Pro 23

Grafici a registrátoři do katalogů jsou si v potravinovém řetězci velmi blízcí

23.12.2011 v kategorii Podnikání, Úvahy, Výdělek. / Zobrazeno 4 495x / 22 komentářů

Je úžasné, jak svými názory dokážu během pár týdnů vytočit jak vrchol pomyslného potravinového řetězce online byznysu, tak i jeho úplnou spodinu.

Ono takovéto kastování je mi sice proti srsti, protože v jakémkoli byznysu platí, že jeden by se neměl povyšovat nad druhého, protože se všichni navzájem potřebují, ale protože je to tak nějak zaběhnuté klišé a sám jsem byl mnohokrát označen díky svým MFA webům a prodeji odkazů za spodinu onoho potravinového řetězce, zkusím se tentokrát od svého pohledu na tuto věc odprostit a sám si zkusím tento potravinový řetězec online byznysu definovat.

K tomuto kroku mě přivedlo nesmírné sebevědomí některých lidí působících v online byznysu, které dosud nikdo podobným způsobem do onoho pomyslného potravinového řetězce nezařadil. Ano. Mluvím tu o graficích.

Začnu ale na začátku, lépe řečeno na špici. Je jasné, že na vrcholu všeho jsou ti, kteří do online světa přináší peníze ze světa offline. Bez nich by žádný online byznys fungovat nemohl. To jsou provozovatelé e-shopů, firmy nabízející služby přímo zákazníkům a prostě všichni ti, kdo jakýmkoli způsobem pumpují do online byznysu peníze od běžných uživatelů internetu.

Hned pod touto špičkou jsou ti, kterým právě tito lidé a firmy platí. Tedy tvůrci webů či provozovatelé velkých portálů, které přímo přivádí zákazníky.

Pak tu jsou různé agentury, které se snaží váš web vylepšit z hlediska použitelnosti. Tvůrci podpůrných webů, marketingoví specialisté a mnozí další.

Tito si pak najímají různé pisálky, registrátory do katalogů, SEO šamany, nakupují odkazy z malých webů, jejichž majitele by šlo zařadit na další nižší stupínek tohoto pomyslného řetězce.

Celý tento řetězec se tak nějak prolíná a né vždy je stejný. Princip je ale stejný vždy. Ten kdo někomu platí, je o stupínek výš. Úplně nejníže jsou ti, kteří pouze poskytují nějaké služby, pouze inkasují peníze a nikomu dalšímu už vydělat nenechají.

S jistotou se dá říci, že úplně nejníže jsou např. registrátoři do katalogů, jejichž služba je opravdu téměř k ničemu a podle toho jsou také ohodnocení. Peníze napumpované do online byznysu jsou už dávno rozebrané těmi, kdo nabízejí služby na vyšších příčkách řetězce a na tuto „spodinu“ už zbývají jen drobné.

Je to celkem zvláštní, na jednu profesi jsem zapomněl a to na tu, o které je celý tento článek. Ano, opět mluvím o graficích. Kde jsou oni? Nepochybně jsou součástí tohoto řetězce.

S nimi je to trochu složitější. Mohou být téměř na jakékoli příčce řetězce. Mohou dělat grafiku přímo pro toho, kdo do online světa pumpuje peníze, ale stejně tak mohou dělat grafiku pro provozovatele velkých portálů a často i pro provozovatele malých MFA webů určených k prodeji zpětných odkazů.

Jedno to má ale společné. U nich tento řetězec vždy končí. Vždy jsou na jeho úplném dně. Za nimi už nikdo není. Dál peníze do online byznysu nepouští stejně jako zmiňovaní registrátoři do katalogů.

Stejně jako registrátorů do katalogů jich je mraky a stejně jako registrátoři do katalogů, i grafici vám budou tvrdit, že bez nich se váš web neobejde a to i přesto, že váš web už dávno funguje bez jejich pomoci. Stejně jako SEO šamani i grafici jsou přesvědčeni o své nenahraditelnosti a dokáží všem hodiny a hodiny vyprávět o tom, jak právě jejich služba je to, co váš web udělá úspěšným a vy díky jejich službě prodáte mnohem více zboží či služeb.

