Čec 3
Při nabízení inzerce by to chtělo mít trochu soudnosti
Narazil jsem na jednu nabídku inzerce, která mě tento článek donutila napsat. Byla to taková pověstná poslední kapka, díky které moje trpělivost s prodejci internetové inzerce přetekla.
Nabídka je na webtrhu a zní: Prémiová reklamní plocha – 5000 UIP/měsíc – faktura
Ve svém hodnocení této nabídky pominu to, že do nadpisu dává slovo faktura – to by snad mělo být samozřejmostí.
Rozhodně ale nemůžu nechat bez povšimnutí slovo „prémiová“.
Co je proboha „prémiového“ na banneru v záhlaví webu úplně nad jeho obsahem?
To je totiž společně s vertikálním grafickým bannerem umístěným vpravo úplně vedle obsahu nejhorší možná pozice pro inzerci, kde míra prokliku dosahuje směšných čísel a to i v porovnání s už tak směšnými čísly průměrné míry prokliku všech bannerů.
Průměrná míra prokliku na reklamu dosahuje v ČR 0,23%. A to mluvím o míře prokliku napříč všemi možnými reklamními formáty.
U samotných bannerů je to ještě méně. Konkrétně 0,16%. Z 1000 zobrazení tedy můžete očekávat, že na banner klikne 1,6 lidí.
(údaje o míře prokliku čerpám ze zkušeností a pokud mi nevěříte, tak i z článku na MediGuru)
A to mluvím o všech bannerech. Tedy i o bannerech pod články či těsně vedle nich. U bannerů v záhlaví webu to bude ještě méně.
Z tisíce impresí tedy můžete u banneru v záhlaví očekávat tak jeden proklik.
No a zpět k té nabídce. 5000 UIP a 9000 zobrazení za měsíc. Počítat tedy můžete s nějakými 10-20 prokliky za měsíc.
A prodejce takovéto inzerce nastaví BIN na 999 Kč – tedy 50-100 Kč za proklik – to bych musel mít na čele asi vytetovanou jitrnici, abych si takovouto inzerci koupil. Nekoupil bych to ani za vyvolávací cenu desetkrát menší.
Proč bych se měl jako inzerent zabývat proplácením faktury či komunikací s takovým publisherem, když z toho budu mít maximálně 20 návštěvníků?
Fakt by to chtělo trochu soudnosti při nabízení inzerce. A že takových nabídek je.
Trochu u nabízení inzerce přemýšlejte. Vymýšlejte nové formáty dělané přímo na míru inzerentům, kde se dá očekávat, že se jim inzerce u vás vyplatí.
Proč někdo platí za inzerci? Je důvodem to, abyste vydělali vy, nebo aby vydělal on?
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Kamionová přeprava Mezinárodní i vnitrostátní kamionová doprava.
KupObsah.cz Poptávky a nabídky inzerce a obsahu pro weby na jednom místě
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Tipuju, že prémiová plocha je to podle toho, že je ve viditelné zóně bez rolování a je první. Nicméně nabízet to za tuhle cenu, když to prakticky znamená 5-10 tis zobrazení, no to na většině mých webů můžou mít lidi za 40-80 kč, akorát musí objednat za víc, aby to mělo administrativně smysl vůbec řešit.
Už jsem se setkal i s nabídkami typu 1000 UIP za den, fixní pozice banneru, ten byl ale na homepage a návštěvnost šla převážně na články přes longtaily, nebo dokonce byl poloviční než uváděná, protože prodejce vzal návštěvnost z doby kdy tam byla jednodenní špička, řekl denně tisíc a přitom to v průměru bylo 50 za den. Pro spoustu prodejců na WT dost typické, pokud tam vůbec kupuju reklamu tak chci minimálně 3 měsíční statistiky GA, chci vědět odkud chodí lidi a na které stránky. Tyhle typy to tam zkouší pořád …
Na světě je spousta lidí, i hloupých.
A co z toho plyne? Nekupovat display na webtrhu
U větších ryb už dávno nejde jenom o míru prokliku, ale o grafickou reklamu srovnatelnou třeba s panely u sportovišť nebo billboardy u silnic.
