Zář 19

Čtyři věci, z nichž 3 musíte bezpodmínečně mít. Jinak jste v háji

19.09.2012 v kategorii Podnikání, Úvahy. / Zobrazeno 10 851x / 35 komentářů

Než se pustíte do online byznysu v jakékoli podobě, zamyslete se nejprve, zda máte ideálně čtyři a v horším případě tři z následujících věcí: Unikátní produkt, hodně znalostí, hodně peněz a hodně času na práci. Pokud máte všechny čtyři, tak máte předem vyhráno. Pokud máte jen dvě z těchto věcí, ani nezačínejte. Pokud máte tři, musíte mít z jedné z nich tolik, aby nahradila tu čtvrtou chybějící.

(ne)unikátnost projektu/produktu

Pokud chcete rozjet např. eshop, který není ničím unikátní, budete se muset smířit s tím, že budete muset věnovat jeho rozjezdu opravdu velké úsilí a spoustu peněz. A budete muset také něco umět. Tedy né něco, ale pro úspěch toho musíte umět opravdu hodně.

Někdo by mohl namítnout, že znalosti a spousta práce se dá nahradit penězi. Jistě. Jenže těch by muselo být opravdu moc a bez unikátního projektu či produktu se prostě takto vynaložené peníze nevrátí.

A nemusí jít vždy pouze o e-shop. Stačí se podívat na současný boom prodeje „infoproduktů“. Ty projekty jsou o ničem. Nemají pranic společného s unikátností. A navíc se do nich pouští lidi bez koruny v kapse, kteří jen doufají v nějaký zázrak. Jak myslíte že dopadnou, když nemají na propagaci? Projekt bez nápadu nebude nikdo propagovat zdarma.  Nemají ani žádný přebytek znalostí, kterými by dokázali vymyslet něco převratného, co jim absenci peněz nahradí. A práce? Tu tomu pochopitelně věnovat nehodlají. Kdosi jim před očima postavil vzdušný zámek a oni se na něj pokoušejí vylézt.

U projektů, kde chybí unikátnost, tam prostě musí být opravdu veliký přebytek jedné ze zbývajících věcí. Tedy buď peněz, nebo znalostí, nebo práce. Jinak opravdu ani nezačínejte.

(ne)dostatek peněz

Pokud nemáte na rozjezd online byznysu dostatek peněz, prostě musíte mít znalosti, chuť hodně pracovat a produkt musí být unikátní. A i zde platí, že jedné z těch věcí musí být víc, aby ten nedostatek peněz celý projekt nezazdil.

Když budete hodně pracovat, tak se relativně unikátní projekt dá společně s průměrnými znalostmi celkem dobře prodat. I bez velkých investic. Té práce okolo je pak ale opravdu hodně.

Totéž platí o znalostech. Když jich máte hodně a umíte je dobře využít. Musíte ale také dost makat a věnovat tomu velkou spoustu času.

No a je celkem jasné, že naprosto jedinečný projekt/produkt se dá prodávat i bez větších investic a navíc k tomu postačí průměrné znalosti a mnohem méně práce, než u produktů neunikátních.

(ne)dostatek času

Nemáte dost času na práci? Tak musíte mít hodně peněz na lidi, kteří to za vás udělají. Nebo musíte mít opravdu hodně znalostí, aby jste dokázali i méně času opravdu kvalitně využít. No a nebo prostě váš projekt musí být natolik unikátní a jedinečný, že tomu ten čas věnovat nebudete muset.

(ne)dostatek znalostí

Pokud nemáte dost znalostí, musíte si buď najmout někoho, kdo je má a potřebujete tedy spoustu peněz. A nebo potřebujete moře času na průběžné čerpání těch znalostí a spoustu mravenčí a často zbytečné práce. No a jak už bylo několikrát zmíněno, musíte mít naprosto unikátní produkt. Takový, který se vlastně prodává úplně sám.

Chystáte se začít podnikat na internetu? Dobře si promyslete, zda vám náhodou nechybí dvě ze zmiňovaných věcí. A pokud ano, hodně zvažujte, zda do takového podniku jít.

Máte jen tři z ze zmiňovaných věcí? Jedné z nich musíte mít opravdu hodně. A pokud nemáte, popřemýšlejte, zda má začátek takového podnikání význam.

