Čec 29

PR weby fungují docela dobře. Jen musíte vědět jak. Tady je návod

29.07.2011 v kategorii SEO, Výdělek. / Zobrazeno 22 923x / 48 komentářů

V posledních pár dnech se na blozích věnovaných SEO objevují články, které zavrhují používání free PR webů jakožto nástroje pro získávání zpětných odkazů. Jeden takový článek napsal JerryBestie na svém blogu Egy.cz a druhý Martin Kolčaba, mohutně podporovaný SEO skeptikem Plaváčkem na blogu Komart.cz.

Informace v těchto článcích jsou sice pravdivé, ale bohužel neúplné a poskládané tak, aby účelově zkreslovaly skutečnost, která je taková, že články vkládané na free PR weby, resp. odkazy z těchto článků jsou stále velmi dobrým nástrojem k linkbuildingu, který pomůže dostat webové stránky do popředí vyhledávačů.

Vše co budu psát, jsem načerpal zkušeností a vím tedy jistě, že to funguje a to je zásadní rozdíl mezi výše uvedenými autory, kteří pouze vymýšlejí teorie. Pokud to ovšem mají odzkoušené a nefunguje to, vím proč. Dělají to blbě.

Například Martin Kolčaba vyvrací nesmyl o 3 kvalitních odkazech z jednoho článku. Netvrdím, že odkazy jsou nějak zázračné. To rozhodně nejsou. Ale je také nesmysl, že jsou pouze 3. Jak sám totiž v článku Martin zmínil, ranky (a tedy síla stránky a tedy i odkazu) se počítají pro každou stránku zvlášť a pokud psaní článků na PR weby neděláte bezhlavě, odkazů máte mnohem více než zmíněné 3.

A jak toho docílit? Jednoduše. Používejte TAGY, chcete-li ŠTÍTKY. Každý použitý tag jsou další 3 odkazy přímo pro váš web a také z každého výpisu článků podle tagů posilujete sílu i detailu svého článku a tedy i odkazů z něj.   Oni ty odkazy tedy skutečně nejsou 3, jak SEO skeptici uvádějí, ale může jich být i několik desítek z jednoho článku.

 

TIP: nepoužívejte stejné tagy na všech webech – nekopírujte je, ale pište je – zabere to sice o trochu víc času, ale není dobré mít všechno stejné

 

A to se pomalu dostáváme k duplicitě, kterou opět zmiňují oba autoři brojící proti PR webům.

Budu opět čerpat z praxe a vím tedy, o čem mluvím. Duplicitu lze snadno obejít pouhým měněním titulku článku. Je to sice někdy řehole vymyslet titulek pro stejný článek 100 krát jinak, ale funguje to bezvadně.

Tím jsem vyvrátil argumenty jednoho článku a částečně i z druhého.

Marin Kolčaba dále zmiňuje, že Google podobným linkfarmám vyhlásil válku. Ano, to má pravdu. Google tyto PR weby opravdu moc nežere. Ovšem Seznam je baští pořád a proč toho tedy nevyužít?

Nepropaguji tímto stylem velké weby. Ty to ani nepotřebují. Ovšem provozem velkých webů jsem živ jen z části. Mám i „pár“ MFA webů a světe div se, vydělávají také.

Konkrétní příklad uvádět nebudu. Uvedu ale čísla webu, který jsem linkoval převážně tímto způsobem a je to jeden z mých nejúspěšnějších MFA webů. Zpětné odkazy z cca 90% tvoří právě odkazy ze zatracovaný PR webů.

Doména 200,- Kč

Instalace WP a úprava šablony: 3 hodiny práce

Plnění obsahu: 5 hodin práce

Napsání PR článku: 30 minut práce

Naplnění PR webů články (cca 100 PR webů): 1 den

Pořízení tohoto MFA webu mě tedy vyšlo na 200,- Kč a necelé dva dny práce. Ten web běží od 5.dubna a tady máte screen z google adsense čtyř kanálů, které mám vytvořené pro 4 reklamní jednotky na tomto webu ta celé období:

Takže můj verdikt: používejte PR weby s rozvahou. Používejte hodně tagů, měňte titulky (nadpisy) a úspěch se dostaví.

 

Na závěr jen vyvrátím „argument“, který uvedli oba SEO skeptici jako důvod toho, proč free PR weby nepoužívat a tím je důvod vzniku těchto webů. Neměli byste je prý používat, protože ti grázlové je vytváří za účelem výdělku.

No jasně že je proto vytváří. Proč by je jinak dělali? I já dělám weby, abych na nich vydělal. To jim těch pár halířů z etagetu nebo pár korun z prodaných odkazů závidí, že nabádají ostatní, aby jejich služeb nevyužívali?

Co to je proboha za nesmysl argumentovat tím, že „oni to dějí jen proto, aby vydělali“. Kde to žijete?

