Srp 20

Bloger a gigolo mají jedno společné. Nejvíce vydělá ten s dlouhým ocasem

20.08.2011 v kategorii Výdělek, Zajímavosti. / Zobrazeno 8 024x / 15 komentářů

Dlouhý ocas, neboli long tail. Pojem, díky němuž se dají vydělat peníze. Kdo ví jak píšu, ví také, že zvolený titulek byl opravdu jen tak trochu bulvární a rozhodně nikoho z vás nechci nabádat k prodlužování toho, na co jste tak hrdí 😀 . Prodloužení vašeho virtuálního, blogerského ocasu vám ale mohu jen vřele doporučit.

Tak a konec srandiček. Long tail, neboli dlouhý ocas je v podstatě rozsáhlá databáze slovních spojení a frází, na něž se váš blog či web bude zobrazovat ve vyhledávačích a jeho síla je opravdu velká. Čím delší ocas, tím více můžete vydělat.

Návštěvníci přicházející na váš web na longtailové výrazy jsou pro vás ti nejcennější. Vydělají vám nejvíce peněz a to jak na MFA webu tak v magazínu, blogu či v e-shopu.

Příkladem budiž hledaná fráze „kde koupit modré bavlněné triko s motivem medvídka pú“. Jen těžko najdete tento výraz ve statistikách vyhledávání protože tohle se objeví ve vyhledávání jednou za život. Ovšem nějaký výsledek tomuto dotazu odpovídá a je celkem jasné, že konverze – tedy proměna návštěvníka v zákazníka je v takovém případě opravdu veliká. E-shop, který se objeví na prvních pozicích výsledků vyhledávání má v tu chvíli téměř jisté, že právě získal nového zákazníka.

A jak docílit toho, aby i na takovéto výrazy byl váš e-shop na prvních příčkách? Hlavní je obsah. V tomto případě popisek produktu. Čím více produktů a propracovanějších, detailnějších a hlavně pravdivých popisků, tím větší šance uchytit se na obrovské množství longtailových výrazů ve vyhledávačích.

Podobné je to pak u obsahových webů jako jsou blogy či magazíny.

Zde jako příklad uvedu tento můj blog. Jak už jsem psal, ajťáci na reklamu neklikají. A přesto, hezkých pár centíků vydělá a to právě díky longtailovým výrazům, které sem vodí návštěvníky na nejrůznější dotazy z vyhledávačů.

Dokud tento blog vyhledávače (hlavně Seznam) neměly zaidexovaný, výdělky byly mizivé. Stálí návštěvníci a kor ajťáci na reklamu neklikají. Chodí sem kvůli obsahu, přečtou článek, někteří napíší komentář a zítra nanovo.

Teď, když už Seznam začal mít tento web celkem rád (dost se o něm píše a já vůbec nevím proč 😀 ) začali sem chodit i lidé právě na long tail výrazy. A ejhle, už nepíšu úplně zadarmo.

I přesto, že tito návštěvníci tvoří pouhou desetinu z celkového počtu návštěvníků, vydělají desetkrát tolik, než těch zbylých 90% z vás.

Přijdou na web, přečtou si to, co hledali a nevědí kam dál. Mnohé z nich pak přirozeně zaujme některý z inzerátů. Google jim totiž předkládá inzerci tématicky spojenou s tím, co hledali a našli, tedy s obsahem článku.

Schválně si vyzkoušejte, jakou stránku vám nabídne Seznam na prvním místě na hledaný výraz „ohňostroj na Seznamu„.

A toto je screen z google analitics ze statitstiky přístupů z vyhledávače Seznam.cz za jediný den (19.8.2011) na tento web:

 

No a tady jedno malinký poškádlení těch, kteří rádi závidí. Hádejte, kdo vydělá na tom, až v televizních novinách proběhne zpráva o tom, že Anonymous se chystají zničit v listopadu Facebook?

Napovím vám: zkuste si na Seznamu zadat fráze „zničení facebooku“ či „zničení facebooku v listopadu“ „hackeři plánují zničení facebooku“ a mnohé další fráze na toto téma.

Tak tohle je ten long tail.