Nechci nikoho odrazovat od online byznysu. Naopak. I projekt, který nebude mít úspěch, je pro vás velkým plusem. Díky němu načerpáte znalosti a získáte tak jednu z těch čtyřech věcí, které je potřeba mít a budete to tak mít o to jednodušší příště.

Hlavně ale nevěřte na zázraky. Nevěřte lidem, kteří vám říkají něco jiného. Lžou.

David Kirš vám říká, že můžete vydělávat stejně jako on. On měl a stále má velké znalosti, unikátní projekt, spoustu peněz na propagaci a věnoval tomu velkou spoustu času. Splnil všechny čtyři podmínky, které jsem vyjmenoval. A proto uspěl.

Teď vám ale lže o tom, jak snadné to je. Není. Nemáte něco opravdu unikátního, spoustu peněz, spoustu znalostí a spoustu času, který tomu chcete věnovat? Resp. alespoň tři z těchto věcí? Budete potřebovat pátou věc. A tou je zázrak.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Inzerce a bazar Bazák.cz - stovky nových inzerátů denně

Ruleta Ruleta online, tipy a triky, ruleta systémy

Půjčky do výplaty Půjčte si rychle snadno a bez formalit.

Www.holitka.cz Gillette za poloviční ceny

Kupujete ready made? Návod jak začít rychle podnikat - jedna schůzka a podnikáte!


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


35 komentářů / Čtyři věci, z nichž 3 musíte bezpodmínečně mít. Jinak jste v háji

  1.  Václav Bartoš dne 19.09.2012 v 7.25 hod.

    Petře, zázrak je přesně to, co Kirš slibuje. Do roka budete milionářem. No, to je přece zázrak. Neřekne, že do minuty, do týdne nebo měsíce. To by mu nikdo nevěřil. Každopádně slyšet od někoho, že do roka budu milionářem, to je přece většině mamonářů strašně příjemný. A funguje to! Druhá věc je, že skutečnému podnikateli to neřekne vůbec nic a ještě ho to vyděsí vidinou dalších volných finančních prostředků.

  2.  David Lörincz blog David Lörincz dne 19.09.2012 v 7.29 hod.

    Myslím, že tím hlavním, co by měl každý (i ženy) mít jsou koule. Odvahu zkoušet stále nové metody prodeje a služeb. Vytrvat a poučit se z vlastních chyb.

  3.  Tomáš Konvalina web dne 19.09.2012 v 7.33 hod.

    To je jak návod od Babici. Nemáte-li peníze, tak pouŽijte znalosti. Nemáte-li znalosti, tak je můžete nahradit časem :)
    Jinak zdravim a někdy musíme zajít zase na pivo!!!

    Omlouvám se ostatním za vyřizování osobních vzkazů.

  4.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 7.34 hod.

    David: Koule ti nepomůžou. Resp. pomohou ti tak, že díky zkoušení nových věcí načerpáš znalosti, které ti příště mohou pomoci. A to jsem zmiňoval na konci článku. Ano – zkoušejte to. Ale nečekejte zázraky. Někdy se zázraky dějí. Ale není náhodou lepší se na zázrak nespoléhat?

  5.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 7.35 hod.

    Nazdar Tome. Nějakou tu pivní seanci určitě do kupy dáme.

  6.  Turek blog dne 19.09.2012 v 7.37 hod.

    Moc pěkný článek, dokonce by jsem řekl jeden z informačně nejlepších co jsi napsal, škoda že v něm narážíš na MI. Ne že by jsem byl sympatizant MI. Ale ten článek by si zasloužil video Ebook …. :) :) Ale vážně je dobrý.

  7.  Petr Halík Proficio dne 19.09.2012 v 7.53 hod.

    Po mém prvním business failu mohu ze zkušenosti potvrdit, že na tom hodně bude…nicméně pokud chcete zkopírovat někoho, komu se relativně daří a seženete si levnějšího dodavatele, tak stačí věci jen jedna z uvených a jedna bonusová – peníze a nebát se jít přes mrtvoly. Know-how zkopírujete, znalostí mít moc nemusíte a čas zaplatíte „levným dělníkům“…

  8.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 8.00 hod.

