Dub 29

Nemáte vyprodané reklamní pozice? Vím kde je problém

29.04.2012 v kategorii Reklama, Výdělek. / Zobrazeno 5 281x / 19 komentářů

Odpověď na dotaz „Proč se mi nedaří mít vyprodané reklamní pozice?“ by se dala napsat jednou větou. Není to protože by reklama byla drahá nebo váš web špatný. Není to dokonce ani tím, že by bylo málo inzerentů nebo že inzerenti nemají peníze. Problém je někde jinde. Pokud nemáte vyprodané pozice, je to tím, že reklama u vás prostě nefunguje a inzerent díky ní nevydělá peníze.

Jak prosté že? Stačí se trochu zamyslet a je to úplně jasné. Proč si myslíte, že někdo nakupuje reklamu? Je to proto, aby vás nechal vydělat nějaké peníze? Nee. Reklamu lidi kupují proto, aby oni sami vydělali. A když na reklamě u vás vydělají, budou jí tam chtít mít déle a dají vám za ni rádi i více peněz.

Abyste měli reklamu vyprodanou, musíte prostě mít i vy zájem na tom, aby inzerent na reklamě u vás vydělal. Slevy na delší časové období či více bannerů jsou k ničemu. Musíte trochu víc přemýšlet nad tím, co udělat pro inzerentovu spokojenost. Pokud ne, tak se k vám nevrátí.

Samotný banner je prakticky k ničemu. Pokud jej navíc umístíte trapně do záhlaví nad celý obsah webu či do pravého sidebaru, kam vaši návštěvníci nekoukají, tak je téměř jisté, že inzerent spokojený nebude a další peníze už u vás neutratí.

A vám nezbude nic jiného, než se pokusit získat nějakého nového inzerenta a tak pořád dokola a né za dlouho zjistíte, že už vlastně ani nemáte komu reklamu nabízet a to je začátek konce vašeho online byznysu.

Vykašlete se na přihlouplé statické bannery. Týden po jejich nasazení se na ně vaši návštěvníci ani nepodívají, natož aby inzerentům vydělaly nějaké peníze. Dejte místo velkého banneru banner menší a k tomu výpis z RSS feedu z blogu vašeho inzerenta, výpis jeho akčních nabídek, jeho ceník nebo cokoli jiného tomu podobného. Prostě něco, co lidi zaujme.

Prostě a jednoduše se při nabízení inzerce vžijte do inzerentovo situace a chtějte, aby na reklamě u vás vydělal. Jedině tak nebudete muset za měsíc shánět inzerenta nového či mu nabízet nesmyslné slevy na delší časové období.

A věřte mi, vím o čem mluvím. Znám to z obou stran. Jak ze strany prodejce reklamy, tak ze strany inzerenta. Na všech webech, kde prodávám reklamu, mám komplet vyprodáno. Jako inzerent utrácím za reklamu desítky tisíc měsíčně, ale nekupuji nic, o čem jsem přesvědčený, že to nefunguje. Tedy právě ony zmiňované statické bannery v záhlavích apod.

Snažím se s provozovateli webů domluvit na zajímavějších formách. Takových, aby jejich uživatele tato inzerce neobtěžovala a naopak pro ně mohla být přínosem a přesto aby byla dobře vidět a vydělala peníze mě.

Není to jednoduché se na tom s nimi domluvit a především to technicky nějak připravit, protože to často nejsou přímo tvůrci těch webů, ale jde to. Když u někoho chci utratit za měsíční inzerci třeba 300€, tak tomu já i on prostě musíme nějakou tu hodinku věnovat. A pokud on ochotný není a trvá na tom, že mi prodá jen nějaký banner, tak má prostě smůlu.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


19 komentářů / Nemáte vyprodané reklamní pozice? Vím kde je problém

  1.  Jakub Čižmař Propagace Na Internetu dne 30.04.2012 v 8.52 hod.

    Zdravím Petře, musím říct – perfektní článek. Lidé – podnikatelé na internetu – si dnes často myslí, že stačí udělat blog na zajímavé téma, napráskat na něj reklamní bannery (samozřejmě nejlépe ve formátu 125×125), které jsou už připravené v šabloně a že začnou vydělávat peníze.

