Led 21
OutBound vs. InBound marketing pěkně polopatě
V minulém článku jsem psal něco málo o inbound marketingu. A mnozí uživatelé jaksi nepochopili, o čem je řeč a v komentářích po článkem se množily názory, že inbound marketing je jen takový vylepšený spam. Nejspíš proto, že jako příklad jsem zvolil možná trochu nešťastně přidávání příspěvků do diskusních fór.
Ano, i to je jedním z nástrojů inbound marketingu. Ale ani zdaleka ne jediný nástrojem.
Začnu ale od toho outbound marketingu. To je to, co většina lidí dobře zná a dělá to. Je to takový marketing, který má za cíl přivést návštěvníky na váš web. A teprve na tomto webu se ten návštěvník dozví, co děláte, co prodáváte, jak to děláte….
Nástroje outbound marketingu jsou tedy jasné. PPC, bannery, textová inzerce…. prostě všechno, kde očekáváte, že se lidé nějakým způsobem dostanou na vaši stránku a tam se pak dozvědí vše o vás.
Naproti tomu účelem inbound markegingu je to, že návštěvník vašeho webu už o vámi nabízeném produktu či službě všechno ví. Tedy né všechno, ale ví to podstatné. A hlavně ví, že to co nabízíte prostě chce.
A ví to proto, že kdesi mimo vaši stránku mu to ukážete. Předložíte mu část obsahu vašich stránek někde jinde, než na vašich stránkách a on si vás díky tomu sám najde.
Že to má skvělé výsledky, jsem psal už v minulém článku.
Teď dám ale jeden příklad, který bude snad ještě jasnější. Byla to agentura H1.cz, která pojem inbound marketing na český trh zavedla.
Sami se tak nějak pasovali na odborníky na danou problematiku. A já jim to nemám za zlé, protože je evidentní, že to skutečně ovládají. Pro propagaci svých služeb inbound marketingu totiž zvolili právě ze značné části inbound marketing. (fuj, tenhle článek začíná vypadat jako nějaký SEO blábol 😀 )
A fakt to funguje. O tento pojem lidi začali mít zájem. V H1 udělali pěknou prezentaci mimo svůj web, kde inbound marketing popisují a vše pochopitelně doplňuje jejich logo.
Lidem říkají, co to je a že oni to umějí dělat. A kdo o to bude mít zájem, prostě si je najde. No a buď si od nich objedná přímo tuto službu, nebo se od nich pro tyto účely nechá vyškolit na některém z jejich seminářů.
Úspěch takovéto kampaně je zcela určitě větší, než kdyby využili pouze PPC či bannery. Kdo by také klikal na inzerát, kde by bylo jen „Inbound marketing“ a proč by to měl u nich na webu číst, až by se tam přes odkaz dostal, když vlastně neví, co to je.
Navíc většina nástrojů inbound marketingu je zdarma nebo za mnohem lepší peníze než metody klasického outboundu.
Jo a zapomněl jsem napsat, proč vím, že lidi o tento druh marketingu začali mít zájem. No to je jednoduchý. Ten můj minulý článek se prakticky okamžitě dostal na první stránku Google na fráze „inbound“ i „inbound marketing“. Teď jsem tuším dokonce na druhé pozici.
A lidi to fakt hledají. A chodí mi na blog z těchto KW v hojném počtu.
Btw. – tohle není PR – jen se mi prostě líbí, co hájedička udělala. Koukejte mi tu borci z H1 alespoň zasponzorovat tenhle článek, když vám tu dělám takovou reklamu 😀
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
InboundMarketing!!! Specializuji se na inbound marketing a SEO...
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Jen tak dál. Tenhle blog čtu jen občas – jsou někde alespoň poměrově zveřejněny konverze z inbound marketingu pro LS vzhledem k ostatním (placeným) kampaním? Ve videu od H1 jsem viděl závratná čísla, skoro bych až zrušil PPC kampaně
Na LS používá Inbound jeden z našich affiliate partnerů (je to zároveň náš editor)
Vloží do perfektně relevantních příspěvků screenshot z LeagueSpy (má povoleno dávat screeny jen z free previews) a následně po dotazu „odkud to je“ tam vloží odkaz se svým affil kódem.
