Bře 3

Začínají mě vytáčet ultrachytří SEO teoretici

03.03.2015 v kategorii SEO. / Zobrazeno 14 892x / 36 komentářů

Začíná se nám v SEO rozmáhat takový nešvar. A tím je vymýšlení nesmyslných teorií, které mají jediný cíl. Ukázat na složitost něčeho, co je ve skutečnosti banální, a především na nesmírnou vzdělanost autora takové teorie. A tím samozřejmě cenu jeho služeb.

Kulo-belo vážení. Ty teorie jsou fakt jen teorie a často jsou navíc úplně zcestné. Třeba tento článek, ve kterém seošaman vysvětluje, jak měří budoucí zisk díky zlepšení pozic ve vyhledávačích.

Vypadá to hrozně sotisfikovaně. Ve skutečnosti jsou to ale z prstů vycucaný čísla. A jediné co klient dostane je nic neříkající tabulka, kterou si ta agentura nechá v rámci jakési vstupní analýzy tučně zaplatit a to i přesto, že nejde o nic jiného než automaticky vygenerovaný seznam slov, který se vloží do scriptu a ten pak pomocí jednoduchého algoritmu zjistí u těch slov pozici ve vyhledávači a vynásobí ji smyšlenými čísly.

Jasně že se vám to nechce dělat. Nejspíš to asi ani neumíte a v té teorii to vypadá složitě. Ale  potřebujete to? NE!

Je to totiž úplná blbost. Je to jen služba navíc, kterou jiní nedělají. Služba, která má dodávat SEO agentuře jakýsi punc kvality.

Konkrétně tento článek je opravdu naprostá pitomost. „Změří“, kolik vyděláte posunem ve výsledcích vyhledávání na určitá slova a fráze.

Zkuste se ale podívat, na kolik různých frází na váš web lidi chodí. Převážnou většinu tvoří long-tailové výrazy, na které se vůbec nezaměřujete popř. brandové výrazy.

Jak asi chce měřit zisk ze SEO v případě long-tailů, které hledá jeden člověk jednou za život? A právě lidé příchozí na co nejkonkrétnější hledané výrazy konvertují v zákazníka nejlépe.

A jak se asi dostane váš web na přední pozice na tyhle výrazy? Díky zpětným odkazům a slušné optimalizaci webu jako takového (onpage).

Jo – zisky se vám díky službám SEO agentur zvýší, ale zapomeňte na to, že to bude díky těm jimi vytvořeným bláboloidním teoriím. Za ty jen zaplatíte navíc. Zisky se vám zvýší díky odkazům, které pro vás nakoupí, vymění či seženou zdarma.

To bude také 90% jejich práce, která má smysl. Ostatní je jen omáčka, která má zvýšit cenu služeb. Tak pozor, abyste neplatili 90% za tu omáčku a 10% z ceny za 90% práce. To se to pak sakra prodraží.

btw: než mi to nandáte v komentářích stylem „Nesaháš mu ani po kotníky“, tak se zamyslete nad tím, proč si to myslíte. Není to náhodou proto, že píše různé složité teorie, kterým ani vy sami nerozumíte a tak ho považujete za nějakého guru?

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

EuroJackpot online - vyberte si svá šťastná čísla z domova, nebo z mobilu.

Zahradní obrubníky Zahradní obrubníky a betonové odvodňovací žlaby

AffiliateList.eu - ideální délka Tweetu, FB příspěvku, nadpisu, domény, ...

Skladové regály Kovové regály levně do skladu i pro domácnost.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


36 komentářů / Začínají mě vytáčet ultrachytří SEO teoretici

  1.  HC Zrcadlo dne 03.03.2015 v 18.00 hod.

    Moje zkušenost:

    Roky jsem měl na svém blogu stovky (někdy i přes 1000) unikátních návštěv z vyhledávačů za den.

    Zveřejnil jsem totiž svůj studijní archív (od čtenářských deníků ze SŠ po texty o HRM z VŠ). Šlo o cca 300 stránek hozených na web během pár dnů.

    Čtenáři našli, co hledali, po rozjezdu Facebooku likovali, byli spokojeni.

