Zář 3

Proč se ostatním nedaří prodávat podčlánkovou inzerci a mě jo?

03.09.2012 v kategorii Reklama, Výdělek. / Zobrazeno 10 545x / 26 komentářů

Boom vyvolaný tím, že jsem na tento svůj blogísek přidal možnost zasponzorovat články tak, že si přímo pod nimi pěkně online může každý kromě Kirše koupit textovou inzerci, je jaksi za námi. Ten velký zájem a superlativy o tomto novém „revolučním“ způsobu monetizace blogů mě celkem potěšil, ale ani já nevěřil tomu, že to jinde může nějak fungovat. A proč to funguje u mě a jinde ne? Na to je vcelku jednoduchá odpověď.

Mé články čte dost lidí a na tu textovou inzerci kliká také dost lidí. A navíc je to velmi levné a proklik tak vyjde i na mnohem méně, než u skliku či adwords.

Navíc na mém blogu jsou celkem jasně vidět podmínky a cena za inzerci a také je u každého článku vidět počet jeho zobrazení. To u pluginů, které spatřily světlo světa brzy po spuštění tohoto mého systému nikde není.

Takže aby podobný systém prodeje inzerce mohl fungovat, musí být podle mě uvedena Návštěvnost a Cena, a ta cena musí být pro inzerenta výhodnější než u jiné inzerce.

Co se návštěvnosti týká, musí být dle mě minimálně v řádu vyšších stovek, či ještě lépe nad tisícovku zobrazení jednoho článku.

Pokud tohle váš blog nesplňuje, inzerenti se z pochopitelných důvodů nepohrnou.

Nikdo nebude kupovat inzerci pod článkem, když neví, jaká je čtenost článků. Nikdo nebude zdlouhavě hledat, kolik inzerce stojí. Nikdo nebude kupovat inzerci, která je pro něj méně výhodná, než jinde. A i kdyby toto vše blog splňoval, tak jen málokdo bude ztrácet čas hledáním blogů a vhodných článků ke koupi inzerce za pár korun, kterou uvidí jen pár lidí.

A proč to vlastně píšu? Protože si myslím, že znám lék. A tím by mohl být nový reklamní systém, který toto vše bude umět a který bude fungovat ku prospěchu jak blogerů, tak inzerentů.

Takovýto reklamní systém by mohl fungovat na principu agregátoru článků, v nichž by si mohl inzerent vyfiltrovat blogy i jednotlivé články dle tématu, dle ceny, dle návštěvnosti, resp. průměrné čtennosti jednotlivých článků, kterou by měřil nezávisle ten reklamní systém.

U vybraných blogů by si mohl inzerent nastavit, že tam chce inzerovat pravidelně. Popřípadě pouze u jednoho či více následujících článků. To proto, aby se jeho inzerát objevil pod článkem co nejrychleji po jeho vydání. U blogů, které vyžadují schválení reklamy, by si mohl nastavit „o reklamu nestojím, pokud ji neschválí do X hodin po vydání článku“ apod.

No a bloger by měl možnost schvalovat inzerenty. Něco v tom smyslu „tento u mě může inzerovat kdykoli“, „tento nikdy“, „vše schvalovat“ apod..

Určitě by bylo dobré mít v systému možnost nastavit si u inzerátů follow/nofollow či zda se nejnovějších X inzerátů bude ukazovat i v sidebaru. Tuto možnost by si měl mít inzerent možnost vypnout či zapnout. A při filtrování článků/blogů mít i možnost filtrovat právě podle všech těchto možností.

Inzerenti by platili přímo provozovateli reklamního systému a ten by si nechával provizi a vyplácel blogery.

Tohle by myslím mohlo fungovat ku prospěchu všem. Hurá akce v tom smyslu, jaké jsme byli svědky před pár dny, to z dlouhodobého hlediska fungovat nemůže.

