Led 30

Falešné ovládací prvky na reklamním banneru fakt zabírají

30.01.2012 v kategorii Reklama, Zajímavosti. / Zobrazeno 6 370x / 11 komentářů

Bannerová reklama je jedním z nejméně účinných druhů internetové reklamy. Vhodná je především pro brand, tedy budování značky. Očekáváte-li od bannerové reklamy přivedení nových návštěvníků na web, budete velmi zklamaní. Nemusí to tak být ale vždy.

Není totiž banner jako banner. Klasické obrázky mají míru prokliku až tragicky nízkou. Často se u bannerů míra prokliku počítá v desetinách procent a není výjimkou, že i v pouhých setinách procent. Tedy že na banner někdo klikne například pouze jedinkrát za 1000 zobrazení či dokonce ještě hůř. Když tedy bezhlavě nakupujete reklamní plochy a cpete do nich obrázky, vyjde vás jeden návštěvník opravdu na velké peníze.

Jak ale už z titulku článku vyplývá, nemusí to tak být vždy. Bannerová reklama může být mnohem účinnější i například v porovnání s PPC u adwords či skliku.

Stačí u toho jen trochu přemýšlet.

Lidé prostě neradi klikají na reklamu. Zajímá je obsah webu, na kterém jsou. Proč je potom tak trochu nepodvést, že? Podstrčte jim banner takový, který není téměř k rozeznání od obsahu prohlížené stránky. A když do něj přidáte nějaké ty ovládací prvky jako jsou buttony, radio buttony či scrollery, máte vyhráno. Míra prokliku bude v takovém případě mnohonásobně větší.

Nezapomínejte však, že na cílové stránce by mělo být to, co lidé na onom banneru hledají. Ona účinnost samotného banneru je k ničemu, pokud návštěvník na banner klikne a následně znechuceně odchází, protože jste ho podvedli a on nenašel na stránce to, proč klikal na váš falešný ovládací prvek na banneru.

Už je celkem tradicí, že to co píšu, tak mám také vyzkoušené. (a vlastně proto to píšu)

Přesně takovou kampaň jsem vyzkoušel minulý týden v rámci propagace LeagueSpy.com

Jak banner vypadá, se můžete podívat ZDE

Proklikávací jsou vlaječky, logo a ten falešný select. Vlaječky vedou pochopitelně na tu správnou jazykovou mutaci.

Umístil jsem jej na jeden týden na web, který má cca 55000 impresí za týden. Web má bílé pozadí a banner byl umístěný mezi hlavičkou a hlavním obsahem. Web je pochopitelně určený pro sázkaře – tedy cílovou skupinu, která nás zajímá.

Cena za tuto kampaň byla tak akorát. Za týden jsme zaplatili 40$ – tedy nějakých 800,- Kč.

A teď k číslům.

Jak jsem psal, zobrazení banneru bylo kolem 55 tisíc.

Prokliků 1398. Míra prokliku tak dosáhla hodnoty 2,25%, což je u běžných bannerů opravdu nemožné docílit. V lepším případě by na stejném místě dosáhl běžný obrázkový banner hodnot kolem 0,5%, spíše ještě méně. Účinnost banneru jako takového byla tedy výborná.

V porovnání s adwords, které máme také vyzkoušené, se dostáváme i na mnohem zajímavější čísla, co se ceny prokliku týká. Dostáváme se totiž na nějakých 60 haléřů za návštěvníka. (U adwords máme průměrnou cenu 2,80 Kč)

A jak se tito návštěvníci chovali na stránkách? To nám řekl Google Analytics. Míra opuštění 33% – tedy 2 ze tří návštěvníků začali web procházet do hloubky. Průměrně otevřených stránek: 4,81. Průměrná doba na stránce téměř tři a půl minuty.

Protože jsme do banneru zabudoval affil odkazy, tak vím, kolik lidí příchozích z tohoto banneru se zaregistrovalo a kolik z nich se stalo platícími zákazníky. Zaregistrovalo se z něj 68 nových uživatelů.