    Já na blogu nic moc neměnil, jen přidával jednou až dvakrát týdně články o pro mě zajímavých tématech.

    Po cca 5 letech začaly oba hlavní vyhledávače můj studijní archív nenávidět, ač jsou texty aktualizovány, komentovány a konkurence není na Internetu (u mnohých témat) téměř žádná. Návštěvnost šla dolů o 80%, kde setrvává už víc než rok.

    Poučení: Pokud jste malým hráčem a chováte se rozumně, záleží jen a pouze na štěstí.

  2.  basti diginomad.cz dne 03.03.2015 v 19.51 hod.

    Petr: V mnohem souhlas, vyrabi se ruzne baje a myty, ale v zasade je 90% slavne „optimalizace“ v podstate marketing – tedy nakup odkazu. Je s tim nekdy hromada prace, ale tajemne to tedy obvykle neni…

    HC: Je to smutne, ale sebelepsi web muze byt sestrelen smejdem, pokud ma smejd hodne silny odkazovy profil, vyzkouseno. Prosel bych si odkazy konkurence a doplnil neco, hodne mi to pomohlo.

  3.  David Sprava eshopu dne 03.03.2015 v 21.06 hod.

    Musím ti dát ve všem co tady píšeš za pravdu. A tento článek co jsi zde napsal ukážu všem svým klientům aby jsi jejn pozorně přečetli.

    Díky za něj a přeji hodně úspěchu

  4.  Andre ondrej.sadilek@gmail.com dne 03.03.2015 v 23.32 hod.

    No jo, ale jako agentura musíš nějak to SEO prodat. Udělat nějaký výstup, nabídku atd. A na konci měsíce report. A zrovna prodávat SEO není sranda.

  5.  Radek DobreRegaly.cz dne 03.03.2015 v 23.40 hod.

    Já jsem po přečtení článku na H1 dostal pocit, že o SEO vlastně vůbec nic nevím a že už mi ten vývoj opravdu utekl. Když jsem se na to teď díval pořádně, tak už si tak nejistý nejsem a jsem vlastně docela rád, že na takové analýzy nemám čas, linkbuilding je potřebnější :)

  6.  Ladislav Výsmek Srovnání zdravotních pojišťoven dne 04.03.2015 v 9.54 hod.

    Takže podle Vás jsou alfou a omegou zpětné odkazy a pouze 10% je to ostatní, co má v SEO význam?

  7.  Petr Jeník dne 04.03.2015 v 10.04 hod.

    Ne. Část z těch 90% práce, která má smysl, tvoří i onpage. V článku to i píšu: „A jak se asi dostane váš web na přední pozice na tyhle výrazy? Díky zpětným odkazům a slušné optimalizaci webu jako takového (onpage).“
    Různé analýzy a teroretické hovadiny pak tvoří skutečně těch 10% z celkové práce. A cena za tyto služby by tomu také měla odpovídat. Resp. poměr by měl být stejný.
    Bohužel vymýšlením teoretických blbostí se ten poměr otáčí. Za blbosti lidi platí mnohem více, než za to podstatné a to právě jen proto, že SEO šamani vytváří nové a nové teorie jen proto, aby dokázali obhájit nesmyslnou cenu za své služby.

  8.  David Sluchátka Sony dne 04.03.2015 v 13.05 hod.

    Dobře napsaný článek, který snad ostatním slepcům konečně otevře oči a přestanou těm krávovinám ohledně SEO teoriím věřit. Všichni ti rádoby SEO experti jsou jen předraženě nenažrané figurky, kterým je kolikrát i jedno, jaký bude výsledek jejich práce, hlavně když se jim podaří vyloudit co největší financ.

  9.  Alex Bižuterie dne 04.03.2015 v 13.43 hod.

    Ze SEO se vůbec v poslední době stal módní hit. Všude se vyrojilo spousty blogů SEO expertů, kteří radí co a jak, kolik má kde být odkazů atd. Nejlépe uděláte, když si rovnou koupíte jejich e-book za xy Kč. Podle mého názoru ideální stav pro lidi se selským rozumem a kupeckými počty.

  10.  classic Jak vydělat 370 K v pěti snadných lekcích dne 04.03.2015 v 14.36 hod.