 

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


15 komentářů / Bloger a gigolo mají jedno společné. Nejvíce vydělá ten s dlouhým ocasem

  1.  Viktor FAQ dne 20.08.2011 v 10.24 hod.

    Z uvedeného vyplívá, že „nejvíce“ vydělává bulvár :-) Chodí ti sem i na něco jiného než na bulvární titulky? Jinak podle mě je míra úspěchu z long tail přímo úměrná rozsahu blogu, a zároveň tak trochu závislá na náhodě. Nikdy nevíš jaký výraz bude zrovna hit (i když u facebooku se to dá předpokládat).

  2.  Petr Jeník dne 20.08.2011 v 10.30 hod.

    Chodí sem spousta lidí na nejrůznější dotazy, které se týkají i SEO, podnikání, výdělků apod. Opravdu na long tail.
    Tohle jsem jen tak vypíchnul, protože to je takový hodně viditelný příklad.
    A náhoda to není. I longtail se dá dělat cíleně. Třeba zrovna těm ohňostrojovým frázím jsem malinko pomohl, protože mě zaujal tento článek: http://mkurri.cz/kde-ted-lezi-penize-z-mfa

  3.  Stransky Madeira dne 20.08.2011 v 10.44 hod.

    Určitě je to dost zajmavý tohle, teď jde ale o to, jestli se opravdu dá na blogu vydělat přes long tail více peněz, třeba kolem 10ti tisíc za měsíc nebo je to jen jako malý přivýdělek …

  4.  Petr Jeník dne 20.08.2011 v 13.00 hod.

    Tohle není návod na zázračné zbohatnutí přes noc.
    Pokud ale bude někdo psát o aktuálních (rozumněj hledaných) tématech a blogu se bude věnovat i po stránce jeho optimalizace, tak ty peníze udělat určitě jde. Ale to až po mnoha a mnoha článcích a mnoha hodinách práce okolo.
    Jsem si jistý, že blogování může být i velmi dobře placenou prací na plný úvazek. (neusiluju o to – to jen aby nedošlo k mýlce)

  5.  Stransky Madeira dne 20.08.2011 v 15.52 hod.

    Když už je teda tady debata okolo blogování, chtěl jsem se tě zeptat, jestli si zkoušel Placla, jestli náhodou nevíš jaký to má výsledek. Hodně lidí na to nadává, že na tom skoro nic vydělat nejde …

  6.  Petr Jeník dne 20.08.2011 v 16.16 hod.

    Placlu jsem zkoušel, ale je to už dávno, takže budu říkat co bylo. Nevím zda to tak je pořád.
    Byla tam pouze poptávka po článcích za směšně nízkou cenu. Za to minimum, které tam bylo nastavené tehndy tuším na 150,- Kč za článek.
    Inzerentům nešlo ani zdaleka o to skutečné PR, ale jen o odkazy z těch článků a tomu odpovídala i kvalita „blogů“, které tam byly. Z těch několika set, které provozovatel placly udává, bych za kvalitní označil tak 5 blogů. Osatatní jsou prostě jen obsahové farmy made for placla.
    Nic proti tomuto obchodu nemám, ale pro skutečného blogera napsroto nepoužitelný systém. Jediné čeho tím člověk docílí je to, že se jeho blog změní v další z free PR web.
    Takových znám několik. Začali blogovat, pak přešli na placlu, vydělali pár stovek a možná tisíc a teď jsou z jejich webů free PR weby.
    Pokud to myslíš s blogováním vážně, nezasírej si blog PR články a už vůbec né z placly.

  7.  Jano struktura webu, dlouhý ocas dne 20.08.2011 v 19.27 hod.

    Dlouhý ocas (Long Tail) je bezpochyby podstata veškerého SEO. SEO bez zřetelu na dlouhý ocas není plnohodnotné. Úzce s tím souvisí i struktura webu, viz odkaz za jméenem. Krásně a v spojení jak so SEO tak s PPC o tom mluví Jan Tichý v tomto videu: http://arfo.sk/qpGasE — minuta 95:30 až 100:00 (třeba počkat až se to nacachuje).

  8.  petr RSS4.biz dne 20.08.2011 v 22.00 hod.