P.S.: vím co znamená zkratka PR. Pojem „PR článek“ používám proto, že je to zaběhnutý pojem nejen pro skutečné PR, ale i pro takovouto forum propagace o které všichni víme, že ji lidé nečtou.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Kvalitní copywriting Zajistíme originální obsahy pro Vaše webové stránky.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


48 komentářů / PR weby fungují docela dobře. Jen musíte vědět jak. Tady je návod

  1.  unlucky dne 29.07.2011 v 10.22 hod.

    neexistuje zadny „bezcenny“ odkaz. Kazdy odkaz je dobry, i nofollow 😀

    Ale hlavne, jestli to za tu namahu stoji, pro nekoho jo, pro nekoho ne…

    patrim k te line skupine

  2.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 10.30 hod.

    Tak já na to mám udělaný takový „poloautomatický“ systém a jde mi to pěkně od ruky. Mám udělanou DB těch PR webů, odkazy na přihlášení do administrace, loginy a hesla a prostě jen kopíruju. Není to nic zábavného, ale je to práce jako každá jiná. Neříkám, že se to povede pokaždé, ale třeba ten uváděný web mě stál opravdu 2 kila + dva dny práce a už 4 měsíce mi dělá v průměru za den více než 3€ aniž bych na něj musel víc sáhnout. Na ten web nejsem hrdý. Není to nic převratného ani nic, co by mělo pro návštěvníky nějaký velký přínos.
    Přínos má ale pro mě v podobě peněz a to je pro mě to hlavní. Kecy o vyšších cílech mě ani moje děti nenasytí 😀

  3.  JerryBestie web dne 29.07.2011 v 10.35 hod.

    V clanku jsem byl zminen, proto budu reagovat. Rozhodne nejsmem SEOskeptik, SEO delam denne, byt trochu jinak nez ty. Soustredim se na eshopy v dost konkurencnim prostredi, kde dosahuji nadprumernych vysledku. Muj blog je orientovany na uplne jinou komunitu, tedy provozovatele eshopu, kterym opravdu registrace do free pr webu nepomuze. Protoze to nestaci, je to proste malo. Na druhou stranu, pokud se podivas na komentare pod mym clankem, najdes tam zminku o tom, ze jsem pripustil faktickou moznost ucinnosti takto pojateho budovani BL ale v malo konkurencnim prostredi. Take jsem uvedl, ze touto cestou v tomto pripade zkusim jit u meho projektu, ktery spada do tohoto segmentu male konkurence na klicovych slovech. A protoze jsem analyzoval konkurenci, tak vim, ze jejich propagace je prave postavena na metode registraci do katalogu a pr clanku. A funguje to. Urcite o tom napisu clanek, takze potom lze porovnat i tvuj nazor s moji praxi. Osobne verim, ze v tomto pripade ti budu muset dat za pravdu (ani nevis jak tezce se mi to pise). Jinak kdyz uz tady pisu, tak bych se rad vyjadril k tomuto blogu. Pokud pominu tvoje neustale napadani mladsich (i kdyz rozumim tomu proc to delas), tak tvuj blog mam ve ctecce a obcas me prekvapis docela hodnotnym clankem, ktery me v i v necem ispiruje. Tohle bys asi ode me necekal, ale je to tak. Pokud se oprostis od podobnych zbytecnosti, bude to dobry blog. I kdyz ted vim, ze bude nasledovat tvoje protireakce, predem rikat, ze reagovat nebudu. Chtel bych argumentovat vecne bez zbytecnych hadek. Proto nabizim smir, myslim, ze je na case se prestat chovat jako maly jardove (byt se tak jmenuji).

  4.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 10.44 hod.

    Budu reagovat ale jen na poslední větu.
    Smír přijímám a konečně se začneme chovat jako ti, kteří by mohli jít možná i trochu příkladem.
    Díky za reakci, která mě potěšila.

  5.  Plaváček web dne 29.07.2011 v 12.18 hod.

    Tón tvého článku je zbytečně útočný a zřejmě pramení ze zásadního nepochopení výchozí situace. Články, které píšu buď já, nebo nově Martin Kolčaba, nejsou určeny primárně těm, pro něž je zajímavou formou výdělku tvorba MFA webů. Jistě se shodneme na tom, že MFA weby jsou součástí ekosystému internetu a jedná se o naprosto legitimní byznys. Jejich primárním účelem je vhodným postahováním návštěvnosti (především zbloudilých návštěvníků) vydělat na reklamách nějaké peníze. Nic proti. Jenže naše články jsou určeny jinému okruhu podnikatelů – totiž těm, kteří provozují třeba i menší weby nabízející lidem skutečnou službu (nebo zboží – to je fuk) a jejich majitelé bývají často obětmi prapodivných „SEO expertů“. Dostanou totiž za své peníze službu s mizivou hodnotou. Protože jejich hlavním cílem je na web přivést relevantní návštěvníky – ty, kteří jejich službu (či produkt) mohou potřebovat. Hodně takových skončilo i u mě (zrovna tento týden jedna zajímavá firma z Ostravy), protože zvalidování webu, či registrace do zbytečných katalogů – nebo publikace špatně napsaných PR článků – prostě neměla prakticky žádný viditelný efekt. Jinak řečeno – Kolčabovo blog zřejmě není určen tobě a je zbytečné se rozhořčovat. To jen na vysvětlenou.

