Bře 8

Už jsem přišel na to, jak funguje garance pozic ve vyhledávačích

08.03.2012 v kategorii SEO. / Zobrazeno 17 145x / 21 komentářů

Před časem jsem napsal článek o tom, že jsem vyzkoušel službu zvanou Garance pozic ve vyhledávačích. Nejedná se pochopitelně o garanci pozic, ale o garanci platby, kdy objednatel za službu nemusí platit, pokud se tomu, kdo službu nabízí, nepovede web na dohodnuté pozice ve vyhledávačích dostat.

Jako majitel webu tím zdánlivě nic neriskujete. Pokud smlouvu nedodrží, nic neplatíte. To je to jediné, co vám smlouva s podobnými vykuky garantuje.

A proč tedy píšu „zdánlivě“? To je snadné. Riskujete to, že nakonec budete možná platit za služby, které nikdo neprovede. Provedou se totiž možná úplně „sami“, nebo je provedete vy.

Většina vykuků (chtěl jsem napsat firem, ale to mi po mé zkušenosti nějak nejde do huby), kteří garance pozic ve vyhledávačích nabízí „pracuje“ na principu, že osloví stovky lidí, kteří jim to prostě podepíší, protože nic neriskují.

Borec si vezme 6 měsíců lhůtu na udělání služby a pak prostě nic nedělá. V lepším případě váš web zaregistruje do pár svých katalogů a pak jen čeká zda se náhodou nějaký ten web nahoru nedostane.

On neriskuje vůbec nic. Když se to u 180 z 200 webů nepovede, nic se neděje. Když ale těch 20 webů dostane nahoru, tak paráda. Má vyděláno z každého webu třeba tisícovku měsíčně. Pěkná renta za nic.

A že se to u 10% webů povede, to je velmi pravděpodobné. Lidi objednávající takovéto služby prostě po lepších pozicích ve vyhledávačích touží a nenechají to jen na těchto vychcáncích. Navíc půl roku je dlouhá doba a někomu po třech měsících dojde trpělivost, a začne s opravdu masivním linkbuildingem sám.

No a pak mu jen přijde faktura za služby, které má ve smlouvě. Tedy né za služby, ale za výsledek, kterým je to, že váš web se zobrazuje na smluvně dohodnutých pozicích. On se tam opravdu zobrazuje, takže platit musíte a je úplně jedno, zda jste tomu pomohli nebo ne.

Oni vám přeci netvrdili, že budou něco dělat. Negarantovali vám, že budou něco dělat. Garantovali vám jen to, že budete platit.

Garance pozic ve vyhledávačích by se tak dala přeložit spíše jako Garance možného placení za nic, Garance velké ztráty času či dokonce Garance placení za práci, kterou jste si udělali sami.

P.S. – těm co jsem si najal se to nepovedlo, takže jsem nic neplatil. Jen mi trochu drze po X měsících žádné práce napsali, zda chci smlouvu prodloužit :D . Na dotaz, co pro zlepšení pozic mého webu udělali, mi už neodpověděli.

 

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 25% (slevový kód: WWW25)

Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Buďte vidět! Kvalitní optimalizace, copywrite, linkbuilding.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


21 komentářů / Už jsem přišel na to, jak funguje garance pozic ve vyhledávačích

  1.  Jerry dne 08.03.2012 v 17.10 hod.

    No když jsi tenkrát ten článek psal, tak jsem ti to říkal. Chtělo by se mi říci – „Všeho do času“. Jinak souhlasím. Mimochodem, nemohl bys mi tu smlouvu poslat? Chtěl bych to vidět. Mail na mě máš, tak předem díky. :)

  2.  HC Zrcadlo.blogspot.com dne 08.03.2012 v 17.12 hod.

    Pokud byly použity neférové SEO techniky, mohou Vás (jako bonus) vyhledávače penalizovat. Co si pak na „garantech“ vezmete?

