Čec 8

Optimalizovat web na název značky či úspěšného webu je ztráta času

08.07.2011 v kategorii SEO. / Zobrazeno 5 072x / 1 komentář

Cílem mnoha tvůrců webů je být co nejvýše ve výsledcích hledání na hojně hledaná slova a fráze a své weby tomuto cíli přizpůsobují. Jediným ukazatelem však nesmí být počet vyhledávání toho kterého slova. Cílit na konkrétní značku či dokonce název konkrétního, hojně hledaného webu, je nesmyslná ztráta času.

Jeden čas jsem věnoval vcelku velké úsilí tomu, abych dostal jednu podstránku TipFóra na přední pozice ve výsledcích vyhledávání na hledané slovo „livesport“. Zlákala mě k tomu vysoká hledanost tohoto slova, která v přesné shodě překračuje 3000 hledání za den.

Společně se slovem „livesport.cz“ to pak je moc pěkná průměrná denní hledanost přes 4000. Vidina tolika možných návštěvníků mě zlákala a tak jsem nějaký ten čas věnoval SEO magii, která dostala jednu podstránku TipFóra právě na slova livesport a livesport.cz na moc pěknou druhou pozici ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.

 

Cíl jsem tedy splnil. Můj web se zobrazuje na slovo hledané více než čtyřtiskrát za den na moc pěkném druhém místě.

Z oněch čtyř tisíc lidí však na druhou pozici kliká jen nepatrný zlomek.

Světe div se, ti lidé hledají konkrétní stránku, ta se jim zobrazí na prvním místě a nic jiného je nezajímá.

Řečí čísel je to tak, že z více než 4000 lidí hledajících slovo „livesport“ kliká na druhou pozici ve výsledcích vyhledávání pouhých 8 z nich.

Jak je vidět na číslech, nemusím zoufat. Podle průměrné doby strávené na webu a nízké míry opuštění se jedná o velmi kvalitní návštěvníky, které můj web zajímá, nicméně vzhledem k počtu hledání tohoto slova je to hodně málo.

Pokud vás tedy někdy napadne optimalizovat web na nějakou konkrétní značku či název jiného webu, rozmyslete si, zda to náhodou nebude zbytečná ztráta času.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


1 komentář / Optimalizovat web na název značky či úspěšného webu je ztráta času

  1.  Michal Sládeček dne 12.07.2011 v 22.36 hod.

    Moc pěkný článek. Máte pravdu, znám několik lidí, kteří místo toho aby napsali odkaz přímo, napíší ho raději do seznamu nebo googlu.

    Dokonce se mi stalo, že mnou vytvořený web „zákazníkovi“ nevyhovoval, protože mu prý nefungoval. Až po několika rozhovorech jsem zjistil, že odkaz píše do seznam vyhledávání a na ostatní strany se nedívá…



Štítky: , , , , ,