Říj 14

Kolik stojí SEO? Dlouhá odpověď na hodně blbě položenou otázku

14.10.2012 v kategorii Nezařazené, SEO. / Zobrazeno 13 872x / 18 komentářů

Zkuste schválně položit dotaz „Kolik stojí SEO?“ na některém z diskusních fór týkajících se online marketingu. Smysluplné odpovědi se pochopitelně nedočkáte. Je to hodně blbá otázka. Ovšem spousta lidí ji neustále pokládá, protože jsou prostě zblblý nabídkami různých SEO šamanů, kteří SEO nabízejí jako „Uděláme vám SEO a dostanete se na vámi vybrané slovo na první pozici na Google a na Seznamu“.

Není se proto ani moc čemu divit, že spousta lidí takovýto dotaz pokládá. Mají o tomto oboru naprosto zkreslenou představu.

Už jen to, že ke svému dotazu nepřipojí ani URL svého webu, nepřidají popis produktu a ani fráze, na které se budou chtít dostat dopředu. Mají pocit, že dostat web na první pozici ve vyhledávačích na slovo „půjčky“ je totéž, jako na dotaz „truhlářství Mimoň“.

Ne – fakt to není totéž. Ovšem to není ani zdaleka ten nejpodstatnější problém v jejich nevědomosti. Oni totiž ani netuší, že optimalizace webu pro vyhledávače není o tom, že by jejich web měl být na nějakou vybranou frázi první na Seznamu.

Tohle prostě není SEO. Tohle je taková sranda vhodná tak akorát pro MFA webíky, jejichž majitelé se snaží dostat na web lidi a ti pak klikají na reklamy.

SEO je něco víc a nikdo vám nevystřelí od boku cenu. A pokud ano, je to šarlatán, který nedělá SEO, ale jen se z vás snaží vytáhnout peníze za něco, o čem on sám nemá ani páru.

No a teď když už jsem napsal co SEO není, tak zkusím krátce napsat co to SEO je.

V první řadě ale musím znovu zopakovat, že web by se měl v první řadě optimalizovat pro lidi. K tomu jen trochu parafrázuji jeden tweet, který jsem před pár dny četl a který mě hodně zaujal.

„Tohle je web pizzerie. Mě doprdele nezajímá vaše historie ani vaše cíle. Hledám kurva jídelák a telefonní číslo“.

K optimalizaci webu pro lidi není snad ani víc co dodat. Tohle je naprosto výstižná věta.

No a teď k té optimalizaci pro roboty a k ceně té optimalizace.

Cenu vám prostě nikdo říci nemůže, dokud se s vaším webem více neseznámí. A nejen s webem, ale i s tím co prodáváte, co nabízíte, v čem jste lepší než vaše konkurence apod.

A teprve pak může někdo zodpovědně říci, jak web optimalizovat, aby se dokázal „vnutit“ těm správným lidem. A všimněte si toho slova „lidem“ na konci. Opět je to totiž o tom, že se optimalizuje pro lidi a nikoli pro vyhledávače. Jsou to totiž lidi, kteří vyhledávače používají.

SEO prostě není ani zdaleka o tom dostat se na nějakou vybranou frázi do popředí. Navíc to může být zbytečně drahé.

Kolik lidí myslíte, že hledá „ekonomický software“? Nehledají spíše „účetní program“ nebo „zkušenosti s účetními programy“ a mnoho mnoho mnoho….. dalších frází? A lidé příchozí na takovéto dotazy jsou pro vás i mnohem zajímavější. Pokud na vašem webu najdou to, co hledají, tak se z nich stanou zákazníci v mnohem větší míře než na obecný dotaz, na který se jim snažíte vnutit na první pozici ve vyhledávači.

Koukám, že jsem vlastně neřekl, co to SEO je :)

Ono to vlastně asi ani v jednou článku říci nejde. Tak jen na závěr jen zopakuji, co to SEO není. Není to optimalizace webu díky níž se dostanete na jednu frázi na první pozici ve vyhledávači. A pokud vám tohle jako SEO nabízí, pošlete ho do háje.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Kolik za lepší sex? Odpověď ti dá proklik na odkaz.

Dlouhodobé SEO - SEO není jednorázovka. Potřebujete SEO s jasnou strategií.

Svařování laserem Laser svařuje přesně, rychle a čistě.

Tvorba www stránek Tvorba webových stránek, vedení a správa SEO kampaní.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


18 komentářů / Kolik stojí SEO? Dlouhá odpověď na hodně blbě položenou otázku

  1.  Petr Jirásek blog dne 14.10.2012 v 17.02 hod.

    Velmi trefné:)

  2.  Atsor blog dne 14.10.2012 v 17.08 hod.

    Pěkný článek, svatá pravda. :)

  3.  Jarda F. Bazar 4x4 dne 14.10.2012 v 17.16 hod.

    a neplatí to jen pro SEO. Nedávno jsem měl telefonát:
    – Dobrý den, za kolik mi uděláte web?
    – A co děláte?
    – Mám stavební firmu.
    – Za kolik mi postavíte barák?
    – Ježiš, žo je blbá otázka, jak to mám vědět, když nevím, jakej barák chcete.
    – Tak se příště neptejte, za kolik vám uděláme web.

