Srp 2

Musím okomentovat malý a zároveň „velký“ ohlas k minulému článku

02.08.2013 v kategorii Reklama. / Zobrazeno 6 545x / 8 komentářů

Není to ani 24 hodin od doby, co jsem napsal článek o tom, že jsem začal používat velký nástěnný kalendář, na který si dávám lepítka, která mi připomínají expiraci nejrůznější inzerce kterou na svých webech prodávám.

Jak jsem čekal, čtenost takového článku není nikterak závratná. Ani komentářů moc není, což mě také nepřekvapuje. Co mě ale překvapilo jsou tři reakce do mailu či soukromé zprávy na webtrhu, které jsou prakticky totožné.

Pisatelé mi píší, že můj problém rádi vyřeší tím, že vytvoří automatický reklamní systém, který se bude o prodej reklamy kompletně starat. Majitel webu jen vloží kód na své stránky a o vše ostatní se reklamní systém postará.

Takové systémy ale už existují. A průběžně vznikají nové a nové z nichž převážná většina blížící se k téměř sto procentům, zase rychle zaniká či skončí v aukci na webtrhu za pár drobných.

A proč? Protože to jsou prostě jen další reklamní systémy nenabízející nic nového. Jen další systémy na prodej klasických zpětných odkazů či bannerů.

Nejprve krátce k tomu, proč ty systémy tak rychle zanikají. Už jsem o tom kdysi psal, ale opakování je matka moudrosti.

Problém je v dosažení tzv. Bodu zlomu. Tedy situace, kdy v systému bude dostatek inzerentů a zároveň dostatek publisherů.

Inzerent si totiž bude říkat „Proč bych tam měl inzerovat, když tam není žádná reklamní plocha k pronájmu“ a naopak majitel webu nebude zasírat svůj web kódem nějakého systému, když v tom systému není žádný inzerent.

Někdo to zkusí – třeba na týden, dva týdny, měsíc. Minimální nebo žádné výsledky ho ale odradí a skončí s tím.

Prostě a jednoduše naprogramovat parádní reklamní systém je vcelku jednoduché, ale rozjet ho je opravdu makačka. Sežere to spoustu času, spoustu peněz a přesto je VELMI těžké bodu zlomu dosáhnout.

No a teď k tomu, proč by mi to stejně nepomohlo.

Také tyto systémy využívám. Jak na prodej klasických odkazů, tak na prodej bannerové inzerce. Plně automatický systém jsem si napsal i pro prodej podčlánkové inzerce tady na blogu.

JENŽE:

Nenabízím jen toto. Lépe řečeno nabízím toho mnohem víc než jen běžnou bannerovou a textovou inzerci. Každému inzerentovi šiju jeho propagaci na míru. A má to výsledky. Inzerenti jsou mi věrní i přesto, že ceny za takovou inzerci vysoce převyšují ceny za běžné bannery a odkazy.

V tomto případě prostě nelze využívat reklamní systémy. Vše je individuální. Jen pár příkladů:

Wedos tady na blogu: velký rotující banner v záhlaví + žlutý odkaz na na homepage + žlutý odkaz pod články.

Shoptet tady na blogu: výpis nejnovějších článků v sidebaru + malý banner v druhém sidebaru

Na TipFóru mám např. výpis aktuálně nejsázenějších zápasů a to ještě rozdělený podle sportů. U tenisových analýz se zobrazují nejsázenější příležitosti z tenisu, u fotbalu nejsázenější zápasy fotbalu.

Na TipFóru mám také odkaz v záhlaví webu, který splývá s Menu a je obalený tagem H2.

Dále mám na TipFóru sitewide odkaz na jedno téma taktéž na TipFóru, ze kterého pak vede odkaz na inzerenta.

Tady na blogu mám také PR menu (nahoře Doporučené čtení) – taktéž pronajato na určitou dobu.

V tom PR menu jsou pak články, které expirují každý v jinou dobu.

Něco mám také na iroma.cz

atd atd….

Prostě věci, které se nedají zautomatizovat. Které se musejí dělat pro každého inzerenta individuálně.

