Čec 12

Chcete vydělat? Nedávejte na stránku to, co tam lidé hledají

12.07.2011 v kategorii Reklama. / Zobrazeno 5 792x / 6 komentářů

Dnešní článek by neměli nejspíš číst ti, kterým jsou proti srsti MFA (made for ads – vyrobeno pro reklamu) weby. Právě těchto webů se tento článek bude z větší části týkat a jak už i sám titulek článku říká, obsahově bezcenné MFA weby vydělávají často více, než pracně budované, obsahově dokonale zvládnuté stránky.

Nejdřív tedy trochu teorie. Ono tvrzení v titulku článku „Chcete vydělat? Nedávejte na stránku to, co tam lidé hledají“ je totiž dokonce i logické. Pokud někdo najde to, co hledá, tak nemá důvod hledat dál. Proč by měl někdo klikat na reklamu na webu, když k tomu nemá důvod? Našel co hledal, je spokojený, projde si obsah a tím jeho návštěva končí.

Může ho pochopitelně zaujmout nějaká související reklama, ovšem procento takových návštěvníků je opravdu malé.

Abych pouze neteoretizoval, uvedu příklad z jednoho svého webu a tím je web Caorle-it.cz , resp. jeho subdoména webcam.caorle-it.cz.

Ačkoli tento web má relativně slušnou návštěvnost v řádu stovek lidí denně, míra prokliku na reklamu je mizerná a to tak že hodně pod jedno procento (často i pod půl procenta a méně) – tedy méně než každé 400 zobrazení stránky zaznamenávám proklik na reklamní sdělení. (jsou 2 reklamní boxy na stránce)

Jak jsem psal výše, je to dáno tím, že zde lidé nacházejí to, co skutečně hledají. Většina návštěvníků sem chodí ze Seznamu na hledané slovo „caorle“ na nějž jsem web (subdoménu s webkamerami) optimalizoval. No a na webu kupodivu nachází přímo v obsahu to, co tam hledají a já je ne a ne naučit klikat na reklamu.

Vyzkoušel jsem už mnoho variant a stále nic. Oni prostě nechtějí nic jiného, než to, co chtějí. (to je divný 😀 )

No jo no. Alespoň mě může hřát u srdíčka, že mám web, který je něčemu alespoň trochu užitečný a musím se holt smířit s tím, že i přes relativně slušná čísla co se počtu zobrazení (v sezóně která právě běží kolem 50K impresí měsíčně) týká, nevydělá měsíčně více než pár tisícovek.

Kdybych kouřil, na cigára by to dalo, ale na pivo a kus žvance bych musel sáhnout do výdělků z obsahově bezcenných MFA, kde se míra prokliku pohybuje nikoli v desetinách procenta, ale v desítkách procent.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


6 komentářů / Chcete vydělat? Nedávejte na stránku to, co tam lidé hledají

  1.  Lukáš Valenta web dne 12.07.2011 v 11.38 hod.

    To je zajímavá myšlenka

  2.  eMan dne 12.07.2011 v 18.07 hod.

    I kdybys tam nedal ten webcam náhled tak tam prostě budeš mít slabé CTR, protože je to špatná niche.

  3.  Petr Jeník dne 12.07.2011 v 18.14 hod.

    co je niche?

  4.  Honza web dne 14.07.2011 v 8.59 hod.

    Niche bude v tomhle případě to Caorle. Ta fráze, kvůli které vše děláš. Já to mám podobně, poker-centrum.cz, desítky článků, se kterými jsem si dal práci a klikavost mizerná.

  5.  Fondil web dne 14.07.2011 v 23.02 hod.

    Pokud se nepletu, Aleš to myslel s tou niche asi tak, že je to prostě obor nebo business na kterej ses zaměřil. IMHO zkoušet dělat biz na webu o webcamerách nemusí být vhodný třeba proto, že tam nejsou vhodný dobře placený reklamy, není to vyhledávaný, návštěvníci nejsou „konverzní“..

  6.  kanter Counter Strike dne 29.10.2012 v 0.02 hod.

    ja mám tiež podobné skúsenosti, ked je web úplne jednoduchý a nieje na ňom to čo tam mám byť tak miera prekliku na reklamu je oveľa vyššia ako miera prekliku na nejakom blogu, kde sú pracné a užitočné vytvorené články



Štítky: , , , , , ,