Srp 5

Provozovatelé shopů si na sebe šířením svých moudrostí šijí pěkný bič

05.08.2011 v kategorii Podnikání, Úvahy. / Zobrazeno 3 584x / 8 komentářů

Vydělávat na internetu se dá různými způsoby. Někdo zvolí provozování nějakého e-shopu, jiný píše články na svůj web a vydělává prodejem reklamy, další pak vytváří síť webů a na nich prodává odkazy. Jsou weby založené na výdělcích z affiliate programů. Další lidé pak nabízejí nejrůznější online služby pro všechny ostatní.

O různých formách výdělků ale tento článek není. Jejich výčet by se navíc do jednoho článku ani nevešel.

Toto povídání je o tom, že v poslední době je velmi moderní dělit různé skupiny online podnikání do jakéhosi potravinového řetězce. V přírodě se živočichové řadí v potravinovém řetězci podle toho, kdo koho může sežrat. V online byznyse je to pak podle toho, kdo komu platí.

Kdo peníze pouze přijímá, je na podnikatelském potravinovém řetězci nejníže. Příkladem mohou být copywriteři, kteří nemají ani vlastní web. Nad nimi pak majitelé webů, kteří si nechají zaplatit za umístění článků na svůj web a část peněz vezmou a dají je copywriterům, kteří za ně článek napíší.

Na provozovateli malých webů jsou pak například agentury zajišťující pro své klienty nákup takovýchto článků či zpětných odkazů.

No a takhle to jde pořád dál.

Na špici online podnikatelského potravinového řetězce jsou pak například banky, firemní weby, e-shopy a vlastně všichni, kdo do systému online podnikání pumpují peníze vytažené z offline světa.

A právě na zmíněné shopy bych se rád zaměřil. Jak už titulek článku napovídá, mám pocit, že vědomím o své nadřazenosti si současní provozovatelé e-shopů sami pod sebou podřezávají větev.

Nikdo nechce být na konci potravinového řetězce a i malá rybka z planktonu, kdyby si mohla vybrat, bude raději žralokem.

A protože provozovatelé e-shopů jsou dosti hlasití a umějí svou nadřazenost dávat pěkně najevo, je přirozené, že malé rybky budou chtít být jako oni. Poptávek po vytvoření e-shopu, po dodavatelích či po již hotových systémech, tak denně vidím několik.

Provozovatelé e-shopů si tedy nevědomky vytvářejí konkurenci a co je horší, mohou se stát obětí rozmaru vyhledávačů, které nemají rádi weby s duplicitním obsahem.

Penalizace za duplicitní obsah není nic výjimečného a především to není pro majitele shopu nic příjemného.

Ocitnout se z první stránky výsledků vyhledávání úplně mimo index vyhledávače může být pro e-shop i začátkem konce.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


8 komentářů / Provozovatelé shopů si na sebe šířením svých moudrostí šijí pěkný bič

  1.  JerryBestie web dne 05.08.2011 v 13.11 hod.

    No ono neni slozite udelat si eshop. S minimalnimi naklady je i mala rybka schopna si eshop postavit na Prestashopu a naplnit jej zbozim. Jenze uz si neuvedomi, ze porizeni eshopu, jeho naplneni je to nejlevnejsi a nejjednodusi. Plati zde zname rceni, neni problem vyrobit, problem je prodat! Malokdo si na zacatku uvedomuje, ze provoz eshopu, ma-li byt videt stoji dost penez (chystam o tom clanek). A pro dobre umisteni je treba neco udelat, resp. zaplatit. A to se nebavime o stovkach, ale o petimistnych castkach kazdy mesic. No a prave v teto fazi tem malym rybkam prestavaji fungovat zabry. A prave proto je v aukcich tolik zavedenych eshopu za 5000,- kc. A to je tento rozpocet poplatny jen o trochu vetsim rybkam. Sumci maji uplne jine rozpocty na propagaci.

