Led 22

Chcete vydělat na affilu? Zjistěte si, zda se cookies přepisují nebo ne

22.01.2015 v kategorii Reklama, Výdělek. / Zobrazeno 10 881x / 36 komentářů

Přepisování cookies (nebo jeho nepřepisování) jednotlivých affil partnerů je zcela zásadní, leč opomíjený faktor, který by měl brát v potaz každý affil partner a to u jakéhokoli propagovaného produktu.

Každý affil program to má jinak. U některého se cookies přepisují a u některého ne. Jen v krátkosti k principu:

Potenciální zákazník klikne na affil odkaz, do jeho počítače se zapíše informace pomocí cookies a pokud zákazník v budoucnu nakoupí, tak vám připadá provize.

Stát se ale může to, že tentýž člověk klikne na affil odkaz i u jiného partnera. Některé affil programy pak tu informaci přepíší a některé ne. Když se cookies nepřepíše, připadá takový zákazník tomu partnerovi u kterého klikl na affil odkaz jako první.

Když se přepíše, provize připadá tomu poslednímu.

Informace o tom zda se cookies přepisují mají většinou uvedené v podmíkách pro affil partnery. A pokud nemají, zeptejte se na to. Je to totiž fakt zcela zásadní informace pro to, jak nastavit kampaň.

1) když se cookies přepisují

Pak je nutné vést kampaň tak, aby zákazník provedl konverzi co nejrychleji a tomu přizpůsobit jak reklamní prvek, tak správně vybrat stránku, na kterou odkazujete. Nejde o kvantitu, ale kvalitu. Ideální je odkazovat na stránku, která přímo vybízí ke konverzi. K registraci, vyplnění formuláře, k okamžitému nákupu…., přičemž už i odkaz by měl být takový, aby člověk věděl co bude následovat. Např. tedy „Zaregistrovat se můžete zde“ apod.

2) když se cookies nepřepisují

V takovém případě nejde ani tak o kvalitu trafiku, ale o kvantitu. Nemusíte lidi posílat na vysoce konverzní landing page. Posílejte je na zajímavější stránky daného webu. Na konkrétní výrobky či služby. A odkaz může být a hlavně měl by být mnohem atraktivnější, který bude mít vysokou míru prokliku. V zákazníka ať si toho člověka pak promění někdo jiný. Vám provize zůstane ikdyž ho ke konverzi přivede někdo jiný nebo třeba i přímo provozovatel toho webu prostřednictvím remarketingu.

Co se reklamních prvků týká, tak u bodu č.1 klidně využijte bannery připravené provozovatelem affilu. Pokud ale platí bod.2 – tedy že se cookies nepřepisují, buďte tvůrčí. Na bannery kašlete. Chcete se zapsat do compů velkého množství lidí a textový odkaz „Přehrát video“ vám k tomu pomůže mnohem víc, než tisíckrát zobrazený banner, na který nikdo neklikne. A když klikne, tak se stejně hovno stane, protože to byl s největší pravděpodobností člověk, který už dávno před tím klikl na „Přehrát video“ na webu někoho, kdo jen tupě nevkládá bannery a vy tak tomu člověku jen ukážete kde má udělat konverzi, na které vydělá někdo jiný.

btw – tento článek není o tom, zda je lepší nebo horší jedna z těch variant. Obě mají své plusy a mínusy. Článek je o tom, že informaci o přepisování cookies musíte brát na zřetel, abyste na affilu vydělali víc než pár stovek za měsíc.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

AffiliatesList.eu - žebříček výnosných affiliate programů.

Ebooky.CZ Novinky ze světa e-knih, čteček a tabletů

Skladové regály Levné regály do skladu i pro domácnost.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


36 komentářů / Chcete vydělat na affilu? Zjistěte si, zda se cookies přepisují nebo ne

  1.  Anonymní dne 22.01.2015 v 11.41 hod.

    Autor tohoto článku by si měl nejdřív o věci něco přečíst, dřív, než bude vydávat podobné blbosti.