Co se plateb týká, číslo neřeknu, ale ano, tato kampaň pro nás je zisková.

Takže závěrem:

Bannerová reklama může být účinná. Pomohou v tom falešné ovládací prvky a dobré maskování banneru, aby návštěvník vůbec netušil, že vlastně kliká na reklamu. Nepodvádějte ale lidi moc. Po kliku na banner musejí najít to, co na banneru hledali.

 

 

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


11 komentářů / Falešné ovládací prvky na reklamním banneru fakt zabírají

  1.  Chalupář affiliate kluk dne 30.01.2012 v 10.24 hod.

    Honzo, dobrý post a mohu jen souhlasit s účinností,, ale jen jednu poznámku k banneru, který propaguje značku, není vždy na škodu, když se na něj nekliká = zajímavá cena za zvyšování povědomí o značce

  2.  Petr Jeník dne 30.01.2012 v 10.27 hod.

    Nejsem Honza 😀 – ale to neva
    Brand zmiňuji hned v prvním odstavci.
    Já, ani většina lidí, kteří toto čtou (možná dokonce všichni), nejsme Škoda, O2 nebo Google.
    Od bannerů si většina z nás slibuje přímé návštěvníky, potažmo zisky.

  3.  Chalupář affiliate kluk dne 30.01.2012 v 10.42 hod.

    promiň, mám Tě jako Jeníka, a proto ta chyba
    ad komentář: jasně, ale nezapomínal bych na to, tuto taktiku nepoužívají jen velké korporace, a ještě jednou promiň ,)

  4.  Petr Jeník dne 30.01.2012 v 10.56 hod.

    Brandovou reklamu si nemůže dovolit každý a když, tak jedině v kombinaci s něčím dalším – nejlépe s PPC. To ale musejí být opravdu velké investice, aby si značku zapamatovalo opravdu hodně lidí. Pro běžného malého a středního podnikatele, je to prakticky neufinancovatelné a je nutné se při marketingu orientovat na přímé získání návštěvníků/zákazníků.

  5.  Jiří dne 30.01.2012 v 11.00 hod.

    Když lež je pravdy zárukou
    jde volnost s pouty na rukou
    a vůkol kvetou – hroby

  6.  Petr Jeník dne 30.01.2012 v 11.03 hod.

    aneb trochu méně poeticky: účel světí prostředky

  7.  georgejc fx dne 30.01.2012 v 13.17 hod.

    A nebylo by lepší už rovnou mít na sázkařských webech rovnou svoji kolonku nebo vyhrazené místo na hlavní straně, což by vlastně byla součást webu a jistě by se to vyplatilo oběma stranám a působilo to ještě seriozněji. Pokud se tedy rentuje tento baner, tak určitě stálá spolupráce taky.

  8.  LukasP Affiliate dne 30.01.2012 v 13.31 hod.

    Po dlouhé době článek, který stojí za to! Teď jen pokračovat v tomto trendu. díky za tip

  9.  Petr Jeník dne 30.01.2012 v 16.20 hod.

    georgejc: většina webů má zaběhnuté reklamní prvky – mají na to udělaný redakční systém a nechce se jim dělat změny. Mnozí ani nejsou tvůrci svých webů a prostě to neumějí. Takže ti prostě řeknou „banner nebo nic“. Já taky inzerentům vycházím vstříc a pokouším se jim dát co možná nejlepší variantu inzerce, ale někde to prostě nejde buď kvůli nechuti, nebo kvůli neznalosti.

  10.  Strásnký Browser hry dne 30.01.2012 v 20.10 hod.

    Rozhodně zajímavý a dost užitečný post, je pravda že se občas nechám tímto taky napálit …
    Víc takových článků 😉

  11.  PATWIST Online hry dne 30.01.2012 v 21.14 hod.

    Luxusný článok, hlavne percentuálne informáce s mierami preklikov.



Štítky: , , , , ,