Jeho výsledky – tedy poměr mezi registrovanými uživateli a těmi kteří začnou platit, je až trojnásobný oproti osatním affilům, kteří používají outbound.
ono podľa. mňa robiť nejaky intbound marketing nie je až také jednoduché ako by sa zdalo, človek už musí mať nejakú prax aby to dokázal
Jednoduché to celkem je.
Problém je jen to, že člověk musí mít co nabídnout. Pak už je to pohoda. V tomto ohledu skutečně platí, že obsah je král.
Ano, H1 inbound marketing na český trh zavedla, ale to je vše Je to jen okopírovaný název ze zahraničí, kde tomu někdo dal jméno, ale jak jsi psal, spousta lidí to praktikuje, jen neví, že se tomu tak řiká.
Jo – to je pravda. Každopádně to pojmenovali a řekli lidem, že to umějí dělat, dělají a rádi udělají i pro ostatní. Popř. je naučí to používat. Takže slovy klasika ze sportovních novin TV Nova – za tohle palec nahoru
H1 zavedla a koukneme, kdo uz loni v lete registroval http://www.inboundmarketing.cz (mj. ma i http://www.internetmarketing.cz a na Slovensku http://www.seooptimalizacia.sk). Pekna sbirka…
Hezký
mimochodem ve sbírce svých domén má michal i League-Spy.com 😀
On registruje prostě všechno, o čem se šustne a vidí v tom nějaký potenciál.
Ok, takže v případě inbound marketingu v podstatě hledáš potenciální zákazníky a nějak (komentáře, odkazy na články) jim říkáš, že ty tu službu (zboží) nabízíš. Takhle?
Ano – ale nikoli tak, že jim napíšeš – „tohle já dělám, podívejte se sem…“. Ale ukážeš jim přímo obsah na tom místě, kde to probírájí. Poradíš jim, pokusíš se je to naučit… prostě jim poodhalíš část svého know-how. Musíš v tu chvíli pro ně být nějak užitečný. Musí se to týkat toho, co oni právě řeší. Nejde o nějaké PR, ale o to, aby oni sami si uvědomili, že ty to umíš dobře. A oni sami si uvědomí, že to od tebe chtějí.
Nejde o to poslat je hned na svůj web, kde se dozví více. Jde o to, aby jsi jim dal předloženým obsahem důvod, aby tě vyhledali sami. A oni to udělají, pokud to co jsi jim mimo tvůj web ukázal, bylo pro ně užitečné.
Takto příchozí návštěvník už ví co mu na svém webu nabízíš. A ví hlavně to, že to chce. A o to jde.
Chudaci ted v H1. Udelali video, kde nabadaji, at si zakaznik najme toho, kdo je na inbound na Google prvni a ty jim tu prvni pozici vyfouknes 😀
Nemyslím si – oni si tu svojí slideshow na té první pozici podrží.
Mé poslední dva články jsou ale na druhé a třetí pozici 😀
Já vidím stále H1 na prvním místě v google.
Re 10: Tak jsem to myslel. Podobně jako na Webtrhu, když se někdo na něco zeptá a ty mu s tím pomůžeš a můžeš ho jemně nasměrovat na svůj web/službu.
Nemusíš ho ani moc nasměřovávat. V tom je to kouzlo. Pokud mu dobře poradíš a získáš si jeho důvěru, tak ten člověk si sám zjistí kdo jsi, co děláš a jaký máš web.
Jemné nasměrování v podobě podpisu na diskusním fóru či uvedení svého webu ve svém profilu, to je myslím samozřejmostí.
Petre, podpisu v prispevku bych nerikal „jemne nasmerovani“, jemne je pouziti textu/obsahu, o nemz vis, ze ten pres nej pripadny zajemce dovede sam vyhledat. Podpis bych prirovnal spis ke smerove ceduli u cesty;)
Tak jasně. Ale pokud nějaké fórum podpisy uživatelů podporuje, proč takové směrové cedule nevyužít že? Kor když to vypadá tak pěkně nevinně
Osobně mám za to, že H1 tak trošku monetizuje staré myšlenky pod novým pojmem. Inbound marketing tu je už dlouho, většina lidí mu říká SEO .. přidrzle připojím odkaz na svůj aktuální článek na toto téma http://www.lukaspitra.cz/pocujte-kefalin-co-je-to-inbound-marketing/
Moc hezký článek, srozumitelně napsaný. Na tento blog jsem narazila nedávno a zaujal mne hromadou pro mne velmi přínosných článků, určitě se sem budu vracet