Tedy může. U mě to celkem funguje. V srpnu jsem díky tomuto novému systému utržil 2250,- Kč – tedy nějakých 1800,- Kč bez DPH, což je už celkem slušný na to, že systém běžel od 20.srpna.

Co si o tom myslíte? Fungoval by takovýto reklamní systém? Podle mě jo.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Volná místá Brno najděte si práci nebo brigádu v Brně a okolí

Chytrá karta od České spořitelny, kreditní karta s výhodami.

www.holítka.cz Gillette žiletky za polovic pro kluky i holky - 50% sleva

Prague prices Pricing tips for tourists who are planning to travel to Prague.

Každodenní inspirace pro vaše nákupy - server pro milovníky nakupování Ceníček.cz


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


26 komentářů / Proč se ostatním nedaří prodávat podčlánkovou inzerci a mě jo?

  1.  Lukas dne 03.09.2012 v 8.36 hod.

    Fungovat možná může. Ale aby to pak nedopadlo velkou penalizací webů za prodej odkazů jako byl např. mlink.
    Pokud takový seznam někde bude tak by bylo asi jednoduché kdyby někdo poslal celý seznam vyhledávačům za prodej odkazů .

  2.  Petr Jeník dne 03.09.2012 v 8.40 hod.

    Proto tam také píšu o té možnosti výběru follow/nofollow
    Nejedná se přímo o prodej odkazů, ale o prodej textové inzerce, která nemá za účel nákup odkazů, ale přivedení návštěvníků.

  3.  turek o internetu dne 03.09.2012 v 8.56 hod.

    Dle mého je lepší mít své články jako takovou zálohu pro budoucí svůj link building. V budoucnu začneš s nějakým projektem a je dosti pravděpodobné že to bude na téma o kterém jsi v minulosti psal. Tak proč nevyužít starý článek k tomuto účelu. I když na druhou stranu je pravda že aktualně získané peníze jdou využít pro další rozvoj a mít článků mnohem více. Tak jsem zvědav jak se pluginům bude dařit nadále.

  4.  Krupy jaknepodnikat.cz dne 03.09.2012 v 9.59 hod.

    Myslím si, že takovýto reklamní systém by byl pěkně využívaný a dobrým krokem kupředu. Kdybych teď měl dost čas na vývoj, tak bych se do toho i pustil.

  5.  Rixo dne 03.09.2012 v 10.11 hod.

    Píše se „mně“.

  6.  Jiří Rostecký Online podnikání dne 03.09.2012 v 10.22 hod.

    Už jsem se o něčem takovém rozepisoval ve svém článku: http://blog.rostecky.cz/pluginy-na-prodej-odkazu-pod-clanky-p190/

    Co mi hlavně vadí, je povinnost platit přes PayPal a jiné peněženky. Nemám je, nikdy jsem je zatím nepotřeboval. Radost mi udělal Drago, který mě nechal odkazy zaplatit přes fakturu a byl klid. Proto by bylo dobré, kdyby existoval systém fungující třeba jako AdExpert, kam bych mohl dobíjet „kredit“. Rovněž bych viděl podrobnější statistiky webu, mohl bych si inzerci zamluvit klidně i před vydáním článku. A bylo by i mnoho dalších možností.

    Podobný inzertní server bych uvítal a kdyby vznikl, rád bych jej i propagoval. Ale musel by se toho ujmout někdo schopný. Nechceš ty, Petře? :)

  7.  Petr Jeník dne 03.09.2012 v 10.30 hod.

    Tak schválně
    Kolik lidí mi ještě napíše, že mám chybu v titulku
    Už vás bylo asi 20 :)
    A už jen proto jí tam prostě nechám 😀

  8.  LukasP Affiliate dne 03.09.2012 v 10.48 hod.

    Penalizace určitě hrozí, už vidím jak provozovatel onoho systému bude Googlu vysvětlovat, že se jedná o textovou inzerci a nikoliv prodej zpětných odkazů. To by se muselo vyřešit nějakým javascriptem nebo tak, aby to vypadalo jako PPC, ale v takovém případě zase hrozí rapidní úbytek inzerentů, těch kteří chtějí nejen onu „textovou reklamu“ ale i zpětný odkaz.