Kdo tedy rozhodl o tom, že do grafiků se nikdo nenaváží a nikdo je do potravinového řetězce online byznysu nezařazuje? Proč každému, kdo prodává odkazy, ostatní předhazují tuto hierarchii a grafikům ne? Jsou přeci, co se potravinového řetězce týká, úplně stejnou spodinou, kdy pouze nabízejí své služby ostatním, kteří jsou v onom žebříčku výš než oni.

A co tím chci vlastně říci? To je snadné. Že na žádný takovýto řetězec nevěřím. Lépe řečeno příčí se mi kastování lidí na ty, kteří dávají a kteří berou. Stejně tak se mi ale příčí to, že někteří jedinci, a teď mluvím opět o graficích, si neuvědomují svou nahraditelnost a povyšují se nad ostatní navzdory jasnému faktu, že to jsou oni, kteří ostatní členy online byznysu potřebují víc než oni potřebují je a nic jim tedy nedává právo se z tohoto pomyslného řetězce vymezovat a dělat ze sebe něco víc.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


22 komentářů / Grafici a registrátoři do katalogů jsou si v potravinovém řetězci velmi blízcí

  1.  Michal Feltl web dne 23.12.2011 v 10.48 hod.

    Ze své vlastní praxe musím říci, že díky své práci jsem umožnil vydělat i dalším. Nakupoval jsem fotografie z fotobank, které musel někdo nafotit a já mu za ně dal peníze. Nakoupil jsem vektory. Nakoupil jsem několik sad ikonek, které mi ulehčí práci a díky tomu jsem zase dal někomu vydělat.

    Také bylo opomenuto, že grafici díky své práci dají ve finále vydělat klientovi, který jí v praxi aplikuje a (nejen) díky ní získá návštěvníky / reagující na čtenáře na newslettery / uživatele aplikací a další.

  2.  Petr Jeník dne 23.12.2011 v 12.08 hod.

    No on i registrátor do katalogů může dát vydělat nějakému jinému dítku, aby to udělalo za polovinu peněz za něj. To nic nemění na tom, o čem je ten článek.

    Jo a urážející komentáře budu mazat.

  3.  Jarin dne 23.12.2011 v 12.09 hod.

    Byl mi smazán příspěvek. Tak opakuji nepřispívejte do diskuze člověku který cíleně provokuje. Je to o ničem.

  4.  Petr Jeník dne 23.12.2011 v 12.18 hod.

    Byl smazán, protože byl vulgární. Můžeš být rád, že jsem jej smazal. Byla to totiž dokonalá ukázka tvé hlouposti a arogance.
    A pokud s článkem souhlasíte, opravdu není třeba se vyjadřovat. Co už bylo jednou řečeno, není třeba opakovat.
    A protože v článku není nic, co není pravdivé, příliš komentářů z výše uvedeného důvodu opravdu nečekám.

  5.  Jiří Šubr web dne 23.12.2011 v 15.26 hod.

    Nejsem grafik, ale viděl jsem tvoji poptávku na WT, od čehož se vlastně poslední 2 topicy odvíjejí. Chceš udělat design za 2 tisíce a pravděpodobně se setkáváš s opovržením, protože za 2 litry ti to nikdo nechce udělat. Od toho se odvíjel první článek. A jelikož jsi dostal asi další PM, tak tě to urazilo a musel jsi se do grafiků obout znovu. Někde to z tebe muselo ven a tak sis udělal dobře na svým blogu, což samozřejmě musí každý respektovat.

    Ale samotná informační hodnota sdělení je nulová, srovnáváš tady grafiky a registrátory do katalogů, přitom registraci do katalogu zvládne každý, kdežto grafiku každý nezvládne, což je obrovský rozdíl. Registrace do katalogů je manuální práce asi jako plnění regálu, kdežto grafika je kvalitní řemeslo ve kterém jde o trošku víc.

    Potom se obouváš do SEO šamanů a děláš, jak kdyby to, co udělali, nemá hodnotu. Před Vánocema jsem dostal jeden nejmenovaný shop na top pozici ve vyhledávači a zvedla se konverze objednávek a návštěvnosti o desítky %, což zaplatilo SEO + další desítky tisíc do kapsy, což je vlastně učel. Takže to smysl mělo.

    Takže jak řikám, nechápu smysl článku a to, že se obouváš do jiných pracovních pozic.

