Čer 11

SEO je pro roboty nebo pro lidi? A byla dřív slepice nebo vejce?

11.06.2014 v kategorii SEO. / Zobrazeno 9 750x / 29 komentářů

Přesně tak vypadají diskuse „supermoderních SEO expertů“ a „běžných SEO expertů“. Jako diskuse o tom, co bylo dříve, zda slepice nebo vejce.

Přeci slepice, protože ta vejce snesla. A z čeho se jako ta slepice vylíhla? No jo, ale to vejce snesla slepice….. a tak pořád dokola.

No pro koho se teda optimalizují weby? Pro roboty, nebo pro lidi?

Jasně že pro roboty. Lidi vůbec nezajímá kód webu. Je jim úplně fuk jaké tagy jsou použité a kde. Je jim úplně ukradená sitemapa a 99,999% lidí netuší, že existuje nějaký soubor robots.txt a spousta spousta dalšího.

To jsou věci, které jsou součástí SEO a zajímají JEN roboty vyhledávačů a pro ně je také děláme, aby naše stránky ty roboti měli rádi a umisťovali je na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání a také proto, aby v těch výsledcích bylo to, co chceme aby tam bylo. Tedy to, aby to zaujalo lidi, kteří v tom vyhledávači vyhledávají.

No a předchozí věta je pak dokonalou zbraní zastánců toho, že SEO se dělá kvůli lidem. Protože ve vyhledávačích vyhledávají lidi.

No jo, ale ty lidi fakt nezajímá struktura kódu mého webu a jak ho dělám. Zajímá ho jen to, jak ten web vypadá, jestli je pro něj přehledný…. a to zase nezajímá roboty. Robotům je úplně ukradený, jestli mám dobře viditelný kontakt a zda mám menu nalevo nebo napravo.

Tomu se říká UX (User Experience – volně přeloženo jako uživatelská přívětivost, použitelnost, apod.). To není SEO.

No to je fuk. Co tímhle svým blábolem chci říct? Že je blbost se dohadovat o tom pro koho(co) se SEO dělá. Berte to prostě tak, že kecy o tom, že se všechno dělá pro lidi jsou tak nějak moderní a že si jimi supermoderní SEO šamani zvyšují karmu, ovšem stejně většinu jejich práce, co se SEO týká, bude souviset s tím, aby se  nějakým způsobem vnutili do přízně robotů vyhledávačů.

No a hlavní důvod proč jsem to napsal je ten, že se cítím hrozně chytře, protože jsem vymyslel to skvělé moudro v podobě přirovnání se slepicí a vejcem a tím jsem zvýšil svoji cenu :)

A o tom přeci je SEO hlavně. O vymýšlení mouder a různých teorií, které pak je nutné publikovat, vzájemně komentovat a lajkovat. Protože teprve pak se z vás stanou super SEO-PPC-UX-Inbound-HCHKRDTN bombarďáci a můžete začít svá moudra prodávat v podobě různých SEO restartů a tomu podobných seminářů, festivalů, školení…..

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Článkyseo.cz web pro PR články.

Vydělávejte eshopem Magazín o eshopech, inspirujte se.

Wedos sleva - Vždy aktuální slevové kupóny stou největší slevou.

Podnikání z domova Řešení pro efektivní podnikání z domova


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


29 komentářů / SEO je pro roboty nebo pro lidi? A byla dřív slepice nebo vejce?

  1.  Martin Matějka web dne 11.06.2014 v 9.55 hod.

    Petře, souhlasím s tebou, že lidem je ukradená struktura kódu, že 99% lidí netuší, co je robots.txt a že je jim šumák, kde jsou umístěné jaké tagy. Pocaď dobrý.

    Ale uvědom si, že tohle co píšeš, je přinejlepším asi tak 10% toho, co SEO skutečně je. SEO je přeci daleko víc marketing, PR, vztahy a tak dále. Obecně lze SEO definovat jako snahu „poskytnout hledajícím to, co hledají“. Tedy nabídnout jim odpovědi na různé dotazy, které souvisejí s mým podnikáním. Tečka.