Menší ryby (třeba ten, o kom píšeš) udělají líp, když se zapojí do nějaké reklamní sítě a čas věnovaný sjednávání podobných zakázek věnují vyvalování u vody.
Větší ryba opravdu nebude kvůli brandu nakupovat reklamu s počtem impresí 9000 za měsíc.
Zrovna včera jsem se díval, že na Adsranky se taky najdou borci s nedobrým odhadem. Za odkaz z webu SR1,PR1 7353 Kč měsíčně. Vždycky přemýšlím, jestli prostě trolí nebo to snad (ne)myslí vážně.
No a pokud vezmeme v úvahu kolik je potřeba návštěvníků na 1 akci, např. nákup v eshopu, tak u mě je to cca 50 návštěvníků, záleží samozřejmě na zdroji, ale průměrně 50. Z průměrné objednávky mám cca 150 Kč čistého. Tzn. za 2-3 měsíce bych se dočkal zákazníka, který by mě vyšel na 2000-3000 Kč, byl bych tedy -2850 až -1850 Kč. Podle stylu nabídky bych byl moc zvědavý na těch 5000 UIP, z jakého zdroje, že to vlastně pochází. Podle ceny za reklamu, klasická rychlokvaška.
Ani mě to nepřekvapuje… když jsem dělal na webtrhu anketku https://webtrh.cz/270217-chovani-majitelu-webovych-stranek-dotaznik ukázalo se jak inteligentní lidi tam jsou. A když jsem poptával umístění článku chodily mi nabídky 600Kč a více za umístění na MFA webech o pár podstránkách spíchnutých na koleně a bez historie atd. Na webtrhu jsem působil cca před 10ti lety kdy jsem tam byl jeden z těch trochu uznávaných. Pak jsem se odmlčel na pár let a když jsem se nedávno vrátil nestačil jsem se divit.
Michal Seidler: Co tak koukám, tak máš registraci 2008. K 10 letům to má daleko a celkem máš ubohých 9 bodů za přínosný komentář. Takže pokud to není tvůj druhý profil, pak si lama.
Myslím, že vím, o který web jde. A zrovna ten 5000UIP má, ale jen díky autosurfu
Já dnes na Webtrhu objevil podobný inzerát, starší, ale stále aktivní. PR článek za cenu 3990 Kč bez DPH. Inzerent nabízí rozsáhlou recenzi služby, osobně vyzkoušenou. Ale stránky, na kterých to nabízí mají návštěvnost 4000 UIP za měsíc.
Jak píše Roubenka. Občas se najdou lidi co koupí z neznalosti i takovouto reklamu
Ono to bude hlavně tím, že si povětšinou každý myslí, že zbohatne bezpracně a od toho se odvíjí nejen ceny inzerce, ale i dalších služeb nejen na internetu.
no pokaial z tých 20tich čo kliknu 10ti urobia objednávku tak to nieje až taký zlý deal ne ? 😛
Ono těch zkoušílků je na webtrhu více. Za poslední 3 roky jde to fórum jen dolů.
Prémiová reklamné plocha znamená, že je k tomu prémie ještě k té reklamní ploše.
Proto je to prémiová reklamní polocha.
Když by tam premie nebyla tak by to byla jen reklamni plocha a ta by byla určitě levnjěší jak ta premiová reklamní plocha.
Možná zkusit jestli by místo premiové reklamní plochy ji neprodal jako reklamní plochu levněji.
Reklama šitá na míru je určitě cesta, statistiky z GA jsou samozřejmostí tak jako faktura. Některé nabídky na wt jsou vážně k smíchu a někdy i ty co chodí do mailu.
ne každý si to umí spočítat jako ty, někomu se to může jevit jako výhodná nabídka … kromě toho jsou oblasti, kde přivedení návštěvníka je hodné těch 50 Kč
Na webtrhu je pořád více a více odpadu, je vážně těžké tam najít nějakou dobrou nabídku či aukci