Lis 18
Placla – vyhodnocení testu nákupu článků
Před pár týdny jsem toto téma započal. Psal jsem o tom, že začínám jako inzerent testovat systém Placla, tedy místo, kde se setkává nabídka s poptávkou na psaní a především umístění článků.
Od provozovatelů jsem na tento test dostal 3000 Kč a hned se do toho pustil. Cílem bylo zjistit, jak mi tyto články, lépe řečeno odkazy z nich, pomohou ke zlepšení pozic ve vyhledávačích jedné podstránky mého nového webu.
Také jsem chtěl zjistit, jak Placla funguje. Zda se mi vyplatí platit provizi za zprostředkování kontaktu s majiteli webů, jak je to uživatelsky přívětivé apod.
No a v neposlední řadě mě zajímalo, kolik mi zakoupené články přivedou přímých návštěvníků na propagovaný web. Ovšem to nebyl primární cíl a moc jsem od toho tedy nečekal.
Vezmu to trochu napřeskáčku:
Co se systému týká, ten jsem popsal už v minulém článku a jsem s ním velmi spokojený a provize zaplacené provozovatelům Placly netřeba litovat. Ušetří to opravdu spoustu času, který pro mě znamená peníze. Bylo by neekonomické vyměnit si kvůli článku za pár stovek byť i dva e-maily a už vůbec ne řešit placení každého článku zvlášť apod.
Teď jen pár slov k přímé návštěvnosti z těch článků. Těch jsem si objednal 7. Návštěvnost prvních pár dní docela vylétla a dostala se nad 200. Pak to ale kleslo a od té doby chodí denně jen pár zbloudilých oveček, které se na mé články dostali nejspíš z vyhledávačů na nějaké ty long-tailové výrazy.
Není to moc, ale víc jsem opravdu nečekal a je to pro mě spíš takový bonus k tomu, co bylo hlavním cílem nákupu článků. Nekupoval jsem články na nějak čtených blozích nebo webech. To by i ta cena byla někde úplně jinde než na třech stovkách za článek.
No a teď k tomu nejdůležitějšímu a tedy k tomu, jak mi články, resp. odkazy z nich pomohly v posunu té jedné podstránky ve výsledcích vyhledávání. A tam musím říci, že jsem spokojený opravdu hodně.
Z nějakého třicátého místa na Seznamu a cca 40. na Google se tato podstránka posunula na konec první, resp. začátek druhé stránky ve výsledcích vyhledávání na to jedno konkrétní celkem dost hledané sousloví (hledanost v průměru přes 5 tis za den na Seznamu). A nejen to. Díky linkování nejen na tu jednu podstránku ale i na homepage webu se začal web lépe umisťovat i na mnohé další hledané výrazy.
Z prakticky nulové návštěvnosti z vyhledávačů se během jednoho měsíce zvedla návštěvnost z vyhledávačů na vyšší desítky. Párkrát překročila dokonce stovku unikátů za den.
Během pár měsíců se tedy cena za tyto návštěvníky dostane níž, než kolik bych dal za PPC. Přesněji řečeno: od 19.září do 31.října mi JEN díky těmto odkazům přišlo na web 1022 návštěv (911 unikátních) a už za těchto pár týdnů jsem tedy jen mírně nad cenou než kolik platím za proklik na FB či u skliku.
Koncem října jsem začal linkovat web i jinak. Na jiných svých webech, přímým nákupem odkazů na ads.ranky.cz i přímo od provozovatelů tématických webů.
Nákup takových odkazů je celkem riskantní disciplína. Google si toho může všimnout a web penalizovat. Nevšiml a nepenalizoval. A já věřím, že je to z části i zásluha Placly, protože existuje i něco jako „odkazový profil“. A právě díky Placle, resp. odkazů z nakoupených článků na můj web nevedou jen stále stejné odkazy ze sidebarů a patiček, ale ten můj odkazový profil vypadá tak nějak přirozeněji.
Web se posunul ještě výš a z vyhledávačů tak chodí čím dál více lidí. Za prvních 17 listopadových dní zaznamenal 2982 návštěv (2764 unikátů) z vyhledávačů, přičemž jejich pobyt na webu je srovnatelný jako u lidí příchozích z jiných zdrojů.
Celkově jsem za nákup odkazů (na rok dopředu) utratil cca 10 tisíc. Společně s Placlou tedy nějakých 13 tis. A už teď, tedy po cca dvou měsících jsem díky tomu přivedl na svůj web bezmála 5 tisíc lidí. A protože nejde jen primárně o lidi, ale o to kolik z těch lidí kápne peněz, tak věřte, že náklady na nákup na Placle se mi vrátili už za ten první měsíc. A totéž platí o nákladech na nákup odkazů.
No a na závěr naseru pár SEO šamanů, kteří neustále dokola tvrdí, že nadpisy H1, H2, H3 apod. nemají význam. MAJÍ! V tomto testu jsem to také vyzkoušel.
Jednalo se o web na wordpressu, jehož šablony (i placené) mají dle mě naprosto nesmyslně nadpisy rozmístěné. Nechával jsem to být, ale po krátkém čase jsem do nich přece jen sáhl. H1 jsem vyhodil z nadpisu stránky, místo H2 u titulků článků jsem dal H1, ze sidebaru jsem vyházel H2 a z podtitulků na stránce (a seznamu nových článků) jsem nadpisy také vyházel a udělal z nich normální DIVy. Vypadá to díky přepsání stylů pořád stejně, jen roboti vyhledávačů přiřazují různým textům různou váhu a to přesně tak, jak chci aby to dělali.
A výsledky to má naprosto úžasný! Roboti indexují přesně to, co chci aby indexovaly. Ukazují ve výsledcích přesně to, co chci aby ukazovaly a hlavně – ukazují to na mnohem lepších pozicích, než před tou změnou!
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
FreeBet volné sázky od předních sázkových kanceláří
Online fotoškola Naučte se fotit - zábavně a z pohodlí domova
Flexibilní hypotéka Klient, který má flexibilní hypotéku, může celý úvěr ...
100 spinů zdarma na automatu Tomb Raider!
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
cituji: „dostal 3000 Kč“ -> „náklady na nákup na Placle se mi vrátili už za ten první měsíc“.
Mě se také náklady na dárek za 3000,- vrátí hned, co s ním něco vydělám, protože nezačínám na -3000,- ale na 0,-
Prosím vás, nebyly by malinko hlubší statistiky a třeba i odkazy na weby o které se jednalo? Takto to trochu připomíná „PR článek“ (a o lidi tu nejde) a to s ohledem na předchozí článek snad nebylo záměrem?
Čekal jsem, že někdo napíše, že to je PR článek
Je a není – dostal jsem 3 tisíce na to, abych to otestoval a napsal o tom. Michal i Vašek ale moc dobře vědí, že kvůli třem tisícům bych nenapsal lži. A přesto to riskli a nechali mě to otestovat a napsat o svých zkušenostech.
Myslím že je docela jasný, co jsem tím vrácením nákladů chtěl říct. Tedy to, že jsem na tom vydělal více než ty 3 tisíce, které ty články stály. Váš argument je naprosto zbytečný a myslím že i dost hloupý.
Jaké další statistiky máte na mysli?
Odkazy na ty weby nedám. Myslím, že i z článku je celkem patrné, že nemám v úmyslu prozrazovat jaký konkrétní web jsem propagoval.
Souslovi s hledanosti 5000 denne? Teda 150 000 mesicne? Bud je to obecny slovo a v tom pripade by Vam par clanku z Placly nepomohlo, a nebo je to mesicni hledanost nejakeho konkretniho souslovi. A tam uz nejaka vaha byt muzu. Muzu se zeptat po jake dobe jste meril pozice ve vyhledavani od vydani clanku? Diky
Já za poslední půlrok poslal do Plácly asi 40 000 Kč a musim říct, že výsledky tedy nic extra. Asi to bude dost ovlivněný těma změnama na Seznamu, ale prostě při útratě 5 000 Kč na web/článek ve víc konkurenčním sektoru se to na Seznamu skoro nehnulo, na Googlu růst o 5 – 10 pozic. Z mojeho pohledu dokuď to nedaj na Seznamu dohromady, tak přes Pláclu přestávám inzerovat, dokonce jsem se rozhodnul, že si nechám vrátit zůstatek peněz co mi zbyl v pokladně. Původně jsem ho chtěl utratit, ale jelikož jsem za poslední půl rok nakoupil za 40 000 Kč, tak už prostě nejsou k dispozici žádný nový weby, takže si nechám poslat peníze zpět a utratim je v sociálních sítích, kde se mi při boostu postu peníze vrátí do druhýho dne a ještě na tom něco vydělám…
Napište mi na info@placla.cz. Kredit vracíme obratem.
Zajímavá zkušenost. Hodně se divím, že to zapůsobilo i na současný Seznam, který dost marně indexuje.