  2.  Peter Mak Kasa slevové kódy dne 22.01.2015 v 13.54 hod.

    Ja nepoznám ani jeden affil čo by neprepisoval cookies. dajte priklad aspon na jeden nech si prečítam ich podmienky

  3.  Petr Jeník dne 22.01.2015 v 14.03 hod.

    Je jich celá řada. Jen o tom partneři často vůbec nevědí.
    Hned na první pokus jsem toto našel ve FAQ partnerského programu TipSportu:
    Co se stane, když během 30 dnů klikne můj návštěvník na vaši reklamu na jiném partnerském webu? Komu se v tomto případě započítá provize?
    V takovém případě se provize započítá vám. Platnost cookies u našeho partnerského programu je 30 dní. Pokud tak návštěvník klikne na banner na vašem webu, nemusíte se bát, že provizi ztratíte, když klikne na banner i na jiné stránce.

  4.  Duben Online hry zdarma dne 22.01.2015 v 14.04 hod.

    Tak o programu, kde se nepřepisují cookies jsem ještě neslyšel. Taky bych byl rád za nějaký příklad. Hned bych se tam zapojil.

  5.  Duben Online hry zdarma dne 22.01.2015 v 14.07 hod.

    Jenže to není o přepisování/nepřepisování, to je o tom, že ten affiliate má trvání 30 dní, pokud ale během 30 dnů přijde přes další affiliate odkaz, tak ten původní se samozřejmě přepíše.

  6.  Petr Jeník dne 22.01.2015 v 14.08 hod.

    Nepřepíše. V tom dotazu se přímo ptá, zda se přepíše nebo ne. A odpověď je jasná.

  7.  Kozajda Dámská trička dne 22.01.2015 v 14.26 hod.

    A já se těšil na seznam českých affil inzerentů, kteří ho přepisují už na webu vyskakovacím oknem :(

  8.  Petr Jeník dne 22.01.2015 v 14.55 hod.

    Jo a že bych vám rovnou posílal peníze bez práce, to byste nechtěli? :)

  9.  Kozajda Dámská trička dne 22.01.2015 v 15.48 hod.

    Ne. Ale jako od dlouholetého morální arbitra dobrého vkusu jsem spíš očekával článek podobného ražení 😀

  10.  manasekp dne 22.01.2015 v 18.24 hod.

    Pekny objev. Mozna se k nam casem dostane i nekolik let stara novinka cookie stuffing.

  11.  Petr Jeník dne 22.01.2015 v 19.09 hod.

    Tahle „novinka“ u nás už nějaký ten rok je. Tedy alespoň v affilu cíleném na zahraniční sázkovky.
    Ty české docela dbají na to, aby jejich propagace byla na nějaké rozumné úrovni a různý šméčka nepovolují a hlavně netolerují.
    (tedy jestli správně chápu ten pojem Cookie sfuffing – tedy jakési „podvodné“ sbírání cookies v podobně např. vyskakovacích oken, rámů apod.)

  12.  Petr Jeník dne 22.01.2015 v 19.40 hod.

    Petr Ozogán: Ses asi zbláznil ne? Dávat mi sem odkazy na nějakou infosračku a zaobalit to tak, jako že „tihle mají takový a takový affil“. Si ani sám nevěřil, že to tu nechám viď že ne :)

  13.  frances web dne 22.01.2015 v 21.39 hod.

    Článek jsem ani nečetl, ale je mi jasné, že se autor mýlí.

    BTW: ty instatní komentáře jsou geniální:-D

  14.  HC Zrcadlo.blogspot.com dne 23.01.2015 v 8.51 hod.

    Je možné např. v procentech u růstu tržeb vyjádřit, jak úspěšné jsou zmíněné postupy?

    Díky.