    @ Alex: Já bych řekl, že je dávaj zdarma, aby si je lidi stáhli, řekli si „bože to je tak složitý a on tomu rozumí, tak si ho radši za ty velký prachy objednáme, bo tohle bysme nezvládli ani za tři životy.“

  11.  Alex Bižuterie dne 04.03.2015 v 16.10 hod.

    @classic Ano tato metoda je taky dost rozšířená. Tito SEO experti nemají patrně ještě dostatek sebevědomí. Druhá kniha bude už za poplatek :)

  12.  Ján Januška SEOzin dne 04.03.2015 v 16.34 hod.

    – Agentúra: „Dajte nám 50 000 mesačne a do roka vám tržby zo SEO porastú o 30%.
    – Klient: „A čo ak neporastú?“
    – Agentúra: „Keď to bude len 20%, tretinu vám vrátime. A keď to bude nad 50%, dáte nám ešte 200 000 ako odmenu. Dohodnuté?“
    – Klient: „Dohodnuté.“

    Je prirodzené, že zákazníka zaujíma, aká bude návratnosť investície.
    A je v záujme agentúry/SEO konzultanta, aby bol odhad čo najviac realistický. Odhad býva často súčasťou nacenenia zakázky, za ktoré zákazník priamo neplatí. To, že odhady bývajú nepresné, je druhá vec a klient by mal byť o tom informovaný.

  13.  Michal dne 04.03.2015 v 22.41 hod.

    Já mám možná trochu opačnou zkušenost. Podnikám 8 let a 99% mých zákazníků získávám díky webu. Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi konkurenční obor, kde se pohybují firmy s milionovými rozpočty na reklamu a marketing, téměř neřeším PPC (příležitostně) a spoléhám se čistě na lidi, kteří přijdou ze SERPu.

    Dokonce ani nemám zvládnutý „content marketing“ – tedy nevedu firemní blog, žádné sociální sítě atd.

    Přesto na ty nejdůležitější kw seznam i google vrací výsledky mezi 1.-5. místem.

    Proč to píšu – nikdy jsem neřešil ani zpětné odkazy, neumím to, takže pouze základ (nejdůležitější katalogy, prolinkování z asi 5 webů).

    Moje zkušenost je taková, že cca 80% úspěchu mi udělalo zvládnuté ON PAGE SEO. Je fakt, že jsem si na to žádného specialistu nenajímal, studoval jsem základy SEO ze zahraničních i českých zdrojů.

    Chci jenom říci, že moje zkušenost je taková, že i zvládnuté on page může i ve velmi velmi konkurenčním prostředí být úspěšné.

    P.S. Teď si říkám, možná kdybych to „nepodceňoval“ mohl ze mně být už multimilonář :-))

  14.  Petr Jeník dne 05.03.2015 v 7.03 hod.

    To je super.
    Jen si tak říkám, co je na tom za opačnou zkušenost :)
    Vlastně říkáte, že žádné SEO analýzy a teorie vůbec nepotřebujete a přesto fungujete, což je super.

  15.  Michal dne 05.03.2015 v 10.46 hod.

    Reagoval jsem na to, když jste psal že 90% úspěchu v SEO jsou zpětné odkazy, u mě to je právě 90% úspěchu díky on page :)

  16.  Vilém Mikyška Jak na SEO pro můj první site? dne 05.03.2015 v 12.31 hod.

    Nemůžu tady radit, pač o SEO vím prdlajs, spíš bych potřeboval poradit. Mám web – je to web se snahou vytvořit na internetu image školce příslušnou corporate identity, přilákat maminky, které umístí děti v určitém kraji a ještě fungovat jako webzin s relevantní tématikou pro určitou cílovou skupinu. Snažil jsem se opravdu pečlivě vyplnit SEO tabulky v rozhraní administrace wordpressu, pečlivě cílil klíčova slova,ale že by mně google vyprsknul alespoň na 50- tých pozicích vyhledavačů?? ani náhodou a já jsem samozřejmě zklamaný a potvrdil jsem si tím své diletanství v oboru, který začínám zkoumat. No bodejť bych měl výsledky a žádnej učenej z nebe nespadl. Jasně – vím, ale co mám dělat dál. Asi se tedy zaměřit na ty zpětné odkazy, ale kde je mám vzít?Našel jsem tedy tohle…..http://www.emimino.cz/odkazy/pridat/…. bude mi to k něčemu? když jejich odkaz dám na své stránky za to, že oni mne odkáží na těch svých??? A co pak dál – hledat stejné weby? Díky za každou radu, kterou byste mi byli ochotni dát i tak, že vám za to nic neplatím.. VM