Zaujímavý článok aj služba, zarazilo ma iba to, že na začiatok si treba dobiť niečo cez 90€, čo je na otestovanie služby priveľa. Rozhodol som sa preto využiť nemenovanú konkurenčnú službu.
zillda – nejde o obecné slovo, ale o docela dost konkurenční a velmi konkrétní sousloví. a nejde o nový článek, ale o statickou stránku a skutečně je ta hledanost vyšší než 5 tisíc za den v přesné shodě. Dokonce je to 5725 denně (nikoli měsíčně).
Dle vlastních zkušeností, placla teď na seznam vůbec nefunguje. Na google ano. Takže se divím těm pohybům nahoru u Petra. Asi má nějakou protekci
Mně tedy placla na seznam nefunguje, ale při u googlu to dobře roste co jsem koukal tak se to projeví tak za 2/3 týdny od publikování článku.
2 P. Jeník: Je možné, že jsem text špatně pochopil, avšak možná nejsem sám. To je opravdu tak hloupý požadavek na fakta, když se člověk rozhoduje o investici a její výhodnosti? Neříkám, že tu jde o velké peníze, ale z principu nemám rád věci, které nefungují. Pakliže, máte fakta lze je dát na stůl a třeba i s anonymizovanými jmény webu, koneckonců pokud jde o běžný jev, mělo by to odpovídat jednoduchým statistickým modelům normálního rozložení souboru. Uveřejněte čísla a ať si každý sám zhodnotí, kde je pravda za pomoci Excelu či Calcu.
2 V. Bartoš: Dokázal byste dát nabídku 100% garance vrácení peněz, pokud by člověk uveřejnil údaje z (google/universal) annalytics z nějakého A/B testu – třeba článek podpořený z Placly X článek jen ze Searchu nebo článek podpořený PPC v téže ceně jaká by se dala za Placlu? Takový veřejný test pro všechny zájemce. Tomu bych řekl fér nabídka 😉
2 Petr: Možná to bude tím, že pro Google je zatím Placla příliš malý web, aby sledoval kupčení s odkazy nebo ji jen nikdo prozatím nenahlásil u strýčka G. A lidé ze seznamu.cz přeci jen mají lepší přehled o českém prostředí a třeba mají na placle agenta, který sbírá weby, které bude seznam.cz ignorovat. Taková malá podvečerní paranoia :), ale smysl by to trochu dávalo, seznam.cz má své mediální kanály na obecné výrazivo (zdraví, hobby, lifestyle, rodina, vztahy, bulvár,…), nač si nechat lézt do zelí 😉
Jan Šimanko: Garance vrácení peněz se týká nevyčerpaného kreditu. Na něj platí 100% garance vrácení peněz. Stejně tak na situaci, kdy web z jakéhokoliv důvodu článek stáhne a je nedostupný. V tom případě vracíme peníze i za již publikovaný článek.
Jan Šimanko: A jaká další čísla chcete? Uvedl jsem jich myslím docela dost. A jakou garanci od Placly byste chtěl? Jako že když se pomocí 10 článků za tři stovky nedostane mezi první tři na hledané slovo „půjčky“ tak budou muset vrátit peníze? Sorry, ale vašim dotazům fakt nerozumím.
Jaká další čísla? Vždyť v článku píšu kolik jsem investoval, kolik jsem nakoupil článků, jak se mi pohnuly pozice, kolik díky tomu přichází návštěvníků. Co dalšího chcete znát?
A co se vámi požadované garance týká: jak byste si to představoval? Podle jakého klíče byste rozhodoval co je a co není úspěch a tedy kdy vrátit a kdy nevrátit peníze?
A jak poznáme , že je pravda to, co jste v testu Placly zjistil?
2 V. Bartoš: U té garance se mi jednalo spíše o stání si za kvalitou svého produktu a důkaz toho, že při „skoro stejných“ podmínkách útraty je Placla lepší investice než PPC, pokud by se jednalo jen o Search, měl by být vidět alespoň jasný nárůst u verze stránky podpořené proti verzi nepodpořené (návštěvníkovi se obě stránky zdají naprosto stejné), prostě obyčejný A/B test se sledováním jediného faktoru návštěvnosti. Bylo by fajn i něco víc, jako konverze či akvizice, ale to uznávám, že už je hodně na straně pisatele a jeho schopnostech. Na to třeba A/B test až u VIP webů, kde si stojíte za autory a cena už na hraji tolik prim.
2 P. Jeník: Pokud bych bral v potaz jen návštěvnost, pak by měly stačit její časové řady po dnech nebo jen výběrové dny (po,st, so) a člověk už může zkoumat jak normální či nenormální průběh ta časová řada má třeba vůči jiné kampani za obdobné období na obdobné téma. Pak trocha korelování a můžeme dělat závěry ohedně ne/výhodnosti Placly. Výborný člověk na statistiku webu je Avinash Kaushnik jeho blog a kniha u nás tuším Webová analytika.
Samozřejmě toto testování si každý může udělat za objetování pár peněz sám. Ale pokud není co schovávat, proč nenabídnout „neodolatelnou nabídku“ – stylu: „My víme, že jsme skvělí, a proto si můžeme dovolit vrátit vám vaši investici, pokud nebudete spokojeni. Protože vy, zákazníku Placly, spokojen budete a za to vám ručíme“. Pokud je produkt myšlen pro dlouhodobý vztah se zákazníkem, tak jak asi naroste jeho důvěra v takto nabízený produkt? Hodně a pokud ještě uvidí výsledky, začne o Placle plácat kudy projde, výjma konkurence samozřejmě…
Tak, abych to zakončil, pár podobných projektů u nás i v zahraničí už jsem zkusil a jednou mi to vpodstatě zdiskreditovalo doménu, tak proto už se mi to nechce zkoušet a čekám, že někdo příjde a dokáže, že to k něčemu je a nebo bych zůstal u zkušenosti, že se jedná o vyhozené peníze a potenciálně nebezpečný produkt, pokud buduji dlouhodobý web.
Díky za recenzi.Mě zas překvapuje, že to mělo pozitivní vliv na google.
Dobrý večer pane Jeníku,
mohl byste prosím zmínit kvalitu článků, které jste obdržel? Samozřejmě z Vašeho osobního pohledu?
Díky
Jan Šimanko:
Porovnávat PPC a vliv článků na návštěvnost jako argument pro nebo proti jednomu je blbost. PPC má okamžitý efekt. Vliv odkazů z článků na návštěvnost je dlouhodobá záležitost. PPC se dá perfektně cílit a ikdyž může ve finále vyjít dráž, tak ti lidé mohou utratit díky lepšímu cílení mnohem více peněz.
Naprosto nechápu čeho chcete docílit tím že ze sebe děláte takového moulu. V článku uvádím čísla naprosto konkrétní a přesto vám nestačí. Když ukážu graf z GA, uvidíte v něm naprosto totéž. A co hlavně: napsal byste že je to k ničemu a ať uvedu něco dalšího. Prostě jen zbytečně prudíte a po pravdě, začínáte mi připadat malinko trapný. Vymýšlíte argumenty, které jsou úplně mimo.
Já to vyzkoušel a funguje mi to. A napsal jsem o tom. Proč mi tedy do prdele říkáte že to nefunguje, když jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že to funguje?
LR: nepoznáte Ostatně to nepoznáte nikdy u žádné analýzy, studie či čehokoli dalšího. Musíte mi důvěřovat. Popř. si to sami vyzkoušet.
Alex: Nebyl to žádný velký šlágr. Ale téma také nebylo nic, o čem by se dalo psát nějak poutavě. Kvalita vs. cena ale byla dle mého odpovídající.
Jan Šimanko: „My víme, že jsme skvělí, a proto si můžeme dovolit vrátit vám vaši investici, pokud nebudete spokojeni. Protože vy, zákazníku Placly, spokojen budete a za to vám ručíme“
A další záruka, kterou jsem dal už před týdnem na svém Twitterovém účtu (https://twitter.com/VasekBartos/status/532291580800278528):
„Pokud web v PlaCle dodá článek, který bude nutné stornovat a vrátit vám kredit, připíši vám bonus 1000 Kč. Za ty weby dám ruku do ohně.“
2 P. Jeník: Porovnávání kvality marketingových kanálů vůči nákladům ( rádio, web, ppc, tv, tisk, telefon,…) je normální. Dokonce už vznikla i poučka: za kvalitní odkaz mohu dát i dvakrát víc než za totéž z ppc viz moz.com (dříve seomoz.com)
Ale já jsem jen odpovídal na vaši otázku: „A jaká další čísla chcete?“. Stačilo říct, že nedáte a tečka. Pokud se jedná o reklamní článek, pak se omlouvám, že jsem byl zvědavý.
A určitě vás o ničem nepřesvědčuji, jen jsem popsal svou zkušenost z let minulých a že nebyla pěkná.
