Led 31

Další nápad, jak vydělávat blogováním, neprudit čtenáře a být užitečný

31.01.2013 v kategorii Výdělek. / Zobrazeno 11 063x / 39 komentářů

Dostal jsem další nápad, jak by si bloger či majitel jakéhokoli magazínu mohl přivydělat nějakou tu pětku a přitom neprudit svoje čtenáře a zároveň být užitečný pro inzerenty.

Je to vcelku jednoduchý. Stačí se podívat na poptávky po PR článcích. Lidi poptávají zpětné odkazy z relevantních článků. O čtenáře jim bohužel ani tak nejde. Proč tedy prudit čtenáře články, které píšete jen kvůli těm zpětným odkazům?

Jenže když je neuvidí čtenáři, neuvidí je ani roboti vyhledávačů.

A tak jsem vymyslel blbůstku, kterou jsem aplikoval hned i na svůj blog. Mnozí si všimli, že tu přibylo menu Doporučené čtení.

A to je přesně to, o čem mluvím. Do tohoto menu budu vkládat PR články na různá témata. Mám v hlavně několik témat. Hosting, SEO, Reklama, a několik dalších.

Tato témata budou přímo v menu. Po najetí na téma se pak zobrazí jako v klasickém menu už přímo nadpisy jednotlivých článků.

Udělal jsem to tak, že jsem použil plugin pro WP Dropdown menu a ten prostě vložil do šablony. Je to jednoduchý jak facka.

No a navíc jsem si nainstaloval plugin Post Expirator, díky kterému nebudu muset hlídat expiraci jednotlivých článků (stránek) – tu prostě při psaní nastavím.

Řekněme, že článek umístěný takto v menu bude stát vč. napsání 1000,- Kč, přičemž to bude cena, za níž budu inzerentovi garantovat jeho umístění v menu po dobu jednoho roku.

Ve výpisu článků se sice neobjeví, ale bude mít jednu obrovskou výhodu a tou je právě to umístění v menu.

1 – je to označené „doporučené čtení“ – což je zajímavé pro nové návštěvníky webu a zbloudilce z vyhledávačů

2 – je díky tomu zajištěno, že na každý článek v tom menu povede interní odkaz z každé podstránky webu a články tak budou mít velkou sílu, co se vlivu na vyhledávače týká

A váš běžný a pravidelný čtenář, který PR stejně nečte a navíc ho tím akorát nasíráte? Ten si toho ani nevšimne.

Co vy na to? Bude tohle fungovat? Bude o to mezi inzerenty zájem?

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Rekonstrukce bytů , koupelen, bytových jader a další rekonstrukce - Praha a okolí

Poker herne online Najlepšie online poker herne na internete


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


39 komentářů / Další nápad, jak vydělávat blogováním, neprudit čtenáře a být užitečný

  1.  lucas03 blog dne 31.01.2013 v 14.09 hod.

    Ja som myslel, ze keby niekedy nieco podobne robim, tak len vytvorim novu kategoriu a vyradim tu kategoriu z rss citacky.
    Ale to tvoje je lepsie, kedze s to useri skoro vobec nevidia a nie kazdy pouziva rss zdroj. Na druhej strane, inzerent moze byt nasrati, ak si nekupuju clanok len pre odkaz ale aj pre citatelov (co myslim ze vacsina chce oslovit ludi, a nie vyhladavace). Tiez vyhoda clankov je, ze odkazy su dozivotne, aj ked niekde na konci po x prekliknutiach, ale su. A stare odkazy sa googlu tipujem pacia :)
    A doporucene citanie? to si trochu „series do huby“, cakaju, ze to je odporucanie autora blogu a namiesto toho to je ten najvacsi OT/ nezaujem pre citatela. Samozrejme, ak budes pisat len clanky o kvalitnom hostingu, domenovom registratorovi, tak to nie. Ale tych by bolo len par :)
    Ale na rok 8 000 na blog nie je zle (neviem kolko sa ti tam zmesti clankov)

  2.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 14.14 hod.

    No moje zkušenost je taková, že většina agentur poptávající články, tak jim jde především o ty odkazy.
    A aby byly za článek ochotné zaplatit víc, chtějí aby na článek vedl sitewide odkaz.
    A to že článek bude takhle v menu, tak je to i celkem dobré lákadlo pro lidi a tedy pro čtenáře.
    Těch článků se do menu vejde mnohem víc než 8.
    Je to dropdown menu a každá položka v menu tak může mít třeba i 10 podpoložek. Takže to mohou být desítky článků.
    Hodil jsem to do toho menu, tak vyzkoušejte – jen to musím ještě trochu nastylovat – je to dělaný narychlo, takže tam mám nějaký hnusný okraje – ale to spravím.

