Čer 22

Facebook kupóny na reklamu zdarma? Pozor na ně!

22.06.2012 v kategorii Reklama, Zajímavosti. / Zobrazeno 12 786x / 8 komentářů

Myslíte si, že vám někdy někdo dá něco zdarma aniž by chtěl, aby na tom on sám vydělal? A to nemluvím jen o tom, že ten kdo vám dá něco zdarma tak jen tiše doufá, že se díky dárečku a vyzkoušení jeho služeb zdarma stanete v budoucnu jeho zákazníkem. Konkrétně Facebook se může přetrhnout v tom, aby rozdával lidem kupóny na reklamu zdarma. On na nich totiž vydělá, ikdyž se zákazníkem stát vůbec nechcete.

A v čem tkví kouzlo výdělku při rozdávání facebook kupónů zdarma?

S každým dalším inzerentem se zvyšuje cena inzerce

Facebook kupóny rozdává novým zákazníkům, kteří u nich ještě neinzerovali. Většina takových nováčků vůbec netuší, jaká je reálná cena prokliku v jejich PPC systému a nastaví si bezmyšlenkovitě cenu, kterou jim Facebook nabídne. Mě osobně radí Facebook nastavení ceny kolem 15 korun z kliknutí. Zkusil jsem to tedy za jejich cenu a pak i za cenu třikrát nižší. Tedy 5,- Kč za proklik. A výsledek? Úplně stejný. Jen jsem utratil víc.

Jasně že mi to nežralo celých 15 korun za proklik, ale byla to přibližně jen polovina, tedy kolem 8 Kč.

Při maximální ceně nastavené na 5,- Kč mi to žralo necelé čtyři kačky. Počet zobrazení přibližně stejný, totéž počet prokliků a získaných fanoušků.

Bezmyšlenkovité nastavení nabízené ceny (protože je to zdarma a tak proč ne) vás tedy sice nic nestojí, ale Facebook na tom vydělá, protože do jejich „aukce inzerce“ přibil inzerent, který díky nastavené vyšší ceně zvýšil cenu ostatním, kteří to platí pěkně ze svého.

Vás tohle moc trápit nemusí. Netratíte na tom, protože vy jste ten kupón dostali zdarma. Tratí na tom ti, kteří se musejí s vámi předhánět ve výši ceny, aby se jejich reklama zobrazovala. A kdo vydělá? Přece Facebook :)

Zdarma jen na chvíli – pak pěkně NA DLUH!

Facebook je snad jediná firma, která prodává reklamu na dluh. Adwords, sklik a vlastně jakékoli jiné reklamní systémy které znám, tak vaši reklamu prostě budou zobrazovat až po té, co budete mít dobitý kredit. Facebook nee. Vaši reklamu zobrazuje i přesto, že jste předem nezaplatili. A vám naskakuje dluh, který budete muset uhradit až teprve potom, co Facebook uzná za vhodné vám to oznámit.

Jestli máte chuť pár tisíc provařit, vyzkoušejte si to. Seberte někde zdarma Facebook kupón, spusťte kampaň, pochopitelně nastavte cenu, kterou vám Facebook nabízí, nastavte si denní spotřebu na výši ceny vašeho kupónu a počkejte pár dní.

A pak jukněte na útratu. Myslíte si, že se vaše kampaň zastaví po vyčerpání peněz dobitých kupónem zdarma? Jste na omylu. Kampaň běží pěkně dál a vám naskakuje dluh. A co je skvělé (pro facebook – méně už pro vás), kampaň běží dál s nastavenou cenou za proklik, kterou jste si zadali bezmyšlenkovitě tu jimi nabízenou, tedy i několikanásobně vyšší, než kolik je skutečně třeba. Ovšem teď už pěkně za vaše penízky a nikoli zdarma, jak jste se domnívali.

I zde tedy platí bod 1 – tedy že zvyšujete cenu inzerce ostatním. Teď už to je ale jen takový malý bonus pro Facebook, který teď už vydělává hlavně na vás. Za reklamu mu platíte dvakrát tolik, než byste museli a stačí tak jeden den navíc a cena kupónu zdarma se pokryje.

Před využitím kupónu musíte ověřit své platební údaje

Aby měl Facebook jistotu, že kupóny rozdá opravdu jen těm, u nichž je velká pravděpodobnost, že mají z čeho platit své dluhy, tak před využitím kupónu zdarma musíte zadat své platební údaje. Platební kartu, bankovní účet či PayPal. No a pochopitelně musíte dát povolení k inkasu případných budoucích plateb (teď mluvím o PayPal, kde to tak platí – u BÚ nevím – nezkoušel jsem)

Proč se toho obávat že? Stejně u nich nechcete utratit víc, než ten jejich kupón zdarma. Zde ale platí onen bod 2. Tedy to, že Facebook za vás utratí i penízky, které jste jim ještě ani nedali. Proč by také ne, když má povolení k inkasu z vašeho PayPal účtu.