    Přesně to, o čem píšeš, říkám pořád, proto já u sebe na webu nemám jedinou klikací reklamu a preferuji zejména partnerské programy – držím se toho, že si zasloužím peníze pouze tehdy, pokud je vydělám i inzerentovi.

    Neříkám, že je bannerová nebo klikací reklama špatná, ale máš naprostou pravdu v tom, že je potřeba myslet na to, aby reklama byla efektivní zejména pro inzerenta.

    Teď mě mrzí, že jsem takový článek nenapsal já :D

  2.  Petr Jeník dne 30.04.2012 v 9.23 hod.

    Affiliate programy jsou zajímavým ukazatelem, zda je kampaň na stránkách úspěšná nebo ne.
    Já když nakupuji reklamu pro LeagueSpy, tak tam affiliate kódy nasazuji a vidím tak přesně, jakou má účinnost nejen co se prokliků týká, ale především, zda je účinná co se týká konverzí.
    Není nezvyklé, že na tom affilu by ten co u něj inzerujeme vydělal i víc. To pak je pro nás opravdu velký úspěch a stáváme se tak pro toho publishera stálými inzerenty.
    Za úspěch ale považujeme třeba i jen to, že se nám vrátí náklady na tu reklamu.
    Přidanou hodnotou takto vynaložených peněz pak je budování značky, vyšší návštěvnost a zpětné odkazy z těch inzerátů a tedy lepší hodnocení vyhledávačů.
    No a pak pochopitelně čas od času koupíme reklamu, která je naprosto neúčinná, ale toho není až tolik, protože už celkem umím předem odhadnout, co by mohlo mít a co naopak úspěch mít nebude.

  3.  Mirek Skandální slevy dne 30.04.2012 v 9.26 hod.

    Tak jasně, že je nejlepší způsob to dělat takto. Ale ruku na srdce, jaké je dnes procento webu kde se takto postupuje.

  4.  Pavel web dne 30.04.2012 v 9.29 hod.

    vida, měli by to číst především zadavatelé, oni o tom totiž vůbec neví :) Jsem svolný v podstatě ke kampani ušité na míru, ale nakonec vždycky sáhnou po klasice a to ani nestihnou padnout návrhy, jak by to mohlo být jinak :-D

  5.  Petr Jeník dne 30.04.2012 v 9.34 hod.

    Ale prdlajs – zadavatel nezná tvůj web tak dokonale jako ty. Nezná tvé návštěvníky, neví jak se na webu chovají….
    Je to na tobě, abys zadavateli udělal takovou kampaň, která mu vydělá peníze.
    Když mu napíšeš, že samotný banner nebude fungovat, tak ho tam nebude chtít mít. Nikdo není takovej magor, aby vyhodil peníze za něco, o čem je i ten, kdo mu to prodává, přesvědčený, že je to k ničemu. Naopak tvůj kredit u takového inzerenta se zvýší tím, že mu tohle na férovku řekneš a nabídneš mu zajímavější řešení.

  6.  Pavel dne 30.04.2012 v 9.50 hod.

    prdlajs… většina jede na rozpočty, když mu napíšeš, že banner u tebe nebude fungovat tak dobře jako jiná dražší varianta, nebude chtít nic, protože na to nenajde peníze v omezeném rozpočtu… :)

  7.  Petr Jeník dne 30.04.2012 v 9.52 hod.

    prdlajs ještě jednou :D
    Proč by ta účinnější varianta měla být dražší? Protože na rozdíl od banneru funguje?

  8.  Pavel dne 30.04.2012 v 10.16 hod.

    prdlajs naposled :-D

    dražší už jen kvůli tomu, že zabere víc místa? :) když někomu nabízíš „k tomu výpis z RSS feedu“, logicky to zabere víc místa než maličky banner a tím ti vezme místo pro jiné. Je moje úvaha opravdu zcestná? ;)

  9.  Petr Jeník dne 30.04.2012 v 10.28 hod.

    A zase špatně
    Ty prostě chceš za každou cenu prodat inzerentovi něco, o čem víš, že to je pro něj k ničemu
    K tomu není snad už co dodávat. Všechno jsem popsal v článku a dalších komentářích.