    Petře Halíku: říkáš vlastně totéž co já, jen to nevíš :)
    Abys věděl, kde sehnat ty levné dělníky, musíš mít znalosti. Totéž platí o sehnání levného dodavatele.
    Abys dokázal prodat zkopírovaný produkt, musíš z něj udělat něco unikátního.
    Co se levného dodavatele týká, tak to souvisí také s unikátností produktu.
    Produkt nemusí být unikátní jen v té podobě, jak si to lidé představují.
    Může být unikátní právě třeba i jeho cenou.
    Nebo formou prodeje.
    Ty jsi vlastně vyjmenoval tři z těch věcí. Spoustu času na práci, unikátnost a znalosti.

  9.  Raddo Top Muz dne 19.09.2012 v 8.33 hod.

    Pekne napisane, kazdopadne niekedy je zacat dobre aj ked mas len jednu z tychto a ked si ctiziadostivy tak ostatne sa naucis na vlastnych chybach..ale mas pravdu pre cisty priebech „bez“ failov su potrebne tieto 4 ..

  10.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 8.39 hod.

    Která z těch věcí ti může sama o sobě stačit k úspěchu?
    Osobně si myslím, že pouze s jednou zmiňovaných věcí není šance na úspěch.
    Když budu hodně shovívavý, za určitých okolností by stačily pouze dvě. Ale těch obou by musel být opravdu velký přebytek.

  11.  Lukáš Knotek web dne 19.09.2012 v 8.47 hod.

    #4 „Ano – zkoušejte to. Ale nečekejte zázraky. Někdy se zázraky dějí. Ale není náhodou lepší se na zázrak nespoléhat?“
    Pěkně řečeno a ještě bych to upřesnil :)
    Zázraky se nedějí nikdy!
    Je to možná slovíčkaření, ale nemám moc rád slova jako zázrak a štěstí – vždycky jsou to jen výsledky (mnoha) kroků, které před tím člověk udělá. Třeba je udělá intuitivně, bez vědomí nějakého budoucího cíle, to ale neznamená, že ten případný výsledek je pak zázrak.
    Prostě jak píšeš: už tím, že něco zkusíš, byť bez znalostí atd. a investuješ svůj čas, jdeš nějakému výsledku naproti.

  12.  Raddo dne 19.09.2012 v 9.11 hod.

    RJ – no popravde kde som siel ja do internet bizu v 2006 nemal som ani jednu akurat ze chcem a povedlo se mi to,prachy som zarabal v irsku a v anglii za pasem ,po veceroch brazdil internet co a jak , fora a podobne , niekolko failov a znovu do 14 hodinovej prace 6-7 dni v tyzdni , znovu tazko zarobene prachy prepadnute namargo zleho smeru a podobne , ziadna snaha od inych poradit..vobec som nevedel ktorym smerom ziadna unikatnost,ziadne znalosti – kodovanie a pod., prachy tie tazko tazko zarobene a investicie v malom kedze nebol prebytok a cas ten nebol tiez moc ked chodis domov o devaty vecer a rano v piet stavas .. a zrazu bol boom a uz to slo … takze stale sa da aj bez tych tvojich 4 veci , tie 4 su uz len luxus to keby ze vtedy mam k dispozicii ..

  13.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 9.18 hod.

    Raddo: No – trochu si protiřečíš. Píšeš, že nebyl čas, ale zároveň, že jsi denně trávil večery na internetu.
    Píšeš, že jsi neměl znalosti. Ale píšeš, že si se učil. A tedy znalosti získal. Ještě před tím, než jsi začal podnikat. A získal jsi je tím, že jsi tomu věnoval čas.
    A píšeš o penězích, které jsi investoval. Nebylo jich moc, ale byly.
    To už jsou 3 věci.
    O svém produktu jsi nic nepsal. Mít v r.2006 unikátní projekt nebylo tak složité, takže i tady se domnívám, že unikátní mohl být a nejspíše i byl.
    Ono v roce bylo unikátní i pěkně udělané MFA na půjčky :)

  14.  Turek Twitter dne 19.09.2012 v 10.14 hod.

    Kdysi to bylo asi lehčí, ale jak vždy s oblíbou říkám Coca Cola taky začínala v době kdy měla konkurenci a kde je. Člověk by hlavně neměl ze sebe dělat bezmocného, protože to je vždy strašně snadné udělat ze sebe oběť systému. Za vše může vláda, ale proč jsou bohatí i v Zimbabwe :)

