Bře 12

Podpůrný web druhé generace – levná a velmi účinná marketingová zbraň

12.03.2012 v kategorii Reklama, Tvorba webů. / Zobrazeno 9 628x / 10 komentářů

Každý kdo provozuje nějaký ten web či eshop přemýšlí o tom, jak jej co nejlevněji a zároveň nejúčinněji propagovat a přivést na něj návštěvníky, potažmo zákazníky. Jednou z metod propagace jsou podpůrné weby.

Pod pojmem Podpůrný web si však většina představuje jen jakousi minisite o pár stránkách, které udělá nějaký ten linkbuilding a sloužit tak bude v podstatě jen pro získávání „kvalitních“ zpětných odkazů.

Slovo Kvalitní jsem dal do uvozovek, protože o kvalitě takových zpětných odkazů se dá diskutovat. Já je skutečně za kvalitní považuji, ale jsou mnozí, kteří jsou jiného názoru.

Jak jsem se ale sám přesvědčil, za pojem Podpůrný web se dá schovat i něco mnohem zajímavějšího a účinnějšího než jen vlastní linkfarma.

Takový web jsem nazval Podpůrným webem druhé generace. Očekávat od něj můžete nejen ony zmiňované odkazy, ale především přísun velmi kvalitních návštěvníků a to dokonce ve velmi hojném počtu.

A o čem to tedy mluvím? Vysvětlím na příkladu, který jsem sám spustil. Jedná se o web, kterým podporuji sázkařský servis LeagueSpy.com.

Známému chorvatskému sázkařskému blogerovi jsem nabídl, že mu zdarma vytvořím web, kde bude moci psát své tipy a analýzy. Jeho původní blog byl otřesný a běžel na jakési doméně 3. řádu. Tento bloger mou nabídku přijal a po pár týdnech provozu se to pro obě strany ukázalo jako velmi šťastné řešení.

Koupil jsem doménu, nahodil wordpress, mírně poupravil free šablonu a udělal pár vychytávek, které si bloger přál.

Výsledek pak můžete vidět tady Castrof.eu

Na první pohled otřesný web. Na ten druhý ale velmi zajímavá forma propagace našeho projektu.

Web běží druhým měsícem a už nyní má návštěvnost kolem 700 lidí za den. Nám během tohoto období přivedl už téměř 3000 návštěvníků a vzhledem k tomu, že „majitel“ tohoto blogu jej neustále někde linkuje z diskusních fór, chatů, jiných blogů apod…, jsou z něj i velmi kvalitní odkazy.

A co z toho má on kromě toho, že má zdarma takový svůj píseček, kde si může psát? Na webu prostě vydělává. Kromě naší reklamy mu tam necpeme nic jiného. Píše si tam články, prodává reklamu a co jsem s ním mluvil naposledy, hodí mu to už teď po necelých dvou měsících provozu pěkných pár set euro měsíčně. Já mu je přeju a jsem jedině rád, že mu to takhle běží.

Podobný způsob spolupráce se dá určitě aplikovat na mnohých tématech. Vlastně na téměř jakémkoli tématu.

Stačí někomu vytvořit web na přání a hlavně, nekecat mu do toho. Berte to tak, že je to jeho web. Udělejte mu design, který si bude přát on, ikdyž vám bude odporný. Dejte mu tam reklamu klidně na vaši konkurenci, když si jí tam bude přát. Nechte ho, ať si tam prodává reklamu komu chce. Ať si tam píše co chce. Prostě mu do toho nekecejte. Jen tak ten web získá status čehosi osobního a lidi se na něj budou rádi vracet.

Nevyjde to pokaždé. Lépe řečeno, nejspíš to nevyjde ve většině případech, ale i kdyby vyšel takto pěkně jeden z deseti webů, pořád je to super levná a účinná reklama. Náklady jsou téměř nulové a přínos obrovský.

Podpůrné weby druhé generace vřele doporučuji.

A teď jsem zvědav, kolik nabídek na vytvoření podobných podpůrných webů se kde objeví 😀

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Originální weby Přibližte se svým zákazníkům díky propracovaným stránkám!


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


10 komentářů / Podpůrný web druhé generace – levná a velmi účinná marketingová zbraň

  1.  lucas03 web dne 12.03.2012 v 11.53 hod.

    Ja som o tom tiez uz davno uvazoval(respektive par ludi v minulosti oslovil), ale je problem najst kvalitneho textara, co na to pristupy. Teda aspon v czk/sk, worldwide by sa to malo dat.

  2.  Filip Podstavec Marketingové gagy dne 12.03.2012 v 11.54 hod.

    V zahraničí jsou takovéto praktiky poměrně běžné. V České republice bych se bál, že narazím na stejný problém jako jsem narazil u Broken link buildingu…

    Neochota spolupráce a díky tomu negativní poměr Čas/Přínos.

  3.  kenthanio dne 12.03.2012 v 12.10 hod.

    Líbí se mi nový směr vašeho online podnikání. Pěkný článek.

  4.  HC web dne 12.03.2012 v 13.00 hod.

    Už delší dobu zvažuji podobnou formu podpory pro web http://narocni.cz

    Nechci rozmělňovat tipy povídáním. U mnohých konkurenčních stránek musí člověk kvůli přemíře textu, reklam, odkazů a dlouho neaktualizovaným témat ve fórech detektivně pátrat po obsahu, který hledá.

    Proto možná udělám nový samostatný blog, který se stávajícím webem popropojuji.

  5.  Radek timesoft dne 12.03.2012 v 13.07 hod.

    nedváno jsem se taky dostal k podobnému problému (předtím jsem nic podobného s klientem neřešil) a můžu říct, že od a do z je to pravdivé. Na firemní stránky toho člověk moc nedá, to se hodí maximálně u takových lidí jako jsme my. Proto firemní blog je to pravé řešení

  6.  Michal Krčmář Copywriting dne 12.03.2012 v 14.06 hod.

    Totožný přístup praktikují mezinárodní marketingovky. Akorát takových lidí mají několik a ti se jim starají o desítky podobně laděných webů.

  7.  Lucas Slevy dne 12.03.2012 v 14.31 hod.

    Tohle byl skvělej tah!

  8.  Dr. LepšíKurz dne 12.03.2012 v 20.47 hod.

    A jak jsi na takového Hrvata přišel ?

  9.  Lany Kvasnička Jan dne 13.03.2012 v 7.32 hod.

    Tento styl podpůrných webů je ve světě opravdu celkem běžný, jen u nás se nic takového skoro vůbec nedělá. A důvod? Lidé nechtějí dělat něco, z čeho nemají okamžitě užitek, ještě aby někomu něco dělali zadarmo a aby si ten daný člověk vymýšlel, co na tom webu chce atd. Tohle bohužel není v české nátuře, ale jsou i světlé vyjímky, jak Petr dokázal a udělal očividně dobře. Už jen sehnat více takových bloggerů:)

  10.  Holina hororblog.cz dne 13.03.2012 v 10.01 hod.

    Během dvou měsíců 700 lidí denně a výdělek několik set EUR? Klobouk dolů, čím dál více se přesvědčuji o tom, že se na tento business nehodím :-)



Štítky: , , , ,