6 komentářů

  1. 
    petr web dne 08.08.2011 v 10.12 hod.

    Ahoj,
    to je pro mě novinka…samozřejmě jsem věděl, že číslo PR od 0 do 10 je pouze převedené „pro lidi“ z nějýho jinýho rozmezí. Ale že i když vede odkaz z PR 0 a že má valný smysl jsem netušil….Pak by mohlo klidně nastat, že 10000 odkazů z webu s PR 0 bude mít větší hodnotu než 1 odkaz třeba z PR 4.

  2. 
    Inwebstor web dne 08.08.2011 v 10.51 hod.

    Dobrý den, tohle téma Vás (zdá se) chytlo … Článek sice nepřináší do té debaty nic moc nového, ale jinak máte samozřejmě pravdu.

    Argument s nulovým rankem je samozřejmě nesmysl, i když má stránka PR:0, tak odkaz na ní určitou váhu má, byť nevelkou.

    A pak – musí se to samozřejmě umět. Ono se dá zařídit, aby i konkrétní stránka s PR článkem měla pagerank větší než nula (v ČR to není tak snadné, ale jde to – viz třeba rychlým hledáním http://prclanky.ehity.cz/2011/07/25/jedinecna-serie-kucharskych-nozu-premier-wacs-dick/, což je stránka, která má page rank 3)

    On starý dobrý Linkwheel (v trochu aktualizované podobě) stále ještě funguje a je to mocný nástroj. Ani google proti němu není imunní … o Seznamu raději pomlčme.

    Na globálním internetu je article marketing velice mocnou zbraní. Nejen jako způsob linkbuildingu (a světe div se, ty odkazy mohou být poměrně kvalitní, když víte, jak na to!), ale i jako způsob generování CÍLENÉHO trafficu, který velmi dobře konvertuje. V ČR to knowhow moc není a není tady ani moc kvalitních article directories, které by se k tomu daly použít.

    Problém kritiků pr webů je v tom, že pro ně je to tak nízké a odporné, že s tímto druhem linkbuildingu nemají zkušenosti a opakují načtena a vyteoretizovaná moudra.

    Na jejich obranu je třeba říci, že ne každý umí pr články opravdu využít. Jak píši výše: MUSÍ SE TO UMĚT. Pokud kouknete na webtrh, najdete desítky nabídek ňoumů, co si myslí, že stačí vzít jeden článek,naplácat do něj tři odkazy, rozkopírovat ho do 150 pr webů a do týdne jsou na prvním místě.

    Z tohoto pohledu mají kritici pravdu: pokud si tuto službu objednáte od někoho takového, v 90% případů to budou vyhozené peníze.

    Na druhou stranu, pokud to umíte, dá se na nekonkurenčních niches získat velmi pěkný a konvertující organic traffic. A nekonkurenční jsou na .cz snad skoro všechny.

  3. 
    Petr Jeník dne 08.08.2011 v 10.57 hod.

    Díky za příspěvek – jakmile rozjedete svůj blog, rozhodně dejte vědět. Myslím, že čtenáře mého blogu budou i vaše názory velmi zajímat a rád jej proto vložím do sekce „píší jinde“ tady v postranním panelu.

  4. 
    Inwebstor web dne 08.08.2011 v 11.10 hod.

    Petr Jeník: Díky, vážím si toho. Jsem zvědav, jaká tu bude po něčem takovém poptávka.

    Pro čtenáře cizojazyčných zdrojů asi nepřinesu zas tak moc nového. Naštěstí pro mě je tu spousta lidí, které prahnou po informacích z MMO a přitom se bojí angličtiny jako čert kříže.

  5. 
    TomT web dne 08.08.2011 v 11.14 hod.

    Pro Inwebstor – osobně taky rád uvítám další blog, kde se člověk dozví zajímavé informace o SEO, marketingu…atd. Takže držím pěsti, ať se to rozjede.

  6. 
    Vembl web dne 08.08.2011 v 12.08 hod.

    Je to přesně tak jak říká jeden z komentátorů nade mnou – v zahraničí se to běžně dělá, ale u nás doma to moc nefrčí. Já jsem o tom jak dělat PR článkové SEO napsal takový menší článek, založený na mých zkušenostech, tak vám ho dávám do pléna k zamyšlení – http://www.marketingnainternetu.cz/jak-maximalizovat-seo-efekt-pr-clanku.html