Čvc 7

Jak fungují naivní dětské mozečky při tvorbě byznys plánu

07.07.2011 v kategorii Podnikání. / Zobrazeno 4 103x / 7 komentářů

Naivita adolescetntních začínajících online podnikatelů je někdy až neuvěřitelná. Ikdyž vlastně věřit se jí celkem dá. Téměř každý si tímto prošel a přiznávám, že i já jsem měl před mnoha a mnoha lety velmi zkreslené a naivní představy o rychlém zbohatnutí v online světě.

Není na tom nic špatného. Nikdo učený z nebe nespadl a nejlepším učitelem je sám život a když si někdo vyzkouší jak to funguje ve skutečnosti, získá neocenitelnou zkušenost do budoucna.

Nic proti tomu nemám. Jen se tím s odstupem času bavím a vzpomínám na své, tomuto velmi podobné začátky.

1. naivní představa o cenách inzerce

První co mě baví je naivní představa začínajících online podnikatelů o cenách inzerce na jejich webech. Stovky korun za tisíc zobrazení jsou přece v každém ceníku tak je jasné, že to tak je. Stačí mi přivést na můj nový web kámoše ze školy a recitačního kroužku a říct jim, aby tam chodili každý den. Každý den tisíc zobrazení, dám tam tři bannery – každý z nich za 200 korun za tisíc zobrazení a to budu ještě levnej. Vždyť v těch ceníkách jsou ceny ještě mnohem vyšší. To je 18 tisíc za měsíc. SUPER – budu boháč.

2. naivní představa o účinnosti inzerce

Abych vydělal ještě víc, musím inzerovat. Jak jinak než pomocí bannerů. Vyrobím si bannery a ty vložím nejlépe do výměnného systému. Každý kdo přijde na můj web tak si zobrazí 4 stránky a tím mi vydělá 20 kreditů ve výměnném systému. Kredity utratím za menší bannery. To znamená, že každý kdo na mé stránky přijde mi zajistí 15 zobrazení banneru někde jinde. Z těch 15 zobrazení kliknou na můj banner 2 lidi. Ti mi opět vydělají po dvaceti kreditech a tak to půjde dál a dál. SUPER – obrovská návštěvnost bez práce.

3. naivní představa a vracejících se návštěvnících

Nejlepší cestou jak získat návštěvníky je vrazit odkaz na hodně navštěvované weby, chaty a fóra. Je jasné, že když přijdou jednou, budou chodit na můj web pořád. Budou klikat na reklamu a já budu boháč. A kam vrazím odkaz dnes? Přece na Webtrh. No a nebudu ho tam dávat aby to vypadalo jako spam. Buď si nechám web zkritizovat (stejně přijde jen samá chvála protože můj web je super), a/nebo si vytvořím nový účet a napíšu tam „Teď jsem narazil na tenhle super web:…….. Myslím, že má velkou šanci na úspěch.“ Všichni se na web podívají a pak jej budou navštěvovat pravidelně, protože je prostě super.

4. naivní představa o facebook marketingu

Vytvořím stránku na Facebooku. Každý kdo tam přijde, tak klikne na „to se mi líbí“. To se ukáže na jeho zdi a jeho přátelé také přijdou na mou stránku, kliknou na „to se mi líbí“ a tak to pojede dál a dál.

 

Čtvrtý bod je momentálně tím, čím se bavím v poslední době nejvíce a co mě také vlastně přimělo napsat tento článek. Téměř do kolen mě dostala jedna poptávka na Webtrhu, která přesně splňuje to, co jsem v bodu 4 popsal.

Než to někdo smaže, tady jsem udělal screen:

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


7 komentářů / Jak fungují naivní dětské mozečky při tvorbě byznys plánu

  1.  Lukáš Valenta web dne 07.07.2011 v 10.37 hod.

    Pěkný článek, myslím si, že někteří to tak skutečně aplikují

  2.  Valerian web dne 12.07.2011 v 11.56 hod.

    Nič v zlom, ale nie je toto bod č. 3 ? http://webtrh.cz/144164-reklama-osobnim-blogu-ano

  3.  Petr Jeník dne 12.07.2011 v 12.11 hod.

    Není z několika důvodů
    1 – Nechci, aby tu lidi klikali na reklamu (žádná tu není)
    2 – Píšu naprosto otevřeně, že web je můj
    3 – Nechci web kritizovat
    4 – Ano – jsem rád, že se prostřednictvím tohoto tématu lidi o mém blogu dozvědí, takže částečně máš pravdu. Nicméně neočekávám od toho žádné zázraky, jako jsem popisoval to v tom bodu 3.

  4.  unlucky dne 18.07.2011 v 13.30 hod.

    ono to takhle nefunguje?

  5.  Otakar Pěnkava web dne 22.07.2011 v 1.00 hod.

    V bodu č.4 jsem nenašel cenu, čímpak to?

  6.  Petr Jeník dne 22.07.2011 v 8.04 hod.

    Rád bych odpověděl, ale vůbec jsem nepochopil, na co se ptáš :D
    O jaké ceně jakého bodu č.4 mluvíš?

  7.  Tkim web dne 24.07.2011 v 10.25 hod.

    S bodem č. 3 souhlasím. Na webtrhu toho jde vidět :-D . Bohužel proč by to ty kluci nedělali když to má odezvu. Však mrkněte na návštěvnost. A většina i starých mazáků klikne aby poradilo…



Štítky: , , , ,