12 komentářů

  1. 
    HC Zrcadlo.blogspot.com dne 16.03.2012 v 9.52 hod.

    Placený obsah Internetu? O tom se u nás mluví od roku 1996. Argumenty, proč zažije v příštím letech boom, jsou po celou dobu velmi podobné, jako uvádíš zde.

  2. 
    Petr Jeník dne 16.03.2012 v 9.58 hod.

    To máš pravdu. Myslím si, ale že doba, kdy to opravdu přijde, bude opravdu brzy.

  3. 
    Inwebstor web dne 16.03.2012 v 10.34 hod.

    Ono záleží hodně na tom, jaký obsah.
    Takový ten běžný, masový, co najdete na každém rohu, se určitě zpoplatňovat nebude.

    Za sr*ačky typu idnes/novinky by se asi sotva našlo dost předplatitelů.

    Na druhou stranu u prémiového obsahu souhlasím s panem Jeníkem, že to má velkou budoucnost.

    V ČR třeba deník Insider, motejlek, patria … nebo různé oborově zaměřené weby, to jsou místa, u nichž má placený model smysl.

  4. 
    Petr Jeník dne 16.03.2012 v 11.00 hod.

    Já si myslím, že i běžné zpoplatněné zpravodajství by si našlo své příznivce.
    Museli by pochopitelně nabídnou něco víc, než by byla pouhá absence reklamy.
    Lepší fotogalerie, lepší videa, rychlost zpravodajství….
    A kdo by o to stál, prostě by si předplatil a kdo ne, zůstal by u zaběhnutého modelu.
    Investice do rozšíření stránek o placenou sekci by byla minimální a návratnost velmi rychlá.

  5. 
    Jirin web dne 16.03.2012 v 15.24 hod.

    Ty ovocne knedliky byly prave. Prihlasili se k nim zamestnavatele nejakeho zavodu, ze to dostali v jidelne:)

  6. 
    Max dne 17.03.2012 v 0.58 hod.

    Facebook a ostatní sociální sítě: pro komunity dobrý komunikační nástroj. Co se týká seriozniho obsahu podle kterého bych si měl o někom nebo něčem dělat vlastní názor je to žumpa nehrubšího ražení, které ovšem, jak to vypadá, skutečné patří budoucnost 🙁

  7. 
    drago o.O dne 18.03.2012 v 13.43 hod.

    Možná by časem mohly sociální sítě politikům vadit. Mimo spousty nepotřebného balastu, by se mohly objevit i zprávy investigativního charakteru. Twitter a nečeský Facebook jsou na šíření ideální.

    Jinak o placeném obsahu se mluví už dlouho. Bylo tu i pár zajímavých metod, ale u nás tomu moc nevěřím. Placené služby ano, ale obsah ne.

  8. 
    Doomm hry pre dievčatá dne 19.03.2012 v 17.37 hod.

    Na Slovensku sa podarilo pomerne úspešne spustiť systém Piano – spravodajské weby tak ponúkajú hybrid: niečo máte zadarmo, niečo za mierny mesačný poplatok (väčšinou ide práve o bonusové informácie a služby). Hoci tomu sám príliš neverím, zatiaľ sa zdá, že to funguje. Čo si pamätám, tržby za prvý mesiac prevádzkovania boli okolo 40 000 eur a (vraj) to odvtedy stúpa…

  9. 
    jaris dne 19.03.2012 v 21.28 hod.

    Tak určitě. V případě motejlek.com jsou to nějaké zajímavé zprávy, kde je něco zadarmo a něco daleko více hodnotného si nechá zaplatit – bez piána. Otázka je, co hodnotného dokáží zpravodajské servery typu iDnes, Novinky, Aktuálně vyplodit, aby mě to dokázalo nalákat k platbě.

    Nemluvím o tom jestli je to zpravodajský balast, mluvím o tom, že to jsou zprávy, kterých je všude plno a nikomu se asi nepovede všechny donutit, aby svůj obsah zpoplatnili. Pokud by vymizela inzerce pochybuji, že je 40000 eček/měsíc pro iDnes dostačující argument. Mě osobně inzerce nevadí – naopak jí přímo žeru :-), ale konečné produkty „většinou“ nekonzumuji.

  10. 
    Doomm Hry pre dievčatá dne 20.03.2012 v 15.17 hod.

    to jaris: napríklad komentáre, rozbory, servisné témy, atď, spracované však na takej úrovni, aby si predplatiteľ bol ochotný za daný obsah zaplatiť. Či by ich bolo dostatok je už teoretická úvaha. Ja som ešte odchovaný na free materiáli, ale pravda je, že aj informácia je tovar 🙂

  11. 
    jaris dne 20.03.2012 v 16.22 hod.

    To je jasné – je to produkt. Jenže pokud by největší hráči zpoplatnili, našel by se někdo, kdo by dal podobné zadarmo. Bylo by zajímavé kdyby to zavedli, samotného by mě zajímalo jestli bych zaplatil a nebo přestal číst 🙂 už teď kolikrát nevim proč to čtu.

  12. 
    Linki marketing a media dne 06.12.2012 v 20.37 hod.

    Přesně tak to proběhne, už teď je těžkém rozlišit, jaký obsah doručený přes síť kamarádů je reklama na někoho, jeden aby byl pořád ostražitý. Nakonec pěkný pokus o socialwar v politice byl pokus o diskreditaci toho komunistického asistenta těsně před volbami. Skoro to vyšlo, média naletěla pěkně.