  17.  Lukáš Pítra Lukáš Pítra dne 05.03.2015 v 18.12 hod.

    Ahoj Petře,

    souhlas v tom, že ty odhady jsou často dost mimo a souhlas do nějaké míry i v ostatních bodech obžaloby (někdy předražené, někdy k ničemu – ne vždy a u všech).

    Opomněl jsi ale jednu věc: ono to mnohdy není konzultant nebo agentura, kdo výrobu tohohle odhadu vymyslí a trvá na něm. Zejména u korporátů (= velké složité firmy kde o penězích rozhodují lidé, co věci nerozumí ale jsou prostě zvyklí na určitý styl práce a náhledu na realitu) to klient od tebe prostě chce a bez toho mu nepomůžeš a nenechá si vysvětlit, že ten odhad může být taky zásadně mimo.

    To stejné platí o pro další „analyticko strategické bláboly“. Asi se shodnem na tom, že u složitých projektů, do kterých vstupuješ externě a ve kterých má bordel i sama firma je dobré na začátku udělat debordelizaci a pojmenovat jasně co se bude dělat proč, co se od toho čeká, kdy – ne proto, že ty bys to nevěděl, ale proto, že do procesu vstupuje X dalších lidí a firem a je potřeba to nějak formalizovat.

    Jinak souhlasím s tím, že jsou ti co to dělají záměrně „na podojení klienta“ a tam o tvé výtce žádná. Ale jsou i ti, kdo to dělat „musí“ a situace, kdy je to v nějaké podobě potřeba (můžem se bavit, kolik to pak má stát a jak to má vypadat).

    L

  18.  Petr Jeník dne 05.03.2015 v 18.18 hod.

    Jsem myslel, že se trochu pohádáme a ono nic :)
    Máš pravdu. U korporátů je prakticky nutnost jim nabídnout horu papírů, grafů, analýz. Čím víc, tím líp. Nikdo z nich to nikdy nebude číst, ale musí to prostě být.
    Sám s pár velkýma firmama spolupracuju (nikoli v SEO) a je to děs. A hlavně ve chvíli, když změní vedení nějakého úseku. To je pak fičák. Na každou hovadinu chtějí milion blbostí okolo.
    Snažím se je přesvědčit že je to k ničemu, ale když mi řeknou jaký budget na to mají, tak jim nějakou píčovinu taky z prstu vycucám. Vlk se nažere a koza zůstane celá.

  19.  Láďa Zdravotnictví dne 06.03.2015 v 7.20 hod.

    Stejně mě fascinuje. Stránka nejlepšího českého SEO guru má tak hroznou grafiku a ještě efektivně vydělává :-)

  20.  Petr Jeník dne 06.03.2015 v 10.11 hod.

    A vy si fakt myslíte, že:
    1) jsem SEO guru?
    2) grafika někaou souvisí se SEO
    3) tento blog mi nějak „efektnivně vydělává“?

    Ani jedno z toho není pravda. Nejsem ani SEO guru a ani jím nechci být. Grafika naprosto nijak nesouvisí se SEO a tento blog mi fakt nevydělává. (Tedy pominu-li těch pár tisíc měsíčně, což za nějaké efektivní vydělávání opravdu nepovažuju)

    Mě spíš fascinuje něco jiného a to fakt, že jste tu před pár komentáři psal kriticky když jste se domníval, že si myslím, že 90% SEO jsou zpětné odkazy. Když jsem vám odpověděl že si to opravdu nemyslím, tak už jste na to dál nereagoval. Ale dva odkazy jste si sem vložit nezapomněl :)

  21.  Láďa nemám rád daně dne 06.03.2015 v 17.32 hod.

    Píšu kriticky, protože nejsem odborník jako vy a stále se učím.

