Led 14

Affiláci – nečekejte zázraky na počkání

14.01.2013 v kategorii Reklama, Výdělek. / Zobrazeno 8 708x / 19 komentářů

Dnes napíšu o jedné zásadní chybě, kterou dělají jak provozovatelé affiliate programů, tak affiliate partneři. A tou chybou je nedočkavost a očekávání okamžitého účinku kampaně.

Vysvětlím to na dvou příkladech. Na jednom jakožto provozovatele a na druhém, kde působím jako partner.

Nejprve tedy z pohledu provozovatele affiliate programu. Partnerský program máme na sázkařském servisu LeagueSpy.

Zde se setkáváme s tím, že affiliate partner zhodnotí výsledky po jednom měsíci a kampaň ukončí, protože se mu nevyplatí. Popřípadě do affilu vůbec nejde a chce fixní platbu za inzerci.

Já vyberu druhou variantu. Vždy když kupujeme za fix, nasadíme do kampaně affiliate kódy a sledujeme tedy výkon dané kampaně. Za měsíc se nám to nevrátí, ani za dva měsíce ne.

Po delším časovém období se ale téměř vždy ukáže, že to pro nás byla dobrá volba, protože ta fixní platba je ve finále nižší, než kolik bychom platili v případě affiliate programu.

Chybu tedy jednoznačně udělali ti partneři. A to i přesto, že jsme je jasně upozorňovali, že z registrovaného uživatele se platící zákazník stane v průměru až po více než 3 týdnech.

Oni tomu ale nevěřili. Neviděli okamžité výsledky a tak na další měsíc chtěli fix. Tak jsme jim ho prostě dali. A vyplatilo se.

Často se ale setkávám s tím, že provozovatelé affil programů jsou také nedočkaví. A pokud dají svým partnerů fix, chtějí aby se jim vyplatil ihned. Ne – tak to nefunguje. Nikdo se někam nezaregistruje s tím, že u vás začne hned nakupovat.

Pokud nakoupíte reklamu za fixní platbu, jen málokdy se vám vrátí ta cena ihned v daném měsíci. Vaše kampaň musí být delší. Nekoukejte pouze na to, zda se kampaň vyplatila v krátkodobém horizontu.

Koukněte se do statistik, zjistěte si, po jak dlouhé době od kliknutí na reklamní prvek se lidé registrují a po jak dlouhé době začnou platit. A teprve podle těchto čísel vyhodnoťte, zda se vám vyplatí nebo nevyplatí v kampani za fix pokračovat.

Pár konkrétních čísel z praxe:

V měsíci březnu 2012 nasadil jeden partner reklamní prvky LeagueSpy na svůj blog. Za březen měl dost registrací, ale z affilu vydělal jen 5€. To mu připadalo málo, tak od nás utekl s tím, že chce provizní systém výplat změnit na fix. Koupili jsme tedy inzerci za 200 € na následující měsíc s tím, že affil partnerství s ním komplet končíme.

A co se stalo od té doby? Jím přivedení zákazníci za tyto dva měsíce nám od té doby vydělali 1600 €. Jeho 15% provize by tedy byla 240€ s tím, že ze všech jím přivedených zákazníků už by měl peníze nastálo.

Kdybychom my koukali na ten okamžitý efekt, který byl v prvním měsíci mizerný, žádný fix bychom mu nedávali. Bohužel takhle na to kouká spousta provozovatelů affilu. Fix nedají, pokud někdo nemá okamžité výsledky. A to je chyba.

Partneři totiž chtějí vidět rychlé výsledky. A když je nevidí, končí kampaň. Vy ale jako provozovatelé musíte ze statistik vědět, že se vám to vyplatí a tak mu nějaký ten fix dejte. Třeba jen na půl roku. Popřípadě mu nabídněte nějakou minimální výplatu.

Tedy že mu nabídnete pro partnera méně výhodné procentní podíly, ovšem s jistotou, že hned od začátku bude mít své jisté. Za pár měsíců zjistíte, že na tom díky lepším podmínkám vyděláváte.

A z pohledu affiliate partnera?

Nedělejte tu chybu, že kampaň ukončíte po prvním měsíci či po pár dnech, protože se vám nevyplatí. Ti lidé, které přivedete, fakt nezačnou platit hned.

Pokud kampaň ukončíte, zjistíte po pár měsících, že to byla chyba. Ti uživatelé které jste za těch prvních pár týdnů přivedli, totiž mezi tím platit začnou a vy si budete trhat vlasy za to, že už tu kampaň na webu nemáte a připravili jste se tak o další a další budoucí příjmy.