  3.  VK Stylové ubytování dne 31.01.2013 v 14.24 hod.

    Dobrý nápad :).

  4.  Marek L. dne 31.01.2013 v 14.30 hod.

    Podobnú metódu testujem už niekoľko mesiacov(umiestnenie sekcie v sidebare), našiel som žial len 1-ho inzerenta, ktorý bol ochotný priplatiť si naviac, za to pomerne slušne. Podobná rubrika sa hodí najmä pri monetizácii kvalitnejších a navštevovaných webov, kde vďaka doporučeniu vzrastie počet prečítaní a preklikov, prípadne sa zvýši povedomie brandu.

  5.  Adam Články o všem a o ničem dne 31.01.2013 v 15.11 hod.

    To je přesně ten důvod, proč na owww chodím :-) Nápad se mi líbí a dost možná ho v blízké budoucnosti otestuju.

  6.  stephan Letenky USA dne 31.01.2013 v 15.22 hod.

    Spatne se mi zobrazuje menu, ale to nejspis casem doladis. Prekryva mi napr. kategorii „nejnovejsi clanky“ vedle tvy fotky.

    Jak se stavis na publikovani PR clanku s pevnym datem smazani? Kdyz jsem nekolika zajemcum rekl, ze jim umistim clanek na 1 rok, tak mi rekli, ze se to takhle nedela a ze maji zajem pouze o trvale umisteni.

    Co si o tom myslis?

  7.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 16.02 hod.

    refreshni si stránku – máš pořád staré styly
    mělo by to být už ok

    co se týká toho umístění na rok, tak v tom problém nevidím

    1 – článek po roce stejně ztratí na hodnotě, protože zapadne do útrob webu a čtenáři ho nenajdou a i vyhledávače o něj přestanou mít zájem
    2 – většina agentur mi to dává i do podmínek – že chtějí aby článek byl umístěný min. půl roku či rok.

  8.  dokec Mysteriozni dne 31.01.2013 v 16.36 hod.

    velmi dobry napad, je dobre, ze se nekdo deli s knowhow, i kdyz by nemusel 😀

  9.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 16.50 hod.

    On je to spíš takový pokus, kolik se dá blogováním vydělat.
    Aktuálně „vydělávám“ tímhle blogem cca 4 tisíce měsíčně.
    Bannerů a textové inzerce už je tu ale dost a tak hledám další možnosti, jak ten příjem zvýšit.
    O ty kačky mi ani tak nejde, ale spíš o to zjistit, co se z toho dá vytřískat, aniž bych tím nějak moc své věrné čtenáře prudil a přesto aby to bylo účinné a cenově schůdné pro inzerenty.

  10.  m1ch3l SEO blog dne 31.01.2013 v 17.38 hod.

    Jednoduché a praktické :)
    Hlavní je aby to indexovaly vyhledávače a zbytek je fuk.
    Ale pokud si inzerent zakládá i na návštevnosti přímo ze stránky, kde byl publikovaný PR článek tak bych videl jedinou možnost a to dávat publikování o pár korun levněji .

  11.  stephan Letenky Anglie dne 31.01.2013 v 17.38 hod.

    [9] S velkym mnozstvim reklam musim souhlasit. Uz je jich tady opravdu hodne, hlavne ten banner od Wedosu v zahlavi je opravdu neprehlednutelny.

    Uz chybi pouze vyskakovaci okna pres celou stranku :)

  12.  Radek N. dne 31.01.2013 v 17.40 hod.

    Nejlepší je trvalý odkaz, sice zapadne, ale je trvalý. Pořád má nějakou hodnotu. Jako majitel webu bych neměl zájem o odkaz, který se po půl roce smaže. Takový je k ničemu… :).

    V tvém případě by spíš bylo zajímavé odkazy v komentářích doplnit o nofollow a zvýhodnit tak sponzorovaný odkaz pod článkem.

    Možná ubude počet komentářů, ale zase budou k věci. Ne jen kvůli zpětnému odkazu :).

  13.  Pavel Lasák Návody Microsoft Excel dne 31.01.2013 v 18.01 hod.

    Zajímavý nápad. Za chvílí hodně blogeru začne nabízet něco podobného. Stejně jak tomu bylo s placenou reklamou pod článkem.