Jak Placla ne/funguje nemám zdání (pouze tušení), ale už je mi jasné, že tady se to regulérně nedozvím. Tak děkuji za názor a přeji pěkný zbytek diskuze, spekulovat se mi dál nechce a někoho soudit za moulování už vůbec ne. Sakra chlape, dříve se to tu četlo lépe, éra Kirše to tu nějak zválcovala, tak snad bude lépe, když se blíží čas zázraků 😉
2 V. Bartoš: Tedy konečně slovo chlapa, veřejný příslib :), ale přeci jen bych to neopíral o zadání článku a dodání, ale o tu návštěvnost, o tu tady přeci běží v první řadě a to ostatní se tak trochu očekává. Pak bych to snad i zkusil na nějaký startup web.
Já nechápu, co se pořád řeší. Seznam teď sice trochu stagnuje a dělá si psí kusy, ale na Google je linkbuilding jediné opravdu efektivní kladivo. Funguje to bezvadně, ale samozřejmě to není neprůstřelná strategie. To, že si někdo koupí pár článků, neznamená, že bude automaticky na prvních pozicích v serpu. Je třeba zohlednit, že konkurence dělá to samé a nezbývá, než ji převálcovat kvalitou i kvantitou.
PlaCla je skvělá služba, která linkbuilderům šetří čas. Jestli někdo neumí naplánovat strategii a pak se diví, že utratil spoustu peněz a nic moc mu to nepomohlo, je jen jeho problém.
Jinak Petře prima článek, ale výsledky mě zas tak nepřekvapily Souhlasím s tebou i s těmi nadpisy, nicméně mám za to, že je celkem jedno, jestli je to H2 nebo H3… každopádně kw v nadpisech stále velmi dobře fungují na Seznam (plus samozřejmě exatch ulr apod.).
Ještě se vrátím k té hlouposti, že Seznam penalizuje weby z PlaCla. To je hovadina na n.tou. Na většině webů nám největší návštěvnost právě ze Seznamu.
Jo a pokud vám seznam neindexuje weby, začněte to přidávat ručně.
omlouvám se, překlep – mělo tam být exact match, ale vypadlo mi ct a ma
Jan Šimanko: A jaká že další čísla to tedy chcete? V článku píšu o ceně a návštěvnosti, kterou jsem díky tomu získal? Mám vám ta dvě čísla vydělit, abyste zjistil kolik mě do této chvíle stál jeden návštěvník? Myslím že ač vystupujete jako kretén, tak dělit umíte. V článku také píšu, že už v tom krátkém období jsem se dostal jen mírně nad cenu PPC na FB a skliku.
Jeden z nás dvou je asi natvrdlej. Možná jsem to já, protože jsem se mylně domníval, že dělení a násobení nedělá mým čtenářům problém. Těžko říct. Fakt vás nechápu.
Já Petře asi chápu, co by Jan Šimanko asi rád. Podle toho co píše o číslech a garancích on nechce nějaká čísla, on chce prostě od Vaška Bartoše taky kredit zadarmo, nebo chce zkusit „investovat“, tak že si něco zaplatí, jejda ono to nevyšlo, tak začnu řvát ať mi vrátí kredit a ten pokus mám zadarmo … zkrátka je mu líto dát tam minimální kredit a udělat si vlastní názor.
No kdo nemá ani na minimální kredit od Placly aby si jí vyzkoušel, tak nemusí říkat jak funguje/nefunguje a může přeci zvolit „zdarma“ metodu oslovování různých blogů a prosit jejich majtele, jestli mu zadarmo něco nenapíší, nebo se dohodnou na ceně a doufat. Ono to ve výsledku vyjde pro začátečníka bez kontaktů mnohem dráž (přepočteno na čas a výsledky), ale bude si moct říkat a mám to zadarmo!
Jinak mě Placla moc nefungovala pod starými majiteli, to už bude nějaký ten rok. Ale s tím jak do toho teď kluci šlapou si už pár měsíců říkám, že se tam zase musím přihlásit a zkusit si něco objednat. Možná mě tvůj článek konečně dokope k činnosti 😉
2 S. Duben: Jsem netušil, že mám tiskového mluvčího, který ode mě ani nebere plat :D. Co jsem chtěl už jsem napsal. A kdybyste to pročetl, tak to víte – časové řady návštěvnosti po dnech či výběrových dnech a bylo by fajn k tomu dodat alespoň i témata na která byly podpořené weby zaměřené. Pro mě osobně mávání s absolutními čísly bez ukázky trendu je spíše marketing než recenze/studie/test. BTW je to test a kde je metodika?
Pokud narazím na studii klasické struktury IMRAD a prokáže přínos Placly oproti jiným kanálům, klidně si kredit koupím, do té doby s ohledem na zkušenosti s jinými službami obdobného ražení nemám zájem a to ani ZADARMO ;).
BTW Co je na výzvě ohledně záruky na produkt pro pana Bartoše nefér? Že bych v případě koupě dělal analýzu cena/výkon, tu zajisté děláte i vy, pokud nejste charita a víte co chcete.
BTW řekněte mi, kde jsem tu hodnotil Placlu? Ani jedenkrát, jediné co jsem tu zhodnotil, že tento test prostě není testem, to ať se na mě pan autor nezlobí. Ale jestli mě chcete dohnat ke zpracování případové studie, tak ji během léta klidně udělám a poprosím pár přátel o zveřejnění na jejich blozích, ať budou výsledky jakékoli. Nebo chcete článek na idnesu? Občas dostanu nějaký poukaz na článek zdarma, tedy pokud ho redaktorovi pošlu hotový, jen nevím do jaké sekce bych to tam nacpal…
A co chcete napsat víc, než že v odbobí od 19 září do 31. října byla denní návštěvnost v řádu vyšších desítek lidí za den a párkrát to bylo i více než stovka?
To to mám vypsat den po dni? A co se tím změní když uvidíte, že 19.září to bylo 60 lidí, 25. září 85 lidí, 15. října 75 lidí, 25. října 120 lidí, 30.října 80 lidí
Co z toho vyčtete víc než z toho, co jsem napsal v článku?
A trend? Ten je snad jasný z toho co píšu, že byl vzrůstající.
Jane Šimanko: jste fakt magor. Podnikal jste vůbec někdy v oboru internetového marketingu? Vyděláváte tím co tu píšete nějaké peníze? Nebo jste se naučil pár teoretických píčovin a děláte tu ze sebe borečka? Vaše jméno nelze najít ani na google ani na seznamu.
Jste takový nýmand který vystupuje anonymně, nebo takový, který ač plácá moudra o SEO a přitom se tomu vůbec nevěnuje, nebo dokonce takový, že nedokáže dostat do SERP ani své jméno?
Ukažte co děláte a co umíte a pak se můžeme bavit. Do této chvíle jen plácáte anonymně pitomosti.
2 P. Jeník: Vyčtu z toho trend a mohu srovnat se svými údaji na podobná témata. Totéž může udělat kdokoli jiný ;). Minimální velikost výběrového statistického souboru je 30+ údajů, jinak zhruba druhá odmocnina z počtu údajů zákadního souboru (ZS – všech dat), menší počet údajů už je nereprezentativní pro ZS.
Osobní útoky nechám stranou. Já nejsem na Googlu, ale hlavně že mě najdou zákazníci
BTW pokud bude v létě špatné počasí, tak si s kolegy Placlu prověříme, ale pokud vidím, kde sama Placla čerpá základní backlinky, potřebuje ji člověk k životu? – malé hrátky s strýčkem Googlem dotaz >>“www.placla.cz“ „placla.cz“ -site:www.placla.cz -site:placla.cz -site:placla.sk -site:www.placla.sk<<
BTW ale našel jsem díky hrátkám polemiku na toto téma: http://blog.marekhnatek.cz/ppp-systemy-nefunguji/ (jak dle hesla i negativní reklama je reklama :)), ale je tam pár otázek k zamyšlení se prostým selským rozumem – prostě jděte tam, kde jsou vaši zákazníci ať jsem off nebo online.
Něco bych napsal, ale v podstatě to velmi dobře shrnul Michal Kubíček (v tom blogpostu od Hnátka):
„Placla ci Kupclanek neni metoda, ale nastroj. Pokud ho lide umi pouzivat, funguje. Pokud ne, nefunguje.“
Tohle by si měli dát všichni za rámeček…
Musím tu udělat nějaké tlačítko na hodnocení komentářů, protože tomu poslednímu od Adama bych hned dal plusko a komentářům od teoretiků, kteří nemají ani páru o tom jak něco funguje a mají jen plnou hubu pouček, bych rozdával mínusy.