    Tedy nikoli struktura kódu, ale struktura !webu! (tedy jaké cílové stránky existují, co na nich je za obsah, a jak hledající zaujme. Přes jaké odkazy lidi na web vodíme (z nějakého sračkového katalogu, nebo z relevantního webu, odkud člověk přijde k nám na eshop už s nápadem, že by si něco mohl koupit…?

    To je SEO, nikoli to, co je za něj většinou pokládáno. A právě to se imho snaží naučit ty různé restarty, festivaly a školení :-)

  2.  Martin Matějka web dne 11.06.2014 v 9.58 hod.

    A ano, už tuším, jak budeš reagovat – jsou lidé, kteří nad svým projektem přemýšlejí opravdu tak, aby lidem nabídli co hledají. A ti pak samozřejmě SEO nemusí vůbec řešit, protože to dělají tak nějak defaultně správně. Bohužel je jich málo a těm kteří na to nemají čas ale chtějí to také dělat dobře, musí někdo pomoct :-)

  3.  Petr Jeník dne 11.06.2014 v 10.12 hod.

    Pleteš se. SEO je OPTIMALIZACE WEBU PRO VYHLEDÁVAČE (vyhledávání).
    A přesně o tom mluvím. O tom, že hledáte moudra tam, kde nejsou. SEO fakt není marketing, PR, vtahy.
    Když budu hodně tolerantní, tak by se SEO dalo nazvat jako součást marketingu. Stejně tak jako PR je součástí marketingu.
    Marketing != SEO

  4.  Petr Jeník dne 11.06.2014 v 10.16 hod.

    ad.2) A opět si se spletl. Takhle reagovat jsem nechtěl a ani nebudu. To co mi vnucuješ jako můj názor, kterých bych ti snad měl oponovat je totiž naprostá pitomost srovnatelná s tím, co se říkali špičky ÚV KSČ v době normalizace o reklamě. Tedy to, že kvalitní výrobky a služby reklamu nepotřebujou. Ale potřebujou. Tak prosím, abys mi nevnucoval názory, které nezastávám. A navíc když jsou to názory zcela zcestné.

  5.  Martin Matějka web dne 11.06.2014 v 10.27 hod.

    Petře chtěl jsem si s tebou povídat, ale vidím, že to opravdu nemá smysl :-) chtěl jsem ti slušně a věcně osvětlit svůj pohled na věc, ale tvůj tón komunikace se mi natolik hnusí, že v diskuzi dál pokračovat nebudu. Zkusme to zas v příštím životě :-)

  6.  Petr Jeník dne 11.06.2014 v 10.40 hod.

    Jo jo. Plácnout chujovinu jako že SEO = marketing, PR, vztahy….
    A pak ukončit diskusi s výmluvou na použitý tón 😀

  7.  Michal dne 11.06.2014 v 10.45 hod.

    My nejsme obycejny seo, my jsme neco vic. A kdyz to nechapes, jsi lama a dostanes od Matta ban!

  8.  Wladass blog dne 11.06.2014 v 11.01 hod.

    Jééé a pojďme si povídat, jak dělají SEO čeští konzultanti prosííím :)

  9.  Dod Rzky dne 11.06.2014 v 12.24 hod.

    vyhledat kontroverzni, nebo populární tema u kteryho navic ocekavam „hustejsi“ diskuzi a sepsat k tomu nejaky blabol je SE, nebo neni

  10.  palo dne 11.06.2014 v 13.12 hod.

    seo je sucastou marketingu, ale nie opacne. to by potom search engine optimization bola aj reklama v novinach pred 50 rokmi

