshopů nejsou neúčinné, nepřinesou zákazníky přímo, ale nepřímo, díky vyhledávačům a posunu v SERPu. A pokud má člověk eshop na méně konkureční zboží, tak nevidím jedinný důvod, proč těch pár stovek neobětovat, po pár objednávkách to má člověk zpátky a potom to má v podstatě zadarmo.
Nechci se hádat jako Petr Jeník, který do toho jde po hlavě (i když se mi jeho bulvár blog líbí), jen by bylo škoda klamat ostatní lidi věcmi, které nemáš podložené a jen se domníváš.
Tohle jsi mi vzal z huby.
Díky Barymane – kdybych tu měl systém hodnocení, dal bych ti bodík
baryman: na úplném rozjezdu jsem PR weby využil – o jake dobe zpet se bavime? A jaky byl obor eshopu? To jsou dve nesmirne dulezite otazky.
Ja vim, ze cca pred 3 roky jsem udelal minisites, ktera byla registrovana jen do katalogu a nejake free PR. Proste to zacatnicke SEO. Na Seznamu jsem zdrtil eshopy na docela konkurencni kw. Mel jsem douhodobe (nekolik mesicu) 1 nebo 2 pozici. Nemusim rikat, ze jsem vsechny sral. Protoze ta stranka mela drobne problemy s TM, tak ani nemusim rikat, ze me napraskali konkurencni provozovatele a stranka musela skoncit.
Proste to fungovalo. Dneska tohle nezopakujes ani nahodou. Neni to tak dlouho a zkousel jsem tento uspech znovu. Vse stejne. Ale dneska uz to nejde. Jo jediny co jsem z toho dostal je 20 Srank. Nyni 0.
Tohle je super, jak si umíš vždy vytáhnout jen to, co se ti hodí 😀
To, že jsi mě nařkl z toho, že PR články a katalogy jsou tím JEDINÝM co umím jsi opět parádně ignoroval jak mém, tak v barymanovo příspěvku.
Stejně tak ingnoruješ fakt, že PR články prostě fungují i teď. Fungují. Opravdu jo. Ve více konkurenčním prostředí fungují méně a naopak. To ovšem platí i o ostatních druzích inzerce tak nechápu, proč to pořád zmiňuješ.
Petře, možná je na čase dospět a založit si eshop. Budeš mít z toho dvojí užitek. Jednak z toho můžeš udělat seriál na tento blog, pracovně bych to nazval „SEO podle Jeníka“ a sekundární přínos by byl, že bys mě konečně utloukl nějakým pádným argumentem. Ono je totiž rozdíl mezi diskuzním forem o sázení či hafanech a eshopem. Do této doby jsi pouze teoretik, který si myslí, že ví. Ale neví. Tím v této diskuzi končím, neboť dle Karla Čapka diskuze s tebou jednak nemůže nikdy skončit a zároveň nikdy nikam nepovede.:D
Ale diskuse se mnou přeci může skončit i rozumě.
Třeba tak, že budeš reagovat na to, co tu ostatní píšou 😀
Ona ale vždy končí tak, že někdo napíše něco úplně mimo téma jen proto, aby ukázal svou intelektuální nadřazenost a z diskuse vyšel jako „vítěz“.
Eshop je stránka jako každá jiná. Vyhledávači je úplně jedno co to je za stránku. Vyhledávač „vidí“ HTML kód a ten si nějak přebere. Vyhledávače mají stejné algoritmy jak pro diskusní fórum, tak pro e-shopy.
To jen majitelé e-shopů si myslejí, že jejich weby i oni samotní jsou něco víc – o tom jsem pro změnu napsal pár písmenek tady: http://owww.cz/provozovatele-shopu-si-na-sebe-sirenim-svych-moudrosti-siji-pekny-bic/
JerryBestie : Mluvím o prvním měsící fungování eshopu, nebylo spuštěno PPC, zboží, nic takového a nákup tématických PR článků na úrovni přišel až potom. Jde o určitý typ hodinek, blíže nechci moc specifikovat. Hledanost v řádech stovek, jak říkám, slabší fráze, ale eshopu na to není vůbec málo. Prostě se investice pár stovek a dvě hodiny práce vyplatila mnohonásobně a stále se vyplácí. Po první měsící jsme ale ani nebyli v SERPu Seznamu, ale na Google jsme byli solidně postavení. Nyní jsme 1. na Seznamu a na Google okolo top 5. Pokud se PR weby nedělají hloupě a kompletně duplicitně, tak jsou pro méně konkureční zboží ideálním rozjezdem.