Z těch posledních komentářů od Šimanka mám dokonce pocit, že nemá ani páru, co to Placla je. Jakou má proboha souvislot fungování placly s tím, odkud na ni vedou backlinky? U toho o to přeci vůbec nejde. Jde o ty blogy, které jsou v Placle zaregistrované a u nichž si jako inzerent články platím. Motáte nesmyslně hrušky s jabkama a dokazujete tím jen to, že mé osobní útoky vůči vám jsou naprosto oprávněné.
pane Jeník, jsem-li obchodník, pak bych měl věřit svému produktu, pokud ani sama Placla nevěří svým blogům či se na nich neprosazuje, jak jí pak má věřit její zákazník. To je obyčejný selský rozum zákazníka, věřte (a nebo nevěřte), že se stím setkávám, ale pravda, že už dnes asi 4 roky žádný systém na články nepoužíváme a ještě jsme nezkrachovali ;), naše zbraně jsou ppc, sociálky (face a YT z 90%) a osobní domluva s blogery, oni tak nějak jednají lépe, když vidí, že člověk po nich nechce jen ten článek za celých 200,- Kč a pokud nám dá zákazník měsíc, dva už ani není poblém s vyšší cenou za služby. A pak některé mediální portály u obecnějších témat.
Ano, máte pravdu, mám rád teorie a zvláště ty, které lze dokázat opakováním pokusu/testu. To, co jste tu popsal není test, ale POUZE vaše zkušenost, zdá se, že dobrá. Ale nedělejte z toho něco, co to není. V čem se vaše udaná tvrzení liší od marketingových praktik?
Položme si zásadní otázku, chcete uveřejnit skutečný test? Skvěle pak vám tleskám. Nechcete, je to vaše věc. Ale je-li smyslem této diskuze dětinské popichvání, mám pravdu prostě proto a basta, beru to jako dobrou zkušenost jednání s mírně cholerickým člověkem. I s těmi se nakonec dohodneme, pokud jsou našimi zákazníky, někdy také ne. Těžko pomůžete někomu, kdo to nechce.
Data, která jste uvedl, se nedají nijak zpracovat, buď vám to člověk věří nebo ne, ale testy jsou o metodice, datech, syntéze, analýze a opatrného vyvozování závěrů. Ne o tom, zda je někdo váš kamarád nebo ne.
Konec konců, když mně nevěříte, že váš článek není test, proč se neoptáte jiné autority z oboru? Ale možná odpověď znáte sám, pak je diskuze celkem zbytečná.
Dřív jsi psal líp, teď jsi zapšklý neurotický dědek, co přehnaně reaguje, a já ti to musím už říct.
Jan Šimanko – Petr Jeník: Víte, co je na této diskuzi nejlepší? Tohle měření pinďourů Vás prostě nepřestane bavit až do smrti.
Jan Šimanko: Není test jako test. Vy jste teoretik a z prstu jste si vycucal vaši teorii o tom, co slovo test podle vás znamená. Já test vnímám jako vyzkoušení nějaké služby a následné vyvození závěrů. Vy jako hromadu teoretických blábolů. Napište mi také prosím, koho považujete za vámi zmiňovanou „autoritu v oboru“. A už byste také mohl konečně zveřejnit svou skutečnou identitu. Mám takový pocit, že byste sám sebe rád pasoval na tu „autoritu“, ale protože jste připosranej z toho, abych vás tu následně malinko neprudil tak se skrýváte za falešným jménem.
2 P. Jeník: Kdyby vás to náhodou zajímalo, je tu to testování trochu rozepsáno (http://www.britannica.com/EBchecked/topic/564172/statistics) a kdyby vás to jo zajímalo tak: Moderní statistika – Swoboda, 1977. Ona se za ta léta moc nemění. Ano možná jsem slovo test vzal moc profesně a očekával víc, zvláště když vím, že ta data máte, ale zjevně nedáte. Nebojte, změřím si to sám, jen momentálně to není na pořadu dne. Ale máte pravdu zrovna včera jsem v nějaké reklamě zaslechl něco jako skrytý odkaz na pseudotest „9 z 10 žen“… chce náš produkt, nejste v tom sám ;). NEDÁTE svá data, tak nedáte, míval jsem o vás lepší mínění, ale to je moje chyba.
Nepřipadá vám, že je tu nějak málo diskutujících? A s ohedem na Google si dovolím předpokládat, že tento článek pár autorit marketingu zaznamenalo a NIC. Ale abyste neřekl, že tu neuvedu nějaké své autority, tak Honzu Tichého nebo Věrku Koukalovou snad znáte, oba dělají školení, tak je zkuste. Doufám, že teď nebudu obviněn za reklamu. Ale jedním si buďte jist, ikdyž s vaším názorem nebudou souhlasit, neprohlásí o vás, že jste kretén, magor,… ale pokusí se o diskuzi a zjistit, co vás k vašemu názaru vede a případně vám poradit, pokud ví, že se mílíte.
Ale musím uznat, že nabídka odkazu za komentář je dobrý akt, takový malý úplatek. A že tu pár ziskuchtivých jedinců je. Jen nevím, co si od toho slibují s ohledem na relevanci mezi touto stránkou a jejich webem mimo téma.
alex: Máte pravdu, nebudu tu vprůběhu diskuze z hecu vytvářet skutečný test na portál Placla, nechám to na dobu, až na to budu mít čas a pak to uveřejním sám. Ale z toho, co jsem našel na tento portál za poslední 3-4 dny si nejsem zrovna jist, zda se portál dožije léta, tak snad. Zatím vím jen, že majitelé nezvládají krizovou komunikaci a neumějí nějak prokazatelně vysvětlit přínos své služby zákazníkovi. Jen tvrdí, když vám to nefunguje, tak je to vaše chyba zákazníku, ale nějak tam chybí trocha pokory a vysvětlení mu, co by měl dělat, aby z toho něco měl. Pokud to tedy není obchodní styl „seberu prachy a mizím“.
To že někdo dělá školení neznamená, že je autoritou v oboru.
Já tyhle autority neuznávám a to ze stejného důvodu, jako považuju za kreténa vás. Samá teorie a hovno z toho. Já to dělám pro sebe. Když chci vědět zda něco funguje, tak to vyzkouším. A pokud to funguje, vydělám na tom prachy. A když uznám za vhodný, tak o tom co jsem vyzkoušel (otestoval), napíšu článek.
Co se výsledků testu a zveřejněných čísel týká. Čísla mám a zveřejnil jsem je. To jen ty jsi hraješ na chytrolína a neuvědomuješ si, že ze sebe děláš akorát blba. Resp. uvědomuješ si to a tak raději vystupuješ pod smyšleným jménem ubožáčku.
Odkaz u komentářů je skutečně odměnou pro diskutující. Docela to tu pak žije a vyhledávače mají nejen díky tomu můj blog velmi rády. Ale to ty jistě dobře víš drahý moulo vystupující pod smyšleným jménem jen proto, že právě moc dobře víš, že nemám nejmenší problém dostat v SERP tento blog i nad tvoji oficiální stránku.
Ano, vy máte jedinou autoritu a to sám SEBE, všichni ostatní jsou nicky, zvláště když si vám dovolí odporovat. Co pořád máte s tím Google, já snad půjdu na policii a nahlásím sám sebe jako pohřešovanou osobu – důvod: Nenajdu se na Googlu ani na Seznamu :).
Mimochodem odkdy si tykáme pane Jeník? A jen pro vaši informaci Honza Tichý už dělá sám za sebe a občas vytvoří nějakou tu případovku/test, jak má být. A to, že Google dává výhody (školení, howtůčka, betatesty,…) svým velkým zákazníkům, to asi také víte, proto mají to prosazování trochu lehčí.
Pane Jeník, smyslem této diskuze byl pro mě jen jeden bod, získat od vás skutečná data z Analytics na téma Placla pro sebe i pro ostatní. Vy se podělit nechcete, nevadí, já si data obstarám jinak a milerád se o ně podělím, když se do toho pustím, to uvidím v létě 😉
BTW vašimi urážkami nevytváříte můj obraz, ale svůj, ale když vás to tak baví, tak se ze své agrese vypište. Konec konců je to váš blog. Nemyslíte tím prosazení v Searchu spojení „placla test“, kdo to probůh hledá? JÁ 😀 vůl.
No já byl před nějakou dobou na googlu nedohledatelný, koupil jsem nějaké články z placly a je to 1,2 strana na ty KW. Nutno ale říct, že jsem si docela vyhrál i s originálními popisky a dalšími věcmi, takže těžko říct jestli je to zásluhou placly. Osobně se stavím trochu nevěřícně k tomu, že za 3000 korun pomohly odkazy z shit webů ( sorry ale web který udělá článek za 300 na placle je humus a je to jen drahý PR WEB) na KW které má 5000 denně. Tomu prostě nevěřím.
Dá mi placla ty testovací 3000 na moji novou minisite také? Zveřejním poté všechno. Adresu, návštěvnost, konverze atd.
„šimanko“: Tykám ti ty ubožáčku, protože vystupuješ pod smyšleným jménem.
Údaje z GA jsem v článku použil. Tvoje argumenty jsou tedy úplně mimo. Tvoje rádobysměšné poznámky o tom že půjdeš na policii…. jsou důkazem toho, že sám nevíš, co psát, abys obhájil ty své bláboly a tak se snažíš diskusi zlehčovat těmito pitomostmi.