  3.  Martin Kolčaba SEO konzultant dne 08.03.2012 v 17.16 hod.

    pěkné… A co tak odkaz na toho, kdo to poskytoval?

  4.  Lany Kvasnička Jan dne 08.03.2012 v 17.40 hod.

    Zajímavý článek, jelikož na toto téma se stále více diskutuje. Ono takto to dělají i „některé větší společnosti“, jelikož si jsou vědomi, že kolikrát stačí zaregistrovat pár katalogů a napsat pár PR článků, a ono se to tam dostane, když není konkurence. Navíc samotný majitel stránek jim vždy pomůže, ať jsou to sociální sítě nebo budování vlastní návštěvnosti.

  5.  Linki linkbuilding dne 08.03.2012 v 19.16 hod.

    Nedavno jsem takovou smlouvu videl, odmena byla 1500 mesicne za patou a lepsi pozici. Mimochodem po pravni strance byla plna banalnich chyb.

  6.  Filip Podstavec Marketingové gagy dne 08.03.2012 v 21.31 hod.

    Přidám ještě jednu osobní zkušenost – klient, kterého jsem přebíral měl zkušenosti přesně se stejným způsobem garantování pozic, ovšem s menším rozdílem.
    Firma měla 40 aktualizovaných webů s povětšinou originálním obsahem, na které umístili sitewide odkaz a až poté čekali, jestli se dostane na požadované pozice.
    Pokud nedostal, odkazy a smlouvu zrušili a padla…

  7.  Mirek Skandální slevy dne 08.03.2012 v 22.00 hod.

    Lidi příjdou na neskutečně věci.Ideální je po nich chtít měsíční přehledy odvedené práce, ale na to by předpokládám žádný vykuk nekývnul.

  8.  mirecekp Osobní blog dne 08.03.2012 v 22.03 hod.

    Tak se vyplatilo počkat pár měsíců na pokračování článku… ještě že jsem nabídky v té době nevyužil… byť ale jak někdo uvádí mohou být nabídky stejného typu od jiných lidí řekněme třeba kvalitní a pravdivé…
    Ono co si budem povídat, vše je jen a jen o lidech, sám bych se pod takovéhle „podvody“ nepodepsal, protože třeba jednou bych se rád uživil na webu a jednou člověk udělá botu a na webu z té boty zůstane otisk nastálo !! to si někteří mladí začínající „podnikatelé“ neuvědomují!!

  9.  honza Pochlubte se! dne 08.03.2012 v 23.13 hod.

    To je opravdu zajímavý obchodní model, takový typický český, až švejkovský, řekl bych.
    Osobně bych nic podobného nedělal, na to žaludek opravdu nemám.

  10.  Marek Konšpiráčné teórie dne 09.03.2012 v 7.09 hod.

    Niečo na tom určite bude, že niektoré firmy (ako v každom obore) sa snažia takto „ľahko“ zarobiť peniaze. Avšak nemyslím si, že je to zlaté pravidlo. Náš partner nás posunul na 1.pozíciu a dlhodobo ju udržuje, dohodli sme sa aj na ďalších slovách a tiež to funguje.

    A možno je potrebné oslovovať renomované firmy. Ak si napríklad niekto kúpi „zdravotný“ matrac za 100€ a po pól roku ho bolí chrbát, tak si povie, že má naozaj zdravotné problémy a musí ísť k doktorovi po tabletky a injekcie proti bolesti. Namiesto toho, aby si kúpil poriadny matrac, tak hľadá vždy iné „lacnejšie“ riešenia. Myslím, že tu je to niečo podobné.

