Srp 15

Nebuďte hlupáci. Vydělávejte tam, kde není konkurence

15.08.2011 v kategorii Podnikání, SEO. / Zobrazeno 6 129x / 14 komentářů

Komentáře pod mými články jsou někdy hodně úsměvné. Především tehdy, když se komentující snaží vyvrátit podložená fakta způsobem, že odpovídají na něco, co v článku vůbec není. S takovými argumenty se setkávám téměř u každého článku z rubriky SEO.

Skoro stejně tak častý je pak argument, že to co ukazuji je sice pravda, ale že téma mého webu není konkurenční a v konkurenčním prostředí by to zcela určitě nefungovalo.

Nejprve bych rád řekl, že to co funguje v méně konkurenčním prostředí, funguje úplně stejně i oborech, kde je konkurence vysoká. Jasně že vás samotné použití PR článků jen těžko může dostat na první stránku ve výsledcích vyhledávání na hledané slovo „půjčky“ a že k tomu bude potřeba mnohem mnohem více. To ovšem neznamená, že ty PR články nefungují. Fungují úplně stejně jako u méně konkurenčních témat. Problém je v tom, že konkurence používá i jiné způsoby linkbuildingu.

Nikdy jsem neříkal, že použitím PR článků či registrací do katalogů se dostane váš web na první stránku ve výsledcích vyhledávání a to bez ohledu na téma webu. Já jen říkám, že fungují. Pokud zvolíte méně konkurenční téma (a na českém internetu je takový témat velká spousta), tak ano, na první stránku Seznamu vás dostanou. Pokud pak pro svůj byznys zvolíte vysoce konkurenční obor, budete se po pouhém použití PR článků pochopitelně krčit někde na chvostu a pro posun nahoru se budete muset moc a moc snažit.

Jen mě tak napadlo, co je lepší. Zda ti, kteří argumentují onou konkurencí, jsou opravdu takový borci, nebo zda hlupáci.

Cílem mého online byznysu je pochopitelně generování zisku a to tak, že co největšího zisku za co nejmenší náklady a co nejméně času, který tomu kterému konkrétnímu webu musím věnovat. A jak tohoto docílím lépe? Ve vysoce konkurenčním prostředí nebo tam, kde nemám s kým soupeřit?

Odpověď je jasná. V méně konkurenčním oboru je pro mě poměr cena/výkon mnohem příznivější, přičemž cenou mám na mysli náklady vynaložené na tvorbu a propagaci plus čas nad tím strávený a výkonem pak pochopitelně zisk, který z daného projektu pramení.

Zisky z jednotlivých webů nejsou nijak zázračné. V řádu stovek či tisíců korun měsíčně. Mě jde ale o ten poměr cena/výkon. Mnohem zajímavější je totiž provozování 50 webů s průměrným ziskem 1000,- Kč za měsíc s celkovými náklady vč. času 10 tisíc korun, než provozování jednoho velkého webu se ziskem 50 tisíc Kč a náklady 40 tisíc.

Proč bych se měl pachtit za méně peněz a soupeřit o zákazníky s početnou konkurencí, když mohu zvolit téma, kde to budu mít mnohem snadnější?

Jediný důvod, proč to dělat, je ten, že pak máte záminku kňourat na internetových diskusích a svůj neúspěch svádět na vysokou konkurenci v oboru. Nikdo vás ale nenutí prodávat mobily či dělat weby, kde nabízíte půjčky.

To že nemáte fantazii a cpete se do prostředí, kde už je před vámi stovka jiných lidí, se kterými budete muset soupeřit, to z vás borce nedělá. To z vás dělá hlupáky.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


14 komentářů / Nebuďte hlupáci. Vydělávejte tam, kde není konkurence

  1.  Vembl web dne 15.08.2011 v 11.38 hod.

    Já si nemyslím, že je špatně když se člověk snaší prosadit v konkurenčním prostředí.Je sice mnohem těžší dosáhnout úspěchu, ale pokud se to podaří, stojí výsledek za to. Viz. třeba herní web herni.cz, který se z nuly vyšplhal až na návštěvnost kolem 40 tisíc lidí denně a stal se tak jedním z nejúspěšnějších webů.

    Každý prostě chce dělat něco jiného. To že dnes v nějakém oboru není konkurence neznamená, že tam nebude zítra a že se nenajde někdo kdo nás časem nepřeválcuje. Pokud si udělám malý web s investicí 2 tisíce a on mi bude pravidelně „bez mého zásahu“ vydělávat každý měsíc pět set, tak je to super, ale ten úspěch je poměrně snadno a rychle zreplikovatelný. Pokud ale mám velký e-shop s tisícovkami položek, buduji síť dodavatelů a zákazníků, tak to tak rychle zreplikovat nejde ani za cenu obrovských investic.

    Tohle je můj názor na věc.

  2.  Petr Jeník dne 15.08.2011 v 11.50 hod.

    Já také netvrdím, že je to špatné. Jen je to jak časově, tak finančně mnohem náročnější než se prosadit v méně konkurenčním prostředí a zmiňovaný poměr náklady/výnosy je tu horší. A to už nemluvím o riziku možného neúspěchu, které je v konkurenčním prostředí také mnohem větší.