  6.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 12.29 hod.

    Dobrý článek, věřím, že k tvým účelům odkazy z „PR webů“ stačí. Nepopírám, že to na Seznam jakž takž funguje (v nepříliš konkurenčním prostředí), a upřímně doufám, že dlouho nebude :). To, kolik odkazů ze článku/webu jde nechme stranou, protože i kdyby jich 15, furt to pro mně bude naprosto nezajímavé.

    Dělám SEO pro klienty z konkurenčního prostředí – pro majitele firem a shopů, kteří se snaží prorazit v konkurenci byl i psán ten článek. Ti rozhodně mají lepší možnosti, jak získat opravdu kvalitní odkazy a s menším úsilím.

    Jde taky o můj pohled na celou problematiku. Raději SEO dělám tak, že bude (resp. mělo by) fungovat vždycky. To znamená, že až Seznam.cz aktualizuje bota a ten bude umět tyhle „PR weby“ vyfiltrovat (nebavme se teď o tom kdy a zda to přijde), nijak to mě a mým klientům neuškodí. Mám totiž XX klientů, a kdyby je seznam „sestřelil“ všechny naráz, tak jsem, lehce řečeno, v prdeli. Navíc oni nepotřebují „být vidět“ jen na Seznamu, ale i v Google.

    Respektuju tvůj názor a když ti to funguje a baví tě to, kecat ti do toho nebudu a ani nemůžu. Pořád jsem ale toho názoru, že web v málo konkurenčním prostředí (i když nevím, o jaký obor jde u tebou zmiňovaného webu) protlačíš i bez jakýchkoli „PR“ článků a s menšími náklady.

    Každopádně tenhle blog čtu pravidelně a budu dál, zajímavé články, i když, jak už asi víš z webtrhu, se v moc věcech neshodnem :)

  7.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 12.42 hod.

    jinak ještě k té pasáži:


    Neměli byste je prý používat, protože ti grázlové je vytváří za účelem výdělku.
    No jasně že je proto vytváří. Proč by je jinak dělali? I já dělám weby, abych na nich vydělal. To jim těch pár halířů z etagetu nebo pár korun z prodaných odkazů závidí, že nabádají ostatní, aby jejich služeb nevyužívali?
    Co to je proboha za nesmysl argumentovat tím, že „oni to dějí jen proto, aby vydělali“. Kde to žijete?


    Laskavě mi nevkládej do huby něco, co jsem neřekl. Napsal jsem to snad ve smyslu „nepoužívejte to, vždyť to dělaj pro prachy?“ Nenapsal. Je to psáno jen jako vysvětlení, proč tyhle web pořád vznikají, když jsou absolutně zbytečné.

    Příště, až se o mně budeš kdekoli zmiňovat, tak zmiňuj to, co jsem opravdu řekl/napsal a nepřizpůsobuj si to tak, jak se ti to hodí, dík.

  8.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 14.35 hod.

    Plaváček a Martin Kolčaba: Problém není v mém nepochopení vašich článků. Problém je v tom, že vy odsuzujete různé SEO praktiky a píšete o nich, že nefungují. Nikoli že nefungují pro někoho, ale že prostě nefungují. Až napíšete, že „registrace do katalogů či vkládání PR článků nepřiveden na e-shop přímé zákazníky“, dám vám oběma za pravdu.
    Tvrzení, že „PR články na PR webech nefungují“ prostě pravda není a můj článek je toho důkazem. Fungují.
    Argumentujete „třemi odkazy“ – také to není pravda.

    O útočnosti mého článku si můžeme popovídat ještě hodně dlouho. Stejně tak jako o útočnosti Kolčobovo posledního příspěvku o tom, že mu nemám něco vkládat do huby.

    Vím že to těmito slovy nenapsal. Pouze jsem parafrázoval jeho vysvětlení.

    Problém je v tom, že jsem se jako první dokázal jeho článku postavit. Nikdo jiný to neměl odvahu udělat, protože za ním stojí Plaváček, bez něhož by si Kolčaba ani zadek neutřel a když jsem viděl na twitteru kecy „jsem ani nečekal takový zájem o můj blog“, tak mi to přišlo v tu chvíli až směšný.

    Kolčabo: piš nezkreslenou pravdu, nepovyšuj e-shop byznys nad jiné a pak se s tebou budu bavit normálně. V tvém článku nebylo jediné pravdivé, důkazy podložené a ověřené slovo. Byly to jen ničím nepodložené myšlenky stavěné na základech postavených od SEO skeptika Plaváčka. Jeho články si rád přečtu. Je to zábava. Tvé články ale ani zábavné a už vůbec ne poučné.

  9.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 14.49 hod.

    Jeníku, odmítám s tebou diskutovat na takovéhle úrovni a budu rád, když na můj blog prostě a jednoduše přestaneš chodit.

    Pokud ti připadá těžké pochopit, že SEO nespočívá v dočasné využívání neschopnosti jednoho vyhledávače odfiltrovat zbytečné články, tak se nemáme o čem bavit.