  11.  Petr Jeník dne 09.03.2012 v 8.23 hod.

    Jerry: Jsem věděl, že něco takového napíšeš – patří mi to :D Jo, měl jsi pravdu. Smlouvu najdu a pošlu (když si vzpomenu, mám toho teď docela dost – kdybych dlouho neposílal, dloubni do mě na twitteru)
    HC: Těžko říct, zda je možné díky offpage faktorům někoho poškodit. Osobně si myslím, že ne, protože pak by bylo velmi snadné škodit konkurenci. Prostě bych jejich web přidal na nějakou uchylnou lištu nebo do autosurfů či něčeho podobného a bylo by.
    Komart: Zveřejňovat jméno nebudu.
    Filip Podstavec: To je to samé. Vykuk nebo vykukové ve velké firmě :D Ono je to jedno. Pokud není garance oboustranná, tak je to pořád vychcanost. (oboustranná garance viz. další odpověď.)
    Mirek: Než přehled práce, bych raději viděl skutečnou garanci z jejich strany. Tedy „pokud se to povede, tak platíš ty, pokud se to nepovede, budeme platit mi tobě“.
    Marek: A oni ti něco garantovali? Kdyby to nevyšlo, tak by se stalo co? Předpokládám že nic. Jsi nejspíš jeden z těch 10% zmiňovaných v článku, u kterých to prostě vyšlo.

  12.  Marek RE: Petr Jeník dne 09.03.2012 v 9.47 hod.

    Možno áno, avšak komunikácia so spoločnosťou prebieha pravidelne, pokial sme padli na 2.pozíciu, okamžite nás kontaktovali, že také a také úpravy budu urobené, v priebehu 3 týždňov sa pozícia napravila, takže naozaj nemám pocit, že by z nás ťahali peniaze. My sme stále bojovali o 4.pozíciu v google, takže sme využili služby nemenovanej spoločnosti a dostali sme sa do jedného mesiaca na 1.pozíciu. Odvtedy všetko prebieha v poriadku a my sa o SEO nemusíme vôbec starať. Obraty nám stúpli o 40% a odpadla starosť o optimalizáciu, maximálna spokojnosť. Preto si nemyslím, že všetkých poskytovateľov treba hádzať do jedného vreca. Je potrebné skrátka dávať pozor a vyberať rozvážne – môj názor a moja skúsenosť.

  13.  Holina Gormiti dne 09.03.2012 v 11.09 hod.

    Nejprve jsem žasnul nad genialitou a zároveň jednoduchostí nápadu, pak jsem se ale uklidnil. Jsme přece Češi, takové věci jsou nám vlastní :-)

  14.  unlucky seznam.cz dne 10.03.2012 v 0.02 hod.

    pekny :)

  15.  Lydie Svatební oznámení dne 18.03.2012 v 14.09 hod.

    Marek: vypadá to, že nikdo jiný se nechce přiznat, že mu s pozicemi podobné firmy pomohly. Mohu se zeptat na cenu té 1. pozice?

    Petr Jeník: „Poskytovale“ neslužby prozradit nemusíš, ale šlo by dnes už doplnit tečky z bodu 7 z původního článku, tedy:

    a)Dosažení a udržení 1.pozice po dobu minimálně 25 dní v měsíci: ….,-Kč za dobu 1 kalendářního měsíce
    b)Dosažení a udržení 2. (či lepší) pozice po dobu minimálně 25 dní v měsíci: …,- Kč za dobu 1 kalendářního měsíce
    c)Dosažení a udržení 3. (či lepší) pozice po dobu minimálně 25 dní v měsíci: …,- Kč za dobu 1 kalendářního měsíce

    Omlouvám se za otravnost, ale jsem ženská a jako taková jdu především po penězích. No a poněvadž mi takovou službu ještě nikdo nenabídnul, tak mi to už od loňského srpna nedá spát :-D

  16.  Tom Outdoorové fórum.cz dne 19.03.2012 v 19.25 hod.

    Provozuju už tak okolo 10 let eshop, takže SEO se ukázala v průběhu času nutná. Vyzkoušel jsem kde co a řekl bych, že tolik podvodníků na čtvereční metr se hned nevidí.
    Podle mé zkušenosti však přeci jenom něco dělají, tak, že by se na to úplně vyflákli, to se nestává. Ale je možné, že jsem největší hvězdy z oboru vynechal.
    Zato v patičkové době jsem „pracoval“ s týpkem, kterej garantoval pozice tak, že domluvené odkazy držel do zaplacení faktury. Po zaplacení stáhl odkazy a domluvil tam nové zase na podobnou dobu. A dokonce má furt aktivní farmy, tak snad i po takové době stále nějak přežívá.