Test udělej. A pak mi napiš až ho někde zveřejníš. Ikdyž i to jsou od tebe ty blbečku jen planý kecy, protože to neuděláš, protože by se proflákla tvé pravá identita a vzhledem k tomu jakého kreténa jsi tu ze sebe udělal, tak to je to poslední, o co stojíš.
Sám sebe neuznávám jako autoritu a už vůbec si o ostatních lidech nemyslím že jsou nicky. To sis zase jen vycucal z prstů další blbost. Jediný o kom si myslím že je nicka jsi ty, ty anonymní ubožáčku.
DK: A proč tomu nevěříte? Protože se vám to nikdy nepovedlo? Protože neznáte takové KW? Mě se to povedlo a takové KW skutečně existuje. Je velmi lukrativní a přesto je jen pár webů, které na něj cílí. A i proto mi tedy Placla pomohla a to tak že docela výrazně.
Bohužel jsou ale lidé, kteří si myslí, že když se díky investovaným 10 tisícům do článků na Placle nedostanou mezi první tři weby na hledané slovo „pleumatiky“, tak je to vinou Placly a pak hlásají pitomosti o tom že Placla nefunguje. No takhle opravdu nefunguje
No předpokládám že takové KW má i vysokou konkurenci… pokud nikoliv a cílí na něj minimum webů…tak potom jo. Ale zase si říkám jestli opravdu na KW které má 5000 denně nikdo nejde…to je divné. Neříkám, že vyloženě nevěřím, ale je to trochu zahaleno tajemnem Nicméně taky si nemyslím že byste se zaprodal za 3000 placle, takže spíše tipuji, že ta fráze asi nebude konkurenční, přestože je tak hledaná. Potom by to asi šlo. Placla samozřejmě funguje, ale SEO není exaktní věda…. stačí mít jinak nadpisy a místo 1 místa jste 20…..
Pane Jeník, beru, že k vám ty urážky prostě patří a neřeším to asi už mě přešla puberta…, ale umíte odpovědět na jednu jedinou uzavřenou otázku bez kupy hnoje:
Zveřejníte tabulky z Analytics? ANO/NE.
BTW: Pokud vás trápí pořád ten google, pak vězte, že nejsem první člověk, se kterým naši zákazníci mluví. Už mě nebaví dotazy typu a nešlo by to levněji…, tak problémy prodiskutuji až s vážnými zájemci. A kvůli vám tu své osobní číslo zveřejňovat nebudu. Konec konců, co čekáte? Placla vám dala dárek, tak ji hájíte. Mě jste nedal odpověď na jednoduchou otázku za ceou dlouhou diskuzi, čekáte, že kvůli vaším názorům nechám poškodit weby svých kientů? Co bych z toho měl? Ale říká se tomu reciprocita – jak ty na mě, tak já na tebe…stejně působí ochutnávky v makketech, není nakonec celý ten váš test takovou tou ochutnávkou, protože cítíte závazek vůči dárci?
Jane Šimanko, napište sem kontakt na Vás (ostatní jsou už určitě taky zvědaví, zda skutečně existujete) nebo mi na info@placla.cz napište. Mohu Vám věnovat testovací kredit i Vám nebo si u Vaší společnosti zaplatit analýzu. Je mi líto Vašeho času, který tu trávíte nesmyslnými argumenty. I když mě třeba rétorické figury baví, takže jestli na to čas máte, přestávat nemusíte. Jen si během toho PlaClu skutečně otestujete podle teorií.
Šimanko: ale ty prostě nejsi Šimanko. Neexistuje člověk který dělá SEO, kterého není možné najít na internetu. Jsi normální anonymní magor. Z GA nevyčteš nic jiného než co jsem psal v článku. Tvoje argumenty jsou úplně mimo anonymní připosranej ubožáčku.
Václav Bartoš: to je slovo do pranice. Pak mi napiš, co to je za idiota. Jestli se tedy ozve a odtajní tak svou pravou identitu. Spíš ale počítám, že napíše nějakou pitomost jako že na to testování nemá čas nebo že nebude zkoušet něco o čem je přesvědčený že to nefunguje.
Však píšu, že si analýzu u něj zaplatím jako kterýkoliv jiný zákazník. Takže počítám, že kontakt napíše.
pane Bartoš: Já věděl, že se nějak dohodneme :)…konec srandy.
Ale je jeden bod, který by mé úvahy o dřívějším testu urychlil, a to že by se do všeobecných obchodních podmínek placly dala garance pro zákazníka (nikoli garance pro garanci) stylu: Prokážeš-li náš milý zákazníku, že jsi udělal vše proto, aby ti Placla.cz přinesla návštěvnost a výsledek není statisticky přesvědčivý (tedy je jen v mezích chybové odchylky), pak ti vrátíme tvou investici v plné výši (a třeby i něco navíc). Tomu říkám garance já.
—
Mě opravdu nejde o úsporu těch pár kaček, ale o ta data. Chceli je pan Jeník zveřejnit, udělá mi to radost, protože z toho, co tu je, se opravdu nic vyčíst nedá. Mimo jeho vlastních tvrzení.
Pokud se do toho v létě pustím, určitě to nebude jen o Placle, ale o největších českých PPP systémech a hlavně to bde nezávislé. Víte, jak by to vypadalo, kdybych si od vás vzal kredit a pak se služba ukázala jako prospěšná, vždyť byste byl sám proti sobě.
pane Jeník: Máte pravdu, že už to tu beru spíše jako chvilkový oddych, jelikož nepředpokládám, že byste ta data snad zveřejnil. Ano, těšil jsem se na ně, jak děcko, pak přišlo vystřízlivění. Zveřejnil-li byste je hned, udělám si pár analýz pro sebe a nijak tu s váma nediskutuji.
Ale uznávám, že tato diskuze je spíše o kohoutech na smetišti než o článku, škoda. Nikam to nevede. Tedy vede dostal jsem pobídku na KREDIT NA PLACLU, ale to jsem nechtěl. Tak ji dejte PRVNÍMU, KDO SE TU o ni sám OZVE 😉
Tak budou Anaytics s frázemi a tématy webů zveřejněna do 50. komentáře a nebo nebudou, nebudou-li… je mi to fuk, pravda zvítězí i tak
„Šimanko“: Data která jsem uvedl čerpám z GA. Tedy jsem je zveřejnil už dávno. Navíc jsi právě potvrdil, že jsi jen sráč, který si nestojí za tím co tvrdí a bojí se tak zveřejnit svou pravou identitu a já opravdu nehodlám skákat jak nějaký anonymní sráč píská.
Co se podmínek placly týká: nemůžu do toho Vaškovi kecat, ale to co píše debílek „Šimank“ je nebetyčná blbost. Jediné k čemu by to vedlo jsou spory s debilama jemu podobným, kteří nedokáží racionálně uvažovat a už vůbec ne používat nástroje jako Placla je.
Jan Šimanko: Vy jste mě nepochopil. Rád bych si u Vás objednal analýzu. Pošlete mi, prosím, na info@placla.cz Vaši cenovou nabídku.
Rád bych řekl, že jsem si o kredit na test řekl jako 1
A napsat celé jméno a uvést na sebe kontakt?
dkoudela@seznam.cz
budu dělat minisajt na podporu svého eshopu – nebude tam nic krom originálního textu a linků z Placly na KW které má hledanost 5000 měsícně a konkurence je solidní.
David Koudela
Ozvěte se, až budete mít minisite hotovou, domluvíme se.
Rád bych se také vyjádřil k článkům kupovaných přes Placlu. Pro moje klinety jsem nakoupil řádově stovku článků. Pokud vezmu přínos v podobně zvýšení pozic ve fulltextu, tak tam je přínos vidět určitě.(až na 2 weby, které se po napsání dvou článků propadly na Seznamu z 1 stránky na 9-tou a horší).
V čem je ale přínos minimální je přímá návštěvnost z článků (až na pár světlých vyjímek.) Ani poměrně drahé články okolo třech tisíc nejsou zárukou dobrého traficu, což je trochu škoda. Kromě Placly se určitě stojí za to podívat i jinam a oslovit některé weby napřímo.
Ja som na placla kupil cca 6 článkov. Moc teda vo vyhladavani mi nepomohli. U nás na slovenskej placle je tých webov kde publikuju je žalostne malo. neviem ako u vás.
Na slovenskej Placle nemá cenu inzerovať, to je pravda…
Václav Bartoš: Píšem ako prvý o kredit na SK PlaClu
Aha, takže ani o to „žebrání o kredit“ nešlo. Jen klasický troll, co potřebuje dokázat, že zná testovací metody, aniž by pochopil, že slovo „test“ může mít více významů a když má možnost doložit své argumenty činy, tak za slovutného proslovu proč to neudělá odejde s pocitem jak to tu všem nandal. Ach jo takhle plýtvat lidským potenciálem na blbosti …
Petra Jeník je takový bouk pytlík českého internetu
Ta část s nadpisy mě inspirovala taky jsem měl za to, že nemají význam 😀 díky :D.