    Ale ano, jste SEO guru. Minimálně pro mě, protože máte výsledky.

    No já myslel že ano. Je sice krásné mít první pozici ve vyhledávači, ale často lidé se leknou ošklivým webem a hned odejdou a informace na ně působí méně důvěryhodně.

    A k tomu třetímu. Pár tisíc měsíčně na blog, kde píšete v tak malých intervalech je opravdu vítězství a něčeho takového jsem si vždycky přál dosáhnout.

  22.  Jan Šimanko dne 07.03.2015 v 10.52 hod.

    1) Ono by možná nebylo od věci se zamyslet nad tím, zda je článek pro lidi co poptávají SEO (či dnes moderně INBOUND) pro svůj web nebo pro lidi poptávající školení SEO, kteří ho dále nabízejí jednotlivcům i firmám.
    – Cena je jen jiný výraz pro slovo dohoda a na ní můžete ale nemusíte přistoupit.
    – Moderní ekonomové se přiklánějí stále více k názoru, že ekonomie je více společenská než exaktní věda, byť je v ní hodně matematiky, takže chaos je naprosto běžný jev i v „poptávce“ lidí ve hledání na webu.
    – Autor se jen snaží vzásadě pomoci se snížením rizika ztráty času optimalizací slovních spojení, která skoro nikoho nezajímají, identifikováním hojně vyhledávaných frází. Ale také to neznamená, že každé takové spojení má komerční smysl, bez lidského úsudku to zatím nejde. (Hold málo kdo má doma Watsona a ikdyby neměl by zas dostatek dat)
    – Longtail je skvělá věc, ale chtěl bych vidět toho génia, který dopředu dokáže spolehlivě predikovat právě a jen ty unikatní vyhledávané dotazy a vytvoří na ně landing page na míru. Ono to spíše souvisí s tím, že ten člověk je o nákupu (či o jiném zájmu) rozhodnutý dávno před tím než začně něco ťukat do googlu a jakmile najde něco alespoň trochu odpovídajícího jde na věc.
    – Název článku H1 je marketingový a jeho smyslem je zaujmout tak, jak to dělá spousta jiných, na peníze prostě lidé slyší (úspory, šetření, rychlý výdělek,…), prostě si H1 dělá SEO (návštěvnost) pro sebe. A autor sám přílišné očekávání zisku mírní, byť ne mnoho.

    2) České prostředí není nijak konkurenční pokud onpage uděláte na (velmi vysoké) úrovni navštíví vás hodně lidí, zda nakoupí je věc jiná. Na druhé staně to také znamená, že opravdu kvalitních stránek pro zpětné odkazy není mnoho a pokud se šktrnou komerční projekty, pak už hledáte jehly v kupce sena/“hnoje“

    3) Grafika nebo spíše stylistika je součástí SEO, protože dobře rozvržený text člověku pomáhá se „skenováním“ a vždyť si na to může udělat každý A/B test: A – kvalitně formátovaná stránka, B – tatáž stránka bez formátování (viditelného lidmi – žádné odstavce, malé písmo, žádné odřádkování, text přes celou Full/Ultra HD obrazovku, žádné výrazné nadpisy, nejlépe obrázky plně mimo článek když už…) a hádejte, kde bude rapidně vyšší míra opuštění 😉

  23.  Petr Jeník dne 07.03.2015 v 11.14 hod.

    To co tu napsal Šimanko, je fakt totální fail.
    Fakt neskutečný jak pořád někdo nedokáže pochopit, že SEO != marketing, ale je to jen jeden z marketingových nástrojů.
    Lidi jako pan Šimanko by neměli nikdy nikomu radit. Fakt neskutečný, co tenhle pán dokáže splodit za „rady“. Lituju těch, kteří ho snad mají za člověka, který tomu rozumí.
    Stěží jsem to dočetl do konce, ale to ani nemusíte. Stačí dojít k té závorce „či dnes moderně INBOUND“ – ten člověk je fakt naprosto mimo. SEO není INBOUND. Ani moderně, ani jinak.
    Inbound marketing je stejně jako SEO jedním z marketingových nástrojů.
    Fakt chudáci ti, kdo podobné výplody berou vážně.