  15.  Igor Šperky dne 19.09.2012 v 10.59 hod.

    Mame vsetky 4, uz sa tesim na uspech :)

  16.  vital domenovy biz dne 19.09.2012 v 11.54 hod.

    chyba tam jedna podstatna vec – zdravy usudok. bez neho mozes mat vsetky styri a pritom nic…

  17.  ivusko webové aplikácie dne 19.09.2012 v 12.04 hod.

    vynikajúci blog. už dávno som si nepridával blog do rss. pokračujte.

  18.  Jiří Knesl Školení Scrum dne 19.09.2012 v 12.15 hod.

    Já začínal s tím, že jsem měl hromadu znalostí a štěstí. Času nebylo nazbyt, souběžně se začátkem podnikání jsem pracoval na fulltime a studoval VŠ. Vstupoval jsem na trh, kde už jiní existovali (a já některé z nich předběhl a některé ne). A peněz jsem taky moc neměl, splácel jsem extrémně nepovedený projekt, kde jsem chtěl rozjet aukční server a najal si lidi na dluh.

    Obecně si myslím, že když má člověk štěstí, tak nemusí mít nic.

  19.  Mark Aromaterapie dne 19.09.2012 v 12.45 hod.

    Radost číst tvoje články, opravdu.

  20.  Josef Kroupa Desigual móda dne 19.09.2012 v 13.36 hod.

    Nemám ani jednu z popsaných vlastností, přesto se do podnikání pouštím po hlavě. Je pravda, že s nevalnými výsledky 😀

  21.  Martin IT Efektině dne 19.09.2012 v 13.38 hod.

    Jirka Knesl: Souhlas, podle mě je hodně věcí v životě o štěstí, samozřejmě štěstí přeje připraveným,…

    Tím chci říct, že když budete vyhlížet denno denně nějaké mezery na trhu, to by v tom byl čert, aby se do pár let nezadařilo.

    Naopak většina lidí na příležitosti nečeká, takže když přijdou, tak i kdybyste před ně postavily kufr plný peněz, tak o něj snad ještě zakopnou.

  22.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 14.00 hod.

    Tak schávlně:
    Bude vám stačit pouhé štěstí k tomu, abyste rozjeli e-shop se spodním prádlem? Projekt nijak unikátní. Bez peněz, bez znalostí a bez toho, abyste tomu chtěli věnovat spoustu času.

  23.  dkoudela kravaty, kravata, dárek pro muže dne 19.09.2012 v 14.47 hod.

    Hlavní je nebát se riskovat…. Kirš dle mého zvolil vysokou míru rizika. protože investoavá suma do reklay a marketingu musely být ve stotisících. Kirš to mohl dát ty prachy měl a má a kdyby to nevyšle Petr by ho tady ještě několikrát propral že lidí nejsou naštěstí až tak blbí ( ale ve skutečnosti jsou) a neskočili mu na to. On by přišel o 300 000 na reklamě a konec.

    Ať si nově vzniklí infopodnikatelé představí situaci že si půjdou půjčit 200 000 aby mohli rozjet kampaň kterou možná ani zdaleka výdělky nesplatí a pak budou 200 000 splácet z platu dělníka….

    Bez velkého budgetu se Kiršovým výsledkům ani zdaleka nelze přiblížit

  24.  Petr Jeník dne 19.09.2012 v 15.00 hod.

    A právě o tom to je a díky za ten příspěvek, ve kterém jsi vlastně zopakoval to, co jsem psal v článku.
    Kirš měl balík prachů na kampaň a realizaci. Má potřebné znalosti, věnoval se tomu fulltime a nejen on, ale i tým lidí okolo něj. A měl unikátní projekt.
    Proto uspěl. (možná)
    Máte tohle všechno? Uspějete taky. Nemáte to? Zkuste to, ale nevěřte pohádkám.

  25.  Petr blog dne 19.09.2012 v 21.36 hod.

    … aneb výcuc z přednášky Michala Rostocka. Nic nového :-)

  26.  Petr Jirásek blog dne 20.09.2012 v 9.12 hod.

    S tím článkem se dá souhlasit. Jen mi to příjde příliš černobilé.