  10.  TomT web dne 29.07.2011 v 14.55 hod.

    Vy se kluci nemáte vůbec, ale vůbec rádi :).

    Jen dodám. Tady tomuhle se mohlo předejít tím, že stačilo do článku uvést kde ty PR články smysl mají a kde ne. Takhle to vyzní, že na jednom blogu je to na prd a na druhém zase že to je super. Když to člověk čte a je neznalí, tak z toho má solidní guláš.
    Příště bude lepší psát aby bylo jasno hned ze začátku „tento případ se vztahuje na eshopy a nebo tento zase na jiný druh webů…atd.“

  11.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 15.30 hod.

    Kolčaba: SEO znamená optimalizace webu pro vyhledávače. A pokud docílím toho, aby web byl vysoko vy vyhledávačích pomocí článků na PR webech, je to naprosto normální nástroj.
    Chodit na tvůj blog budu a pokud budeš lidi krmit kravinami, jen abys dokázal svým klientům, že jsi odborník, tak budu tvé teorie i dál vyvracet.

    TomT: když něco funguje pro jeden web, bude to fungovat i pro jiný. Horší je, že někdo kvůli své neschopnosti napíše, že něco nefunguje a ono to evidentně funguje. To pak problém pochopitelně je a takový člověk opravdu dělá v hlavách lidem guláš.

    Já netvrdím, že PR weby jsou NEJLEPŠÍM či dokonce JEDINÝM nástrojem pro SEO, ale rozhodně prostě nelze tvrdit, že PR weby nemají žádný význam. Význam prostě mají a to je bez diskuse.

  12.  Kvasnička Jan dne 29.07.2011 v 15.50 hod.

    Stačí se přečíst knihu Michala Kubíčka: Velký průvodce SEO, a každý bude vědět, že PR články a registrace do katalogů je jedna z možností SEO a jak se dostat ve vyhledávači výše. To, že to není zrovna nejvíce košér metoda, všichni víme, ale dokud funguje pro některé vyhledávače, tak ji někteří lidé budou využívat pro projekty, které jsou k tomu vhodné. Hádat se o tom, zda je to v pohodě nebo ne, je bezpředmětné, protože lidé tyto metody stále využívají. A můj osobní názor pro ty, co chtějí SEO lépe porozumět, tak by si měli vyzkoušet všechny možné metody, aby lépe viděli, v čem je která přínosem a v čem ne. Určitě i Vy kluci jste tuto metodu kdysi zkusili a možná se Vám i dařilo, než jste přešli na metody, které jsou stálejší a určené pro většinu vyhledávačů.

  13.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 16.00 hod.

    Ámen – škoda, že se Kubíček do takovýchto diskusí nezapojuje. Je to uznávaný odborník v oblasti SEO a zajímalo by mě, jak by samozvaný vševěd, který PR články apriori odmítá, reagoval, kdyby mu Kubíček napsal, že to prostě pořád je jedním z nástrojů a že prostě pořád význam mají.

  14.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 16.22 hod.

    Jan kvasnička: ano, právě že jsem také začínal v různých katalozích atd, neříkám, že jsem ani nikdy nezkusil „PR weby“. Zkusil, a pak jsem přišel na to, že to nestojí ani za náklady do toho vložené, proto jsem s tím přestal a začal se před několika lety zajímat o SEO v pravém slova smyslu.

    TomT: to je o tom. Smysl dle mně nemají nikde, vkládat články do nenavštěvovaných webů „protože to funguje na Seznam“ je krátkozraké.

    Petr Jeník: opravdu nemám čas s tebou na tohle téma diskutovat a vyvracet ti tvé skvělé důkazy v podobě screenshotu s pěti čísly. Když to chápat nechceš, nepochopíš to. Věř si čemu chceš, lidi si sami vyberou, jestli PR weby používat nebo ne a zda to pro ně má z dlouhodobého hlediska smysl.

  15.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 16.28 hod.

    Proč nebudu zveřejňovat důkazy jiné než onen screenshot je celkem jasné.
    1 – zakazují to podmínky Adsense
    2 – vzniklo by milion kopií

    Pokud máš pocit, že lžu, řekni to narovinu. Já ti dám důkaz o pravosti těch čísel soukromě.

    Ty mi za to ale slib, že si pak nasypeš popel na hlavu, omluvíš se a uznáš, že nemáš pravdu.

    Ani nemusíš odpovídat – já vím – nemáš čas, musíš dělat POŘÁDNÉ SEO 😀

  16.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 17.01 hod.

    já jen nechápu, jak mi čísla z AdSense, i kdybych věděl o jaký web jde, dokážou, že „PR weby“ fungují.

    Ano, radši jdu dělat pořádné SEO než tu řešit takovéhle hovadiny stále dokola. :)

  17.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 17.37 hod.