  3.  Online hry web dne 15.08.2011 v 11.52 hod.

    Vembl: Libík udělal s herni.cz určitě veliký kus práce, nicméně měřit úspěšnost webu tím že má návštěvnost 40tis uip není zrovna úhel úspěšného podnikatele. Úspěšnost webu jde z hlediska podnikání měřit náklady na provozování webu a tím kolik generuje ve výsledku čistého zisku. Kdybych měl web s návětěvností 4k UIP denně na finančním trhu budu o jeden až dva řády ziskovější než herni.cz a nemusím být vůbec jako jeden z návštěvnostně nejúspěšnějších webů.

    V každém případě jeden úspěšný projekt se obvykle prodává o něco lépe než spousta malých webů, které lehce překračují provozní náklady. Určitě ale souhlasím s tím, že každý to dělá prostě podle toho co ho víc těší, nebo co si myslí že mu přinese větší zisk.

  4.  Lydie web dne 15.08.2011 v 12.43 hod.

    Zde se dá souhlasit se všemi názory. Pachtím se osobně v oboru, o němž nyní už vím, že minimálně tři z majitelů konkurenčních webů zaměstnávají stálého zaměstnance, který má na starosti jen a pouze internetový marketing. A to ještě investují značné částky ročně do externích SEM služeb a PPC.
    Stačí si pak udělat dovolenou a odmění se vám to propadem pozic o stránku až dvě. Proto jsem neohrnovala opovržlivě ret nad částkou, která byla uváděna jako zisk malého nízkonákladového webu o nějaký článek dříve, ale spíš mě to přinutilo k zamyšlení, zda to opravdu není ta lepší cesta. Malá konkurence, malé starosti.
    Sice kromě domény a hostingu teď nemám žádné náklady a na webech dělám, jen když čekám na zákazníky nebo se na cestách po večerech nudím. Ale když to přepočítám na zisk za hodinu práce, ani studenti by za ty prachy nedělali. Takže zatím největším přínosem pro mě je potlachání na různých blozích (moravsky blogoch, blogách) s podobně se pachtícími individui.
    Čest práci!

  5.  Libik web dne 15.08.2011 v 13.50 hod.

    moc nevěřim tomu že děláš pade.. :)

  6.  Petr Jeník dne 15.08.2011 v 14.04 hod.

    Tak tenhle článek nebylo o tom, kolik vydělávám nebo nevydělávám.
    Byl o tom, že je snadnější vydělávat v odvětvích, kde není velká konkurence a že rozhodně není frajeřina, když se někdo pachtí za úspěchem mezi velkou konkurencí. Důvodem, proč mi všichni tohle děláme je zisk a pokud někdo dosáhne většího zisku po malých částkách, je u mě větší frajer než ten, kdo se pachtí a bojuje proti konkurenci a vydělá kulový.

    A kolik děláš ty Libiku? Máš solidní návštěvnost. Tvůj web je nahoře na spoustu hojně hledaných herních frází. To tě muselo stát spoustu práce a/nebo peněz. Jak moc se to vyplatí? Děláš „pade“?

  7.  Lydie web dne 15.08.2011 v 14.12 hod.

    Bacha kluci, co když to čte finanční úřad?

  8.  Libik web dne 15.08.2011 v 15.12 hod.

    vubec to neber jako útok, tak sem to nemyslel.. jenom mi přijde spravování 50ti +-výdělečných webů jako mnohem větší makačka, proto se ptam jestli takovej balík (snadnejch penězonosičů) máš

  9.  Petr Jeník dne 15.08.2011 v 15.25 hod.

    Nemám

  10.  TonyK web dne 15.08.2011 v 19.51 hod.

    Osobne si na obory, kde není konkurence dávám obzvláště velký pozor. To, že mám štěstí a objevím tržní niku, které si nikdo další dodosud nevšiml se mi už sice jednou povedlu. Obvykle je to ale tak, že pokud v daném tržním segmentu není konkurence nejsou zde ani peníze (nebo je problém peníze vydolovat).

  11.  Petr Jeník dne 15.08.2011 v 20.09 hod.

    Je obrovská spousta témat, která jsou velmi málo konkurenční co se SEO týká a přitom hledanost je vysoká a i inzerentů inzerujících u adsense je spousta, takže cena prokliku je hodně slušná.
    Stačí mít trochu fantazie

  12.  nosi dne 16.08.2011 v 10.05 hod.

    Vsadim koule ze Jenik, aka samozvany expert na vsechno, nedela pravidelne z netu ani patnact mesicne.

  13.  Petr Jeník dne 16.08.2011 v 10.15 hod.

    Napiš kdo jsi a tu sázku beru.
    Nic z toho nechci a už vůbec ne tvé koule. Když ale dokážu, že +15000 měsíčně na internetu dělám, pošleš výši jednoho mého měsíčního příjmu nadaci dle mého výběru.

  14.  Petr Jeník dne 16.08.2011 v 11.13 hod.

    Tak abych z tebe milý Nosi udělal úplnýho vola, jako si se pokusil udělat ty ze mě, tady jsem napsal článeček: http://owww.cz/dohadovat-se-s-anonymnimi-ditky-na-internetu-je-nekdy-hodne-zabavne/



Štítky: , , , ,