Led 1

Twitter jako marketingový nástroj aneb stovky a tisíce followerů

01.01.2012 v kategorii Reklama. / Zobrazeno 6 473x / 9 komentářů

Twitter je v našich končinách využívaný spíše jako sociální síť lidí působících v oblasti IT, marketingu, designu a tomu podobných oborů. Za hranicemi a především v anglicky mluvících zemích je však velmi rozšířený i mezi běžnými uživatel internetu a toho se dá zajímavě využít při propagaci stránek a komunikaci s uživateli.

Klíčem k úspěchu je mít co nejvíce followerů, tedy lidí, kteří sledují to, co vy tweetujete. Především pro začínající uživatele Twitteru se může zdát získání velkého množství followerů jako nerozlousknutelný oříšek.

Složité to ale není a tady je jednoduchý návod pro začátečníky.

Nákup followerů

Někomu se může zdát nákup followerů jako zbytečný, protože se vesměs jedná o roboty a lidi, kteří se naprosto nezajímají o to, co vy tweetujete. Nicméně stejně jako např. na facebooku platí jednoduché pravidlo, že lidi se přidávají raději tam, kde už je spousta jiných lidí.

Získání followerů nabízí řada zahraničních služeb, přičemž cena za tisíc followerů se pohybuje od 15 do 30 amerických dolarů. Při větším množství followerů se dostanete třeba i na cenu 100 dolarů za 10 tisíc followerů, což už je paráda.

Jak jsem psal, tento způsob se nemusí líbit každému a né každý má zbytečných pár desítek dolarů. Proto tento způsob pouze doporučuji, ale kdo jej využívat nechce, není to nutné. Jen to prostě tak nějak urychlí sled událostí.

Jen bych rád napsal výhody i těchto černých duší. Už jsem zmínil psychologický dopad, tedy to, že lidi se ochotněji přidávají někam, kde už je více lidí. Další výhodou je dobrý vliv na vyhledávače. Hlavně google má Twitter hodně rád a i přestože všechny odkazy z Twitteru jsou přesměrovávané, google je následuje jak zběsilý. Čím více followerů, tím ochotněji Google na tweetnutý odkaz skočí a prošmejdí vaše stránky.

Další výhodou toho, že máte do začátku nějaké ty černé duše je to, že twitter vám dovolí followovat pouze určité množství lidí, přičemž toto množství je odvozeno od jakéhosi jejich poměru vůči vašim followerům. A protože následování lidí vámi bude jako jeden z dalších nástrojů pro získávání vašich followerů, je výhodou mít tuto možnost v podstatě neomezenou.

K nakoupeným followerům je nutné zmínit, že tito uměle nahonění followeři budou postupně (celkem rychle) ubývat, protože se prostě nezajímají o to, co píšete a vaše tweety je spíše otravují. Nicméně na přechodnou dobu je jejich využití výhodné.

Followování účtů s podobným zaměřením

To jest dalším nástorjem pro získávání těch, kteří budou následovat vás. Většina lidí má zapnutou e-mailovou komunikaci s Twitterem, přičemž Twitter je upozorní na to, že je někdo začal sledovat. Pokud je to člověk z vašeho oboru, je velká šance, že začne následovat i on vás. Počítejte tak s poměrem 1:10. Tedy že každý desátý člověk, kterého budete následovat vy, tak si přidá i on vás. Nejlepším způsobem jak najít lidi z podobného oboru je nalezení jednoho s velkým množstvím followerů, juknou právě na jeho followery a pak už jen klikat na Follow.

Značkování tweetů

Na Twitteru se často budete setkávat se znakem křížku #. Pokud takto označíte nějaké slovo, dostane se váš tweet do výpisu stejně označených tweetů jiných lidí. Jedná se o jakési tématické celky. Budete-li tedy tweetovat něco o SEO, hoďte na konec vaší zprávy právě značku #SEO. V těchto tématických celcích vás lidi naleznou a pokud je vás váš tweet zaujme, přidají si vás.

Retweetování cizích zpráv

Pokud vás zaujme nějaký ten tweet někoho, koho sledujete, pošlete ho dál. Nikoli však bezmyšlenkovitě kliknutím na tlačítko retweet, ale zkopčete jeho zprávu a retweetněte ji tak, že na začátek zprávy napište zkratku RT, následně jeho uživatelské jméno na twitteru a teprve pak jeho zprávu. Tedy např. „RT @petrjenik text zprávy“.