  10.  Pavel dne 30.04.2012 v 11.46 hod.

    ok, zase jsem se blbec nachytal sem psát… alespoň to prosím čti doslova, když už slovíčkaříš „že banner u tebe nebude fungovat *t*a*k* d*o*b*ř*e *j*a*k*o jiná dražší varianta“, neznamená k ničemu.

  11.  Petr Jeník dne 30.04.2012 v 12.28 hod.

    ale proč proboha dražší? proč by mělo být to, co funguje lépe dražší?

  12.  Lydie Svatební oznámení dne 30.04.2012 v 15.07 hod.

    Je levnější reklama za stovku, co nic nepřinese nebo reklama za tisícovku, co mi deset tisíc vydělá?

  13.  frances Trh internetové reklamy dne 30.04.2012 v 15.33 hod.

    Samozřejmě článek staví na správné úvaze. Nicméně docela zásadní součástí prodeje je tyto reklamní pozice nabízet. Ke spoustě inzerentům se kvalitní inzertní pozice ani nedostanou a neví že je chtějí:).

  14.  freez Blog dne 01.05.2012 v 13.44 hod.

    Pěkný článek, dalo by s ním i souhlasit, je ale pravda, že jsou inzerenti, kteří tvrdošíjně chtějí jen nějakou formu propagace, například baner a bohužel i když jim nabídneš lepší variantu, která je vyzkoušená, často si nedají říct a stejně chtějí baner, který návštěvníci prostě nevidí. Už jsem se s tím setkal, nabídka lepší formy propagace byla odmítnuta s tím, že baner je lepší a mohl jsem si plíce vymluvit, že tahle forma na konkrétním webu nebude fungovat, že je zde lepší odkaz z článku, ale inzerent si myslel něco jiného, takže pokud narazíš na tvrdošíjného inzerenta, je asi lepší ho poslat jinam, protože pak při neúspěchu kampaně bude tento neúspěch házet na tebe a to i přesto, že si mu radil a vysvětlil, že je třeba zvolit jiný druh propagace.

  15.  Josef Řezníček SEO dne 01.05.2012 v 16.55 hod.

    Je to pravda, nicméně to že nemáte úplně všechny pozice obsazené ještě neznamená, že na váš web chodí lidé, kteří nechtějí nakupovat či utrácet. třeba jste ještě nenašli ten správný typ reklamy.

  16.  Jarda F. Čtyřkolky dne 01.05.2012 v 23.22 hod.

    zdravím,
    dlouho jsem tu nebyl a vidím, že jsem pochybil. Poměrně zajímavý článek, má ale několik slabších míst, na které už částečně upozornili někteří v předchozích komentářích.
    1/ reklama není až tak o ceně, ale jako o nabídce a poptávce (jak píše Frances)
    2/ drobní „offlline“ živnostníci se reklamy na internetu bojí. Jsou přitom schopni cpát desetitisíce ročně do novin distribuovaných zdarma do schránek
    3/ nízká cena je často kontraproduktivní a to pro obě strany. Pro inzerenta se může nízká cena jevit podezřelá. Jeden z našich webů začala nedávno nabízet (a i úspěšně prodávat) jedna mediálka. První kampani nám řekli fajn, je to OK, ale musíte zdražit, jinak Vás nebudeme nabízet, protože jejich provize je malá a navíc podrážíme ceny jiným dražším webům. Pro majitele je nízká cena kontraproduktivní v případě, kdy si klient vymýšlí s nasazením, formáty atd a výsledný čas strávený úpravou webů pak spolkne příjmy z reklamy. Pokud si někdo koupí reklamu na mém webu za 500 Kč za týden, tak to je při nějakém individuálním nasazení cena, u které budu přemýšlet, zda to nasadit či ne, pokud mi adsense bez jakéhokoliv práce generuje 300 Kč
    Navíc z nízké ceny se pak špatně zvedá nahoru.
    4/ reklama je o tom, co chci lidem sdělit. U některých typů kampaní nelze očekávat změřitelnou odezvu.
    5/ brandovou kampaň za týden nepořídíte a za měsíc nezměříte.
    6/ PPC je zhouba CPT