  14.  Pari Abeceda bydlení dne 31.01.2013 v 18.12 hod.

    Jeste mi na tvem blogu chybi souvisejici clanky, to je take dobry zdroj internich linku.

  15.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 18.19 hod.

    stephan: reklam je tu hodně, ale to snad nevadí – nebo jo? vyskakovacích oken se fakt nedočkáš :)

    radek N: spousta agentur mi píše, že chtějí odkaz právě jen na nějakou dobu, ovšem aby byl linkovaný sitewide – podle toho také přizpůsobuju nabídku.
    Nofollow u komentářů dělat nebudu – chci tu mít trochu živo a ty follow odkazy jsou jedním z důvodů, proč sem lidi píšou

    Pavel Lasák: je to možný :)

    Pari: související články bych mohl dát. ale mám to tu prolinkovaný tagy, tak nevím, jestli by to mělo nějaký velký význam – ale souhlasím, že je to dobrý nástroj.

  16.  Radek N. dne 31.01.2013 v 18.28 hod.

    Petr: pak ale postrádají smysl placené odkazy pod článkem.

    Agenturám se nedivím. Že odkaz po roce neexistuje se pořádně projeví až tak po roce a půl. To už budou mít zase jiné klienty. :) Kdybys jednal s majiteli webů, tak ty by chtěli odkaz trvalý.

  17.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 18.37 hod.

    Nepostrádají smysl
    1 – jsou hned pod článkem
    2 – jsou doprovázeny textem
    3 – ukázka „prestiže“ – nabízím kvalitní služby a proto si můžu dovolit zaplatit za inzerci a né spamovat komentáře

    Majitel webu to nechává na agenturách, protože vědí co dělají. Agentura která by jen chtěla ojebávat své zákazníky, by moc dlouho nevydržela.
    Jen pro upřesnění – nemluvím tu o linkování MFA webů. Mluvím tu o kvalitních článcích na kvalitním blogu pro skutečné firmy.

  18.  stephan Letenky do Kanady dne 31.01.2013 v 18.48 hod.

    Jeník: mě ty reklamy nevadí, stejně je ignoruji 😀

  19.  Radek N. dne 31.01.2013 v 18.52 hod.

    No tak nepostrádají, ale nejsou tak účinné. Co takhle poskytnout případným inzerentům (pod článkem) možnost koupit inzerát ještě před vydáním? Google jej zaznamená hned v první vlně a odkaz tak (možná) bude mít větší váhu :). Stačil by nějaký systém, přes který se robot nedostane (owww.cz/fronta/konkretni-clanek) a v robots.txt zakázat owww.cz/fronta.. Možná by se jich pak prodalo více než jen tři v posledních deseti článcích.

    Agentury bych moc řešit nechtěl. Jsou takové i makové. Chtěl jsem tím říct jen to, že nemají až tak velký zájem na efektivnosti jako přímo sám majitel.

  20.  Petr Jeník dne 31.01.2013 v 18.58 hod.

    Podčlánkovou reklamu nechci řešit jinak – nebylo by to efektivní. Neumím si představit, jak bych to nabízel, aby mi to zaplatilo ten čas, který bych tomu věnoval.

    Mluvím fakt o agenturách a né o dětech, které si hrají na SEO experty. Skutečná agentura dělá to nejlepší co může, aby byl zákazník spokojený, protože ví, že se to prostě vyplatí.

    V poslední době jsem prodával i články s jediným odkazem za 150€. A byla tam právě ta podmínka, že článek musí být min. 6 měsíců a bude linkovaný sitewide.

    A takových poptávek mívám několik měsíčně. (většinou ze zahraničí)
    Věřím, že i v ČR lidi budou mít o tohle zájem.
    A pokud ne, ztratil jsem cca 2 hodiny času při nasazování toho menu :)

  21.  Josef P. Blog dne 02.02.2013 v 22.16 hod.

    Toto používám zhruba rok u dvojice webů, zkušenost je taková, že agentury jsou rádi za link z menu, některé to opravdu vyžadují a jak jsi psal, článek dostane poměrně hodně interních linků, záleží na tom, kolik podstránek zobrazuje to menu samozřejmě.

    Další poznatek, který jsem vypozoroval je ten, že články linkované z menu se daleko lépe umisťují ve vyhledávání a přivedou i nějaké ty čtenáře. Zrovna na tvůj blog mi jeden takový článek který je linkovaný z webu vede :-) a ve vyhledávání se celou dobu drží na první straně.