    Líbí se mi ten pokus o odvrácení diskuse jiným směrem. Třeba ono dokládání důkazů o funkčnosti PR webů.
    Mohu doložit o jaký jde web, to že převážná většina odkazů pochází z PR webů, ukážu jak se zobrazuje na různá KW ve výsledcích vyhledávání a také jaké má výdělky.
    Toť jen na vysvětlenou (ikdyž každému bylo celkem jasné, jak jsem to myslel).

    Spíš by mě ale zajímala odpověď na jiný dotaz.

    Michal Kubíček dělá NEPOŘÁDNÉ SEO, když používá mimo jiné i publikování článků v PR webech?

  18.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 18.07 hod.

    Nikam nic neodvracím.

    Aha, převážná většina odkazů pochází z PR webů? A to je důkaz, že to funguje? Pokud vezmu fungující web s 10 odkazy a nechám jej registrovat do 1000 katalogů, převážná většina odkazů bude pocházet z katalogů – to je podle tvé logiky důkaz, že katalogy fungují.

    Výdělky a pozice webu jsou mi vcelku ukradené :)

    O Michalu Kubíčkovi se tu odmítám bavit za jeho zády, snad jen řeknu, že určitě ví, co dělá :-)

    Bavím se tu s tebou půl dne i když vím, že každá diskuze s tebou je taková. Jdu raději pracovat. :)

    Nehodlám se tu bavit o někom za jeho zády. Michal Kubíček SEO rozumí a pro používání „PR webů“ má své důvody.

  19.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 18.38 hod.

    Další pokus o odvrácení diskuse směrem jinam je opět velmi vtipný.

    Kubíček opravdu ví, co dělá a né SNAD. Proto PR weby používá 😀
    Chápu, že se o něm za jeho zády bavit nechceš, když o něm říkáš, že to dělá blbě. Pomlouvat něčí práci za jeho zády je opravdu nevychovanost a věřím, že ty nevychovaný nejsi.
    Já naopak říkám, že dělá dobře, že PR weby využívá a proto myslím, že by mu to nevadilo, že se o něm takto bavím.

    A ještě budu reagovat na jednu tvou větu:
    „Výdělky a pozice webu jsou mi vcelku ukradené“

    Teď mi možná už konečně došlo, k čemu je to pokročilé SEO od Kolčaby. My se tu bavíme každý o něčem jiném. Já myslel, že se na tebe lidi obracejí kvůli tomu, aby je lidé našli ve vyhledávačích a díky tomu vydělali víc peněz. A ono je to asi jinak. Pokročilé SEO 2.0 o Martina K. není o viditelnosti a výdělcích propagovaného webu. To ho nezajímá.
    Pak to tedy začínám chápat. Šlo o nedorozumění a já se hluboce omlouvám.
    POŘÁDNÉ SEO je o tom, že pak můžete říkat o svém webu, že máte POŘÁDNÉ SEO. Je to prestižní záležitost. Nevyděláte na tom, váš web vidět nebude, ale prostě ho máte – to POŘÁDNÉ SEO.

    Teď už jsem to pochopil – ona je to od začátku jenom nějaká hloupá legrace. Takový Fake SEO blog.
    Good job – chvíli jsem se opravdu nechal zmást, že to myslíš vážně.

  20.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 18.48 hod.

    udivuje mne, jak dokážeš vše překroutit a přizpůsobit si svým potřebám.

    Michal Kubíček SEO umí. Využívat PR weby je zbytečné a kontraproduktivní. Ještě něco ti je na tom názoru nejasné?

    Výdělky a pozice TVÝCH webů jsou mi ukradené, to „tvých“ mi vypadlo, stejně jako mi tam dvakrát zůstala zmínka o Michalovi. To ti ale předpokládám došlo, jen jsi toho musel využít napsat ten hrozně vtipný odstavec o mně. Čekal jsem, že se toho chytneš a chtěl jsem se i opravit.

    SEO pro mé klienty je samozřejmě o navýšení jejich zisků.

  21.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 18.59 hod.

    Jo tááák
    Tebe nezajímají důkazy o tom, že to děláš blbě 😀
    Těmi pozicemi a výdělky jsem ti chtěl dokázat, že ty PR weby fungují, ale o to ty nestojíš.
    Raději si budeš i nadále myslet, že to nefunguje a svým klientům říkat své ničím nepodložené myšlenky.

    Opravdu se chceš i nadále dohadovat?
    Odborník, který je odborníkem i podle tvých slov, říká, že něco funguje. Používá to a je s tím úspěšný. Já ti nabízím důkazy o tom, že to funguje.

    A přes to všechno ty říkáš, že to prostě nefunguje 😀
    To si nepřipadáš trapně? Není ti hanba říkat svým klientům, že něco nefunguje a přitom víš, že větší odborníci než jsi ty sám, to úspěšně používají?

  22.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 19.15 hod.

    nepřipadám si trapně, protože klientům říkám pravdu a vedu je k dlouhodobě úspěšnému řešení a úspěchu v obou hlavních vyhledávačích. Nehodlám je vést k využívání děr (které budou brzy zalepeny) v systému jednoho vyhledávače.