A právě kvůli těmto věcem jsem si musel udělat nějaký přehled. A ta tabule mi naprosto vyhovuje.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


8 komentářů / Musím okomentovat malý a zároveň „velký“ ohlas k minulému článku

  1.  Lukáš dne 02.08.2013 v 9.47 hod.

    Petře, myslím, že jsi to ve skutečnosti nepochopil. Na reklamní systém, který popisuješ zapomeň. Ty potřebuješ systém na vlastní správu reklamních ploch. Všechno o čem píšeš, jsou reklamní plochy … v systému je naklikáš na jejich místo vložít reklamní kód a nasazování reklamy děláš přes systém. Při zadání reklamy zároveň nastavíš i její časovou nebo jinou platnost. Existují standardně i přístupy pro klienty, kteří v reálném čase vidí imprese/prokliky. Něco takového nabízí i google.

  2.  Mirek Super soutěž dne 02.08.2013 v 11.34 hod.

    Tak jak napsal Lukáš, tobě by se hodil systém pro správu vlastních ploch a né pro všechny inzerenty, a když už jsme u webtrhu i takové tam za pár stovek nabízí.

  3.  Hejtr dne 02.08.2013 v 17.15 hod.

    Naprostý souhlas a ti 3 ichtýlkové jsou asi od přírody bezmozci dobří akorát tak na to, aby šířili a kopírovali ty Kiršoidní lejna.

  4.  Hejtr dne 02.08.2013 v 17.31 hod.

    Lukáš: Chtěl bych vidět takový systém v praxi. Docela se bojím, abys nebyl typický představitel stylu myšlení „Proč to dělat jednoduše, když to jde udělat i složitě.“ Když už tak na to co ty myslíš není potřeba ani žádný systém (zvlášť ještě od nějakého blbečka z aukce), stačí jen jeden soubor s pár podmínkama… Jak ale řekl PJ, je to velmi individuální a reklamní plochy i jejich umístění se různě mění.

  5.  Ladia skládací kola prodejna skládacích kol dne 02.08.2013 v 23.38 hod.

    Myslím, že to nechápete pořád dokola. Co je třeba, je mít něco, co si samo řekne o pozornost. Ne když si to zrovna ono samo vzpomene a netrefí se mi do volného časového okna, ale něco co mě kopne pokaždé, když okolo toho jdu. Něco co se nevypne po prvním pípnutí a nezmizí v propadlišti dějin. Něco fyzického ležící na mé pravidelné denní trase, prudící a prudící. Proto se používají lepítka a proto je nikdy žádný emailový zázrak nenahradí. Když si nechám ležet na stole nezaplacenou fakturu, tak mi tam prudí dokud ji nevyřeším. Když si ji zaeviduju do bůhvíčeho, tak to neudělá. Sejde z očí sejde z mysli. Jsou lidé digitální a jsou lidé papíroví.
    Chce-li po mě skrz SMS někdo díl, který nevím, zda mám v obchodě skladem a nejsem tam zrovna abych to ověřil, tak ta SMS je mi k ničemu. Musím si na trapný papírek napsat poznámku a ten papírek vložit do peněženky nebo ke klíčům od obchodu. SMS zmizí v pekle a nikdy si znovu o pozornost neřekne, dobře umístěný papírek ano.

  6.  . . dne 03.08.2013 v 15.21 hod.

    Osobne na tohle pouzivam metodu cisteho mailboxu. Tzn. V INBOXu drzim minimum veci (vetsinou <5) a rano nez zacnu resit neco dlouhodobejsiho vyresit vetsinou tyhle obludne resty z predchoziho dne.

  7.  Martin Virtuální operátoři fórum dne 05.08.2013 v 22.41 hod.

    Petře méně imperií více systémů a úvah k nim. Pryč s bulvárem!
    Já jsem si malý systém napsal a sám mi spamuje mail. Dokavaď to neodklikám, tak mi chodí maily. Hrozná průda ten script. 😀

  8.  365ka O bydlení dne 07.10.2013 v 1.03 hod.

    Já s Petrem souhlasím. Automatizace je fajn, ale někdy to prostě nejde a zbytečně by to zkomplikovalo život.



Štítky: , , , , ,