    No teď jsi mě dostal teda…jaktože o tomhle nemám ani potuchy :-) Jak si udělám long tail ke konrétnímu článku, příspěvku? Nějak mi to nedochází…toto je fakt naprosto novinka (pro mě).

  9.  Lydie WWW dne 21.08.2011 v 0.13 hod.

    PJ:
    Tak jsem dnes od kuropění vyráběla web dle tvého minulého článku a jelikož jsem to chtěla mít za den hotové, skončila jsem o půlnoci. Snažila jsem se využít maximum nápadů, které jsem tady za poslední týden nasbírala. Snad krom těch dakonů jsem na nic nezapomněla 😉
    Prostě když jsem zvědavá, tak se zeptám a protože hned tak neuvěřím, tak si vyzkouším.

  10.  Lydie Svatební oznámení dne 21.08.2011 v 0.48 hod.

    Už mám dva weby se svatebními oznámeními – teď už vlastně tři, když jsem z „ležící“ domény koupené pro minisite udělala jednodenní MFáčko skřížené s minisite.

    Mimochodem, s touto novou doménou jsem testovala, zda vyhledávače respektují nofollow. Nerespektují. Z jediného nofollow odkazu, který byl v komentářích na owww na stránku přišly a uložily si ji do indexu.

    Statistika, vztaženo k 50K unikátních návštěv, zhruba za stejnou dobu, vydělaný zhruba stejný mrzký peníz:
    www 1) 28K frází, top fráze 0,5T návštěv
    www 2) 14K frází, top fráze 16T návštěv
    Jenže nevím, k jakému mě to má dovést závěru. Plyne z toho vůbec nějaký závěr, kromě toho, že k cíli mohou vést různé cesty?

  11.  Petr Jeník dne 21.08.2011 v 8.23 hod.

    petr: longtail se nedělá ke konkrétnímu příspěvku. LongTail je ten celek – ty všechny fráze a slova, na něž se bude tvůj web zobzrazovat ve vyhledávačích. Takových mohou být tisíce. Jsou to sice málo hledané fráze, ale jsou velmi konkrétní a tudíž ti z nich na web přijdou ti nejkvalitnější uživatelé.

  12.  Duben Kurzy inline bruslení dne 21.08.2011 v 23.03 hod.

    Pro ty kterým to stále není jasné Long-tail, nefunguje, pokud máte 5 článků a máte je zaměřené na málo vyhledávané fráze. Pak sice přijdou ti lidi na Vaši první pozici v seznamu, ale bude to třeba 5 lidí za rok. Long-tail funguje dobře pokud máte hodně široký obsah, základní princip je ten, že buď můžete optimalizovat na něco hodně hledaného, co se hledá 10.000x za den, ale pak budete soupeřit se spoustou konkurentů, navíc je to moc obecné a bude nízká konverze návštěvníků. Nebo můžete optimalizovat na 5.000 složitých frází, co se hledají 2x za den, taky vám to přivede podobný počet návštěvníků, ale mnohem levněji, protože na to neoptimalizuje skoro nikdo, navíc konverze bude vysoká. Samozřejmě, musíte ale mít pro těch 5.000 složitých frází dostatečný obsah a musíte vědět jaké složité fráze alespoň tak přibližně použít. Pro stránky kde je třeba jen 20 podstránek nemá longtail zdaleka tak velký přínos.

  13.  Petr RSS4.biz dne 22.08.2011 v 6.47 hod.

    Ovšem všechny ty stránky musí být zaindexovány, ne? Ale někomu se weby indexují snad po minutách. Pokud je nějaký longtailový článek na webtrhu, tak pokud jeho název zadám přesně do google, vyskočí chvíli po vytvoření. Takže je to zase jen o indexaci :-) Ale dobrý článek, to ano!

  14.  Jirka web dne 26.01.2012 v 14.33 hod.

    Dnes jsem na tento seriál narazil omylem, ale podle data bych řekl, že dílu o linkbuildingu se asi nedočkáme, co? :(

  15.  Jirka dne 26.01.2012 v 14.45 hod.

    Omlouvám se, měl jsem otevřených více panelů s články, tento komentář patřil k http://owww.cz/tag/serial-mfa/



Štítky: , , ,