    Tvé důkazy mne nezajímají, protože jimi nedokážeš, že „PR weby“ fungují.
    Dokážeš, že web má výdělky a že je v „PR webech“ registrovaný.
    To, že za výdělky a pozice skutečně mohou PR weby ale nedokážeš, jak jsem napsal výše. Jakou má tedy takový důkaz cenu? Žádnou, proto mne nezajímá.

    „Odborník, který je odborníkem i podle tvých slov, říká, že něco funguje. Používá to a je s tím úspěšný.“

    Má cenu tohle komentovat? Michal je odborníkem. To, že používá MIMO JINÉ i „PR weby“ a proč je používá, je čistě jeho věc a dál to nehodlám pitvat.

    Ty si měj názor jaký chceš, třeba ten, že to má účinky, že já tomu nerozumím zatímco ty jsi nejchytřejší na světě a teď jsi na mne hrozně vyzrál. :-)

  23.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 19.21 hod.

    Ty jsi hlupáček viď 😀
    Přesně to, o čem říkáš, že bych ti nedokázal, bych ti právě dokázal.
    To je další věc, o které ty si něco myslíš a dohaduješ se se mnou i přesto, že já si to nemyslím, ale vím to 😀

    Myslet znamená hovno vědět a ty, dokud si svá tvrzení neověříš, budeš stále jen myslet a tedy hovno vědět.

  24.  Martin Kolčaba web dne 29.07.2011 v 19.26 hod.

    ano, samozřejmě

  25.  Petr Jeník dne 29.07.2011 v 19.55 hod.

    no hurá
    konečně jsi možná pochopil, že by sis měl nejdřív svá tvrzení ověřit, než je začneš publikovat.
    snad je to dobré ponaučení do budoucna

  26.  intellect dne 30.07.2011 v 0.45 hod.

    Pobavil jsem se při čtení této ostré výměny názorů. V tomto stojím za Petrem a určitě nejsem sám. I na nejuspesnejsi.cz vyšel krásný článek o tom, jak se získávají zpětné odkazy a s jakou rezervou to musí roboti brát, aby např někdo nemohl pomocí odkazů poškodit konkurenci atd.. Odkazy z PR webů byly, jsou a budou přínosem pro web mám také ověřené, že fungují. Jak už tu bylo zmíněno, jsou i jiné výměny (tematické, bla bla bla), ale pořád jde pouze o odkaz, byť s trošku větší hodnotou.

  27.  Plaváček web dne 30.07.2011 v 8.12 hod.

    Původně jsem měl v plánu napsat smysluplný komentář k tématu, ale nakonec mě odradil zbytečně konfrontační styl autora tohoto spotu (včetně komentářů plných osobních útoků a urážek). Že v oboru SEO existují různé přístupy a myšlenkové proudy (krátkodobé a dlouhodobé) je přeci normální, ale to ještě nezavdává důvod napadat člověka s odlišným pojetím. Či názory. A zásadně protestuji proti označení SEO skeptik, či dokonce guru, protože ani jedním nejsem. Škrtám si (bohužel a dost nerad) tento blog jako jeden z možných zajímavých zdrojů z oboru. V podobném duchu, jaký tu autor nastolil, nejsem zvyklý vést diskuse. Škoda.

  28.  Petr Jeník dne 30.07.2011 v 9.40 hod.

    Plaváček: Já s osobními útoky nezačal. Stačí se podívat na prezentaci tvého chráněnce. Už v nabídce svých služeb píše o ostatních s opovržením. Ironicky je nazývá Specialisty.
    Totéž pak v jeho článku. Používá naprosto zkreslené a často i lživé informace.
    Například „3 odkazy“ – buď je to hlupák, nebo lže záměrně. Jedním napsaným článkem získá jeho autor i několik desítek odkazů.
    Uznává POUZE tu svou metodu a ostatních píše, že to dělají úplně na hovno. Jen on je ten nejlepší.
    A já pak, když se proti jeho aroganci ohradím stejným stylem, tak jsem ten špatný? Opravdu vtipné.

    Co se tvého osočení, že nejsi SEO skeptik nebo Gugu.
    A co pak má znamenat tento tvůj článek: http://www.blabolnik.cz/kratce-na-tema-seo-optimalizace
    Jestli tohle není dokonalá ukázka skeptického pohledu na SEO, tak opravdu nevím.
    A co se tvého označení za Guru týká: sám jsi před pár dny na twitteru napsal, že jsi Kolčabovi vedl při psaní těch článků ruku. Navíc 99% návštěvnosti jeho blogu jsi mu zařídil ty. Odtud tedy to označení. Není to nic hanlivého.
    (cituji z tvého twitteru: „Autorovi jsem do prvních článků kafral.“

    A k tvé poslední větě, že už tento blog nebereš jako zdroj informací: To je přesně to, proč ostatní, ač PR weby úspěšně používají, drží hubu a svůj nesouhlas s tím Kolčabovo sebestředným blábolem najevo nedají. Jen aby se na ně náhodou Plaváček nerozzlobil a neudělal na ně bububu. Všichni totiž moc dobře vědí, že by si bez tebe Kolčaba a ni zadek neutřel a hlavně, být v nelibosti Plaváčka není zrovna něco, po čem každý touží.