Tímto nejenže se ti, kteří následují vás, dostanou tuto zprávu, ale především díky použití užitelského jména původního pisatele, se pěti stovkám jeho posledních followerů vaše zpráva zobrazí na zdi twitteru také a to vč. toho, že jste to byli právě vy, kdo tuto zprávu poslal. A protože retweetujete zprávu blízkou vašemu tématickému zaměření a od člověka, jehož tweety sledují lidi zaměření stejně jako vy, je zde opět velká pravděpodobnost, že si vás také přidají. Tato pravděpodobnost se zvyšuje s počtem vašich followerů. Lidi uvidí, že jste ochotní retweetovat cizí příspěvky, máte hodně následovníků a prostě si vás přidají v doufání, že si přidáte i vy je a někdy se rozhodnete poslat dál i jejich tweet.

Tento poslední způsobe se mi osvědčil ze všech způsobů nejvíce.

Twitter acount LeagueSpy má v tuto chvíli přes 1200 followerů a to jsme jej zakládal cca před dvěma týdny.

Je pravda, že tisícovku followerů jsem koupil, ale jak jsem psal, hodně z těchto koupených rychle začalo ubývat. Cca polovina z takto nakoupených followerů je už v tahu. Přesto počet těch, kteří nás sledují, stále roste. Mohu tedy s klidem říci, že během dvou týdnů se mi podařilo získat cca 700 lidí, kteří mají skutečný zájem o naše tweety.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


9 komentářů / Twitter jako marketingový nástroj aneb stovky a tisíce followerů

  1.  Rixo dne 01.01.2012 v 21.35 hod.

    Při pohledu na tweety je jasné, že jsi další z mnoha, kteří twitter nepochopili. Tím chci pouze říct, že kdybys jej používal jinak, tak bys followery mohl nabírat přirozeně, zdarma a přímo z cílové skupiny.

  2.  Muro BizbuzzSK dne 01.01.2012 v 22.08 hod.

    Ahoj Peter, súhlasím s tým, že ľudia radšej nasledujú Twitter účty, ktoré majú veľa followerov, ale ísť metódou ich nákupu sa mi nezdá ako najlepšia. Myslím, že najlepší spôsob je ten klasický, teda umiestniť Follow button na blog, byť v interakcií s ľuďmi, ktorí ťa už followujú, používanie hash tagu atd.

    Je pravda, že táto metóda je zdĺhavá, najmä ak máš novú stránku a nie si známy, no z dlhodobého hľadiska je kvalita týchto nasledovníkov asi vyššia.

  3.  Petr Jeník dne 02.01.2012 v 9.06 hod.

    Rixo: Jak jsem psal, máme už více než 700 přirozených followerů, což je myslím dost na to, že jej využíváme nějakých 14 dní.

    Muro: Follow button na webu pochopitelně máme. O nákupu followerů jsem psal, že to není nutné a nikomu to nevnucuju, protože vím, že né každý je zastáncem této metody, ale popsal jsem i řadu výhod, které tyto černé duše mají.

  4.  Adam Životopis online dne 02.01.2012 v 19.15 hod.

    Můžu se zeptat, jak jsi došel k zjištění, že twitter má hodně dobrý vliv na vyhledávače (předpokládám google)? Máš to nějak konkrétně ověřené nebo jde spíše o domněnku?

  5.  Petr Jeník dne 03.01.2012 v 7.55 hod.

    Psalo o tom už hodně lidí. Tuším že drago tomu věnoval na svém webu 404m.com celý článek. Víš, že v oblasti SEO není nikdy nic ověřené, protože to se téměř nedá. Vím jen to, že při postnutí tweetu googlebot okamžitě na mé stránky přijde a je tam hodně dlouho a proběhne dost stránek. To ověřené mám.

  6.  Honza Hodinový manžel dne 04.01.2012 v 9.58 hod.

    Je to dobré. Někomu se to nemusí líbit, třeba jen proto, že to píše Petr :-) ale souhlasím s tím, že lidi půjdou raději tam, kde vidí že už spousta lidí je.
    Stejně přece fungují „Slevomaty“.

  7.  PATWIST PATWIST BLOG dne 10.01.2012 v 10.17 hod.

    Skvelý článok, Petr: díký za info ohľadom twittra a google :) Úplne súhlasim s názorom Mura, ale veď nech si každý zvolí svoju metódu získania followerov.

  8.  Seznamková královna příběhy ze seznamky dne 12.01.2012 v 11.14 hod.

    děkuji za pěkný a poučný článek. sama přemýšlím o Twitteru,ale nikdy nevím jak na to. Již jsem si na svůj blog umístila facebook Like bottom a chtěla bych to rozšiřovat.

  9.  PATWIST PATWIST BLOG dne 12.01.2012 v 21.34 hod.

    Seznamková královna: http://midra.sk/twitter/ako-na-twitter 😉
    Followeri sú na predaj aj na fiverri (nemám odskúšané)



Štítky: , , , , ,