  4.  Petr Jeník dne 14.10.2012 v 17.22 hod.

    Jarda: hezky napsaný :)

    Jen předběhnu s odpovědí ty, kteří mi napíší, že tohle je článek o ničem a že se vlastně nic nedozvěděli:

    Ne – tohle není návod na SEO. Tohle je jen taková úvaha, ve které vyvracím jednu naprosto zkreslenou představu.

    Žádný univerzální návod na SEO prostě neexistuje a ani existovat nemůže. A už vůbec ne vměstnaný do jednoho článku.

    Vždyť i Michal Kubíček věnoval pouhému linkbuildingu, který je jen malou součástí SEO, celou knihu.

    Co byste tak chtěli abych vám poradil v jednom článku? Nějaký zázrak? Nejsem …… (to jméno teď nepoužiju, abyste mě zase nenařkli, že mi Kirš leží nějak moc v žaludku 😀 ), abych vám povídal o zázracích.

  5.  Stephan web dne 14.10.2012 v 17.32 hod.

    Jarda F.: Jde o to, ze takovy clovek netusi, co to web je. Proto takova otazka, on netusi jake parametry ma pozadovat.

  6.  lili internet dne 14.10.2012 v 17.56 hod.

    Příklad z pizzerií mě pobavil. Dostal se mi do ruky nový klient s webem určeným pro výměnu autoskel. Jako první uvidíte nepovedený slide s reklamou na kvalitní kávu zdarma s šílenou fotkou nějakýho instantního výtvoru…
    O výměně autoskla ani slovo 😀

    Posuďte sami :)
    http://autosklogo.cz/

  7.  Petr Jeník dne 14.10.2012 v 18.02 hod.

    lili: tak to je fakt úlet 😀

  8.  Aleš Luxusní magazín dne 14.10.2012 v 18.13 hod.

    Nejlepší je, jak SEO nabízejí někteří „odborníci“.. Potom se jich člověk zeptá, co vlastně dělají a oni na to že registrujou weby do katalogů a vyhledávačů .. 😀

  9.  Michal Černocký Finanční magazín dne 14.10.2012 v 21.19 hod.

    Ten web s autoskly je opravdu epic 😀

  10.  goman Volejbal Brno dne 15.10.2012 v 8.04 hod.

    Tak to autosklogo dělal opravdu někdo zkušený 😀 .. jako úvodní text přes půlku stránky Kafe zdarma 😀

  11.  Libor Kamerové systémy dne 15.10.2012 v 13.40 hod.

    Autosklo je fajn :) Ono je to s tou cenou seo stejne jako s cenou baraku, nejdrive je vzdycky nutne vytahat informace a az potom rikat kolik co stoji. A to je prave prace vykonavatele dane cinnosti.

  12.  Mark Prague airport transfers dne 15.10.2012 v 20.18 hod.

    Velmi trefně napsané, navíc Google má weby pro lidi rád už delší dobu, ta tam je doba, kdy stačilo narvat do meta tagu webu 20 klíčových slov apod.

  13.  Raddo dne 15.10.2012 v 20.55 hod.

    Nevies mi pleas niekoho doporucit prave zhnam pre svoj „novy“ web nieco na rozbech dat tomu to prave.. Kym zadam zas na webtrh tak 3-4 dni budem pisat z blbmi a vysvetlovat , ach jaj chcel by som nejakeho overeneho SEO samana , dik

  14.  Olda Fotograf dne 15.10.2012 v 21.26 hod.

    Stačil by kratší článek, protože todle bych do kamene tesat nechtěl.

  15.  Jakub P. dne 16.10.2012 v 6.54 hod.

    [3] Jardo naprosto dokonalá reakce! :-)

  16.  Lubomír dne 17.10.2012 v 14.08 hod.

    PJ:
    Hezky shrnuto, ale nějak s tím nemůžu souhlasit.

    SEO JE optimalizace pro vyhledávače, ne pro lidi. Pokud by byl článek zaměřen, jak vytvářet efektivní web, pak bych souhlasil, ale toto se netýká téma SEO.

    SEO je jakási nadstavba efektivního webu, aby v případě, že bude mít dostatek příznivců, mohl být blíže k dohledání v internetových vyhledávačích.

    Samozřejmě, ano, optimalizace SEO je k ničemu, pokud cílový web nedává návštěvníkům to, co od něj nepožadují. Ale na druhou stranu by byla trochu škoda, kdyby si robot vyhledávače usmyslel, že celkem efektivní web pro lidi (toto měřítko robot neumí měřit) nepodává informace tak, jak je pro klíčové vyhledávání a zobrazování ve výsledcích vyhledávání vhodné.

    Ale rozhodně souhlasim, že je lepší věnovat svůj web a stejně tak svojí práci tomu, co je pro lidi účelné, než oblbovat vyhledávače a tahat lidi na stránky, které stejně ani neplní svůj účel.
    To je asi tak stejné jako s naší vládou – oblbují nás voliče a prohlašují, že konají v našem zájmu. Výsledkem je, že jsme z těch jejich keců akorát tak na nervy.

  17.  Adam http://www.pocketmoney.cz dne 26.11.2012 v 10.13 hod.

    Trefil jsi hřebíček na hlavičku, Petře. Ostatně jako vždy (většinou :-)) Super článek.

  18.  JSK web dne 04.03.2013 v 20.51 hod.

    Web Autosklogo je již předělán… Instantní netvor je pryč :)))



Štítky: , , , ,