Šimanko má pravdu.
Jeníku, měřil jste návštěvnost, nezmínil jste však konverze, bounce rate, ATS a další data, která by napověděla více.
To, že se posunete v Google a Seznamu na vyšší pozice na určité slovo ještě VŮBEC nic neznamená. Důležité je vyhodnotit statistiky komplexně, změřit kolik to stálo a co to reálně přineslo (ROI). Vy jste jen vyhodnotil pozice na klíčová slova a to ještě špatně díky SERPu. Díval jste se na pozice před a po měření do GWT? Použil jste nějaký nástroj? Dle textu nikoli, pozice jste měřil metodou „naťuáním do vyhledávače“, což je špatně.
Tento článek jen ukázal, jak moc jste krátkozraký a víte o marketingu velmi málo.
„smrtka“ – aneb další moula, který ač plnou hubu keců, bojí se je říci pod skutečným jménem.
Posunul jsem se na pozice na slova, na která jsem se posunout chtěl a jak píšu v článku, nejen na tato, ale i na mnohá další. Neznamená to „nic“ jako píšeš ty anonymní blbečku, ale znamená to vyšší návštěvnost.
Pozice ve vyhledávačích jsem zaznamenával pomocí online nástroje na měření pozic a nikoli zadáním těch slov, protože především u google by to bylo k ničemu vzhledem o personifinovanému řazení výsledků.
Co se konverzí apod týká, myslím že to dost dobře vystihla věta v článku: „A protože nejde jen primárně o lidi, ale o to kolik z těch lidí kápne peněz, tak věřte, že náklady na nákup na Placle se mi vrátili už za ten první měsíc.“
Až něco dalšího ty imbecile napíšeš, tak:
a) přečti si článek
b) podepiš se
Martin Stanik: „…ani poměrně drahé články okolo třech tisíc nejsou zárukou dobrého traficu, což je trochu škoda. Kromě Placly se určitě stojí za to podívat i jinam a oslovit některé weby napřímo….“ – tohle ale moc nesouvisi s tim, zda nekdo pouzije Placlu nebo oslovi nektere weby naprimo. To zalezi v prvni rade na tom, jak ten clanek kdo pojme.
Ja pisu pro TOP klienty a jedna z prvnich veci, ktere delam v pripade pripravy PR clanku, je ta, ze se snazim zajistit, aby clanek vysel normalne (tj. bez oznaceni typu „komercni“, „reklamni“ atd.). Protoze uz jen tohle spolehlive odfiltruje celou radu potencialnich ctenaru, kteri proste reklam maji uz plne zuby a na svem oblibenem magazinu zadne „komercni clanky“ cist nehodlaji, natoz aby v nich chteli klikat na nejake odkazy.
V zavislosti na tom (a tematickemu zamereni magazinu, jeho cilove skupine apod.) je nasledne zapotrebi vymyslet tema (nebo obracene – dostanu konkretni produkt, ktery chce nekdo zapropagovat, a ja budu premyslet „kam s tim“) a koncept clanku. Na bulvar proste nebudu davat nejake seriozne pojate pojednani o novem produktu X a jeho vyhodach, at uz ma jakoukoliv ctenost.
Je to bohužel tak, že o čtenosti článku rozhoduje i jeho název, celé pojetí článku. Měli jsme inzerenta, který si objednal pár článků o elektronických cigaretách. Ale rozklikli byste si článek s názvem „Elektronická cigareta typ ten a ten“ nebo by Vás zaujal článek „Jak kouřit do 90 let a neumřít pomalou a bolestivou smrtí?“ Nebo „Jak kouřit a předejít rakovině plic?“
Současně zabírají články s názvem na méně konkurenční fráze, takže i po letech z něj přichází návštěvníci. Doporučuji přímo inzerentům zadávat si vlastní názvy článků, ideálně vždy jiné.
Je to celé o tom, jak PlaClu budete používat. Co od nás budete chtít a nakolik budete o tom s námi ochotní komunikovat.
Jinak bez haterů stylu anonymní smrtky nebo neexistujícího Jana Šimanka, u kterého jsem si tu objednal profesionální analýzu a nebyl už 4 dny na objednávku schopný zareagovat, by to prostě nebylo ono. Už mě přestali stíhat na Twitteru a jsem rád, že jsem se s nimi shledal tady u Petra. Díky Petře.
A popravdě ani jsem nečekal, že se Petrovi PlaCla tak osvědčí. Myslel jsem, že prostě po vyzkoušení napíše nějaký krátký report stylu http://blog.placla.cz/pripadova-studie-zkusenosti-inzerenta-s-placla/ a na jeho blogu to časem zapadne mezi zajímavější články, které rád čtu.
Václac Bartoš: „O následující text jsme požádali jednoho z inzerentů v PlaCla…“, prozradíte nám identitu marketingového specialisty? Asi nejsem sám, kdo by se ho rád zeptal napřímo.
Hned se ho zeptam.
Tak volejte pište, tím marketingovým odborníkem, který pro PlaClu studii připravil, je Zbyněk Fridrich (http://www.zbynekfridrich.cz/), tel. 775 150 657 a mail: jsem@zbynekfridrich.cz
Kontakt na něj jsem do komentáře napsal už před hodinou a půl. Jen to čeká na schválení:
Tak volejte pište, tím marketingovým odborníkem, který pro PlaClu studii připravil, je Zbyněk Fridrich, tel. 775 150 657 a mail: jsem@zbynekfridrich.cz
Placla je podle mého názoru pro budování odkazů velmi nebezpečná, zejména z hlediska Googlu. Nedávno proběhl v zahraničí takzvaný PBN update (zaměřený na soukromé farmy blogů), což je v podstatě něco velmi podobného jako Placla. Google toho o našich webech ví mnohem více než si myslíme. Dostal jsem před několika lety penalizaci na některé konkrétní stránky webu kvůli optimalizaci přes systém BMR (BuildMyRank) a při jejím odstraňování mi asi 5x Google napsal přesně odkazy, které je třeba odstranit a ve 100% případů se trefil do odkazů, které byly nějakým způsobem koupené nebo zmanipulované, a to i přesto, že ty weby využívaly všechny dostupné „skrývací“ metody. Je to riziko, protože ty weby v Placle prostě jednak mají nějakou návštěvnost z Placly, kterou Google Analytics zachytí. Navíc, a to je mnohem horší, jsou weby ve snaze vydělat nuceni psát více reklamních článků s odkazy než poctivých článků bez odkazů. Něco jiného je napsat článek a odkázat například na wikipedii nebo jiný autoritativní web a něco jiného je napsat článek a odkázat na web s autoritou domény 10. A podobných věcí je více.
Nevím jak to funguje na Seznam, ale pro Google je to velmi nebezpečné a hrozí, že web dostane penalizaci, které se tak snadno nelze zbavit a veškerá investice přijde do kytek.
Proto jsem placlu přestal používat i jako inzerent i jako bloger.
Kluci se sice snaží s tím systémem něco dělat a pod jejich vedením se tomu poměrně dobře daří, dle počtu poptávek, ale je to nebezpečné a rizikové a může to zničit celý, roky budovaný web.
To je můj názor.
Diky za nazor. Soukrome farmy blogu v PlaCle nevedeme. Trochu mi to pripomina rady moji mamky ohledne zdrave vyzivy. Ta ted prisla na zaklade knihy Cinska studie na tri bile jedy – cukr, mouka, mleko. A ji jen zeleninu a bezlepkovou stravu. Kazdy podle sveho gusta.
Kazdopadne diky za podpis. Prvni hater, ktery se umi i podepsat. Dival jsem se, ze jako inzerent jste v PlaCle utratil v roce 2009 a v roce 2011 celkem asi 500 Kc.
Ahoj, mám dotaz – má smysl řešit nadpisy H1, H2 apod. i u těch PR článků, které posílám k publikování? Tedy ty, které píší na Placle a následně je publikují na svých webech?
Dobrý den Václave,
děkuji za odpověď.
1) Nejsem hater a neutratil jsem v Placle 500 Kč, ale v roce 2013 2362 Kč, v roce 2012 1650 Kč a v roce 2011 10 743 Kč. Mohu nahodit screeny, ale určitě si podle těchto částek budete schopen dohledat, čí účet to je. Začíná písmenem G :). To jenom pro pořádek.
2) Přečtěte si článek http://www.nichepursuits.com/alright-google-you-win-ill-never-use-private-blog-networks-again/. Tohle nebyly blogové farmy ve smyslu nějakých sranda webů s ubohým obsahem, ale blogy s dlouhými články s autoritou přes 30, což je již slušný web. A v Placle máte kvalitní a autoritativní weby (některé), ale píší články s odkazy na weby s nízkou autoritou, které se snaží získat link. Tohle je hodně podezřelé.