Je mi to jasne – http://search.seznam.cz/?aq=0&oq=silikonove&sourceid=szn-HP&thru=sug&q=silikonov%C3%A9+hodinky Pletu se?
Ano je to super obor, na prvni misto staci 500 odkazu. Kdybych chtel vydelavat po desetikorunach az stovkach, tak bych do toho sel okamzite. Hledanost slusna a malokdo optimalizuje na kw silikonove hodinky, protože je to levny drek, takze se to zase az tak nerentuje.
Bohužel se pleteš mimochodem znám prodejce silikonových hodinek a vydělává po desetitisích, když víš jak na to a rozšíříš i prodej mimo internet.
Jo a prvních 20 eshopu na to KW určitě optimalizuje :)) minimalne tolik
Nie je horšie a lepšie SEO. Problém je len v tom, že každý si pod tým pojmom predstavuje niečo iné.
Obvykle platí, že vyhľadávače uprednostňujú weby, ktoré sú na internete „viac vidieť“, píše sa o nich. Weby so silnou značkou majú často aj veľmi vysokú návštevnosť z vyhľadávačov. Avšak SEO im nikdy nikto nerobil.
Ak za webom stojí silná značka a komunita, získavajú sa aj odkazy ľahšie.
Samozrejme rozpočet na ich vybudovanie sa z výnosov zo SEO nikdy nevráti. Preto je SEO často len druhotným spôsobom získavania zákazníkov. Keď mám na starosti neznámy web, snažím sa klientovi vysvetliť, akým smerom by sa mal uberať, aby vyťažil z vyhľadávačov maximum, i keď profit zo SEO nebude primárny. No to je len časť práce.
Ďalšia sa vzťahuje napr. aj na „PR“ články. Vzhľadom k nákladom sa to aj naďalej oplatí. A nevravím len o nekonkurenčných odvetviach. Aj v konkurenčnom prostredí sa vždy nájdu frázy, z ktorých sa dá „vytrieskať“ návštevnosť.
SEO z veľkej časti vnímam ako prostredníka medzi rôznymi odvetviami, ktorý sa ich snaží využiť k čo najväčšimu úspechu vo vyhľadávačoch. Na SEO sa podieľajú web architekti, analytici, PR agentúry, social media experti, linkbuilderi,… A SEO sa dá robiť dokonca aj offline :).
ach, zasa tie PR clanky.. musim suhlasit z niektorymi nazormi ze pr clanky naozaj funguju, aj ked som to skusal iba na MFA weboch ( spolu zo spam odkazmi ) ale na sezname to robi zazraky.. Je pravda ze zo serioznym projektom by som sa takouto cestou nepustal aj pokial by to bola len jedna z metod linkbuildingu..baryman vsak tvrdi ze na longtaily to pomoze i eshopom, co je mozne a preto nerozumiem preco obidvaja /p. Jenik a p. Kolcaba / trvate na svojich nazoroch tak striktne – pr clanky pri Sezname pomahaju ci uz pri mfa alebo eshope, aj ked ucinnost tam bude neporovnatelne rozdielna.a dokedy? IMHO este dlho.. seznam nedavno nasadil noveho bota a upravoval algoritmus a nevidim nejake zasadne zmeny.
Myslím si, že je to stále a stále dokola to isté omielanie bez výsledku, samozrejme klobuk dole – pekný nárast návštevnosti a ziskov vďaka využitiu diskutabilnej témy k propagácii blogu, ale späť k téme. Rád by som skutočne odtestoval “ výkonnosť “ pr webov a katalógov v konkurenčnej oblasti,(v rámci longtailov a nízkokonkurenčných to funguje – dočasne, viď. môj komentár na http://blog.komart.cz/mytus-pr-weby-funguji/) preto ak má niekto nejaký tip na viacej konkurenčnu frázu nech prepošle, na vlastné náklady vytvorím daný web a nechám ho zaregistrovať do 500 katalógov + 100 free pr webov. Výsledky a úspešnosť webu zdokumentujem následne na blogu.
Preto ešte raz, ak má niekto nejaký tip na vhodnú tému, vložte ho cez komentár ja si ho tu nájdem, bude sa jednať o miniweb – 5-8 podstránok, môže to byť aj následná podpora vášho eschopu – samozrejme zdarma.
Já raději jablka…