    na dotaz dal bych si reklamu na svůj weby za ty peníze, které chci po ostatních?
    Ano, dal, ale samozřejmě v případě, že by odpovídal. Takže budu-li prodejcem čtyřkolek, tak je pro mě 50 Kč za tisíc zobrazení na http://www.ctyrkolky.com bomba cena. Pokud ale budu prodávat stříbrné šperky, tak to pro mě nemá cenu ani 5 Kč za tisíc zobrazení. A pokud bych byl velký mobilní operátor, tak budu 50 kč taky akcptovat, respektive dám velký objem a vydupu si 40% slevu, takže to vykoupím za 30 Kč CPT.

  17.  Petr Jeník dne 02.05.2012 v 5.27 hod.

    Zdravim Jardo
    Vezmu to od začátku:
    ad 1 – to je pravda – pokud není poptávka, tak reklamu neprodám. O tom není třeba diskutovat
    ad 2 a dál: vše ostatní je už jen o ceně. Já nepsal, že lidi nemají vyprodané reklamní pozice kvůli vysoké ceně a už vůbec ne, že by měli reklamu zlevňovat, aby jí prodali. O tom jsem naopak psal, že je špatně (ty množstevní slevy).
    Psal jsem o tom, že by měli volit takové formáty reklamy, které fungují a nikoli jen přihlouplé statické bannery na místech, kde je nikdo nevidí a ani na ně nikdo nekliká.
    Jak psala Lydie, tak reklama za 50 Kč na měsíc může být pro inzerenta v důsledku dražší než reklama za 5000 Kč.

    Jak to myslím vysvětlím na příkladu u těch čtyřkolek:

    Místo statického banneru 300×300 bych takovému inzerentovi nabídl banner 300×100 a pod ním místo 300×200, kam bych prostřednictvím XML tahal upoutávky na jeho akční nabídky.
    Zabíralo by to stejně místa na mém webu, pro uživatele by to bylo užitečné a jsem si jistý, že jak míra prokliku, tak konverze u takovéto formy reklamy by byla řádově vyšší.
    Inzerent bude spokojený, bude u vás inzerovat nastálo a vy nebudete mít potřebu řešit, komu toto místo na webu prodáte příští měsíc či příští čtvrtletí.

    O tomhle je ten článek. Né o snižování cen inzerce. Naopak pokud se v budoucnu ozve jiný e-shop se zbožím pro čtyřkolkáře, tak vám nabídne zcela určitě více a vy ze slušnosti napíšete stávajícímu inzerentovi, že máte na toto jeho místo lepší nabídku, přičemž pokud novou cenu bude akceptovat on, tak mu místo i dále necháte. A on s velkou pravděpodobností bude, protože ví, že se mu to vyplatí i za tu vyšší cenu.

  18.  Jindra web dne 05.05.2012 v 14.33 hod.

    Mám dotaz celkem k tématu. Je vidět, že této problematice asi dosti rozumíte. Vlastním pár webů o mobilních telefonech, začínám mít návštěvnost tak kolem 150 UIP denně jen z google… Myslíte si, že už můžu nabízet reklamu přímo eshopům atd ? odkaz tady : http://www.htc-one.cz … a ještě jedna otázka … za jakou přibližně cenu odkaz přímo v textu , případně odkaz tipu : koupit tento telefon levně atd ….
    Jindra

  19.  Mar Zážitky dne 07.05.2012 v 22.03 hod.

    Ja zatim mam ty zkusenosti ze draha reklama privede zakazniky. Podezrele levna jsou vyhozene penize



Štítky: , , , , , , ,