  11.  David Pergoly dne 11.06.2014 v 13.55 hod.

    No a nejhorší na tom všem je, že super SEO-PPC-UX-Inbound-HCHKRDTN bombarďáci pak otravují kde koho svou super nabídkou s tím, jak budeme prodávat o 106, každý dělal pro Mall a podobné a když se jich člověk zeptá, jaký větší projekt je jejich vlastní, tak ticho po pěšině :)

  12.  Martin web dne 11.06.2014 v 18.02 hod.

    Tvé články mě opravdu baví. Čekám na reakce SEO šamanů. 😀

  13.  Dr.Ozdi Focení a fotoblogy v Hledáčku dne 11.06.2014 v 18.43 hod.

    Konečně žhavé téma do žhavých dní! :-)
    Samozřejmě o této pravdě nikoho nepřesvědčíš, ale alespoň bude sranda 😉

    Na wikipedii (české) pod heslem SEO o marketingu ani slovo. Pod heslem MARKETING ani slovo o SEO…jak je to možné?
    SEO je strategie, není to MARKETING.

    A to je prostě fakt :-)
    Dr.

  14.  drago Tento odkaz vidí pouze lidé, kteří jsou postiženi syndromem špičatého SEO klobouku dne 11.06.2014 v 20.14 hod.

    No je pravda, že těch technických věcí na bedra šamanova nová doba naložila požehnaně. Tebou zmíněné věci pobere SEO adept z pár článků, ale jakmile dojde například na optimalizaci obrázků, funkční zprovoznění authorshipu anebo aby se při sdílení správně načetla data pro sociální sítě to už chce víc než jen přečíst na záchodě pár článků. Normální SEO nepolíbení smrtelníci nemají o pořádné SEO alchymii ani ponětí.

    Co se týká zbytku, tak občas na prolnutí zájmů dojde. Třeba u titulku článku se musí volit zdali chceme pomyslné SEO bodíky anebo větší proklikovost. U SEO je fajn nacpat pointu do nadpisu (Půjčky s ručením vlastní krví v HorníDolní), kdežto pokud lákáme lidi tak musíme být s bulvárními nadpisy záludnější (Neuvěříte čím můžete ručit v HorníDolní – šokující odhalení). Anebo to pak po pár dnech můžeme změnit pro roboty to by taky šlo :)

    Btw. na otázku co bylo dříve jestli vejce anebo slepice už bylo odpovězeno. Přeci vejce, protože to snášeli už plazy. Možná odpověď na tvou otázku tak bude také ležet někde out of the box :)

  15.  Chamon dne 11.06.2014 v 21.29 hod.

    SEO je mylně považována za nějakou „nadpřirozenou“ techniku, přitom je to z velké většiny o racionálním přemýšlení. Tím nechci říct, že k tomu nejsou potřeba vědomosti dané problematiky.

    Každopádně naprosto souhlasím, že SEO děláme jen a pouze proto, abychom uspěli ve výsledcích vyhledávání. Protože pokud nás nebudou zajímat výsledky vyhledávání, tak nepotřebujeme dělat SEO.

    Marketing můžeme dělat bannery, PPC, soc. sítěmi, diskuzemi, letáky, inzeráty atd., atd…

  16.  Pietro Zchlaďte se dobrým koktejlem dne 12.06.2014 v 14.34 hod.

    Já spíš nechápu, proč mají lidi pořád tendence hnát vsechno do extrémů… Proč se všude pořád dokola řeší, jestli se má SEO dělat pro lidi nebo pro roboty, když je jasný, že ani bez jednoho to prostě nepůjde?

  17.  Marek Hnátek Ošklivý konzultant dne 12.06.2014 v 16.58 hod.

    Součástí SEO je linkbulding. Metodou linkbuildingu je například spolupráce s bloggery. Zašlete bloggerovi produkt k recenzi a ten pak obsah dá nejen k sobě na web, ale i na YouTube, sociální sítě. Někdy to zůstane jen na Facebooku. Někdy se o tom „jen“ zmíní na nějaké off-line akci. Tudíž žádný „SEO přínos“. A?