    Hrozně se mi líbí, jak moralizuješ o nějakém duchu diskuse. Není článek, aby si se do někoho nepustil. Ironickým způsobem urážíš každého, kdo má na věc trochu jiný pohled než ty a dáváš okázalým způsobem najevo, že všichni, kdo to dělají jinak než ty, jsou blbci.

    Good job mistře – jsi frajer.

  29.  Martin Kolčaba web dne 30.07.2011 v 11.15 hod.

    PJ: četl jsi můj první příspěvek v téhle diskuzi, tedy příspěvek 6.? Jsem to podle tebe já, kdo tu hádku začal? Ne. Uznávám, to „…nevkládej mi do huby něco, co jsem neřekl…“ jsem mohl napsat jinak, za což se omlouvám.

    Dál to řešit nebudu.

  30.  Petr Jeník dne 30.07.2011 v 12.27 hod.

    Hovno zabalený do lesklého celofánu je pořád hovno.
    Když napíšeš jak ve svém článku, tak v komentářích, že jen ty to děláš pořádně a všichni ostatní to dělají špatně, je to mnohem horší, než když já o někom narovinu řeknu, že je to blb.
    Nejen vulgární slova jsou startem hádky.
    Tahle hádka začala tehdy, když ty jsi naprosto odmítl fakta. Místo toho se povyšuješ se nad ostatní a to i přesto, že jedinou tvou devizou je to, že máš neustále za prdelí Plaváčka, bez něhož by tvůj blog skončil dřív, než začal.

  31.  Honza web dne 30.07.2011 v 20.47 hod.

    Tak pánové, všechny 3 články jsou velmi zajímavé. Přece jenom je lepší mít informace a pohled z více stran a názor si utvořit vlastní. Ale pobavila mě diskuze byť původně o SEO, která se ale zvrhla na téma, kdo je větší ESO. :)

  32.  fantomas dne 31.07.2011 v 12.43 hod.

    Malej Jarda se hádá všude a s každým, kdo má jiný názor.

  33.  fantomas dne 31.07.2011 v 12.49 hod.

    Plaváček: tohle není vůbec blog z oboru. Tohle je deníček ukřičeného dítěte. Stačí se podívat na články, které tu jsou.

  34.  Petr Jeník dne 31.07.2011 v 12.57 hod.

    Od někoho, kdo se nedokáže ani představit a navíc vystupuje pod přezdívkou fantomas tohle opravdu sedí 😀

  35.  Michal Kubíček web dne 31.07.2011 v 13.44 hod.

    Protože mne Plaváček na tuto diskuzi upozornil a tvrdí se tu: Kubíček používá vs. Kubíček nepoužívá, dovolil bych si drobný komentář…

    Především: Osobně PR weby nepoužívám. Mnohokrát jsem se přesvědčil, že k tomu, aby se daný web dostal na rozumné pozice stačí najít do deseti kvalitních odkazů. Fakt ale je, že naši linkbuildeři v PRONETmedia PR weby používají (obvykle v případech, kdy klient trvá na logice SEO = kupuji housky na krámě, tzn. čím více housek, tím lépe, čímž neříkám, že to v určitých případech nefunguje). Mají však na zřeteli tři základní pravidla:

    1) článek by měl být z určitého % unikátní
    2) preferují PR weby, které nezveřejňují duplicitní články
    3) umístěné PR články sami podporují zpětnými odkazy

    A teď k mému odmítání PR webů: Neomítám je, jen je považuji podobně jako katalogy za sice snadnou, ale méně účinnou cestou k získávání zpětných odkazů. Toť vše. Sami jsme v minulosti několik PR webů provozovali. Z hlediska monetizace šlo o výrazně méně efektivní weby, než kterákoli rozumně udělaná mikrostránka o 5-10 podstránkách. V posledním roce jsme tyto weby pro přidávání článků „vypnuli“ a našli jiný, vhodnější a výdělečnější způsob monetizace. Ostatně znám v ČR asi jen jeden způsob efektivní monetizace PR webů, a to je síť Honzy Linharta.

  36.  Petr Jeník dne 31.07.2011 v 13.58 hod.

    Michal Kubíček: Jsem rád, že PR weby jako nástroj neodmítáš a že jsi se zapojil do diskuse a můj názor tak podpořil.
    Také netvrdím, že PR weby jsou bůh ví jaký zázrak, ale napsat, že jsou úplně k ničemu je prostě nesmysl a pokud ještě tento názor obhajuje někdo tak, že píše lživé a zkreslené informace, tak jsem se prostě ozvat musel.
    Tvé jméno jsem použil jen proto, že vím, že PR weby neodmítáš a také vím, že víš proč.

  37.  Lukas dne 01.08.2011 v 18.52 hod.

    Šmarja to je zase debata. Petře nemusíš se stále hadat, pochop že někdo ma jiný nazor a dělá věci posvém….