Vám pak jen jednou za čas přijdou dva e-maily. Jeden od PayPalu, který vás bude informovat o „vámi provedené platbě“ a jeden děkovný od Facebooku, kde vám děkují za „vámi provedenou platbu“.

A pořád platíte ceny nastavené v domnění, že je to zdarma, tedy takové, které byste ze svého ochotní dát nebyli.

Závěrem

Mluvím ze zkušenosti. Vše popsané se mi stalo. Na Facebook reklamu jsem ale nezanevřel a inzeruji u nich dál a to nejen formou PPC, ale např. i formou sponzorovaných příspěvků (o nich napíšu něco příště – je to celkem zajímavý a účinný), ale tak nějak jsem si uvědomil, že ten kupón zdarma mě vyšel dráž, než kdybych ho neměl a předem si zjistil, jak to vlastně funguje.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


8 komentářů / Facebook kupóny na reklamu zdarma? Pozor na ně!

  1.  Inwebstor web dne 22.06.2012 v 7.56 hod.

    Hezký článek – určitě se vyplatí být u takovýchto nabídek opatrný.

    Jinak drobný dodatek: reklamu na dluh dává i Google Adwords – umožňuje dva způsoby fakturace (platba předem a zpětná platba)

  2.  ThinkPro.sk ThinkPro.sk dne 22.06.2012 v 9.28 hod.

    Fajn vedieť, asi by som na tom tiež pohorel keď sa ku mne dostane nejaký kupón na FB reklamu.

  3.  Timesoft Timesoft dne 22.06.2012 v 9.42 hod.

    Zajímavé, poučně, ale to ta hrubka? :)
    přibil inzerent
    Kam ho přibijeme?

  4.  Malymarty dne 23.06.2012 v 8.47 hod.

    TRochu jsem nepochopil odstavec Zdarma jen na chvili. Nikde tam nezminujete nastaveni obdobi, po ktere ma kampan bezet. Je prece logicke, ze kdyz mam kupon na 300kc, dam si denni limit 300kc a necham tu kampan bezet 5 dni, tak to utrati 1500 a tudiz 1200 navic. To není chyba uctovani FB.

  5.  Michal dne 23.06.2012 v 11.00 hod.

    pokud mmám v pondělí 20 korun a chci si každý den koupit 5 rohliků po 2Kč/ks, tak je jasné, že od středy si už žádný nekoupím. Nebo si jich v pondělí koupím 10 a prostě po zbytek týdne budu hlady.

    Viděl bych to stejně je to popsané v článku.

    Malymarty
    Nevidím důvod proč bych nemohl mít nastavený limit 300 Kč na den, pokud mám nabitý kredit 300 Kč.
    Nejsem jasnovidec, a nevím, zda utratím první den celých 300 nebo jen 60 Kč. To mám sedět u počítače a čekat až dosáhnu těch 300 Kč abych stopnul kampaň? Nebo každý den snižovat denní limit podle toho kolik za předchozí den utratím?To mi příjde trochu na hlavu a nelogické.

  6.  malymarty dne 23.06.2012 v 13.02 hod.

    Michal: pokud chceš inzerovat více dní, a chceš na to použít jen ty 300 (z důvodu, kdyby se ty 300kč nevyčerpaly v jeden den), tak se tam dá zvolit rozpočet pro celou kampaň. Takže když dám na 20 dní kampaň za 300kč tak se vyčerpají třeba za 5 dní a kampa¨ˇn se sama vypne a mám vyčerpaný celý kupon.

  7.  Jarek Varování před podvody dne 25.06.2012 v 9.42 hod.

    malymarty: Je fakt, že tento postup v článku chyběl (tj. bylo by dobré v článku nejen kritizovat, ale také nabízet řešení), ale jinak tento článek považuji za velmi užitečný pro mnoho lidí, protože takhle naletět může (a bohužel i má :-() téměř každý prvoinzerent Facebooku.

  8.  Petr Jeník dne 25.06.2012 v 9.55 hod.

    Jo jo – máte pravdu. Nastavit to tam jde.
    „Naletěl“ jsem ale já, můj kolega a teď to potvrzuje i Jarek.
    Jsem rád, že jste tuhle možnost nastavení stropu u kampaně vzpomněli.
    Díky všem



Štítky: , , , , ,