  9.  Jirin web dne 03.09.2012 v 11.09 hod.

    tenhle reklamni system me napadl, hned jak jsi zverejnil kupovani reklam pod clankem, az jsem si rikal, podle toho jak popisujes funkcionalitu, zda mi nectes myslenky

    Jiří Rostecký: taky nemam paypal a platím přes něj, jde přece platit kreditkou normalne pres ne jako pres platebni branu ne?

  10.  Lukas dne 03.09.2012 v 11.27 hod.

    LukasP: přesně to jsem si říkal taky. Když to bude řešeno javascriptem aby nehrozila penalizace zase bude rapidní ubytek inzerentů jelikož většina co to aktuálně nakupuje to mají především jako zpětný odkaz.

  11.  lucas03 blog dne 03.09.2012 v 11.34 hod.

    To by bola skoda, predavat to cez js len ako navstevnost. Praveze odkazy z unikatnych clankov by mali vyznam, to ze su dozivotne, len posilni ich hodnotu z pohladu vyhladavacov.
    Ak by som to kupoval, urcite skor pre odkazy ako pre par dnovu navstevnost.

  12.  Michal Kubicek blog dne 03.09.2012 v 11.39 hod.

    Tak třeba na nasebydleni.cz jsme nasadili puvodni Petruv script a trochu ho odladili – odkazy jsou nyni nofollow, takze penalizace nehrozi ani jedne strane. Presto se odkazy prodavaji. Zatim jsme za par dni prodali tri pozice.

  13.  jirkazeman holitka.cz dne 03.09.2012 v 13.40 hod.

    Tak pár slov za inzerenta podání linku z mého pohledu má pouze do max. tří dnů pak už není žádná návštěvnost (resp. 1 denně ale to netuším zade nedělá nějaký robot) každopádně si myslím, že na rozdíl od Sklik adwords je to dobrá investice … i když samo sebou mám i tam kampaně …

  14.  Petr Jeník dne 03.09.2012 v 13.58 hod.

    jirka: u netématických inzerátů máš pravdu. ale u inzerátů vložených k článku, který souvisí s inzerovaným produktem, je to myslím ještě mnohem zajímavější.
    A to z toho důvodu, že byť i jen ti dva nebo tři lidé příchozí denně na článek tam přišli z vyhledávačů a zajímají se tedy o téma, které inzerent inzeruje a jsou pro něj tedy naprosto ideální.
    A mít NASTÁLO inzerci za 80,- Kč u článku, který uvidí za měsíc 60 lidí (za rok tedy 700 lidí) je fakt za hubičku.

  15.  Maaarty Poptavka-zdarma.cz dne 03.09.2012 v 17.52 hod.

    Nevidím v tom nic revolučního. Podobným zpusobem si uz vydelavaji davno jine weby…mozna bych doporucil nastavit sponzorstvi na urcitou frazi nebo klisove slova – na to pak muzes odkazovat v kazdem clanku a utrzit za reklamu vice….nicmene na tomhle system rozjizdim projekt 5veci.cz

  16.  Mirek Medůzárium dne 03.09.2012 v 17.59 hod.

    Mě tento nápad přijde jako renesence ( s drobnýma úpravama ) na scripty jejiž doba byla těsně po nasazení textové reklamy od google tak vznikalo spousty konkurence, ale v průběhu let toto taknějak upadlo a nyní bylo v lehce modifikované úpravě objeveno :-)

  17.  Martin IT Efektině dne 03.09.2012 v 18.14 hod.

    Tak my kopírovači (mnou počínaje) jsme si už na web doplnili počty shlédnutí článku. Pro WordPress mám odzkoušený plug-in BAW Post Views Count, který zobrazí počet shlédnutí článku (náhled na mém webu :)).

    Jinak Petře, hezký článek, nápad je to rozhodně zajímavý, otázka je, jestli se to vyplatí programovat pro pár blogů.