    Vysledoval jsem, že agentura pokud je článek nalinkován z menu zaplatí za umístění článku víc peněz, co se týče té doby umístění, tak většinou to mám tak, že agentura chce článek garantovat na webu minimálně na rok, ale pokud je na trvalo, jsou raději a já jim samozřejmě vycházím vstříc, neb jsem rád, když se vracejí a oni se vracejí.

    Takže pomalu ale jistě to aplikuji i jinde, takové doporučující drop down menu se dá udělat rychle a dá se dát kamkoli. Přijde mi, že tyhle články si i lépe drží ranky, může to souviset právě s interním nalinkováním, ale tvrdit ti to na sto procent nebudu :-) Jedno menu mám jako ty v horní části a jedno mám klasicky v sidebaru.

    Takže za mě, moje zkušenost je s tím dobrá a myslím, že i tady u tebe na blogu to bude mít úspěch nejen u inzerentů.

  22.  Alex slimbox dne 03.02.2013 v 0.45 hod.

    No nevím, jestli není lepší zrušit jen zrušit odkazy z textu než zrušit celé články. Aby nenastaly problémy s 404.

  23.  Krabath Tomáš Beck dne 03.02.2013 v 12.12 hod.

    Myslím si, že takto oddělit PR články je dobrý nápad. Taky je pravda, že to návštěvníky „neotravuje“. Mám několik nabídek na PR, tak jsem přemýšlel, že bych to taky nějak oddělil a tohle je dobrý nápad.

  24.  Jarda F. MenZone.cz dne 03.02.2013 v 18.52 hod.

    PR články v tom pojetí, jak je mnozí (hlavně z řad zadavatelů) chápali, jsme zcela zrušili. Snažíme se dělat články tak, aby měly pro čtenáře smysl a tudíž je brali jako jiný normální obsah. Samozřejmě to znamená, že na webu o terénních autech nepíšeme o plínách a tím pádem je i úbytek inzerentů, ale nebojím se zase říct si za článek třeba i několik tisíc a ti, kteří to myslí vážně, tak je zaplatí. Ono totiž prudit čtenáře webu, který má návštěvnost v řádech tisíců lidí denně, docela blbost, Dáte tam jeden nebo dva podobné články a křivka návštěvnosti začne hodně rychle klesat. Nebo je třeba i článek tématický, ale obsahově hodně slabý. To je to samé.
    V řadě případů pak ani neoznačujeme článek jako placený, protože to prostě není potřeba, čtenáře nezajímá, jestli je placený nebo ne, jeho zajímá, jestli je tam přínosný obsah a odkaz pak bere jako naprosto normální věc.
    Pokud inzerent trvá na tom, že chce mít článek na netématickém webu, tak to řešíme tak, že si napíšeme vlastní článek a jako poslední odstavec napíšeme, že sponzorem tohoto článku je firma XYZ, která provozuje stránky ABC s nabídkou produktů 123. Cenu dáme nižší než je klasický PR článek a taky se to prodá. Pro některé rozumnější inezrenty je to dokonce schůdnější, protože vědí, že na článek s dobrý obsahem je větší pravděpodobnost externího linkování než na nějaké pseudomarketingové plky.
    Byť PR články považuju za hodně zajímavý zdroj příjmů, tak myslím, že rozumný provozovatel „obsahového“ webu by neměl své stránky přizpůsobovat PR článkům.

  25.  Honza Prodej bytů Praha dne 04.02.2013 v 13.13 hod.

    Zdá se to jako dobrý nápad. Tak uvidíš jestli to půjde nebo ne.

  26.  Petr ucg prevodovky dne 04.02.2013 v 19.31 hod.

    Promluvím se šéfem, možná si mi jej podaří ukecat a nějaký ten PR článek koupíme.

  27.  David dne 04.02.2013 v 21.18 hod.

    Sakryš, jsem tady po delši době ale blika to tady už fakt fest :) Víc si to uz ani nedokážu přestavit. Moc barviček, moc blikatek.

  28.  Libor Kamerové systémy dne 05.02.2013 v 9.07 hod.

    Blika to hodne, ale pravidelny ctenar si vybuduje slepotu na banery, takze je to celkem jedno.