U affilu to chce prostě trpělivost. A to z obou stran. Jak ze strany provozovatele affil programu, tak ze strany partnerů.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

AffiliatesList.eu - affiliate marketing krok za krokem


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


19 komentářů / Affiláci – nečekejte zázraky na počkání

  1.  VK Ručně stavěný srub k pronajmutí dne 14.01.2013 v 10.22 hod.

    Celé to je pouze o jednom a to o strachu.

  2.  Petr Jeník dne 14.01.2013 v 10.32 hod.

    Jo jo – to máš pravdu. Partneři mají strach, že vydělají méně než např. u adsense a provozovatelé affil programů mají strach, že na nějakém počátečním fixu prodělají.
    U těch provozovatelů je to ale také často o tom, že affil manageři nemají dostatečné pravomoci nějaký ten fix dát a musejí se na to ptát nadřízených, kteří o tom vědí kulový a chtějí vidět okamžité výsledky.

  3.  RadekP Recenze kuchyňských robotů dne 14.01.2013 v 11.18 hod.

    Petře díky za černé na bílém (pardon šedém) – pořád si opakuju, že trpělivost růže přináší a že nemůžu na svých webech okamžitě trhat rekordy. Jenže ono to chce občas slyšet i odjinud. Díky

  4.  Radek Novák dne 14.01.2013 v 12.15 hod.

    A co platba za registraci, je to taky affil?

  5.  Kvasnička Jan Kvasnička Jan dne 14.01.2013 v 13.00 hod.

    Super článek z praxe. Je to přesně o strachu a o tom, že lidé nejsou trpěliví a chtějí výsledky vidět hned. Sám mám stejnou zkušenost z praxe, ale zase hodně závisí na tom, jak affilak pracuje. Pokud cpe do PPC, tak už chce vidět alespoň nějakou základní návratnost a ti už kalkulují trochu jinak. Více takových článků :)

  6.  Eskim sms zdarma dne 14.01.2013 v 13.34 hod.

    Lidé berou affil jako PPC. Nahodím a chci vydělávat – a to je samozřejmě chybné. Mám ale stále častější pocit, že většina lidí rozdíl v těchto příjmech má pod hranicí rozlišování a to je důvod, proč dobrých affiláků nikdy tolik nebude – musí se u toho více přemýšlet.

  7.  Petr Jeník dne 14.01.2013 v 13.40 hod.

    Radek Novák: Není moc kvalitních partnerských programů s provizí za pouhou registraci. Po pravdě neznám žádný rozumný. A je to dáno tím, že partneři pak podvádějí.
    Platba za registraci je většinou spojená ještě s něčím. Třeba u sázkovek je to vklad. U různých půjček je to ověření skutečné identity daného zákazníky (třeba telefonicky, popř. zaslání nascanovaných dokumentů).
    Za samotnou registraci už peníze téměř nikdo nedává.
    Vyhlášené v tomto ohledu bylo třeba aukro. Také s tím ale přestali, protože zjistili, že vyplácí strašně moc peněz za mrtvé duše.

  8.  RT Prima Zoom dne 14.01.2013 v 21.19 hod.

    Pěkný článek i s uvedením příkladu. Trpělivost je u affil projektů velmi důležitá vlastnost a platí vesměs obecně pro všechny druhy podnikání. Na eng stránkách mám raději affil, v ČR (bohužel) zatím u mne vede PPC a přímý prodej reklamy – z důvodu absence kvalitních affilů..

  9.  Mirek Flákárna dne 15.01.2013 v 9.47 hod.

    Ono to je dáno také tím, že lidi nechtějí sypat peníze do něčeho se jim nezačne brzo vracet. Myslím si, že nyní na začátku roku kdy je obecně slabší návštěvnost a výdelky bude tento trend sílit. Obecně, na affil to chce mít zkušeného člověka co v tom umí chodit a těch moc není.

  10.  Petr Jeník dne 15.01.2013 v 11.19 hod.

    Mirek: To je právě to. Lidi chtějí okamžité výsledky. A přesně o tom je ten článek. Je to totiž chyba, protože tak to prostě u affilu nefunguje.