  6.  Petr Jeník dne 23.12.2011 v 15.42 hod.

    V článku neporovnávám ničí práci. To že registrace do katalogů a tvorba designu je jiná práce, o tom není pochyb. Jen jsem zařadil tyto dvě profese na stejnou úroveň v jakémsi pomyslném řetězci online byznysu na stejné místo z toho hlediska, že v obou případech je to samotné dno onoho řetězce.
    Je mi tedy jasné, proč nemá článek podle tebe žádnou informační hodnotu. Vůbec jsi jej nepochopil. A protože jsi jej nepochopil a tvá další tvrzení se odvíjejí právě od tohoto nepochopení, nemá smysl je komentovat, protože se obsahu článku vůbec netýkají.

    S opovržením se setkávám. Nikoli však s opovržením mě samotného, ale s opovrhováním prací těch, kteří jsou ochotní dělat za méně peněz než jiní. To ale není téma dnešního článku.

  7.  Matt dne 23.12.2011 v 18.11 hod.

    Webdesign na úrovni o které pan Jeník píše, se nedá ani za design považovat. Proto jsou tyto články naprosto bez hodnoty a nemá smysl se jimi dál zabívat. Pokud pan Jeník bude úspěšný a bude dál podnikat v tomto odvětví, pozná rozdíl mezi kvalitou a odpadem. A také pochopí, kolik se musí kvalitnímu designu věnovat času a proč jsou opravdový grafici respektováni a náležitě odceňováni.

  8.  Petr Jeník dne 23.12.2011 v 19.45 hod.

    V tom máš pravdu.
    Webdesign nabízený na webtrhu lidmi, kteří místo práce bulí nad tím, že jim jiný webtržník kazí ceny, se za skutečné profesionály považovat opravdu nedají.
    Webdesignery kteří něco umějí a dokáží se i chovat, stejně jako ty respektuju a obdivuji jejich práci. Líbí se mi práce i mnohých webtržnických designerů. Já bych to nedokázal.
    Ovšem jako obchodníků využívajících urážení ostatních jako selfpromo si jich nevážím ani trochu. Jsou to špatní, arogantní, vlastním egem zaslepení kašpaři, kteří si nezaslouží nic jiného než pohrdání.

  9.  Jarin dne 23.12.2011 v 20.44 hod.

    Tak Péťo přeju ti pěkné vánoce a plodný nový rok. Hodně slušivých designů. A hodně registrovaných sázkařů. Jo a nezapomeň psát další lahůdkový příspěvky ať se nenudim a občas se zasměju (tobě i ostatním). PS: neber to zas tak vážně nebo ti praskne cévka

  10.  Petr Jeník dne 23.12.2011 v 21.56 hod.

    Tobě Jarine taky přeju klidné prožití svátků a do Nového roku vše nej…
    Hodně kvalitních designů nepotřebuju. Postačí mi bohatě jeden, který využiju pro svůj web. Toto tvé přání se mi tedy zcela určitě nesplní.
    Vážně to neberu a prasknuté cévky se proto neobávám. Mám z toho legraci. Jinak bych to ani nedělal, protože mě to jen brzdí od práce a bere mi to čas pro rodinu.
    A psát budu dál. Baví mě to. Jen občas mám období, kdy se k tomu prostě nedostanu.

  11.  Kohy Tablety nejen do pusy dne 27.12.2011 v 23.37 hod.

    Co je vůbec slovo „kvalitní design“. Nikde není specifikováno, jak má vypadat. Dobře vypadající design se dá udělat i za dvě hodiny.

  12.  howee dne 28.12.2011 v 14.36 hod.
  13.  Lukas Inzerce zdarma dne 28.12.2011 v 21.04 hod.

    Souhlasím Petře, mám podobný názor.

  14.  Veronika ruční nářadí, zahradní technika dne 30.12.2011 v 16.25 hod.

    Taky souhlasím s Petrem.

  15.  TomCZ dne 09.01.2012 v 16.37 hod.

    Opět další plkání na webu. Samotný grafik, nebo webdesigner už svým počínáním dá vydělat spoustě dalším lidem. Hosting, domény, servery, licence za sotware, programátor, vývojář, kodér, tiskárna, obaly a tento řetězec je rozsáhlý. Takže je potřeba se před samotným psaním zamyslet and tím, zda má článek logiku. V tomto případě absolutně žádnou.