  24.  Duben Slevové kupóny dne 07.03.2015 v 20.02 hod.

    Tak SEO opravdu není inbound. Naopak SEO spadá do množiny věcí z kterých se inbound skládá. Viz například moje zápisky z pubcampu o Inboundu http://duben.org/pubcamp/pubcamp-inbound

  25.  Pavel Rychlost webu dne 08.03.2015 v 4.28 hod.

    Zaměření na longtail je zcela běžná SEO disciplína, na které vydělávám já i spousta dalších… V ČR se může zdát, že není moc platný, díky malému trhu a malé kupní síle, ale na „EN internetu“ je to hodně efektivní metoda. Hodně lidí dělá jen longtail a odkazy prakticky neřeší.

  26.  Jan Šimanko dne 08.03.2015 v 9.11 hod.

    Tak jsme se z rezolutního ne, dostali k tomu, že je inbound obecnější pojem 😀 – SUCCESS. Zákazníkovi je opravdu fuk, jak tomu kdo říká, hlavně, že vydělává. Ono dělat SEO bez toho, aby k tomu byl obsah jde hodně těžko.

    „Inbound marketing refers to marketing activities that bring visitors in, rather than marketers having to go out to get prospects‘ attention. Inbound marketing earns the attention of customers,[1] makes the company easy to be found,[2] and draws customers to the website[4] by producing interesting content.“(http://en.m.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing)

    Co SEO je a co není bych nechal na povolanějších viz „SEO – optimalizace pro vyhledávače profesionálně“ od Danny Dovera a Erik Dafforna, na českém trhu nic lepšího není i kde dále čerpat se tam dozvíte ;)… Jen jsem zvědav, kdo se lapí na název knížky aniž by s ji trochu pročetl :)

    Předchozí zmínka k longtailu byla pouze reakce na článek a text: „Jak asi chce měřit zisk ze SEO v případě long-tailů, které hledá jeden člověk jednou za život? A právě lidé příchozí na co nejkonkrétnější hledané výrazy konvertují v zákazníka nejlépe.“ Z čehož by nějaký chudák člověk mohl pochopit, že má dělat spousty stránek na tyto unikatní výrazy… Rozhodně tím nebylo myšleno, že se longtail nedá využít.

  27.  Kapibara dne 10.03.2015 v 6.32 hod.

    Jan Šimanko je opravdu divný pavouk já jsem sím měl jedenkrát něco do činění a zůstalo pouze o kontaktu. Ptž to co a jak mi napsal mi vyrazilo dech, že je taková neamalenost a drzost vůbec možná.

    Jinak na webtrhu co jsem koukal Šimanko chytračí na plný plyn!

  28.  Martin Chorvátsko letecky z Bratislavy dne 10.03.2015 v 22.01 hod.

    Najviac sa mi páči aku grc grafiku má najvačší SEO guru 😀

  29.  Jan Šimanko dne 11.03.2015 v 13.31 hod.

    Kapibara: Že o Vás nic nevím, potažmo na webtrhu ani aktivní nejsem, jelikož mé ceny hold nejsou nejlevnější, ale jen dobré 😀 a v poměru cena/výkon dokonce vynikající.

    Martin: Pokud Myslíte Pavla, tak on sám už několikrát prohlásil, že je zastáncem spíše toho čistě „robotického“ SEO. To ale jen jeho názor a nevšiml jsem si, že by ze sebe dělal nějakého guru. Ty jsou jen v O2 😉

  30.  Peto ako dne 12.03.2015 v 11.56 hod.

    Musia si predsa nejako vysvetliť aj sami sebe, že prečo chcú také prehnané vysoké sumy od klientov v podstate za celkom nenámahavú prácu.

  31.  DK www.dempsey.cz dne 12.03.2015 v 14.31 hod.

    Kvalitní onpage SEO nejde ruku v ruce s použitelností webu. Stále narážím na to, že pokud chci mít z hlediska on page správně věci ( google patenty na webu jsou, takže jde dost dobře zjístit co je pro něj důležité) bude tím prostě trpět použitelnost webu (více či méně) Bojuji s tím už nějakou dobu.