  11.  Michal Vilímovský Medicína před promocí dne 15.01.2013 v 17.36 hod.

    U affilu strašně záleží na tom jak relevantní návštěvníky má člověk na webu. Lidé přicházející ze sociálních sítí jsou obecně méně ochotni něco nakupovat a klikat na affil či banner. Naproti tomu u lidí z vyhledávačů nebo PPC reklamy je to jinak. V Čechách je problém s „malostí“ trhu, a pak taky s takovou speciální náturou typu: „Hele on za to dostane provizi, tak já si to raději koupím přímo od dodavatele, aby tu provizi nedostal.“ V zahraničí jsou lidé uznalejší, a pokud člověk poskytuje hodnotné a kvalitní informace a doporučení založená na vlastní zkušenosti (jako třeba Pat Flynn nebo Tom Ewer na svých blozích), tak za to lidé rádi zaplatí. ale tu trpělivost to chce v každém případě. A jinak – moc pěkný článek…

  12.  Pelo dne 16.01.2013 v 2.30 hod.

    Z dob kdy jsem propagoval affil pujcky mam opacnou zkusenost, tydny az mesce muzete cekat, pak se to treba nadprumerne rozjede, ale tech par predchozich tydnu/mesicu to maximalne tak dorovna na uroven ppc tzn. pokud mi affil web s dobrym trafikem ze zacatku i po ab testovani stagnuje, tak za cas tezko nekolilanasobne predezene ppc. takze kdyz se mi nejakej affil nezda (ma slabej zacatek) tak nema cenu cekat a jdu rovnou jinam nebo nasazuju pppc…

  13.  Libor Kamerové systémy dne 16.01.2013 v 11.53 hod.

    Zalezi na co affil je, v tvem pripade je to logicke, lidi si to urcite dele zkousi, nez koupi, zapasy ktere sleduou jsou treba az za tyden atd. Na druhou stranu treba affil na prodej obleceni nema tak dlouhou dobu na to, aby jsi vedel zda jede nebo ne, tricko vetsina lidi nevybira mesic.

  14.  David web dne 18.01.2013 v 22.13 hod.

    Hodně podobné to je u rozjezdu webu, uplyne měsic, dva tři a některí to už zabalí:) přitom za tuto kratkou dobu se web mnohdy nedostane pořádně do vyhledavacu, nema zadnou historii, začina se teprve rozjiždět reklamni kampaně a vydělky jsou jen malé, nepokryjou třeba ani 2% měsičních nákladu, následně pomalu ale jistě nebo i rychle v dalších mesicich stoupaji a po par mesicich uz je v jistem a stale zvysujicim zisku. Znak budouciho uspechu je nekdy i to ze web z minimalni nebo žadné plac.propagaci vůbec neco vydelava(treba jen velmi malo), o to vice je to potřeba pak osolit v reklamě nebo jakékoliv jiné propagaci.
    Tedy jak pro affilaky tak pro nove vznikajici weby je někdy dobre, lepší vydržet než to po par týdnech naštavěně a se ztratou zabalit.

  15.  Martin LED žárovky dne 19.01.2013 v 19.05 hod.

    Trpelivost je to co vetsine affil partneru nema. Sam sem si tim prosel. Od te doby affil nedelam :)

  16.  Kapibara dne 21.01.2013 v 19.30 hod.

    Petře ty jsi začal pít nebo máš nějaké jiné problémy?

  17.  Petr Jeník dne 21.01.2013 v 19.35 hod.

    Proč se ptáš? Je na článku něco špatně? Pokud myslíš že jo, možná by bylo lepší napsat co tam je špatně, než psát podobné duchaplné poznámky.
    A abych slušně odpověděl. Nezačal a nemám.

  18.  Rudy automaty zdarma dne 11.03.2013 v 21.35 hod.

    Veľa Vás tu píše, že to je o strachu.. Ja v tom vidim aj iny dôvod. DEMOTIVÁCIU.. Ja (po rokoch skúseností) viem, že všetko je o tom vydržať. Ale pozrite sa na to aj s tej druhej stránky. Zo stránky toho affiliate, ktorý sa narobí z tvorbou nejakej tej affiliate mini site, a následne z jej optimalizáciou.. Teší sa a je plný očakávaní. Zrazu však zistí, že to nejde až tak, ako si predstavoval.. Tak sa na to vykašle a skúsi niečo iné..

    Ludia sa nechajú demotivovať sebemenším sklamaním. Je to proste „human nature“..

  19.  František ortopedie dne 14.03.2013 v 0.26 hod.

    Tak on to není problém jen affil programů ale snahy vydělat na čemkoliv prakticky v každém oboru. Ta trpělivost zde bohužel není. Navíc postupem času povětšinou opadne i ta počáteční nadšenost. (Znám z vlastní zkušenosti)



Štítky: , , , , ,