  15.  Petr Jeník dne 23.01.2015 v 9.06 hod.

    To je těžký. To bych porovnával jabka s hruškama.
    Ale zkusím to. Na jednom webu mám jak link na registraci, tak link na atraktivní stránku, kde mám vysokou míru prokliku. Obojí stejný affil partner, který cookies nepřepisuje.
    Zobrazení mají stejný počet.
    Atraktivní odkaz: 36800 kliků – 114 konverzí
    Odkaz na vysoce konverzní stránku: 315 kliků – 12 konverzí
    Jak je vidět, tak ta landing page dělá své – má velmi slušnou míru konverze.
    ALE
    Především je vidět, že mnohem víc mi vydělá za stejný počet zobrazení ten atraktivní odkaz u kterého nepočítám, že se uživatel zaregistruje hned, ale ke konverzi ho následně přivede někdo jiný.

  16.  Janek dne 23.01.2015 v 18.00 hod.

    Tady někdo chtěl kvalitní seznam affilů :), musíte zkoušet, měřit a hledat. Ale obecně jsou ty nejlepší, ty které zneužívají lidských závislostí hazard, shopping, koníčky. A pak to, o čem dokážete mluvit sám. K čemu vám bude, když vám někdo řekne, že 500m pod vámi je zlatá žíla, když nevíte jak se k ní dostat ;). Tím nechci říct, že podpora hazardu je dobrá věc, musíte se smířit s tím, že krev ulpí i na vašich rukou, pokud tedy budete podporovat ten tvrdý hazard a ne jen nějaké mobilní klikačky, byť i tam to může začít. Nebo na to serte a jděte na pivo! Tam už bývá spousta rádců.

  17.  Tomas Paleo dieta dne 23.01.2015 v 20.21 hod.

    Přepisování je docela podstatná informace a předtím jsem nad tím ani neuvažoval. Jen mě teď napadá jedna věc, když má partnerský eshop přepisování a já k němu někoho přivedu, ten nenakoupí hned a po brouzdání po webu, kde se mu produkt bude zobrazovat přes adsense přejde přes adsense, tak se taky přepíše? Každopádně díky za článek k zamyšlení.

  18.  Vilém Mikyška muj prvni wordpress site dne 23.01.2015 v 20.34 hod.

    Ten baner vpravo: „klikni sem, jinak zabiju tu kachnu!!!“ je brutálně dobrej heheh. museli jsme na něj s malou dcerkou kliknout, protože jsme v žádném případě nechtěli, aby byla zabita kachna.-))) to je snad na nějakej BAN:-))

  19.  Petr Jeník dne 24.01.2015 v 8.20 hod.

    Tomas: záleží na tom, o jakou jde konverzi. Pokud je tam registrace, je ten zákazník už „nastálo“ váš. Pokud ale nakoupí bez registrace, tak se o jeho další nákup poperete s dalšími affiláky, případně právě se samotným provozovatelem (pokud ve své kampani používá affil kódy)
    Vilém Mikyška: to je práce Standy Dubna, který je na podobný hovadiny mistr :) – testujeme společně s ním účinnost této reklamy.

  20.  classic levne leteny dne 24.01.2015 v 15.48 hod.

    hey! mě se nikde žádná kachna nezobrazuje!!???

  21.  Marcel ikea černý most katalog dne 24.01.2015 v 16.51 hod.

    Článek jsem ani nečetl, ale je mi jasné, že se autor mýlí.

    Super ty instatní komentáře

  22.  Kapibara dne 25.01.2015 v 10.43 hod.

    Tady je zajímavý článek sice starší ale k tematu.
    btw. vidím na některých komentářích, že demence se velmi rozrůstá..

    http://www.businessinsider.com/ebay-the-fbi-shawn-hogan-and-brian-dunning-2013-4?op=1

  23.  DK web dne 25.01.2015 v 22.01 hod.

    Nemusíte být MUDr., abyste měli funkční a vydělávající stránky.
    Musíte se ale držet fungující a osvědčené strategie a vytrvat u ní.
    Tento trénink učí, co dnes funguje a jak postavit Miliónový web.

  24.  Janek dne 26.01.2015 v 10.11 hod.

    DK: To bude zase nějaká kiršovina, Ozán se tu likviduje a toto projde? Kde má Petr své Tórovo kladivo proti mimozemšťanům?