  38.  Petr Jeník dne 01.08.2011 v 19.37 hod.

    Mě nevadí, že má někdo jiný názor a dělá si věci po svém. Tedy do doby, kdy ten jeho názor neprezentuje jako jediný správný. Pak se (ač velmi nerad – vlastně ne – kecám – docela rád) hádám 😀

  39.  Lydie Gigerichová web dne 11.08.2011 v 15.21 hod.

    Nechci sice nijak přilévat olej do ohně, ale:
    Zajímalo by mě, zda Jan Linhart produkuje PR weby jako žampióny na kravském trusu jen kvůli svojí efektivní monetizaci (jak uvádí Michal Kubíček) nebo zda věří i v jejich přínos pro své zákazníky?
    Vím, že musí odpovědět, že věří, i kdyby tomu tak nebylo. Jinak by ho upálili…

    Hlavní problém asi je, že tady má málokdo tolik chuti a času, aby začal souběžně optimalizovat několik webů a každý čistě jen jedním způsobem, aby pak mohl s klidným svědomím napsat: PR články jsou nejlepší.
    A taky je to asi zbytečné, když se za chvíli změní algoritmy vyhledávačů. Takže dnes platí to, za co se do krve hádá Míla a zítra bude mít možná pravdu zase Jarda (pokud ji nemá už dnes – Kubíček suď…)
    Taky bych moc ráda věděla, co dělám dobře, abych se na to ostatní mohla vybodnout.

  40.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 15.39 hod.

    Lydie: To o čem říkáš, že je hlavní problém, problém není vůbec 😀
    Nikdo se nesnaží dokázat, který způsob je nejlepší a já rozhodně netvrdím, že nejlepších výsledků v SEO dosáhnu použitím PR článků a jsem si jistý že ani Linhart by netvrdil, že PR články jsou tím „nejlepším“.
    Ovšem určitě by říkal, že účinnost mají. Dokázal by to zcela určitě doložit i čísly a fakty, stejně jako jsem to udělal já.
    Je rozdíl mezi tvrzeními „je to nejlepší“ a „funguje to“. Tato tvrzení si ani neodporují. Né vše, co funguje musí být nejlepší a naopak nelze ani o něčem říci, že když to není nejlepší, tak že to nefunguje.

  41.  Kvasnička Jan dne 12.10.2011 v 13.41 hod.

    Dobrý den,

    pokud někdo z Vás používá PR weby, tak jsme pro Vás připravili http://www.seznamprwebu.cz s jednoduchou kategorizací pro lepší přehlednost.
    Snad Vám to některým usnadní práci při hledání vhodných PR webů.

  42.  Ivan Katalog PR článků dne 31.10.2011 v 16.29 hod.

    Děkuji za článek. V případě zájmu můžete zdarma a bez registrace vložit svůj článek na http://mujbiz.eu.

  43.  Alijosha Bannerová reklama zdarma dne 03.11.2011 v 1.18 hod.

    Přidávám sem i další weby, kde je možno publikovat Vaše články a to na http://f365.cz , dále na http://z365.cz a další je http://informujem.eu a poslední web je http://netovnik.cz

  44.  Roman PR články dne 03.01.2012 v 10.11 hod.

    Dovoľujem si tiež predstaviť jeden zaujímavý projekt, kde je možné zdarma publikovať článok.

    Články sú schvalované okamžite a akceptované sú české aj slovenské PR články.
    Nech sa páči http://www.webclanky.sk/ projekt prezentujúci vaše reklamné články.

  45.  Svagi magazin 2k dne 11.01.2012 v 15.06 hod.

    Tomu říkám zajímavý článek. Spojitost s tagy mě vůbec nenapadla, super!

  46.  Martin Ako predávať dne 16.01.2012 v 22.38 hod.

    Mne zverejnenie článkov do pr webov pomohlo. Na začiatku roka som napísal 5 článkov. Každý som umiestnil len do jedného pr webu a potýžni som na dané kľúčové slovo sposkočil z 39. miesta v googly na 4. Nejednalo sa o nejako veľmi konkurenčné kľúčové slovo. Začínam teraz zverejňovať ďalšiu sériu článkov a som teda zvedavý na výsledky. Že či ma to niekam posunie. Dám potom vedieť.

    Inak ďakujem za inšpiráciu s nadpismi a s tegami.

  47.  Paul Alojamiento rural dne 20.08.2012 v 19.10 hod.

    A tak si říkám ….. a kdo vlastně vyhrál ? Mě články PR pomáhají, ovšem je také dobře vědět kam je umisťujeme. V současné době a po „reorganizaci“ v Google bycho na tom mohli trošku i prodělat.
    Jinak, rád se zúčastním dalšího souboje a díky za super blog.

  48.  Adam V budoucnu snad blog dne 04.12.2012 v 9.44 hod.

    Tak v tomhle jsem s Petrem za jedno. Až na tu duplicitu. PR weby jsou stále efektivní nástroj linkbuildingu – mají-li originální obsah (tzn. nejsou penalizovány).



Štítky: , , , ,