    SEO má tudíž přesah do dalších oblastí. Musí mít minimálně z toho důvodu, aby konzultant dokázal navrhnout klientovi kampaň, která se mu vyplatí. Viz http://karelborovicka.cz/2014/04/spatna-poptavka-neexistuje-je-to-jen-volani-o-pomoc/

    Ale teda vlastně jo. SEO je optimalizace pro !!**vyhledávače**!!: http://www.sovavsiti.cz/weblog/120/seo-je-pro-vyhledavace :-)

  18.  Baron dne 13.06.2014 v 11.07 hod.

    driv bylo vejce, asi o desitky milionu let driv:)

  19.  Korny Dítě v autě dne 13.06.2014 v 21.54 hod.

    Mě přijde, že už všichni zapomněli co znamená SEO (Search engine optimization). Nejsem žádnej angličtinář, ale fakt tam nemůžu najít tu zmínku o lidech a tak.
    Spíš je problém, že polovina lidí bere výraz SEO jako optimalizaci pro vyhledávače a druhá polovina si představuje SEO jako komplexní řešení včetně marketingu, copywritingu, ppc a bůhví co ještě.
    Osobně beru SEO jako díl v motoru úspěšného webu, ne jako motor samotný. 😉

  20.  Libje Kamerové systémy dne 14.06.2014 v 8.58 hod.

    Souhlasim s tim, seo je optimalizace pro vyhledavace, marketing vztahy atd jsou proste marketing, vztahy atd…

  21.  Radim peníze dne 14.06.2014 v 15.23 hod.

    web se dělá pro lidi, SEO pro roboty.

  22.  Michael Muselík Marketingwebu dne 16.06.2014 v 11.59 hod.

    Bez kvalitního, obsahově hodnotného webu nemá smysl dělat SEO :-)

  23.  Radek Krátkodobé půjčky dne 16.06.2014 v 15.30 hod.

    Michael Muselík: Když jsou tam dobré konverze, tak proč ne? :) Vliv na SEO mají přece i offpage faktory.

  24.  Petr Sítě proti hmyzu dne 17.06.2014 v 10.29 hod.

    Mě osobně zajímají zákazníci, tedy lidi a ne žádný robot, ten nic nikdy nekoupí.

  25.  Marty dne 17.06.2014 v 15.33 hod.

    Posledních 7 let jsem vždy řešil kolik klíčových slov, jaký nadpis, registrace do katalogů, PR články, odkazy z relevantních webů a byl rád, za každého návštěvníka, který přijde. Ted jsem vytvořil web, který má najednou SR 60, neřeším žádné SEO a mám návštěvnost okolo 2000 denně. Tak to asi fakt nemá cenu. Kašlete na SEO, kupte si traffic:-)))

  26.  tom hry vareni dne 17.06.2014 v 22.51 hod.

    Už z názvu vyplývá, že se seo dělá pro vyhledávač, který funguje na základě nějakého algorytmu či robota. Někdo optimalizuje pro google, něco seznam, někdo obojí a nevím nevím, jestli ti dva jsou lidé.

  27.  Radek žaluzie dne 18.06.2014 v 12.34 hod.

    Search Engine Optimization – kde tam je schovaný human? Nikde, takže je to jasné.

  28.  Roman LED žiarovky dne 23.06.2014 v 16.18 hod.

    Marty chceš mi povedať že ked linkbuildingu iba pomocou kvalitného obsahu spravíš web SR 60 ???
    no neviem že či je to reálne spraviť taky silný web bez odkazov.

  29.  Milan Vilímek Jihlavský Tvorba e-knihy dne 24.06.2014 v 9.15 hod.

    Libje (20.) a Radim (21.) to napsali stručně a jasně.
    Když slyším od někoho věty typu: „No jo, ale SEO není jen o optimalizaci pro vyhledávače, ale je o … a … a …“, tak si říkám, že plete moc věcí dohromady.