  25.  Petr Jeník dne 26.01.2015 v 10.15 hod.

    Díky za upozornění
    Web komentátora DK přesměrován na sračkoweb.cz :)

  26.  Duben Slevové kupóny dne 26.01.2015 v 10.49 hod.

    Pokud se někomu neukazuje kachna, tak asi vidí banner na FotoRady. Momentálně jsou tam jen ty dva. Takže stačí dát reload. Ovšem koukejte na to pak kliknout, protože já už mám těch nevšímavejch nesoucitnejch vrahů plný zuby. Kdo má ty pečený gumový kachničky pořád obědvat … 😉

  27.  Vilém Mikyška muj prvni wordpress site dne 26.01.2015 v 12.14 hod.

    Otázkou je, kam až může etika banerové reklamy zajít. V klasické reklamě – TV billboard…atd je etický kodex dán, u internetu by mne to docela zajímalo.

  28.  Duben Slevový kupon dne 26.01.2015 v 12.34 hod.

    Viléme tohle je myslím ještě v pohodě. Reklama nesmí propagovat nezákonné věci, násilí, v určitou dobu a na místech kde ji mohou vidět děti nesmí obsahovat erotiku (paradoxně násilí vadí mnohem méně). Jinak rada pro reklamu vydává etický kodex reklamy http://www.mediaguru.cz/medialni-slovnik/eticky-kodex-reklamy/, na internetu platí myslím stejně, jen je hůře kontrolovatelný, ale zase AdWords, Sklik apod. mají myslím ještě přísnější podmínky a ostatní systémy mají tak malý záběr, že tam je otázka jestli se vůbec nějaké překročení řeší (pokud není nezákonné a není nahlášeno na PČR).

  29.  Ladislav Výsmek NEDANÍM dne 28.01.2015 v 9.20 hod.

    Mně se nedaří ani na jedné z variant, protože nemám návštěvníky. Jako by všechny rady ohledně SEO byly k ničemu :(

  30.  Petr Jeník dne 28.01.2015 v 9.56 hod.

    Problém je, že si necháš radit od těch kteří právě jen radí a ne od těch, kteří to skutečně dělají.
    Já jsem třeba udělal v červenci 2014 web. SEO jsem začal dělat v říjnu. V prosinci už tam z vyhledávačů chodilo 100-200 lidí perfektně cílených lidí denně. Teď už jich chodí mezi 250 – 350 denně a stále to roste.

  31.  Honza Slevové kupóny dne 31.01.2015 v 14.39 hod.

    Já teda neznám ani jeden český program, kde by se oplatka nepřepisovala, ale možná je to v zahraničí jinak…

  32.  Jakub On-line kuchárka dne 02.02.2015 v 11.18 hod.

    Čo by bolo lepšie na webe s receptami, tématikou varenie/pečenie – AdSense alebo by sa tam viac hodil affil?

  33.  Duben Online hry zdarma dne 02.02.2015 v 11.44 hod.

    Jakube tohle je tak individuální, že nejlepší způsob jak to zjistit pro tvůj konkrétní web je udělat A/B testování, a pak vyhodnotit která reklama ti vydělává víc. Samozřejmě je potřeba mít pro to nějaká statisticky rozumná data.

  34.  Labdo Labdo dne 02.02.2015 v 20.52 hod.

    Dříve dělal problém s cookies vivantis. Do srovnávačů zboží si posílali xml feed se svím affil id a „zabijeli“ tak přípané cookies partnerů. Nevím zda to stále dělají, ale myslím taky dost nefér pro partnery :)

  35.  Martin Vaše recenzie dne 04.02.2015 v 12.34 hod.

    A dobrá rada na záver. Prečítajte si pozorne obch. podmienky. aby sa vam nestalo ked už pri vyplacani provize vam nepošlu peniaze lebo ste propagovali na webe ktorý porušuje pravidla :-/

  36.  Karel Žaluzie dne 04.02.2015 v 17.46 hod.

    Osobně se affiliate vyhýbám, jelikož mi to přijde, že se kde kdo člověka snaží ojebat a zmíněné praktiky výše to jen potvrzují.



Štítky: , , ,