  18.  Radim dne 03.09.2012 v 18.48 hod.

    Čistě teoreticky, kdyby provozovatel webu nechal umístit odkaz natvalo na několika svých článcích, od provozovatele reklamního systému si nechal vyplatit odměnu a pak by odkaz dal pryč, co by se dělo? Inzerent by musel požadovat náhradu od provozovatele reklamního systému, protože tomu zaplatil. Veme si tohle někdo na triko?
    Klasické reklamní systémy mají reklamní odkazy nebo bannery na orčité časové období a obvykle vyplácejí se zpožděním. Když v průběhu období dá provozovatel webu pryč odkaz, tak prostě zaplaceno není. Ale pokud má být odkaz na věky, tak by za něj mělo být zaplaceno až na věčnosti :-)

    A jinak všech, co tohle provozují nyní bych se chtěl zeptta, jak je to s fakturací. Vydáváte za každý placený odkaz fakturu? Generují ty pluginy nějak automaticky faktury?

  19.  mkurri mkurri.cz dne 03.09.2012 v 21.08 hod.

    Stalo se to, co jsem očekával. Jinde než u tebe na blogu to hitem nebude.
    Jim chybí více transparentnosti a trošku i jméno…

  20.  psi slevy dne 04.09.2012 v 0.08 hod.

    presne to jsem si rikal, jak chce nekdo prodavat reklamu, kdyz neuvede jediny udaj o navstevnosti, nic..vsude jsem to cekal a vsude nic :)

  21.  jirkazeman www.holitka.cz dne 04.09.2012 v 6.24 hod.

    to Petr Jeník: jo jo to asi máš pravdu, v tom případě …. potřebuji aby jsi se začal holit žiletkama gillette 😀 a psal o tom 😀 😉

  22.  Libor Kamerový systém dne 04.09.2012 v 8.55 hod.

    Myslenka dobra, tak honem, kdo ji zrealizuje jako prvni :)

  23.  Lukáš Jazykové korektury dne 04.09.2012 v 12.29 hod.

    OT: koukal jsem na ten tvůj formulář na zadávání objednávky reklamy, padl mi tam do oka jeden překlep: „Cena vašeho inerátu je: 80,- Kč“ místo inzerátu. tak si to kdyžtak oprav, ať to máš krásné a úhledné 😉
    Jinak manželka dělá jazykové korektury (web v popisu komentu), tak kdyby bylo potřeba… 😉

  24.  Martin Pěnička Stránky ještě nefungují dne 04.09.2012 v 21.18 hod.

    Protože umíš dobře psát články. 😉

  25.  Václav Bartoš dne 06.09.2012 v 14.52 hod.

    Naprosto souhlasím s komentářem nade mnou. Každopádně mě fascinuje čtenářská odezva na způsob prodeje inzerce, který ti vydělal 2 tis. Kč za 10 dní, tj 200 Kč za den. O mnohém to svědčí a myslím, Petře, že se královsky bavíš, kvůli jak zanedbatelnému výdělku jsou ostatní ochotni diskutovat.

  26.  Petr Jeník dne 06.09.2012 v 15.13 hod.

    Martin Pěnička: Díky
    Václav Bartoš: I tobě díky. A druhá věc: nebavím se tím. Vím že pro spoustu blogerů může být i takováto částka celkem zajímavá. Co mě samotného se týká, tak ty peníze, které mi tahle po desetikačkách na PP přibývají (už tam za těch 14 dní naskákalo cca 3000 Kč), tak nějak splynou s ostatními penízky, které mi tam chodí a ani to nějak nepociťuji. Tuhle možnost jsem sem přidal opravdu jen proto, že mi pořád někdo psal, jestli mu tu neprodám nějaké odkazy a já s tím nechtěl mít žádné starosti jako je hlídání zaplacení, hlídání expirace…. prostě jsem jen vyšel vstříc lidem.



Štítky: , , ,