  27.  Lubomír dne 20.09.2012 v 11.45 hod.

    Pro Petra Jeníka nebylo jednoduché uspět, protože má na vše příliš kritický pohled. Když se rozhodnu něco dělat a nechám se zastrašovat nějakými potenciálními problémy, které zřejmě ještě ani neexistují, pak potřebuji opravdu mnoho vytrvalosti, na to abych vytrval.
    V tomto panu Jeníkovi tedy palec nahoru, že přestože je natolik kriticky analytický typ, že přesto vytrval. Analytycký typ ale není každý z nás. Někteří z nás si budou muset stejně vystačit s metodou pokus-omyl.

  28.  Petr Jeník dne 20.09.2012 v 12.11 hod.

    Petr: jakou přednášku máš na mysli? Můžeš prosím hodit odkaz? Docela by mě to zajímalo.

    Petr Jirásek: Jo – toto je teoretická rovina. Jinak než takto černobíle se to vysvětlit ale nedá. Je spousta dalších faktorů, které vše ovlyvňují a které (ne)mají na úspěch vliv.

    Lubomír: To není tak docela pravda. Například od LeagueSpy mě prakticky každý odrazoval řečmi „vždyť to jsou informace, které se dají najít všude zdarma, tak proč by je od tebe měl někdo kupovat“ apod.. dal jsem na instinkt a vyšlo to. Zanalyzovat tohle opravdu nešlo. Jedná se o něco, co ještě nikdo nezkusil.

  29.  Petr blog dne 20.09.2012 v 13.39 hod.

    Petr Jeník: Mám na mysli tuto přednášku. Vím, že o něčem takovým je tam řeč http://www.youtube.com/watch?v=kA8PVQfXpDk

  30.  Petr Jeník dne 20.09.2012 v 14.09 hod.

    Tuhle přednášku znám dobře. A řeč tam o tom není.
    Možná si to pleteš s pojmem „unikátnost“ – to tam rozebírá celkem pěkně, že unikátnost nemá význam jen ten, že to nikdo jiný neprodává.
    To je to jediné, co má můj článek s touto přednáškou společného.

  31.  Libor Kamerový systém dne 21.09.2012 v 12.48 hod.

    Sedi to pomerne dobre, fascinace Kirsem je az neuveritelna :) ale pokud te to bavi, proc ne, clovek se rozhodne pobavi.

  32.  Marek rc modely dne 28.09.2012 v 6.42 hod.

    Spousta lidí co dělají online biznis věří že jejich prodej tuningových doplňků na VW (doplnit téměř cokoliv jiného) je unikátní protože pomocí nich udělají z tuctového auto unikátní (auto nahradit téměř čímkoliv jiným). No a pak do toho vzdušního zámku né a né dolézt, maminka ječí protože to synáčkovi „zatáhla“ a synáček kudy chodí tam pomlouvá všechny okolo.

    Kolik takových případů ve svém okolí znám 😀

  33.  Nikan web dne 28.09.2012 v 13.13 hod.

    Myslím, že ta cesta k úspěchu může být i postupná. Něco během té cesty získáš, něco ztratíš. Svůj model vývoje internetového podnikatele jsem popsal v článku na svém webu (Evoluce internetového podnikatele).

  34.  Pepa web dne 29.09.2012 v 18.29 hod.

    Já mám jen dvě z těchto věcí a přesto se do toho pouštím… :)

  35.  Petr Jeník dne 29.09.2012 v 18.39 hod.

    A které to jsou Josefe Řezníčku ze SEOškoly? 😀
    Budu hádat:
    Vzhledem k tomu, že sedíš stejně jako já v sobotu večer u compu, tak to bude čas a budou to nejspíš i nějaké ty znalosti.
    S tím, že SEOškola není unikátním projektem jsi se tedy koukám smířil. Co se peněz týká, tak nevím. Ale když říkáš že máš jen dvě ze tří věcí, tak jich asi taky moc nebude, což je celkem zajímavý, protože ten projekt je jak když vypadl z Kiršovo milionového kopíráku. (musel jsem si rýpnout 😀 )



Štítky: , , , , ,