Čer 25

Reductio ad absurdum – oblíbená disciplína diskutérů

25.06.2012 v kategorii Úvahy, Zajímavosti. / Zobrazeno 8 316x / 8 komentářů

Dlouho jsem nevěděl, jak to pojmenovat. Teď už to vím. Říká se tomu Reductio ad absurdum, neboli Důkaz sporem. Jedná se v podstatě o jakýsi úhybný manévr diskutujících, kterým dojdou racionální argumenty a spor se tak pokoušejí otočit tím, že tvrzení druhé strany převedou do absurdnosti a vyvracejí tak už nikoli původní tvrzení, ale jen to absurdní. Vytváří tak vlastně spor o něčem, o čem se s nimi druhá strana vůbec nepře.

Zažil jsem to už mnohokrát a jak jinak, než v diskusích o SEO, internetovém marketingu, online byznysu a tomu podobným věcem a tady je pár příkladů:

Důležitost ranků

Moje tvrzení: Ano. Výše ranků webových stránek pro někoho může být důležitá. Čím vyšší ranky, tím větší hodnota prodávaných zpětných odkazů a například katalog seznamu odkaz.seznam.cz řadí stránky podle výše Sranku. A protože tento katalog je vcelku dost navštěvovaný, je dobré mít vysoký Srank, protože díky němu se vaše stránky zobrazují výše a získáte tak z tohoto katalogu větší návštěvnost.

Reductio ad absurdum: No jo. Jeník jediný co zná jsou ranky. Jsou nejdůležitější na světě.

Ale vůbec ne. To přece netvrdím. Jen diskutujícímu došly argumenty a tak mé tvrzení převedl do absurdních rozměrů a máme tu nový spor o tom, zda jsou, nebo nejsou ranky tím nejdůležitějším na světě. Jasně že nejsou.

Využívání PR webů jako nástroje pro linkbuilding

Moje tvrzení (z minulosti): Ano. PR weby fungují (fungovali) docela dobře. Stačí je umět správně využívat.

Reductio ad absurdum: Jediný co používáš pro linkbuilding jsou PR weby a nic jinýho neumíš.

Vůbec ne. I zde tedy platí, že diskutující převedl mé tvrzení do absurdnosti. Ani zdaleka netvrdím, že PR weby jsou (nebo byly) nejdůležitější, zázračným, jediným…. nástrojem pro linkbuilding. Říkám, že jsou jedním z mnoha a mají (měli) svůj neoddiskutovatelný význam.

Prodej odkazů

Moje tvrzení: Prodejem odkazů se dají vydělat relativně pěkné peníze.

Reductio ad absurdum: Když nic jinýho neumíš, tak prodávej odkazy po padesátikoruně.

Ale umím a dělám to. Jen to prostě nezavrhuju. Není to ani zdaleka můj nejdůležitější nebo dokonce jediný druh příjmů. I zde se tedy začneme dohadovat nad něčím, co je absurdní a o čem spor z počátku vůbec nebyl.

Vliv značek H1 apod. na SEO

Tohle mě vlastně přimělo napsat tento článek, protože je to velmi čerstvé.

Moje tvrzení: Správné používání značek H1, H2 apod. má vliv na SEO. Nic víc, nic méně. Prostě nějaký vliv tam je.

Reductio ad absurdum via Plaváček:  …tenhle mýtus o jedinečném a dechberoucím účinku elementu H1 na SEO….

Myslíte, že jsem někde napsal cokoli o jedinečnosti nebo dokonce o dechberoucích účincích značek H1? Jasně že ne. To jen Plaváček překroutil mé tvrzení do absurdních rozměrů aby se mohl dohadovat o něčem, co vlastně vůbec není předmětem sporu.

V tomhle pochopitelně pravdu má a spousta lidí mu za jeho pravdu zatleská a především mě odsoudí za to, že stojím na druhé straně barigády tohoto sporu. Nestojím. Tohle je vymyšlený spor o absurdním tvrzení, které jsem já nikdy neřekl. Já to vím i on to ví. Ovšem protože argumenty k původnímu sporu mu došly, vytvořil si vlastní spor, kde mě vkládá do huby absurdní tvrzení které jsem nikdy neřekl a vyvrací jej.

Závěrem

Používáte i vy „důkaz sporem“ jako nástroj při diskusích? Nebo to používají ostatní vůči vám? Připadá vám to stejně trapný, jako to připadá mě?

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


8 komentářů / Reductio ad absurdum – oblíbená disciplína diskutérů

  1.  Kapibara dne 25.06.2012 v 10.18 hod.

    Je to trapné, ve většině případů tuto „techniku“ využívají jedinci s určitým, dalo by se říci psychickým defektem. U mladé generace se to dá léčit nejlépe dvě tři facky. U starších je věc již neřešitelná a postupem času přechází v hysterické žvanění například o vlivu dětských katalogů na SEO.

  2.  HC Zrcadlo.blogspot.com dne 25.06.2012 v 15.05 hod.

    Osobně nejvíc miluju lidi, kteří takto argumentují ohledně minulého režimu a každého, kdo si dovolí označit tzv. komunismus za svinstvo plně srovnatelné s nacismem, označují za pomateného posluhovače porevoluční garnitury a obhájce veškerého bordelu od roku 1989.

  3.  Petr Jeník dne 25.06.2012 v 15.14 hod.

    Jo – to je také tenhle případ.
    To že s něčím nesouhlasíš, tak ti okamžitě přisoudí nálepku něčeho jiného.
    Něco jako „nevolím ODS“ – „ty čéessďáku zasranej“.
    Nebo jsem si vzpomněl na geniální dotaz z doby, kdy mi mohlo být tak 8 let. „Jsi metalák nebo depešák?“ Jiný varianty prostě nebyly takže dotaz by zněl spíš „jsi metalák?“ „ne“ „dejte tomu depešákovi na hubu“ 😀

  4.  lokoj cyklomaniak z Kladna dne 25.06.2012 v 16.22 hod.

    Jak je to teda správně? Na HP H1 pro logo a nadpisy H2 a článek H2 logo a nadpis H1? :-)

  5.  Petr Jeník dne 25.06.2012 v 16.26 hod.

    Tohle není článek o tom, co je a co není správně z hlediska SEO.

  6.  Martin web dne 26.06.2012 v 8.02 hod.

    katalog seznamu, je už několik měsíců zamrznutej a neřadí podle ranku…

  7.  Petr Jeník dne 26.06.2012 v 8.07 hod.

    Je to možný. Nesleduju to. V době, kdy ale debata se mnou na toto téma probíhala (je to určitě více než rok), tak fungoval dobře a na můj web mi posílal díky vyššímu ranku denně stovky návštěvníků. Proto jsem to také tehdy uváděl jako argument, proč je dobré mít vyšší Srank a ten co jsem s ním diskutoval použil absurdní argument „…když si myslíš, že ranky jsou nejdůležitější na světě…“ – o tom je tenhle článek.
    Racionální argument neměl a tak to prostě převedl do absurdnosti. A o tomto je můj dnešní článek. O tom, jak mnozí diskutující používají kvůli absenci racionálních argumentů tuhle přihlouplou taktiku.

  8.  Martin dne 26.06.2012 v 8.10 hod.

    Však já mám v katalogu taky web, v kategorii, kde vyšší Srank taky dělal slušný rozdíl v návštěvnosti.
    Ale je to začarovanej kruh, každej si bude stát za svým názorem, který má jinak podloženej :-)



Štítky: , , ,