  17.  Martin K. Novinky v IT dne 03.04.2012 v 21.39 hod.

    A tomu se říká business! :)

  18.  Nestranný Pozorovatel dne 27.04.2012 v 23.51 hod.

    To co se děje kolem SEO (i celkově kolem tvorby stránek a shopů) je opravdu otřesné. Bohužel ale tento druh „vykuků“ dělá velmi nekalou konkurenci těm, kteří berou svou práci vážně a odvádějí ji svědomitě. Nakonec je na ně pohlíženo jako na podvodníky, protože chtějí za svoji práci adekvátně zaplatit.

    Tom: A je to přesně tak. Hodně lidí se nechá pořád dokola okrádat, k tomu přibývají stále noví a noví.

    Každý chce s co nejmenší námahou vydělat co nejvíc peněz, přitom se naprosto škudlí nechat vydělat poctivému člověku za dobře odvedenou práci. Radši budou krmit pořád dokola podvodníky a po stovkách ve výsledku poutrácejí mnohem víc, přitom jim to mnohem míň přinese.

    Ale jak někomu vysvětlíte, že když si zaplatí za vaše služby víc, tak mu taky mnohem víc zůstane, když vidí, že „Franta od vedle“ má třeba shop už za pětistovku?

  19.  Radek web dne 07.05.2012 v 11.17 hod.

    Tady ja tleskam za vybornej podnikatelskej napad:D

  20.  Kamila SEO optimalizace webu dne 08.05.2012 v 11.42 hod.

    Zajímavý názor jak v článku, tak v diskuzích, ale …
    Plně souhlasím s příspěvkem od Nestranného pozorovatele, psaném 27.4. 2012.

    Pak: do smlouvy se většinou má psát rovněž to, co se pro web udělá a zasílat pravidelné reporty odvedené práce, měli byste vidět změny také přímo na webu atd … Ale – s těmi firmami smlouvu podepisujete Vy, nikdo jiný. Je tedy na Vás, zda ji podepíšete a s podmínkami budete souhlasit, nebo nikoliv.

    My garanci neděláme a to především z několika důvodů (dle nás správných):

    1) nevyplatí se pro zákazníka finančně a ani efektivně:
    a)když platí za jedno klíčové slovo, pak nemá záruku, že zrovna na toto bude mít zákazníky, nejenom návštěvníky.

    b) Pro SEO je lepší vždy více slov pro optimalizaci. Pak je to jednoduchá matematika: počet slov x nutná cena k uhrazení – která může být vyšší než cena měsíční, paušální.

    2) téměř nemožné něco garantovat

    a) SEO neznamená pouze vyhledávače. Jste vidět po internetu, a když nejsou efektivní například vyhledávače, pak může SEO napomoci právě v jiných sférách virtuálního světa a přivést Vám zákazníka odjinud. Potom je garance vyhledávačů neefektivní pro SEO firmu

    b) Faktor, který může ovlivnit samotný chod SEA, může být zákazník sám – Vy – budete dělat něco, co webu škodí, aniž si to uvědomujete anebo naopak svými zákazy, požadavky ap., s kterými daná firma nebude souhlasit nebo naopak bude požadovat vy nedovolíte ….

    c) faktorů, ovlivňující pozice ve vyhledávačích je strašně moc a už nyní je můj příspěvek dost dlouhý :)

  21.  Michal Pešat http://www.ecostep.cz dne 29.04.2013 v 10.15 hod.

    trefa do vosího hnízda, ještě, že taky garance neděláme, google ani seznam jsme si zatím nekoupili, takže nemůžeme :(



Štítky: , , , , , ,