  32.  Jan Šimanko dne 13.03.2015 v 11.53 hod.

    Peto: Vám někdo brání si to „SEO“ udělat sám a zadarmo nebo i pro někoho jiného? Klasická neznalost oboru. V klenotnictví také řeknete klenotníkovi, že když ten prstýnek dokáže vyrobit za hodinku, tak snad za něj nebude chtít 10000,-Kč, že jo? Marže kolem 50% za práci běžná a i zasloužená, nechcete, nekupujte, zkuste DIY ;). Těch 10000,- protočíte jen na materiálu (zlato, kamínek,…) a výsledek bude stejně mizerný, ale ušetříte! Nervy zlatníkovi :DD

  33.  Vilém Mikyška hlídání-dětí-bukovany dne 14.03.2015 v 18.41 hod.

    ……dozvědět se něco o SEO, linkbuildingu…atd je na internetu dost náročný úkol. Hledám, hledám hledám, čtu blogy a rozporuplnost informací od SEO šamanů je víc než alarmující. Zajímal jsem se o vhodném umístění zpětných recipročních odkazů na svém webu – prostě kde? V článku, v sidebaru, patičce na hlavní stránce…… výsledek seo šamanů – naprostá nejednoznačnost, pak pár výhružek ohledněně google penalizací od Pandy:-)) …..takže vůbec nevím, kam odkazy od katalagů, které jsem oslovil umístím. A že jsem byl vcelku úspěšný – kdekdo mi daroval link zdarma za výměnu. Ale — bude to efektivní a nedostanu Penál od googlu? A kdybych si to měl zaplatit, kdo tady na tomhle fóru mi poradí efektivně a kolik to bude stát? Možná dostanu blbou odpověď na blbou otázku

  34.  Jan Hofírek www.copywritingetc.bloger.cz dne 16.03.2015 v 8.53 hod.

    SEO je v podstatě podvod, resp. snaha udělat na lidi, kteří nejsou z branže, dojem intelektuálního giganta. Ve skutečnosti je to tak, že „klíčová slova“ atd. hrají pouze podružnou roli, to hlavní spočívá v něčem jiném. Možná do problému vidím víc proto, že se celý život mimo jiné zabývám algoritmem šachu. Sebelepší analytik nebude úspěšným copywriterem, pokud nebude znát „tajemství“ algoritmů, což je případ většiny tzv. „copywriterů“. Jan Hofírek – http://www.copywritingetc.bloger.cz

  35.  Jan Šimanko dne 16.03.2015 v 13.34 hod.

    Jan Hofírek: Inu, ne všichni copíci by měli psát o SEO nebo o čemkoli, co jde mimo ně. Očividně osvěta Googlu, Seznamu selhává na celé čáře :D. Ale zajímalo by mě, co mají algoritmy šachů společného s algoritmy vyhledávání? Jak pracují vyhledávače kdysi načrtl pro veřejnost u nás Dušan Janovský. A pokud budete znát „tajemství“, tak nepotřebujete analytika ;). A úspěšný copík nebude člověk díky oblbnutí vyhledavače, ale díky čtivým textům. Mizerný text s 50 000 000 zobrazení a okamžitým opuštěním, bude stále mizerný text.

  36.  Jan Hofírek www.copywritingetc.bloger.cz dne 16.03.2015 v 21.29 hod.

    Jan Šimanko:
    Co mají algoritmy šachů společného s algoritmy vyhledávání? Jednu a to podstatnou věc – fungují na základě kvantitativních ukazatelů. Příklad: Šachový počítač „spočítá“ za vteřinu milióny tahů a pozic, ale zabývá se i naprosto nesmyslnými tahy, o kterých člověk (šachista) vůbec nepřemýšlí jako o relevantních.
    Já neříkám, že znám tajemství vyhledávačů, dal jsem to slovo do uvozovek. Vím ale, že nefungují na základě umělé inteligence, ale lidmi vytvořených programů. Co se týká kvality textu, samozřejmě s Vámi souhlasím. Ale – jsou 2 kvalitativně srovnatelné texty a přesto jeden je vyhledávačem vyhodnocen jako mnohem „lepší“ než druhý. Proč asi? O tomto se totiž vede celá debata…



Štítky: , , ,