  2.  Petr Jeník dne 05.08.2011 v 13.22 hod.

    To máš sice pravdu, ale i malá rybka brzy zjistí, jaké kouzlo v sobě skrývá registrace a vložení nějaké té pětky do zboži.cz či Heureky a velké ryby tak přijdou o část zákazníků.
    Navíc na konci potravinového online řetězce se dá vydělat i celkem slušný peníz, který na pokrytí startu úspěšného e-shopu může celkem postačit.
    Bylo mi jasný, že se ozveš. Článek nebyl ale proti nikomu namířený. Jen mě zaujalo, jak v posledních dnech opravdu dost značným způsobem stoupla poptávka po obchodech či napojení dodavatelů přes .xml na dropsiping obchod.
    Také vím, kolik lidí ode mě nakupuje odkazy pro své shopy a jsou to lidé, kteří ještě před pár měsíci byly na dně potravinového řetězce. A ty jejich shopy vůbec nevypadají blbě.

  3.  Katalog webtržníků web dne 05.08.2011 v 13.44 hod.

    Pokud eshop sází jen na přirozený traffic z vyhledávače, tak je něco špatně.

  4.  JerryBestie web dne 05.08.2011 v 14.00 hod.

    Tak ja to v zadnem pripade nevztahoval na sebe. Muzu te ujistit, ze pouha registrace do zbozi a heureky nestaci. Navic tento zpusob mysleni ma spousta dalsich a tak ta m vznikaji akorat cenove valky, ktere v konecnem dusledku maji fatalni nasledky jen pro toho, kdo to zacal. Protoze si proste nevydela. Co se tyka preposilani objednavek ci dropshippingu, tak i tady to neni tak jednoduche. Mam moznost to posoudit z obou stran. To neni na vyrazne zbohatnuti(taky na to chystam clanek). Ale pokud ti staci nejaka ta tisicovka z provizi a par stovek z prodeje odkazu, tak to jde. S poptavkami po xml je to obdobne. Casem prijdes na to, ze to co posilas affilakovi je v podstate tvoje know-how a tak zacinas posilat uplne jina data. Protoze jinak si umele vytvaris konkurenci. Navic si myslim, ze ti provozovatele, kteri to zkusili od toho upousteji. A nebo to zpoplatni, viz. Vivantis. Pokud mas mit uspesny eshop, tak potreujes penize do zacatku. Jak se rika, z hovna bic neupletes. :) A kdyz se ti to povede, moc nepraska. :) )

  5.  TomT web dne 05.08.2011 v 14.11 hod.

    Poptávka po napojení dodavatelů přes .xml feedy stoupla protože si lidi myslí, že když to tak udělají, tak jich to nestojí skoro nic (opravdu minimální náklady). Nemusí řešit sklad, nemusí to zboží vůbec kupovat. Prostě mají zatmění a vidinu, že budou do roku milionáři.
    dle mého 90% těchto „rychlokvašek“ do toho roku zaniknou. A ti co zůstanou, tak se o to aspoň zajímají.
    V dnešní době chce většina lidí vydělat strašné prachy za co nejmenší úsilí a pak to tak dopadá.

  6.  Petr Jeník dne 05.08.2011 v 14.18 hod.

    Jerry a Tom: Je to přesně jak píšete.
    Jenže když tyhle rychlokvašky budou mít nějaký čas nejnižší ceny, zákazníky vám seberou. Sice jen na čas, ale seberou. A pak se objeví další a další.

  7.  hrki web dne 05.08.2011 v 17.07 hod.

    pocas zlatej horucky nezarobia ti, ktori chytia krompac a idu kopat zlato, ale ti, ktori tie krompace predavaju :)

  8.  georgejc web dne 08.08.2011 v 0.07 hod.

    hrki: No jo, ale problém dnešních dnů je ten, že i ty krumpáče prodává kdekdo, tzn. konkurence všude.



Štítky: , , ,