Z mého pohledu je na Placla problém to, že zanechává „stopy“. Pamatuji si třeba, že za předchozího majitele byl na internetu „chybou v systému“ dostupný seznam webů zařazených do Placly. Další stopou je třeba placení, schvalování článků, apod., to vše může Google přes Analytics nebo Webmaster Tools registrovat a hrozí penalizace. Neříkám, že hned, ale stát se to může.
Nemám nic proti Placle, nějaké peníze jsem v systému vydělal, nějaké utratil. Ale je rozhodnutí každého, zda chce budovat trvale udržitelný zdroj příjmů z webu nebo riskovat, že se jednoho krásného dne probudí s penalizací od Googlu. Co se týče Seznamu, tam si netroufám hodnotit jak vysoké je riziko penalizace.
Určité riziko u Googlu ale rozhodně je a bylo by poctivé ho přiznat a ne dělat, že je to v pohodě a nic nehrozí.
Placla by mohla dobře fungovat, pokud by u odkazů byl automaticky tag no follow nebo by byl odkaz jinak znehodnocen, aby nepřenášel „šťávu“. Pak by to bylo bez rizika a bylo by to jenom o návštěvnosti. To ale z komerčního hlediska není dobře možné, kvůli malé velikosti našeho trhu.
Tolik na vysvětlenou. Normálně tady nekomentuji, ale tohle jsem potřeboval říci, aby to bylo spravedlivé.
Ať se vám daří!
Vaclav Bartos: snaha o obhajobu neceho „za kazdou cenu“ a bez znalosti vsech faktu obvykle miva znacne kontraproduktivni vysledky. Dobre to lze zjistit napriklad na VS (pri obhajobe ruznych praci).
Tedy tady se to rozjelo, jsem ani nečekal, že se to trochu vrátí k tématu článku namísto honu za „svou“ pravdou…
2 V. Bartoš: Děkuji za nabídku, ale vážně byste chtěl vyhodit několik 10 až set tisíc za analýzu? Nikoli kvůli kreditu za Placlu, ale kvůli potřebě vybudovat několik desítek tématicky a velikostně různorodých webů za účelem měření a neohrozit tak zbytečně zavedené reálné weby, když nevím, co by s nimi Placla provedla. Těžko se dělá nabídka, když neuvedete svou představu ani rozpočet. Ale mám poměrně snadné řešení i této situace, vystavím vám fakturu na 100 000;-(to víte, Vánoce, člověk by měl být štědrý, tak to nebude v €, jen v Kč), zašlu dotaz s popisem aktivit Placly na podporu Googlu a přepošlu vám odpověď.
Co se týká mé intuice a dle toho, co Google neustále někde publikuje sám nebo skrze mediálky, přikláním se k tomu, co uvádí článek odkázaný panem Michalem Vilímovským. Konec konců Google to má shrnuto někde v nápovědě k SEO: Dělali byste to i kdyby vyhledávače nebyly? Ne, pak to nedělejte.(Protože dříve nebo později na to příjdeme a až se tak stane… bude zle, velké G se rozzlobí… a vyřadí vás ze hry za faulování)
Pro mě mají komerční odkazy smysl jen v jediném případě, a to že vodí reálné lidi a ne vyhledavače, pak je mi fuk nofollow, protože člověk follow 😉 a to, že se to strojově poznat dá, o tom kapitola matematiky nazvaná teorie grafů. Google to stojí jen výkon a čím víc výkonu ho to bude stát, tím rozzuřenější zvířátko na vás pustí :). A Seznam by to nemuselo stát ani tolik výkonu, jen bude zjišťovat, zda weby v jeho databázi jsou i na Googlu a ty co náhle zmizí, na ty si posvítí.
„šimanko“: škoda že jsi jen anonymní ubožáček. Spousta lidí by určitě ráda věděla, kdo ze sebe tímto způsobem dokáže udělat takového idiota jako to děláš anonymně.
Víte pane Jeník, chvilku mě ta diskuze s vámi bavila, ale všeho moc škodí. Opravdu nemám potřebu vám dokazovat, že já jsem já, byť do České Lípy občas zavítám. Ale pro pobavení mi vypište všechny chyby, kterých jsem se dopustil ve svých nebo převzatých názorech. Ano, občas si něco od Googlu přečtu a beru v potaz „Jeho písek, jeho pravidla“, ač se mi některé věci nelíbí – např. většina lidí při remarketingu není soudná a pronásleduje vás klidně 2 měsíce se svou inzercí. Konečně pochopte, že nesouhlas neznamená, že vás člověk nemůže mít rád, ale v byznyse city stranou, tady mluví čísla. Přeji pěkný zbytek dne. JŠ
Profíkovi jako Vy se to nejspíš vyplatí. PlaCla smysl určitě má, ale mám pocit, že v mých rukou by to byly vyhozené peníze.
Chtěl jsem si jen objednat tu analýzu, pane Šimanko. Svou reakcí jste načal zajímavý fenomén salónních odborníků, kteří obráží se svými přednáškami kdejakou akci. Profesionál by se mi představil, ukázal, co umí a co ne. Nabídl by své služby a probrali bychom společně objednávku té analýzy. Zhodnocení toho, co tady pod Petrovým článkem předvádíte, už nechám na čtenářích Petrova blogu.
2 V. Bartoš: Smyslem této diskuze bylo udělat veřejně srozumitelnou nezávaznou analýzu. A spojení analýzy s provozovatelem samo o sobě už budí nedůvěru. Na druhé straně data určitě nějaká sbíráte sám, tak proč je nezveřejnit, ať si to každý analytik zpracuje dle svého úsudku a nemusíte vytvářet draze a uměle data nová. Jestli chcete probírat s analytikem co může a co ne, pak nemohu sloužit nebo spíše ani nechci, bych se styděl. Pokud jde o zmínky nad analýzu – spekulace okolo googlu, teorii grafů… normálně se tomu říká všeobecný rozhled – nejsem zapálený matematik, ale vím kde hledat, případně odhadnout nejsnazší řešení a to nejsnazší je většinou pravda, na to přišli už v antice. Samozřejmě mě zajímají i názory čtenářů pod tímto článkem, protože sleduji i jaké Placla budí emoce, když už dávno vím, že ta skromná data pan Jeník nehodlá zveřejnit, tak sleduji alespoň toto. A tu nezávislou analýzu mi zaplatí lidé, se kterými spolupracuji, pakliže dostanou ukázku, že by Placla mohla mít smysl. Takže teď beru komentáře nejen odsud a dávám dohromady zkušenosti lidí s Placlou sem-tam po večerech, není to pro mě zase tak stěžejní…
Vy to tu pořád stavíte do role Placla je jen nástroj… to Adwords a Sklik také a dají se na nich prodělat kalhoty, pokud jsou špatně nastavené. Ale Google a Seznam dělá něco navíc, ví, že jejich nástroj při správném nastavení nese výsledky, tak poskytují školení buď sami nebo skrze mediálky, jak s PPC pracovat. Má školení Placla, jak by měl vypadat správně článek, jak ho objednat,…? Nebo je tu čekáno jen na oběti, které pořdně neví, co by měli chtít a stačí, že zaplatí?
Že uráží Petr kohokoliv, kdo nemá stejný názor jako on jsem si u něj už zvykl, ale že komunikaci totálně nezvládá ani pan Bartoš je pro mě už po několikáté smutné překvapení, moc nechápu, jak jdou dohromady pan Kubíček a pan Bartoš, kdy pana Kubíčka uznávám a podobných invektiv jsem od něho nikdy na nikoho nezaznamenal, naproti tomu pan Bartoš kope kolem sebe hned, když má někdo něco proti Placle, na rozdávání bez souhlasu píše útraty jeho klientů a další podobná data..to je bohužel pro mě absolutně nepřijatelné a jen kvůli tomu bych si kredit na Placle nikdy nedobil, prostě toto chování nechci podporovat, ač si jinak myslím, že Placla je super nástroj na úsporu času.
Třeba se mě i někdo zastane. Já například na Twitteru včera zeptal Roberta Němce, kolik stojí služba, jejíž referenci na svém webu uveřejnil a hodinku po půlnoci jsem měl na mailu kalkulaci i podmínky ke smlouvě. Ve mně problém nehledejte.
Osobně jsem velmi rád, že Michal zůstává těchto neplodných diskusí stranou. Já však se zákazníky prostě komunikovat musím. Ať touhle cestou, na Twitteru, mailem nebo na chatu podpory. Denně vyřídím tolik chatů, že se mě tu snad někdo zastane.
Tak já se Tě, Vašku, můžu každopádně zastat. Jsi ochotný, vstřícný a jde vidět, že do PlaCly dáváš spoustu energie.
Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, sepsal jsem pár postřehů…
http://problogger.cz/uz-je-to-tady-zase-skarohlidi-tvrdi-ze-placla-nefunguje-i-kdyz-s-ni-nemaji-zkusenosti/
Zdravím všechny. Nemám tolik času abych četl celou diskuzi, ale já osobně se musím pana Bartoše zastat. Od té doby co Placla změnila majitele, vše šlape a já nepociťuji žádné nedostatky. Placla se změnila a stále se mění a bude měnit s dobou a požadavky. Nelze hned udělat vše najednou. Každý systém je něčím zranitelný. Pana Bartoše vidím online na podpoře téměř celý den jen proto, aby vyšel pokud možno každému vstříc. Já osobně bych to nevydržel. Jsem uživatelem Placly téměř dva roky a za tu dobu se hodně změnilo. Je vidět že tomu pan Bartoš opravdu obětuje víc času než je zdrávo a troufám si říci, že i na úkor své rodiny.
Rád bych už jen dodal, proč rýpat do něčeho, co funguje.
Koukám, že místo diskuze k tématu je tu spíše přestřelka mimo mísu…
když už jsme u té literatury, tak pár linků k tématu zpětných odkazů a stanovisko FTC k reklamě a vyhledávačům a co od nich očekává.
http://searchenginewatch.com/sew/news/2277753/ftc-updates-search-engine-ad-disclosure-guidelines
http://searchenginewatch.com/sew/news/2332787/matt-cutts-shares-4-ways-google-evaluates-paid-links
http://www.branded3.com/blogs/google-penguin-3-0-damage-report/
2 V. Bartoš: Je zajímavé, jak u článku, který už je za zenitem, se náhle rozjede diskuze při sebemenší pochybnosti o systému na placené články. Ano, dělá to i ten idnes a další a v zásadě je to i tam za hranou, pokud článek, který není faktickou recenzí, není označen jako reklama. Ale u idnesu to má jednu výhodu, označení odkazu jako nofollow může být zaručeno, přeloženo: Google vás nesejme tučňákem. No a ten bonus je ta skutečná návštěvnost, opravdu toho kdo to zkusil nebude trápit, že nemá ten „super backlink“, spokojí se s prodeji.
Malé rejpnutí:
„Myslím, že byznys „zbavte mě těch špatných odkazů“ se u nás ještě rozjede… beru 1500,- za hod. a s Google je to vždy nadlouho a proto miluji Placlu, dává mi jistotu, že budu mít klienty.“
„ÚSPORA ČASU – i tak se dá chápat příchod penalizace“
Pár rad pro ty co to tu čtou, ať si odnesou něco cenného:
1)dělejte to jako bulvár, ale mějte lepší obsah -> chytlavý titulek a perex(podtitulek)- měli by vystihnout celý článek. A celý článek ať se dá přečíst do 3 až 5 minut. Základy stylistiky ještě nikoho nezabily – jeden odstavec, jedna myšlenka.
2)model AIDA(S) je pro (nejen) prodejní článek stále dobrá volba – http://cs.wikipedia.org/wiki/AIDA (nekomlikujte si to marketingovým bulvárem třeba IRDA – https://www.youtube.com/watch?v=eHyRM-KtuAQ od Roberta N., popis dobrý, ale normálně se tomu říká AIDA a koncept je od pana E. Lewise nikoli od Roberta)
3)Google ví, že normální je napřed dávat a pak dostávat. Sami odkazujte na kvalitní zdroje i to se počítá, protože „nikdo neví všechno…“, tak ať se ani váš web tak netváří
4)komunikujte se svými zákazníky a získáte nejen backlinky, ale i obhájce vašeho produktu (kvalita produktu je nezbytná podmínka)
5)nezapomeňte odkazovat sami na sebe, skrze odkazy provázejte všechny informace na vašem webu, které spolu souvisí a to klidně několika způsoby (např. u webu o filmu hledání podle autora, podle žánru, podle herce,…) -> inspirujte se provázaností Wikipedie
6)nekupujte odkazy, kvalita je více než kvantita. Zaujměte blogera, který píše na vaše téma a půjčte mu váš produkt nebo si domluvte inzerci. Pokud je to váš zákazník tím lépe. Kde ho najít? Na Googlu 😉 na předních pozicích na slova, která velmi úzce vystihují váš produkt. A pokud přesto chcete „pochvalnou recenzi“ tedy placenou a neoznačenou za inzerci, není nic snadnějšího než váš produkt v testu postavit proti méně kvalitním. I tu platí Paret 20% blogerů generuje 80% zisku a těch 20% je tak výrazných, že nemusíte pátrat v jakém tom systému na články se schovávají, oni to nepotřebují. V inzerci jen odkazy nofollow 😉
7) už je vám jasné, že tolik snahy se vyplatí investovat jen do kvalitního produktu. Jsou dvě věci které za vás nikdo neudělá 1. je kvalitní produkt a 2. stejně kvalitní podklady k tvorbě obsahu, jste to vy kdo nejlépe zná produkt. Na vše ostatní už někoho najdete
No a to je to SEO :D, ty technické věci už klidně nechte na agentuře, jen stanovte vaše cíle(zpravidla prodej – čeho, návštěvnost – jakých stránek, lepší znalost značky = vyšší hledanost) a podle čeho se budou měřit. A můžete si méslužby objednat na …
„Chytlavý titulek a perex(podtitulek)- měli by vystihnout celý článek“ – prvni cast ano, druha ne. Titulek a perex maji ctenare spis navnadit, aby si clanek otevrel. Pokud vsechno podstatne bude receno uz v titulku a perexu, tak to asi zrovna neklapne. Proto jsou tak uspesne titulky tipu „10 nejkrasnejsich…“ nebo titulky „s otaznikem“. Ctenar se vyslovene tesi na to, co najde uvnitr.
A pokud jde o ten model AIDA – v PR clancich je vesmes dobre vypustit cast Action, ktera kazi dojem z clanku a navic je obvykle pojata zpusobem, na ktery je cela rada lidi uz neskutecne alergicka.
Petre, nevim cim to je, ale jeden den mi sem prispevek vlozit jde, druhy ne a treti zase ano. Ale nehlasi to zadnou chybu – proste se ulozi, lec nezobrazi. Pak, kdyz to zkousim pozdeji znovu, tak to zahlasi, ze je zrejme duplicitni…
Ad 83. Neberte to Václave prosím jako urážku ten můj komentář, spíše to byla taková výtka nestraného pozorovatele. Prostě někdy klidně můžete i uznat chybu místo komentářu typu „placla je nejlepší“, „ve mě chybu nehledejte“ nebo podobných. Není to nic proti placle, ani proti vám, je to prostě jen názor jak to působí navenek, že vždycky chcete mít pravdu a co mě osobně dost vadí, že prostě používáte data klientů jako argument proti nim, to je prostě podle mě neprofesionální hrozně. Tak se mějte a ať se daří.
Jan Šimanko: Tyhle rady o psaní neplacených článků a zapůjčení produktů blogerovi, je hezké zobecnění. Ale až takovýhle způsob „neplacené propagace“ uvidím u „zábavných produktů“, které chtějí na vyzkoušení všichni a o kterých chce každý číst, jako jsou třeba „vinuté pružiny“, „vlnité plechy“ a podobné hitovky, tak pak třeba nebude potřeba některé články kupovat.
Už vidím ty titulky:
– 10 způsobů jak s vámi plnité plechy zavlní.
– Bez vinuté pružiny vyschnou všechny dužiny
– 3 rychlé kroky, jak ohnout pružinu
… a podobné
2 S. Duben: Domluvit si inzerci s blogerem neznamená bezplatně… Pokud dotyčný už nějaký čas dodržuje bod 3, ví kde by mohl publikovat. Produkty jsou různé, některé zábavné, jiné potřebné. Vlnité plechy asi nikdo nehledá pro zábavu, ale proto že potřebuje třeba něco zastřešit, udělat plot,… Ty titulky, co jste uvedl, maximálně řvou potřebuji/musím/…prodat …já já já. Namísto toho, aby nabídly řešení problému čtenáři zde nejspíše nějakého hobby magazínu/blogu: „Vlnitý plech – zastřešení zvládne i vy. Snadná montáž“. Vyzkoušel jste něco podobného za titulky, co uvádíte v praxi? Pokud jste testoval, nejspíše jste zjistil, že tudy cesta nevede. Zrovna tak bych si na vašem místě otestoval přínos těch placených „PR“ článků, že něco fungovalo kdysi neznamená, že jo tomu tak i dnes. Že o něco podobného na předních příčkách nemají zájem vyhledavače, je snad jasné – staly by se nedůvěry hodnými a otevřely by cestu konkurenci.
Jiří K.: Jako urážku to neberu. Naopak se mi stýskalo po takovém druhu rejpání. Vždy je dobré se podívat na tvrdá data, zjistit, jak stará je zkušenost uživatelů v PlaCle. Netvrdím, že je PlaCla nejlepší. Ale nejrychlejší. Průměrná rychlost dodání článku i teď v pondělí je nyní 1 den 22 hodin. Po víkendu se obvykle zkracuje.