  29.  adam counter strike dne 05.02.2013 v 10.29 hod.

    podĺa mňa to moc nezarobí ale určite sú to peniaze takmer bez práce

  30.  Petr Jeník dne 05.02.2013 v 10.43 hod.

    Hned první den jsem měl 3 objednávky, kdy jsem určil cenu 1000,- Kč za článek a prvním pěti dávám slevu 50%, takže to bylo za cenu 500,- Kč za článek. Jen jsem je ještě neudělal, protože nějak nezbývá čas.
    Každopádně výdělek 1500,- Kč za nahození menu a napsání 3 článků je slušný.
    Navíc to chci každý měsíc zpropagovat a získat další a další inzerenty a já věřím, že se každý měsíc minimálně 3 inzerenty sehnat podaří.
    Ten výdělek není žádný šlágr, ale koukám do budoucna. Tedy na to, že za rok ty články expirují a já vždy ty stávající inzerenty oslovím, zda článek chtějí ponechat na místě.
    A fakt věřím tomu, že velká většina z nich si to na další rok prodlouží, protože ten článek bude v to dobu už mít solidní hodnocení od vyhledávačů, bude mít z vyhledávačů návštěvnost a bude tak pro inzerenty velmi užitečný jak co se přímého oslovení potenciálních zákazníků týká, tak co se týká SEO.
    A pak už to budou peníze za nic. A pokud se mi podaří získat 3 inzerenty každý měsíc a já fakt věřím že jo, budou z toho příští rok každý měsíc 3 tisíce navíc bez práce. A to je myslím opravdu slušný.

  31.  Celoy The Sims 4 dne 12.02.2013 v 8.06 hod.

    Tenhle nápad nezní špatně, možná ho využiju i na svém blogu.

  32.  Tesy Tesyho weblog dne 15.02.2013 v 19.37 hod.

    Tento nápad se mi hodně líbí. Určitě je toto lepší než ty klasické banery, protože ta „textová reklama“ není až tak do oči bijící.

  33.  Josef P. Blog dne 18.02.2013 v 20.06 hod.

    Petře co je, ty sis na ty PR články udělal affil? 😀 viz:
    http://webdeal.cz/nabidka-reklamy/efektivni-reklama-strankach-owww-t5389.html?view=unread#unread

    Apropó ještě tam nic nemáš, chtěl jsem se podívat jak budou články vypadat.

  34.  Petr Jeník dne 18.02.2013 v 20.12 hod.

    Nee – jen nestíhám, tak jsem to přenechal za úplatu někomu jinému http://webtrh.cz/213286-pronajmu-cele-menu-svem-blogu

  35.  Josef P. Blog dne 19.02.2013 v 12.30 hod.

    Jo tak už to chápu, taky možnost a určitě časově méně náročná, prodat ten prostor jako celek byl dobrej nápad.

  36.  AlesN Kecy k věci.cz dne 22.02.2013 v 15.52 hod.

    Tento článek, potažmo kolik takových článků se v menu objeví sleduji již delší dobu a nepřijde mi to jako nějaké terno o které by se inzerenti všemožně prali. Soudím podle počtu doposud přidaných článků (0) a to i přes ten prodej na Webtrhu. Zaznamenal jsem, že výherce aukce tyto články nabízí všude možně a doposud efekt stejný, jako počet přidaných článků.

    Nerýpu, jen by mě ze zvědavosti zajímalo, jestli je o to vůbec zájem? Jsou již nějaké prodané?

  37.  Petr Jeník dne 22.02.2013 v 16.52 hod.

    Jeden článek už je v menu nasazený
    Výherce té aukce jej prodal tuším hned druhý den po zahájení spolupráce.
    Já jsem našel 3 inzerenty hned první den, co jsem to začal inzerovat sám.
    Jen jsem neměl čas to dořešit – proto jsem také to menu pronajal.
    Ono všechno nejde hned a ani to není záměr to tam cpát pod tlakem.
    Stačí, když současný nájemce toho menu zajistí 3 články do měsíce a získá tak 36 tisíc za rok – čistý zisk tedy 21 tis.
    Když sežene 5 inzerentů měsíčně, vydělá 60 tisíc – čistý zisk tedy 45 tis za rok.
    K tomu stačí získat cca 1 inzerenta týdně. To by problém být myslím neměl.

  38.  AlesN Kecy k věci.cz dne 22.02.2013 v 21.28 hod.

    Děkuji za odpověď 😉

  39.  Alex Okna dne 06.04.2013 v 21.47 hod.

    Jednou jsem dostal za pr článek (neutrální) kvůli odkazům 1000 Kč, tedy to vypadá, že weby mají potenciál, ale automaticky poptávky nedostávám. Nevíte, jak na to?



Štítky: , , ,