  16.  Petr Jeník dne 09.01.2012 v 16.39 hod.

    Teda ty si se rozjel :D
    Pleteš se. Grafik nikomu z těch, které jmenuješ, vydělat nenechá. Oni nechávají vydělat jeho.

  17.  TomCZ dne 09.01.2012 v 16.41 hod.

    Ještě jsem zapoměl podotknout, že z těchto článků čiší pouze závist vůši kvalitním grafikům a webdesignerům, kterým se za práci holt platí. Pokud někdo má buňky a talent a dokážeho zužitkovat, přeju mu jistý a velký výdělek, naopak od troubů, kteří se tyto lidi snaží špinit a dělat z nich trotly. Stejně jako ty. Takže je to prakticky tvá odvrácená tvář a píšeš prakticky o sobě. Potrefená husa nejvíc kejhá ne?

  18.  Petr Jeník dne 09.01.2012 v 16.51 hod.

    Božínku ty jsi moula :D
    Proč bych jim měl proboha něco závidět? Já se designem neživím a nikdy živit nebudu, takže je mi úplně jedno že design neumím. Další důvod proč nemám nejmenší důvod závidět je to, že já bych to nedělal ani za ty peníze, které si za to říkají oni, protože by se mi to prostě nevyplatilo.
    Tvůj příspěvek je naprosto mimo ty kluku ušatá.

  19.  Basti Burival.com dne 11.01.2012 v 9.22 hod.

    Tak já jako fotograf jsem asi taky spodina :D Prima :D Problém je pouze know-how a vstupní investice, naučit se postproces a nakoupit vercajk není otázka měsíců ani pár tisíc, takže samozřejmě logicky chci zaplatit. Jinak ale částečně s nafoukaností grafiků souhlasím, setkávám se s tím poměrně běžně. Jsem s grafiky v obchodním styku poměrně často a bylo by to na dlouhé povídání. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že jsou všichni neschopní idioti. Nás fotografy ostatně vidí hodně lidí podobně :D

  20.  Petr Jeník dne 11.01.2012 v 9.41 hod.

    Ale vůbec ne :D
    I v článku píšu, že mi takovéto kastování lidí připadá naprosto zcestné.
    Bylo to jen takové zamyšlení nad tím, co ty grafiky vede k tomu, že to jsou oni, kdo jsou něco víc než ostatní.
    Mimochodem hezký fotky – adventure mě teda nenadchlo, protože to vypadá spíš jako fotky z adrenalinové dovolené a do referencí bych si je být tebou nedával, ale architektura, landscapes a flora se mi moc líbí.

  21.  Hernando PR blog dne 19.01.2012 v 9.42 hod.

    Na lidi kteří si o sobě myslí že jsou více přece člověk narazí v každém oboru. Kromě registrátorů do katalogů :-) kteří i proto nesnesou srovnání s grafiky. Já osobně si vážím obě tyto řemesla a obě jejich činnosti považuji za užitečné i když zatím jsem narazil víceméně na nepoctivé registrátory do katalogů a na grafiky kteří si svou invenci nechali sami pro sebe.

    Nejnesnesitelnější zatím pro mne nebyl grafik ale manažer velké firmy kde mi dělali eshop i s hostinge na klíč za nějakých 40 000 kč a když mi ho odevzdal více se mnou nebavil – že nemá čas neboť mu chodí 50 emailů denně. A to jsem se ho jen zeptal jak se dostanu k doménovému emailu z eshopu a proč grafik který tvořil logo přehodil písmenka …

    Ale jinak považuji výše uvedený článek za profesionální napsán, i když trochu mi připadá jako pokus o linkbaiting – umím si představit jak všichni grafici budou o něm diskutovat a odkazovat na článek.

  22.  Petr Jeník dne 19.01.2012 v 9.57 hod.

    Díky
    Pokus o linkbaiting to není. Je to čirá nasranost.
    Pojem linkbaiting jsem ještě před pár měsíci vůbec neznal – resp. zaměňoval jsem ho s „nákupem odkazů“. Teprve když mi někdo napsal, že se o to snažím, tak jsem se nejdřív podivoval proč to říká (protože podle mě to byl „nákup odkazů“) a teprve pak jsem zjistil, co to je :D
    Né – fakt se o něj cíleně nesnažím, ikdyž to tak může vypadat, protože přirozené odkazy na tento můj píseček opravdu vedou ze všech možných koutů.



Štítky: , , ,